background img
banner
banner

Αυξημένες οι απόπειρες για απάτες, λίγοι πέφτουν στην «παγίδα»

ΥΠΟΨΙΑΣΜΕΝΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΟΥΣ ΑΠΑΤΕΩΝΕΣ

Δεν έχουν τελειωμό οι προσπάθειες των… αετονύχηδων για να βγάλουν εύκολο χρήμα, εξαπατώντας ανυποψίαστα θύματα μέσω τηλεφωνικών κλήσεων. Ηλικιωμένοι εξαπατώνται με το πρόσχημα της εμπλοκής των παιδιών τους σε σοβαρό τροχαίο, αλλά και νεότεροι άνθρωποι πέφτουν θύματα των απατεώνων, δίνοντας στοιχεία τραπεζικών λογαριασμών, αφού πείθονται ότι είναι δικαιούχοι των παροχών του κράτους.

Μολονότι τα περιστατικά εξαπατήσεων δεν έχουν αυξηθεί το τελευταίο διάστημα, οι απόπειρες είναι πλέον σε καθημερινό επίπεδο και άπαντες πλέον πρέπει να είναι υποψιασμένοι…

Μετά την ηλικιωμένη από την Αιγιάλεια που εξαπατήθηκε τον προηγούμενο μήνα αφήνοντας στο σημείο που της ζήτησαν τηλεφωνικώς οι απατεώνες, 24.000 ευρώ, την περασμένη εβδομάδα στο στόχαστρο των απατεώνων βρέθηκε ένας άνδρας από το Αίγιο, στον οποίο οι άγνωστοι τηλεφώνησαν και τον ενημέρωσαν πως δήθεν ήταν δικαιούχος του Market Pass.

Ο Αιγιώτης πείστηκε και έδωσε τους κωδικούς πρόσβασης του τραπεζικού του λογαριασμού, με αποτέλεσμα να δει 4.150 ευρώ να κάνουν… φτερά από τον λογαριασμό του.

Δράσεις ενημέρωσης των ηλικιωμένων μέσω του ΚΑΠΗ προετοιμάζει η Ασφάλεια

΄΄Αυτό το διάστημα δεν υπάρχει έξαρση περιστατικών για ζητήματα απάτης. Ο κίνδυνος ωστόσο πάντα υπάρχει αφού οι επιτήδειοι συνεχίζουν να λειτουργούν, χρησιμοποιώντας συνήθως τη μέθοδο του τηλεφωνήματος, προσπαθώντας να εξαπατήσουν ηλικιωμένους΄΄, ανέφερε στo Protionline.gr, ερωτηθείς σχετικά, ο διοικητής του Τμήματος Ασφαλείας Αιγιαλείας Ιορδάνης Μαγειράκης. Μάλιστα, έκανε γνωστή την πρόθεση που υπάρχει ώστε να ενημερωθούν καλύτερα οι ηλικιωμένοι προκειμένου να ξέρουν πώς να αντιμετωπίσουν τέτοιου είδους καταστάσεις. Όπως είπε, ΄΄την περασμένη Τετάρτη πραγματοποιήσαμε μία συνάντηση ενημέρωσης με θέμα τις απάτες εις βάρος ηλικιωμένων, με την υπεύθυνη του ΚΑΠΗ Αιγίου. Η συνάντηση διεξήχθη σε πολύ καλό κλίμα και αποφασίσαμε ότι απαιτείται να υπάρξει πλήρης ενημέρωσης στους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας για τα ζητήματα αυτά. Θα γίνουν κάποιες δράσεις ενημέρωσης μέσα στον χώρο του ΚΑΠΗ, μία προσπάθεια που θα καρποφορήσει και θα ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Ιούνιου. Πρόκειται να ενημερωθούν τουλάχιστον 100 ηλικιωμένοι για τις συνθήκες που οι θύτες προσεγγίζουν τα θύματά τους, το τι ακριβώς τους λένε για να τους παραπλανήσουν και πώς μπορούν να ξεχωρίζουν εάν πρόκειται για απάτη ή πραγματικότητα. Ευελπιστούμε ότι η δράση αυτή θα έχει αποτέλεσμα΄΄.

Ο κ. Μαγειράκης έκανε ακόμη γνωστό ότι το επόμενο “βήμα” για θέματα γενικότερης ενημέρωσης, όσον αφορά τις απάτες, θα γίνει το προσεχές φθινόπωρο καθώς πρόκειται να πραγματοποιηθούν ακόμα περισσότερες δράσεις, συχνότερες συναντήσεις και συζητήσεις για το θέμα, αλλά και επισκέψεις – ημερίδες, προκειμένου κάθε ηλικιωμένο άτομο της περιοχής της Αιγιάλειας να είναι ενήμερο για τον τρόπο λειτουργίας των κακοποιών, καθώς θα αναλυθούν όλοι οι τύποι προσέγγισης για εξαπάτηση αλλά και το πώς πρέπει να συμπεριφερθούν σε ενδεχόμενη τέτοια απόπειρα. “Στις περιπτώσεις απάτης το θύμα είναι αυτό που ξεγελιέται, δεν έχει σημασία η ικανότητα του θύτη να εξαπατήσει”, σχολίασε.

26 απάτες το 2023 και 6 από την αρχή του έτους ως σήμερα

Τα στοιχεία ωστόσο των τηλεφωνικών απατών δείχνουν ότι οι κάτοικοι της περιοχής πλέον έχουν αντιληφθεί πώς λειτουργούν οι απατεώνες. Έτσι ενώ τα τηλέφωνα γίνονται σχεδόν σε καθημερινή βάση, σε εργάσιμες βέβαια ημέρες, αυτοί που πέφτουν θύματα λιγοστεύουν και οι περισσότεροι δεν προβαίνουν σε καταγγελία στην αστυνομία αφού δεν ενδίδουν.

Από τις αρχές του Ιανουαρίου μέχρι τα τέλη του περασμένου μήνα, συνολικά τα περιστατικά απατών που έχουν καταγραφεί στην Αιγιάλεια, είναι έξι ενώ υπήρξαν και δύο απόπειρες. Από αυτές τις περιπτώσεις που έφτασαν στην ΕΛ.ΑΣ., οι δύο έγιναν μέσω διαδικτύου (email) και sms και οι τέσσερις με ψευδή επίκληση τροχαίου ατυχήματος με εμπλοκή συγγενικού προσώπου. Σε ό,τι αφορά το έτος 2023, υπήρξαν στην περιοχή 26 τετελεσμένες υποθέσεις απατών, έξι απόπειρες και έντεκα εξιχνιάσεις. Οι 23 έγιναν μέσω διαδικτύου και μηνυμάτων, οι δύο με τη μέθοδο της παραπλάνησης του «μαϊμού» τροχαίου, ενώ μία περίπτωση είχε να κάνει με απάτη σε επιχειρήσεις με τη μέθοδο της διαφοράς – λάθος πληρωμής με απαίτηση για επιστροφή χρημάτων.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr