ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΣΕ Η ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ «…ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ ΑΝΘΙΣΜΑΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΟΡΟΥ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ…»
Μια εξαιρετική παράσταση παρουσιάστηκε, για μια ακόμα φορά, από το Χορευτικό Εργαστήρι Αιγίου, με τίτλο «…της Άνοιξης ανθίσματα και του χορού γυρίσματα…». Ένας ύμνος στην ομορφότερη εποχή του χρόνου μέσα από τραγούδια, χορούς, δρώμενα, καλαντίσματα, βυζαντινούς ύμνους και εικόνες.
Ένας μοναδικός συνδυασμός στοιχείων της ελληνικής παράδοσης, δοσμένος με υπέροχη σκηνοθετική ματιά, γεμάτη μπρίο, καλλιτεχνική και αισθητική ευαισθησία, με συνεχείς εναλλαγές, δράση εντός κι εκτός σκηνής, αξιοποίηση και ανάδειξη του ταλέντου των συμμετεχόντων, μοναδική σύνδεση παραδοσιακών και βυζαντινών μελισμάτων, ποιητικό λόγο και εικόνες.
Παραφράζοντας τον ποιητή θα πούμε, «Θεέ μου, πόσα όμορφα πράγματα έχει τούτος ο τόπος για να ευφραίνεται η ανθρώπινη ψυχή…». Πόσες εικόνες μπορούν να αποδοθούν στα πλαίσια μιας αναπαράστασης-αναβίωσης; Τα χελιδονίσματα του Μάρτη, η αποκριά που οδηγεί στην αναγέννηση της φύσης, το έθιμο με τις κούνιες και τα παιδικά τραγούδια, ο ευαγγελισμός και η αναφορά στην ελληνική επανάσταση, ο μελωδικός Απρίλης της καντάδας, η Πασχαλιά με τον επιτάφιο, τα εγκώμια, την Ανάσταση και το ελληνικό γλέντι, τα έθιμα της εβδομάδας της Διακαινησίμου, ο Μάης των λουλουδιών και τα ανθοφορίας. Η σύνθεση της παράστασης έδεσε με εξαιρετικό τρόπο τους χορευτές-τριες νήπια και παιδιά, τις τρεις χορωδίες (βυζαντινή, παιδική και γυναικών του ΧΕΑ), τους ενήλικες χορευτές-τριες, την αφήγηση, την απόδοση δρώμενων και την ορχήστρα που πλαισίωσε και συνέδεσε όλες τις σκηνές. Εντυπωσιακό, δε, το φινάλε με όλους τους συμμετέχοντες να γεμίζουν τη σκηνή και τους διαδρόμους του κινηματοθεάτρου που πλημμύρισε από τραγούδια και χορούς.Το ενδιαφέρον των θεατών, που γέμισαν ασφυκτικά τον «Απόλλωνα», έμεινε αμείωτο μέχρι και την τελευταία σκηνή, και η ικανοποίηση εκφράστηκε με το συνεχόμενο και παρατεταμένο χειροκρότημα και τις επευφημίες αλλά και μέσα από τον υμνητικό (για το σύλλογο) λόγο του μητροπολίτη κ. Ιερώνυμου και του αντιδημάρχου κ. Ανδριόπουλου.
Στην παράσταση συμμετείχαν περίπου 100 χορευτές-τριες του ΧΕΑ, όλων των ηλικιών (νήπια, παιδιά, έφηβοι και ενήλικες) αποδίδοντας με μοναδικό τρόπο χορούς, κάλαντα, τραγούδια και δρώμενα. Ο αφηγητής Καυκάς Γιάννης, από τη Θεατρική Ομάδα Αποφοίτων, τμήμα χορωδίας του Συλλόγου Φίλων Βυζαντινής Μουσικής «Φίλιππος Οικονόμου», με υπεύθυνο τον Μπίκο Βασίλη, η χορωδία παιδιών του 6ου δημοτικού σχολείου, με υπεύθυνη τη μουσικό Έφη Γιαννακοπούλου και η παραδοσιακή ορχήστρα του κορυφαίου κλαρινίστα Γιώργου Κωτσίνη που ενθουσίασε τους θεατές με την απόδοση τραγουδιών από όλη την Ελλάδα (Πελοπόννησο, Ήπειρο, Μακεδονία, Θράκη, Μ. Ασία, Καππαδοκία, Δωδεκάνησα, Επτάνησα). Συμμετείχαν οι Κωτσίνης Γιώργος: κλαρίνο, Κόττορος Μανώλης: βιολί, Αγγελόπουλος Νίκος: λαούτο, Κλαπάκης Μανούσος: κρουστά, Αγγελακόπουλος Παναγιώτης: τραγούδι &Πάτση Κωνσταντίνα: τραγούδι, και στο μαντολίνο ο Λεωνίδας Καμπούρης.
Με χρωματιστές παραδοσιακές φορεσιές από όλο τον ελλαδικό χώρο
Σημείο αναφοράς οι πλούσιες, χρωματιστές και διαφορετικές φορεσιές ανδρών και γυναικών από όλο τον ελλαδικό χώρο, τα ρούχα των παιδιών (ενδυματολογική επιμέλεια Κωστοπούλου Ελένη), τα στοιχεία του σκηνικού (Επιτάφιος, έθιμο Νεστάνης, Πασχαλινό γλέντι, έθιμο αντρομάνας, γαϊτανάκι), ο εναλλασσόμενος & διαφορετικός φωτισμός (ήχος/φως Παναγιώτης Μουρδέκας) αλλά και η χωροθέτηση για τους θεατές. Την παράσταση παρακολούθησαν περισσότεροι από 550 θεατές, συμπολίτες από όλη την Αιγιάλεια, φίλοι του ΧΕΑ από Πάτρα, Αθήνα κ.ά., ο μητροπολίτης Καλαβρύτων & Αιγιάλειας κ. Ιερώνυμος (στην ομιλία του εξήρε την υπέροχη παράσταση), οι αντιδήμαρχοι Ανδριόπουλος Τάκης και Ελευθεριώτης Δημήτρης (επαίνεσαν το έργο του ΧΕΑ και την εκδήλωση), ο περιφερειακός σύμβουλος Τηλιγάδης Αρίστος, δημοτικοί και κοινοτικοί σύμβουλοι, διευθυντές σχολείων,μέλη Δ.Σ. και εκπρόσωποι συλλόγων από όλη την Αιγιάλεια και εκπρόσωποι των ΜΜΕ.
Την επιμέλεια και σύνθεση της παράστασης είχαν οι καθηγητές φυσικής αγωγής και δάσκαλοι χορού Μαρία Ζουροπούλου, Γιώργος Σιακκής, Τότα Σταθούλια και Ασημάκης Τσουρέκης. Η οργάνωση και παραγωγή ήταν του Χορευτικού Εργαστηρίου Αιγίου, με συντονισμό του πολύ δραστήριου διοικητικού συμβουλίου.