background img
banner
banner

Ξεμπλοκάρει η σύνδεση του νέου Λιμένα με την «Ολυμπία»

ΑΛΛΕΠΑΛΛΗΛΕΣ ΕΠΑΦΕΣ ΤΩΝ Δ. ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ Β. ΧΡΙΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΧΡ. ΣΤΑΪΚΟΥΡΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟ Κ.ΤΑΧΙΑΟ

Μεθοδικά αλλά και αθόρυβα κινήθηκε το τελευταίο διάστημα η Δημοτική αρχή του Αιγίου σε μια προσπάθεια να παρακάμψει την χρηματοδοτική εμπλοκή που έχει παρουσιαστεί με τις απαλλοτριώσεις του έργου της σύνδεσης του νέου Λιμένα Αιγίου, με την κατασκευή κόμβου στην ‘Ολυμπία Οδό’.

Όπως αποκάλυψε στις αρχές του έτους το Protionline.gr, παρά την διακηρυγμένη πρόθεση εκ μέρους της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας να κατασκευάσει τη σύνδεση με την ‘Ολυμπία’, νέες δικαστικές αποφάσεις «εκτίναξαν» μέσα στο 2023 έως και 5 φορές το αρχικό κόστος των απαλλοτριώσεων.

Πριν από λίγες μέρες και συγκεκριμένα την Τρίτη 7 Μαϊου, ο δήμαρχος Αιγιαλείας Δ. Καλογερόπουλος βρέθηκε στην Αθήνα σε συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα της σύνδεσης του νέου Λιμανιού με την Ν.Ε.Ο. Πατρών – Κορίνθου κυριάρχησε στη συζήτηση στην ατζέντα της οποίας υπήρχαν και άλλα έργα του δήμου. (Τον δήμαρχο Αιγιαλείας συνόδευαν ο ΓΓ του δήμου Κώστας Σπηλιωτόπουλος και ο σύμβουλος του επί θεμάτων Αθλητισμού και Λιμενικής Ζώνης Πέτρος Δαδιώτης).

Ο κ. Σταϊκούρας δήλωσε την πρόθεσή του να συμβάλει στην επίλυση του θέματος και παρέπεμψε τον δήμαρχο σε νέο ραντεβού με τον αρμόδιο Υφυπουργό Υποδομών Νίκο Ταχιάο. Την Τετάρτη 8 Μαΐου, με εντολή του δημάρχου, έγινε συνάντηση για το θέμα μεταξύ του Αντιδημάρχου Έργων-Πολεοδομίας, Τεχνικών Υπηρεσιών, Ανάπτυξης και Προγραμματισμού του Δήμου Αιγιαλείας Βασίλη Χριστόπουλου με τον Υφυπουργό Υποδομών κ. Ταχιάο.

Το ιστορικό του έργου

Το κόστος του έργου, όσον αφορά στο κατασκευαστικό του σκέλος, έχει προϋπολογιστεί εξ αρχής στα 6 εκατ. ευρώ. Το έργο χρηματοδοτείται μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) όπου εντάχθηκε αρχική μελέτη 6,45 εκατ. ευρώ. Οι αναγκαίες απαλλοτριώσεις περιλαμβάνουν ακίνητα της συνοικίας του Νέου Κόσμου στο Δ.Δ. Ροδοδάφνης και είχαν αρχικό προϋπολογισμό 450 εκατ. ευρώ.

Μετά τους αρχικούς υπολογισμούς, ιδιοκτήτες προσέφυγαν στη διοικητική δικαιοσύνη και με την έκδοση των πρώτων αποφάσεων, οι τιμές αυξήθηκαν κατακόρυφα. Στις αρχές του 2024 η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας παρέλαβε και επίσημα όλες τις νέες δικαστικές αποφάσεις και, με τη νέα τιμή μονάδας και το κόστος των απαλλοτριώσεων «εκτοξεύτηκε» στα 3 εκατ. ευρώ. Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά δηλαδή πλέον τα 9 εκατ. ευρώ.

Η πρωτοβουλία Μπονάνου

Το γεγονός ότι η σύνδεση του Λιμένα Αιγίου με τον Αυτοκινητόδρομο θα αναβαθμίσει συνολικά την παραλιακή ζώνη και θα μετατρέψει τη λιμενική αυτή εγκατάσταση σε διαμετακομιστικό κόμβο, με δυνατότητα να κινούνται βαρέα οχήματα, με άμεση πρόσβαση από τη ΝΕΟ Κορίνθου – Πατρών, είχε ως αποτέλεσμα, στις αρχές του έτους, σε Δήμο και Περιφέρεια να σημάνει «κόκκινος συναγερμός».

Ο Αναπληρωτής Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας, Χαράλαμπος Μπονάνος έσπευσε στο Δημαρχείο Αιγιαλείας και αποφασίστηκαν κάποιες πρώτες συντονισμένες ενέργειες. Η Περιφέρεια που αδυνατεί να καλύψει το επιπλέον κόστος, κινήθηκε άμεσα προς το Υπουργείο Υποδομών.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Χ. Μπονάνος απεύθυνε επιστολή στον κ. Σταϊκούρα με θέμα την αναθεώρηση του ΠΔΕ και την αναπροσαρμογή του προϋπολογισμού του έργου.

Η λύση που μεθοδεύεται

Η Δημοτική αρχή που θεωρεί το έργο «υψηλής προστιθέμενης αξίας για την πόλη», πρότεινε στη διάρκεια των συναντήσεων που έγιναν με τους κ. Σταϊκούρα – Ταχιάο, να αναπροσαρμοστεί το ΠΔΕ σε επίπεδο Περιφέρειας με στόχο να καλύψει τις αυξημένες πλέον δεσμεύσεις για απαλλοτριώσεις. Από την πλευρά του το Υπουργείο θα καλύψει την «τρύπα» των 2,55 εκατ. ευρώ, επιχορηγώντας εν συνεχεία την Περιφέρεια.

Η εκκρεμότητα της σύνδεσης του νέου Λιμανιού με την Εθνική Οδό απασχόλησε τελευταία και το Περιφερειακό Συμβούλιο Δυτικής Ελλάδας. Με αφορμή σχετικό δημοσίευμα του Protionline.gr ο Περιφερειακός Σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης Φάνης Αδαμόπουλος εξέφρασε τον προβληματισμό του εκτιμώντας ότι δεν αρκούν ούτε με τα 9 εκατ. ευρώ που ζητά σήμερα η Περιφέρεια!

Η αρχική μελέτη που επαναϋπολογίσθηκε στα 9 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον κ. Αδαμόπουλο, θα πρέπει να επικαιροποιηθεί καθώς τα δεδομένα, από το 2017 που υποβλήθηκε, έχουν αλλάξει και είναι πολύ πιθανό οι ανάγκες του έργου να ξεπερνούν σήμερα τα 11 εκατ. ευρώ!

Ο κ. Μπονάνος επισημαίνει στo Protionline.gr ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος έχει αναλάβει πρωτοβουλίες για να ξεπεραστεί ο «σκόπελος» με τις δεσμεύσεις για απαλλοτριώσεις και καταγγέλλει την αντιπολίτευση για κινδυνολογία.

Νέα αναπτυξιακά δεδομένα

Η σύνδεση του λιμανιού με την Ολυμπία οδό θα αναβαθμίσει τον αναπτυξιακό προσανατολισμό της πόλης ταυτόχρονα με την κατασκευή της νέας Μαρίνας.

Με αυτόν τον τρόπο επιτυγχάνεται η αναβάθμιση του λιμανιού ως διαμετακομιστικού κέντρου και ενισχύονται τα σχέδια αύξησης της επισκεψιμότητας και αξιοποίησης της παραλιακής ζώνης.
Η νέα χάραξη ξεκινά από τον κόμβο εισόδου στο νέο λιμάνι Νέου Λιμένα με τα οχήματα να κινούνται προς τον κυκλικό κόμβο εξόδου της ΠΑΘΕ, τη Ροδοδάφνη και να καταλήγει κοντά στα παλαιά Σφαγεία και το Πολύκεντρο του δήμου.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr