background img
banner
banner

Η… κερδισμένη της περιόδου ήταν η εστίαση

ΣΕ ΔΕΙΝΗ ΘΕΣΗ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΣΤΟ ΑΙΓΙΟ, ΑΙΣΘΗΤΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑ ΕΙΔΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ

Το… νόμισμα της αποτίμησης της εορταστικής περιόδου, για την τοπική αγορά, είχε δύο όψεις. Η επισκεψιμότητα που κυμάνθηκε σε πολύ υψηλά επίπεδα, ωφέλησε τον χώρο της εστίασης και αναψυχής, τα εμπορικά καταστήματα ωστόσο κυμάνθηκαν σε χαμηλότερα ποσοστά τζίρων εν συγκρίσει με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Το εμπόριο και οι μικρομεσαίοι βάλλονται πανταχόθεν και, όπως φαίνεται, ούτε οι εορταστικές περίοδοι, ούτε και οι εκπτώσεις ή οι προωθητικές ενέργειες μπορούν να αντιστρέψουν τον κατηφορικό, μοναχικό δρόμο τους… Η έλλειψη αγοραστικής δύναμης ήταν εμφανής ακόμη και στα καταστήματα πώλησης τροφίμων, όπως κρεοπωλεία, οπωροπωλεία και μίνι μάρκετ την ώρα που το αδιαχώρητο παρατηρήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια των εορταστικών ημερών, στα σούπερ μάρκετ της περιοχής. Διότι ναι μεν οι καταναλωτές προμηθεύτηκαν τα είδη του εορταστικού τραπεζιού και ξόδεψαν περισσότερο από την προηγούμενη περίοδο, ωστόσο αυτό που παρατηρείται είναι ότι χρόνο με τον χρόνο είναι πιο φειδωλοί στις αγορές τους. Σε ό,τι αφορά τις τιμές των αγαθών, δεν παρατηρήθηκε εποχική αύξηση ενώ και η τιμή του κρέατος κυμάνθηκε στα επίπεδα που είχε δώσει κατά προσέγγιση, πριν τη Μ. Εβδομάδα, ο Σύλλογος Κρεοπωλών.

Έγινε… ανάσταση

Ο… κερδισμένος της περιόδου είναι ο κλάδος της εστίασης –αναψυχής, όπως παραδέχεται ο γραμματέας του Συλλόγου Εστίασης και Αναψυχής Αιγιάλειας Άγγελος Βλαχόπουλος, ο οποίος έκανε γνωστό στo Protionline.gr πως σε σχέση με την περσινή χρονιά, φέτος η κίνηση στο Αίγιο τις ημέρες του Πάσχα ήταν αυξημένη κατά 20%. Παρατήρησε δε πως ΄΄σε καθημερινή βάση υπήρχε κόσμος στα καφέ και τα εστιατόρια, ενώ όσα πάρτι διοργανώθηκαν στέφθηκαν με απόλυτη επιτυχία καθώς σημειώθηκε το αδιαχώρητο΄΄. ΄΄Με δεδομένο ότι ο κόσμος στην Αιγιάλεια κατά τις μέρες των εορτών τριπλασιάστηκε τουλάχιστον, θεωρώ ότι οι επιχειρηματίες τις ευρύτερης περιοχής πρέπει να είναι πολύ ευχαριστημένοι και από τους τζίρους και από την κίνηση που είχαν τα καταστήματα΄΄, ανέφερε ακόμη ο κ. Βλαχόπουλος, προσθέτοντας: ΄΄Οι επισκέπτες που βρέθηκαν στο Αίγιο, επέλεξαν κυρίως το κομμάτι της εστίασης για να περάσουν καλά και να δαπανήσουν χρήματα και θεωρώ ότι ήταν ένα τονωτικό πενθήμερο από κάθε άποψη, με επισκέπτες και από την Αθήνα (απ΄ όπου προήλθε ο κύριος όγκος επισκεπτών) αλλά και από άλλες περιοχές της χώρας, κάτι το οποίο δίνει η μεγάλη αισιοδοξία για το πώς θα εξελιχθεί το τουριστικό κομμάτι για το επερχόμενο καλοκαίρι. Τα δείγματα είναι θετικά΄΄.

Στα… μισά της περσινής κίνησης

Την ίδια στιγμή όμως κι ενώ και τα καφέ του κέντρου έσφυζαν από κόσμο, τα εμπορικά καταστήματα δεν τυγχάνουν της προσδοκώμενης ανταπόκρισης. Λαμπάδες, παιδικά ρούχα και παιδικά παπούτσια είχαν μία κάποια ώθηση, που σχετίζεται κυρίως με τις υποχρεώσεις των νονών, σε γενικές γραμμές όμως ούτε οι ντόπιοι ανανέωσαν τη γκαρνταρόμπα τους αλλά ούτε και οι επισκέπτες επέλεξαν τα καταστήματα του Αιγίου για να προμηθευτούν είδη ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ κ.λπ. Είναι δε άξια αναφοράς η εκτίμηση ότι η κίνηση κυμάνθηκε στα… μισά της περσινής.

Ντόμινο αρνητικών συγκυριών

Ερωτηθείς από τo Protionline.gr, ο γ΄ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου, ΝΔ Ελλάδας, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας και Ιθάκης Λάμπης Παπαδόπουλος, σχολίασε: ΄΄Είναι γεγονός πως ήρθε πολύς κόσμος στην περιοχή και ότι είδαμε όλοι πως δούλεψαν τα καταστήματα εστίασης και αναψυχής, αλλά και τα μαγαζιά με φαγώσιμα είδη. Το εμπόριο όμως στο Αίγιο βιώνει μία σκληρή πραγματικότητα. Οι τζίροι δεν θύμισαν σε τίποτα ότι επρόκειτο για πασχαλινή περίοδο. Το γεγονός αποδίδεται σε πολλές και διαφορετικές αιτίες. Το κέντρο βιώνει την αρνητική συγκυρία του κλεισίματός του αφού δεν μπορούν να το διασχίσουν οχήματα, με τους συναδέλφους καταστηματάρχες να αναφέρουν ότι αυτό λειτουργεί αρνητικά και αποτρεπτικά για αγορές. Ταυτόχρονα, η έλλειψη ρευστότητας που σχετίζεται με το πλήγμα από τα αγροτικά προϊόντα της περιοχής, δημιουργεί ένα «εκρηκτικό κοκτέιλ». Δυστυχώς, υπάρχει παντού απόγνωση. Και σαν να μην έφταναν όλα αυτά, έχουμε και την αύξηση των δημοτικών τελών κατά 50%. Ακόμη και η μείωση για τους συνεπείς που αποφάσισε η δημοτική αρχή, δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Η δημοτική αρχή όφειλε να γνωρίζει αν είναι υλοποιήσιμο ή όχι΄΄.΄΄ Ο δήμαρχος, μιλώντας στο Δημοτικό Συμβούλιο για το αίτημα ανοίγματος της Κλ. Οικονόμου και το ενδεχόμενο πεζοδρόμησης, είπε: «Αποφασίζω με γνώμονα τους 60.000 Αιγιαλείς και όχι τους 500 εμπόρους». Άρα σε ό,τι αφορά τη μείωση των δημοτικών τελών, γιατί αποφάσισε για 500 και όχι για όλους; Πολύ περισσότερο μάλιστα, τη στιγμή που δεν μπορεί να εφαρμοστεί ούτε για τους λίγους΄΄, πρόσθεσε ο κ. Παπαδόπουλος.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr