background img
banner
banner

Εποικοδομητική η επίσκεψη του 2ου ΓΕΛ στην Καταλονία | ΦΩΤΟ

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ERASMUS+ -ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΥ ΑΠΟΤΥΠΩΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΩΝ ΔΥΟ ΧΩΡΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Το 2ο ΓΕΛ Αιγίου υλοποίησε, κατά την περίοδο 22-28 Απριλίου, δραστηριότητα Ομαδικής Κινητικότητας 10 Μαθητών Β’ Λυκείου, στο πλαίσιο του σχεδίου Erasmus+ 2023-1-EL01-KA122-SCH-000137418 με τίτλο «Προς το Σχολείο του 21ου Αιώνα», ως οργανισμός νεοεισερχόμενος σε Ευρωπαϊκά προγράμματα. Οι μαθητές επιλέχθηκαν μετά από μακρά διαδικασία, με βάση κριτήρια ένταξης και πολυμορφίας.

Συνοδοί καθηγητές ήταν ο Διευθυντής του 2ου ΓΕΛ Αιγίου, Αγγελόπουλος Γεώργιος, φιλόλογος, και η καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας, υπεύθυνη για τα Ευρωπαϊκά προγράμματα στο σχολείο, Μελισή Παρασκευή.

Τι περιελάμβανε το μαθησιακό πρόγραμμα

Το μαθησιακό πρόγραμμα περιελάμβανε διεξαγωγή έρευνας σε εκπαιδευτικούς, μαθητές, μέλη της τοπικής κοινότητας, για σύγκριση του οικολογικού αποτυπώματος των πολιτών των δύο χωρών στο περιβάλλον, κοινή χρήση των πορισμάτων και εξαγωγή συμπερασμάτων και προτάσεων με δημιουργικό τρόπο. Ένα άλλο θέμα με το οποίο οι μαθητές ασχολήθηκαν είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της χρήσης κινητών τηλεφώνων στο σχολείο αλλά και της τεχνολογίας γενικότερα, μέσα από παιχνίδι ρόλων και άλλες δραστηριότητες που ενισχύουν την ανάπτυξη γλωσσικών δεξιοτήτων αλλά και δεξιοτήτων διαλόγου και δημοκρατικών διαδικασιών.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον δόθηκε στην ένταξη και τη διαφορετικότητα, με τους μαθητές από την Ελλάδα να παίρνουν συνεντεύξεις από Ισπανούς μαθητές που προέρχονται από διαφορετικές χώρες αλλά και από καθηγητές Ειδικής Αγωγής και ειδικότητες παράλληλης στήριξης στο Institut de Maçanet de la Selva για καταγραφή πολιτικών ένταξης του σχολείου. Ειδικές δραστηριότητες επίσης είχαν σχεδιαστεί με στόχο οι μαθητές να συμμετέχουν ενεργά σε πολυγλωσσικές δραστηριότητες.

Μαθαίνοντας την ιστορία και τον πολιτισμό των χωρών

Οι εκδρομές και επισκέψεις επίσης που υλοποιήθηκαν έδωσαν τη δυνατότητα στους συμμετέχοντες να μάθουν την ιστορία και τον πολιτισμό της κάθε χώρας, με τους μαθητές να ανταλλάσσουν στοιχεία πολιτισμού, ιστορίας, γλώσσας και γευσιγνωσίας των χωρών τους με βιωματικό τρόπο.

Σημαντικό ρόλο έπαιξε η επιλογή φιλοξενίας από οικογένειες στον οργανισμό υποδοχής καθώς δόθηκε η ευκαιρία στους μαθητές που συμμετείχαν στην ομαδική κινητικότητα να προσαρμοστούν με σεβασμό στη ζωή της οικογένειας υποδοχής και του σχολείου υποδοχής και να συμμετάσχουν στις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες με σεβασμό, ενδιαφέρον και ευαισθησία απέναντι στον πολιτισμό και την ιστορία της χώρας υποδοχής αλλά και να βρουν τρόπους για να επικοινωνήσουν αποτελεσματικά με τους συμμαθητές τους, τις οικογένειες φιλοξενίας με σεβασμό και θετικό τρόπο.

Ξεναγήσεις, ανταλλαγές δώρων, συμμετοχή σε φεστιβάλ

Το πρόγραμμα της εβδομάδας πιο αναλυτικά διαμορφώθηκε ως εξής: Τη Δευτέρα 22 Απριλίου, 13 άτομα από το 2ο ΓΕΛ Αιγίου ταξίδεψαν, μέσω του αεροδρομίου της Βαρκελώνης, στην πόλη Maçanet de la Selva, όπου τους υποδέχτηκαν με ενθουσιασμό οι μαθητές, γονείς και καθηγητές του σχολείου υποδοχής.

Την Τρίτη 23 Απριλίου, η Ελληνική ομάδα αποστολής ξεναγήθηκε στο σχολείο Institut de Maçanet de la Selva και ακολούθησαν δραστηριότητες γνωριμίας και εισαγωγής. Καθώς η συγκεκριμένη μέρα, 23η Απριλίου, είναι για τους Καταλανούς ημέρα του φεστιβάλ Sant Jordi, υλοποιήθηκαν προπαρασκευαστικές δραστηριότητες γνωριμίας με το έθιμο και τις πολιτιστικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται σε όλες τις πόλεις της Καταλονίας (Βαρκελώνη, Χιρόνα, Maçanet, κ.ά.), καθώς και συγκριτική αντιπαραβολή με τα έθιμα της γιορτής του Αγίου Γεωργίου στην Ελλάδα. πριν μετακινηθούν όλοι οι μαθητές στο κέντρο της πόλης για να πάρουν μέρος στο φεστιβάλ. Η ημέρα ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στη Δημοτική βιβλιοθήκη της πόλης.

Την Τετάρτη 24 Απριλίου, οι μαθητές εντάχθηκαν σε ειδικά διαμορφωμένο σχολικό πρόγραμμα, ‘δουλεύοντας’ συνεργατικά σε μια σειρά από εκπαιδευτικές δραστηριότητες, οι οποίες είχαν σχεδιαστεί από κοινού από τους υπεύθυνους καθηγητές των δύο σχολείων, κατά την προπαρασκευαστική επίσκεψη της συντονίστριας του προγράμματος, στην Ισπανία περίπου ένα μήνα πριν, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+.

Αντιπαραβολική συζήτηση

Την επόμενη μέρα, όλη η τάξη που φιλοξενούσε την ελληνική αποστολή, με συνοδούς καθηγητές, πραγματοποίησε σχολική εκδρομή σε δύο σημεία ενδιαφέροντος, ενώ την Παρασκευή 26 Απριλίου, ήταν η μέρα παρουσίασης των αποτελεσμάτων της εβδομάδας και η λήξη των εργασιών στο σχολείο. Η μέρα ξεκίνησε με μια σύγχρονη διαδικτυακή σύνδεση με μαθητές από το σχολείο στο Αίγιο όπου, ως ανταποκριτές ειδησεογραφικού πρακτορείου, έδωσαν το ρεπορτάζ τους για το οικολογικό αποτύπωμα των Αιγιαλέων, μετά από έρευνα που υλοποιήθηκε από τους μαθητές του 2ου ΓΕΛ Αιγίου στην περιοχή. Ακολούθησε αντιπαραβολική συζήτηση, με βάση τα ευρήματα της έρευνας στις δύο πόλεις, την ελληνική και την καταλανική και παρουσιάστηκαν οι ψηφιακές αφίσες και παρουσιάσεις που δημιούργησαν οι μικτές μαθητικές ομάδες, μέσα στην εβδομάδα εργασιών.

Ακολούθησαν οι καθιερωμένες ενέργειες λήξης των εργασιών της κινητικότητας. Η αποστολή του 2ου ΓΕΛ Αιγίου χάρισε στη διευθύντρια του σχολείου υποδοχής, Alícia Fernández Arbonés, ένα αντίγραφο αρχαιοελληνικού αμφορέα που βρίσκεται στο Μουσείο του Βατικανού, δημιουργία του Αιγιώτη καλλιτέχνη Νικόλαου Λυριτζή.

Ακολούθησε τελετή απονομής διπλωμάτων και ανταλλαγής δώρων, η οποία υλοποιήθηκε στον κοντινό λόφο Castell de Torcafelló, με υπέροχη θέα. Οι μαθητές φανερά συγκινημένοι, αγκαλιάστηκαν, φωτογραφήθηκαν, τραγούδησαν και αντάλλαξαν ευχές και υποσχέσεις μελλοντικής συνάντησης. Το τελευταίο βράδυ μάλιστα διοργάνωσαν barbecue δείπνο σε όλους τους μαθητές με τις οικογένειες τους, επισφραγίζοντας τη φιλοξενία με μια γιορτινή ατμόσφαιρα.

Το Σάββατο 27 Απριλίου, μαθητές και συνοδοί και από τα δύο σχολεία επισκέφθηκαν τη Βαρκελώνη, σε μια ολοήμερη εκδρομή. Είχε επιλεχθεί μια 3ωρη ξενάγηση με ποδήλατα στα σημεία ενδιαφέροντος.

Οι μαθητές επέστρεψαν πιο πλούσιοι απ’ ό,τι έφυγαν και με περισσότερα «εφόδια» στις αποσκευές τους, τόσο κυριολεκτικά όσο και μεταφορικά, όπως προέκυψε και από τις διαδικασίες αξιολόγησης που ακολούθησαν αμέσως μετά.

Κατακτήθηκαν οι εκπαιδευτικοί στόχοι

Αναφορικά με τους εκπαιδευτικούς στόχους που είχαν τεθεί: Καλλιεργήθηκαν ποικίλες δεξιότητες με στόχο την αύξηση της ευαισθητοποίησης για τη βιωσιμότητα, την ενσωμάτωση της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας σε όλες τις πτυχές της σχολικής ζωής, την ευαισθητοποίηση στην ένταξη και τη διαφορετικότητα, τη γνωριμία με εναλλακτικών μεθόδων ένταξης, την εισαγωγή στη διαπολιτισμική εκπαίδευση με απώτερο στόχο την εξάλειψη του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, την καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, την ανάπτυξη ανθεκτικότητας και προσαρμοστικότητας, την ανάπτυξη γλωσσικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων και δεξιοτήτων ανάπτυξης διαλόγου και εμπλοκής σε δημοκρατικές διαδικασίες, την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης στη χρήση ξένων γλωσσών, την ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού κ.ά. Η κινητικότητα αυτή χρηματοδοτήθηκε σχεδόν αποκλειστικά από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ ΚΑ122.

Ειδική μνεία πρέπει να γίνει στην οικονομική υποστήριξη της Μητρόπολης Καλαβρύτων και Αιγιαλείας χάρη στην οποία εξασφαλίστηκε η ποιοτική διαβίωση των συμμετεχόντων και για τον λόγο αυτό το σχολείο εκφράζει θερμές ευχαριστίες. Το 2ο ΓΕΛ Αιγίου επιθυμεί να εκφράσει τις ευχαριστίες του στους φορείς που υποστηρίζουν τα προγράμματα Erasmus+, όπως το ΙΚΥ, την ΠΔΕΔΕ και την Προωθήτρια Ευρωπαϊκών προγραμμάτων Έλενα Σαρλή, τη ΔΔΕ Αχαΐας, για την στήριξή τους. Τέλος, ιδιαίτερη αναφορά κάνει στο σχολείο υποδοχής Institut de Maçanet de la Selva, που κατάφερε να εξασφαλίσει πολύτιμες εμπειρίες σε όλους τους συμμετέχοντες με την άρτια διοργάνωση της εβδομάδας εργασιών.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr