background img
banner
banner

Ο έλεγχος της Τεχνικής Υπηρεσίας έβγαλε επουσιώδεις ελλείψεις

ΔΕΝ ΠΑΡΑΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΛΑΤΕΙΩΝ- ΤΡΙΜΗΝΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ ΤΑ ΤΡΩΤΑ ΣΗΜΕΙΑ -ΔΕΝ ΑΙΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ

Σημαντικές πληροφορίες σχετικά με το έργο της ανάπλασης των πλατειών του κέντρου αλλά και τη μελλοντική πρόθεση της δημοτικής αρχής για τους γύρω δρόμους, δόθηκαν από τη δημοτική αρχή στη συνεδρίαση λογοδοσίας του Δημοτικού Συμβουλίου, καθώς το θέμα τέθηκε και από τις δύο παρατάξεις της αντιπολίτευσης.

Ούτε λίγο ούτε πολύ, έγινε γνωστό πως ο έλεγχος της Τεχνικής Υπηρεσίας έδειξε επουσιώδεις ελλείψεις στο έργο, τόσο στην πλατεία Αγ. Λαύρας όσο και στη Βάλφουρ, συνεπώς το έργο δεν παραλαμβάνεται από τον δήμο. Αντιθέτως, δόθηκε τρίμηνη προθεσμία στην ανάδοχο εταιρεία να αποκαταστήσει τα «τρωτά» σημεία, ενώ ως τότε θα ισχύσουν και οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του έργου.

Αρχικά το θέμα εισηγήθηκε ο επικεφαλής της μείζονος αντιπολίτευσης Χρήστος Γούτος υπενθυμίζοντας πως στο προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο ρώτησε μαζί με τους επαγγελματίες σε ποια κατάσταση βρίσκεται το θέμα της εργολαβίας στην Τρίγωνη Πλατεία και αν τελειώνει το έργο. ΄΄Κι εσείς δήμαρχε είπατε ότι είναι εργοτάξιο. Τότε σας παρέδωσα το έγγραφο της εταιρίας προς την Τεχνική Υπηρεσία ότι έχει τελειώσει και μου είπατε ότι δεν το ξέρατε. Ήταν όντως έτσι όπως τα έλεγα ή όχι; Υπήρχε τελικά το έγγραφο από την εταιρεία ότι ολοκληρώθηκε το έργο;΄΄, ρώτησε ενώ απευθυνόμενος στον Δημήτρη Καλογερόπουλο είπε: ΄΄Για να μην παίζουμε με τις λέξεις Να πείτε στο Δημοτικό Συμβούλιο και στον κόσμο που έχει το δικαίωμα και την υποχρέωση να γνωρίζει, τι θέλετε να κάνετε ξεκάθαρα χωρίς να κρύβεσται πίσω από τις λέξεις. Διότι για το συγκεκριμένο θέμα δεν έχουμε καμία επίσημη πληροφόρηση του τι μέλλει γενέσθαι και τι προγραμματίζετε να κάνετε΄΄.

Επίσης, παρουσίασε παλιότερο έγγραφο από τον δήμο στο Αστικό ΚΤΕΛ Αιγίου ότι το τελικά διαμορφωμένο οδόστρωμα των οδών Ταξιαρχών, Ασημάκη Φωτήλα και Κλεομένους Οικονόμου στα πλαίσια του έργου θα διαμορφωθεί με τρόπο τέτοιο ώστε να είναι δυνατή η διέλευση των οχημάτων του Αστικού ΚΤΕΛ. ΄΄Ξεκαθαρίστε τις προθέσεις σας Πρέπει να λειτουργήσουμε πιο δημοκρατικά και πιο διάφανα μέσα σε αυτό το δημοτικό συμβούλιο Πάρτε το βάρος της ευθύνης των αποφάσεων γιατί αυτό πρέπει να κάνετε΄΄, πρόσθεσε ο κ. Γούτος.

Απαντώντας, ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων Βασίλης Χριστόπουλος, ήταν αποκαλυπτικός: ΄΄Πρέπει να αντιληφθούμε ότι μιλάμε για δύο διαφορετικές διαδικασίες διότι είναι άλλο το έργο της ανάπλασης των δύο πλατειών και των δρόμων περιμετρικά αυτών και άλλο το αν θα περάσουν αυτοκίνητα από πάνω ή όχι΄΄, είπε σημειώνοντας πως πράγματι η κατασκευάστρια εταιρεία προσκόμισε έγγραφο στον δήμο στις 22 Απριλίου για διοικητική παραλαβή. ΄΄Η Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου είχε να απαντήσει στο έγγραφο αυτό ένα μήνα περιθώριο. Ο διευθυντής έδωσε εντολή στους πολιτικούς μηχανικούς και επιβλέποντες του έργου να κάνουν αυτοψία η οποία έγινε τις προηγούμενες ημέρες. Όμως σύμφωνα με το έγγραφο και την έκθεση των επιβλεπόντων, υπάρχουν κάποιες επουσιώδεις έλλειψης, οι οποίες είναι: Στην κεντρική πλατεία σε δύο πισίνες παρουσιάζεται μείωση της στάθμης των υδάτων και υπάρχουν και κάποιες τρύπες λόγω μίας αστοχίας αποκόλλησης της στεγανοποιητικής επάλειψης. Υπάρχουν κάποιες ρηγματώσεις ανάμεσα στις δύο δεξαμενές, υπάρχει ρύπανση στις πλάκες που βρίσκονται στην Τρίγωνη Πλατεία αριστερά της Βασιλέως Κωνσταντίνου στο περίπτερο. Πρόκειται για καφέ κηλίδες και στίγματα περιμετρικά σε 100 με 150 τετραγωνικά μέτρα. Υπάρχουν μη αποκαλύψεις φρεατίων απορροής δεν έχουν τοποθετηθεί οι σχάρες, εκκρεμούν συναρμολόγησης επιστρώσεων σε φρεάτια, φωτιστικά σώματα στο κάτω μέρος της πλατείας δεν ανάβουν και εκεί θα πρέπει να γίνει μία επισκευή στα πεζοδρόμια. Στην πλατεία πρέπει να καλυφθούν κάποια φρεάτια όμβριων που υπάρχουν αριστερά και δεξιά στην Ζαΐμη και στη Γερμανού. Επομένως σύμφωνα με την έκθεση της Τεχνικής Υπηρεσίας χορηγήθηκε στην εταιρεία όπως προβλέπεται με τον νόμο και με έγγραφο προς την Διαχειριστική Αρχή, τρίμηνη οριακή προθεσμία για να μπορέσει να αποκαταστήσει αυτές τις επουσιώδεις ελλείψεις. Αν θα το κάνει η εταιρεία σε μικρότερο χρόνο είναι θεμιτό΄΄, ανέφερε ο αντιδήμαρχος.

Ξεκίνησαν μετρήσεις κυκλοφοριακού φόρτου

Όσον αφορά για το κυκλοφοριακό τόνισε πως είναι μία άλλη μελέτη που έχει ξεκινήσει κάνοντας γνωστό πως χθες και προχθές έχουν μπει κάποια λάστιχα σε δρόμους και μετριούνται κυκλοφοριακοί φόρτοι. ΄΄Θα δούμε τι θα λέει η μελέτη. Έχουμε μπερδέψει και τον κόσμο με τις εντυπώσεις που προκαλούμε. Όντως κατασκευάστηκε για να περνάει το αστικό όμως αυτή τη στιγμή η Τρίγωνη Πλατεία είναι κλειστή μέχρι να φτιαχτούν οι πλάκες και μέχρι να καλυφθούν όλες οι ελλείψεις που υπάρχουν στο σύνολο του έργου. Δεν αποκλείεται να ολοκληρωθεί το έργο να περάσουν αυτοκίνητα και να παραδοθεί μετά η κυκλοφοριακή μελέτη. Τηρούμε το γράμμα του νόμου και θα ακολουθηθούν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες΄΄.

Ο κ Γούτος διάβασε τον νόμο που λέει ότι επουσιώδεις θεωρούνται οι εργασίες που δεν επηρεάζουν τη λειτουργικότητα του έργου, την ασφάλεια των χρηστών και δεν παραβιάζουν όρους αδειοδοτήσεων, τονίζοντας: ΄΄Όταν λέμε ότι υπάρχουν εκκρεμότητες είναι λίγο οξύμωρο, δεν μπορείτε να κρατάτε έναν δρόμο κλειστό για λίγες κηλίδες στον δρόμο΄΄. ΄΄Αν δεν μπορέσει η εταιρεία με κάποια χημικά να καθαρίσει τις κηλίδες αυτές θα πρέπει να ξηλωθούν τα μάρμαρα δεν πρόκειται να παραλάβουμε το έργο έτσι΄΄, ξεκαθάρισε ο κ. Χριστόπουλος

Για προσχηματική παράταση κατηγόρησε τη δημοτική αρχή η αντιπολίτευση

Ο δημοτικός σύμβουλος της ελάσσονος αντιπολίτευσης Σωτήρης Ταξιαρχόπουλος έθεσε το ερώτημα γιατί τόσο καιρό οι μηχανικοί δεν έβλεπαν αυτές τις επουσιώδεις ελλείψεις τονίζοντας ότι η επίβλεψη υποτίθεται ότι είναι καθημερινή σε ένα έργο και τόνισε ότι ΄΄για τις κηλίδες αυτές δεν φταίει ο κατασκευαστής αφού θα γίνονταν ακόμη και με το περπάτημα γιατί όπως είχαμε πει και την προηγούμενη φορά τα υλικά που τοποθετήσατε είναι λάθος καθώς δεν τα παραγγείλετε με αδιαβροχοποίηση από την αρχή΄΄.

΄΄Τώρα αποφασίζετε τρίμηνη παράταση. Εγώ βλέπω ότι θέλετε να πάρετε χρόνο για να φέρετε την κυκλοφοριακή μελέτη που μας έχετε πει. Μπορείτε να μας το πείτε και να μην μας βλέπετε απέναντί σας. Σε τέτοια μεγάλα θέματα πρέπει να είμαστε συμπορευτές΄΄, είπε ακόμη, προχωρώντας και σε μία επιπλέον παρατήρηση: ΄΄Είπατε ότι γίνονται μετρήσεις για την κυκλοφορία. αλήθεια πώς μπορούν να έχουν το σωστό αποτέλεσμα από τη στιγμή που γίνονται με κλειστό δρόμο και όταν το κέντρο της πόλης είναι αποκλεισμένο;».

΄΄Έχουμε κάνει προσωρινή παραλαβή του έργου για να ζητά τώρα η εταιρεία βεβαίωση περαίωσης; Εάν μου συμβεί ατύχημα κατά την ώρα που διασχίζων την Τρίγωνη Πλατεία θα με αποζημιώσετε ή όχι; Εγώ έχω την ευθύνη που περνάω εγώ η ο Δήμος;΄΄, ρώτησε η δημοτική σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης Βάσω Ψυχράμη, ενώ ο δημοτικός σύμβουλος της ελάσσονος Παρασκευάς Σπυρόπουλος είπε πως πρέπει να υπάρξει μέριμνα για τα σκέπαστρα στην πλατεία που φορτώνονται με νερό κάθε φορά που βρέχει.

Απαντώντας, ο κ. Χριστόπουλος είπε πως οι ελλείψεις αυτές είχαν διαπιστωθεί και στους καθημερινούς ελέγχους όμως οι διαπιστώσεις έπρεπε να αναφερθούν στην απάντηση στο έγγραφο της εταιρείας. Στο ερώτημα της κ. Ψυχράμη ανέφερε πως στην πλατεία Αγ. Λαύρας υπεύθυνος είναι ο δήμος ενώ στην Τρίγωνη που θεωρείται εργοτάξιο, αρμόδιος είναι ο υπεύθυνος ασφαλείας της εταιρείας και μετά οι επιβλέποντες μηχανικοί. Όσον αφορά τα σκέπαστρα είπε πως ΄΄έχουμε κάνει έγγραφο στην εταιρεία αν θα μπορούσε να τα διορθώσει ίσως δεν έφτασε ο προϋπολογισμός. Έχουμε δει το κόστος και εάν δεν το αποκαταστήσει η εταιρεία θα το κάνει ο δήμος με δικά του έξοδα΄΄.

Ο δημοτικός σύμβουλος Δημήτρης Μπούνιας είπε πως ΄΄χωρίς λόγο χτυπάμε καθυστέρηση μέχρι να βγει η κυκλοφοριακή μελέτη που θα την βγάλουμε όπως θέλουμε εμείς για να γίνει πεζόδρομος. Υπενθυμίζω ότι προεκλογικά η πλατεία ήταν εργοτάξιο και έγινε προεκλογική συναυλία΄΄.

Χώρο… στους πεζούς θέλει να δώσει ο δήμαρχος

Ο δήμαρχος στην τοποθέτησή του ανέφερε πως ΄΄είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι το έγγραφο που ανέφερε ο κ. Γούτος ήταν τόσο… φρέσκο που δεν είχε καν βγει από το φούρνο και εξέφρασε απορία για το πού το βρήκε αφού δεν είχε καν πρωτόκολλο΄΄. Ως προς τις προθέσεις της δημοτικής αρχής για τη χρήση του δρόμου, σημείωσε: ΄΄Θέλουμε όσο το δυνατόν παράδοση των κοινοχρήστων χώρων στους πολίτες. Αυτή είναι η αρχή μας και αυτή είναι η αλήθεια. Εφόσον έχουμε τα απαραίτητα τεχνικά στοιχεία και την επιστημονική τεκμηρίωση επιθυμούμε να δώσουμε πολλούς κοινόχρηστους χώρους στους πολίτες. Δεν είναι δυνατόν να έχουμε το αυτοκίνητο δίπλα μας, δεν διευκολύνει την ποιότητα της ζωής των ανθρώπων και της κοινωνίας και το Αίγιο είναι η πόλη με τα περισσότερα πάρκινγκ που μπορεί να παρκάρει ο καθένας επισκεπτόμενος το κέντρο. Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν πιέσεις, δυστυχώς παρατηρώ έλλειψη δυναμικής αντίστασης στις οποίες κραυγές των φωνασκώντων. Σημασία δεν έχει να ακούσουμε μόνο τους κραυγάζοντες αλλά και τους σιωπηλώς συγκαταθέτοντες. Δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε πίσω σε όσους μας φωνάζουν. Προσωπικά με έβρισαν προχθές στην πλατεία όμως θα ακούσω και τους σιωπηλούς. Να ξέρετε ότι δεν θα κάνουμε τίποτα χωρίς να λάβουμε υπόψη μας τις όποιες φωνές, αντιδράσεις και σκέψεις. Θα τα λάβουμε όλα υπόψιν αλλά δεν θα υποκύψουμε σε κανέναν εκβιασμό΄΄.

Ερωτήσεις για τη χρήση άλλων υλικών

Το θέμα έθεσε όμως υπό άλλο πρίσμα και ο δημοτικός σύμβουλος της ελάσσονος αντιπολίτευσης Σωτήρης Ταξιαρχόπουλος υποβάλλοντας ξανά τα ερωτήματα που είχε θέσει σε συνεδρίαση που απουσίαζε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων και τα οποία έχουν να κάνουν με το ότι δεν χρησιμοποιήθηκαν τα υλικά που προβλέπονταν στην μελέτη και στα τεύχη δημοπράτησης, ενώ δεν αποτελεί και συνέχεια του προηγούμενου έργου της ανάπλασης της Κλεομένους Οικονόμου, όπως είπε. Ρώτησε ακόμη γιατί χρησιμοποιήθηκε μάρμαρο έναντι κυβόλιθων που προβλέπονταν κι αν υπάρχει πιστοποίηση των τεχνικών χαρακτηριστικών από την τεχνική υπηρεσία ότι θα αντέξουν τα φορτία για την κίνηση των αυτοκινήτων και των φορτηγών. Ρώτησε επίσης με ποιο άρθρο τιμολογίου πληρώθηκαν τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν, για τη η διαφοροποίηση του χρώματος και του υλικού επίστρωσης στον χώρο κίνησης των αυτοκινήτων και γιατί οι πλάκες που έχουν τοποθετηθεί είναι ακατέργαστες χωρίς αντιολισθητική επιφάνεια. Επίσης, αναφέρθηκε στα τα δίκτυα ομβρίων τονίζοντας πως πρέπει να προηγούνται των εργασιών και των επιστρώσεων και ρώτησε αν έχουν συνδεθεί με τον κεντρικό αγωγό των ομβρίων κάτι που είχε θέσει ο Σύλλογος Μηχανικών από το 2019. Ρώτησε ποιος έχει την ευθύνη επιλογής των υλικών και της μη τήρησης των προδιαγραφών, των διαστάσεων και του είδους, ενώ σχετικά με τις κυκλοφοριακές μελέτες είπε ότι πρέπει να γίνει αλλαγή του ρυμοτομικού σχεδίου και να βγει σε ΦΕΚ καθώς οποιοσδήποτε άλλος τρόπος είναι επισφαλής.

Ο επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Κώστας Σπηλιόπουλος είπε ότι η ολοκλήρωση του έργου της ανάπλασης και το κυκλοφοριακό συνδέονται άμεσα εκφράζοντας φόβους ότι ο δήμος έχει… μπλέξει. Παρατήρησε ακόμη πως ΄΄εάν δοθεί κι άλλη παράταση θα είναι προσχηματική αφού το έργο έχει τελειώσει και μάλιστα δημιουργεί και προβλήματα γιατί οι παρατάσεις αυτές μπορούν να προκαλέσουν αναθεωρήσεις. Όμως ακόμα κι αν θέλουμε τρεις μήνες για να ολοκληρώσουμε την κυκλοφοριακή μελέτη δεν θα ξεμπερδέψουμε΄΄. Επίσης, έδωσε την εγκύκλιο του υπουργείου με βάση την οποία γίνεται η αλλαγή ενός δρόμου από δρόμο κυκλοφορίας σε πεζόδρομο.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr