background img
banner
banner

Χάνουν προθεσμίες και χρήμα οι ιδιοκτήτες…

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΟΣΕ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΝΑΜΟΝΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΝΕΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΤΟΥ ΑΙΓΙΟΥ

Ελαχιστοποιούνται τα περιθώρια ανοχής της ΕΡΓΟΣΕ για τους ιδιοκτήτες που έχουν ειδοποιηθεί να ολοκληρώσουν την εκούσια διαδικασία παραχώρησης των ακινήτων τους προκειμένου να κλείσει το «κεφάλαιο» με τις απαλλοτριώσεις για την ολοκλήρωση της διάνοιξης πρόσβασης στον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό Αιγίου, από την πλευρά του παρκινγκ.

Το έργο βρίσκεται οριακά εντός χρονοδιαγράμματος (η εργολαβία έχει παραταθεί έως τις 16η Ιουνίου) και σχεδιάστηκε να ολοκληρωθεί με fast – truck διαδικασίες. Το Υπουργείο Υποδομών προσφέρθηκε να προχωρήσει τη διαδικασία του εξωδικαστικού συμβιβασμού με τους ιδιοκτήτες οι οποίοι από τις αρχές του χρόνου μάλιστα έχουν καταθέσει τη συγκατάθεσή τους ώστε να αποχωρήσουν εγκαίρως από τα ακίνητά τους και να πληρωθούν επί χείρας…

Η δέσμευση του Υπουργείου να προχωρήσει άμεσα με την προκαταβολή του 70% της αξίας και πλήρη αποζημίωση στο 100% των επικειμένων εντός του χώρου τους (περιφράξεις, μάντρες, καλλιέργεια και άρδευση) παραμένει ακόμη στο τραπέζι…

Το πρόβλημα είναι γραφειοκρατικό καθώς, από τα 16 ακίνητα που εμποδίζουν τη διάνοιξη, υπάρχουν ιδιοκτησίες που είτε δεν είναι δηλωμένες σωστά, είτε δεν έχουν δηλωθεί καν στο Εθνικό Κτηματολόγιο. Προβλήματα υπάρχουν και με τα κληρονομικά ιδιαίτερα σε περιπτώσεις που οι ιδιοκτήτες και τα εμπράγματα δικαιώματα που τους αναλογούν, είναι περισσότεροι του ενός, στο ακίνητο.

Στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ που εποπτεύει της εργολαβίας επισημαίνει στo Protionline.gr ότι, «έστω και ένας από τους ιδιοκτήτες να μην δύνανται να προχωρήσει στην παραχώρηση, σημαίνει απώλεια χρόνου για όλους για μια υπόθεση που έχει τυπικά κλείσει από καιρό καθώς η προκαταβολή και ο τρόπος αποζημίωσης καλύπτει τις απαιτήσεις και όλες τις αξιώσεις που μπορεί να εμφανιστούν δικαστικά».

Είναι προφανές ότι πιθανή αλλαγή του χρονοδιαγράμματος μπορεί να ακυρώσει την αρχική συμφωνία και να προχωρήσει η αναγκαστική απαλλοτρίωση, με την εκδίκαση της υπόθεσης που έχει προσδιοριστεί για τις αρχές Δεκεμβρίου και τις πληρωμές να μετατίθενται για αργότερα…

Πρέπει να σημειωθεί ότι η κατασκευάστρια εταιρεία ΜΕΤΚΑ-Μυτιληναίος, έχει ήδη ενημερώσει ότι είναι σε ετοιμότητα να κλείσει το έργο που αφορά στην κατασκευής της οδού πρόσβασης στον Σ.Σ. και το παρκινγκ, από την περιφερειακή Αιγίου – Τέμενης, μέσω της οδού Νικολάου Πλαστήρα.

Προχωρά η ηλεκτροκίνηση

Η διάνοιξη του δρόμου προς τον νέο Σταθμό του Αιγίου αποτελεί το τελευταίο τμήμα του 1ου τμήματος της εργολαβίας κατασκευής της νέας, διπλής, σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων του τρένου στο τμήμα Κιάτο-Ροδοφάνη. Σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ, σε πλήρη εξέλιξη αυτή την περίοδο βρίσκεται το 2ο τμήμα της εργολαβίας που αφορά σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες με κατασκευάστρια την κοινοπραξία ΜΕΤΚΑ-ΤΕΡΝΑ.

Αυτή την περίοδο γίνεται η εγκατάσταση του συστήματος ηλεκτροκίνησης και τα έργα περιβαλλοντικής προστασίας των όμορων περιοχών. Η εργολαβία περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση και τηλεδιοίκηση (SCADA) με το κέντρο ελέγχου κυκλοφορίας, φύτευση των χώρων πλησίον των νέων υποσταθμών του ΔΕΔΔΗΕ, εγκατάσταση αντιθορυβικών πετασμάτων και συστήματος σταθμών μέτρησης θορύβου, εγκατάσταση παθητικού δικτύου μεταφοράς δεδομένων και σημάτων σιδηροδρομικών συστημάτων, συστήματος πληροφόρησης επιβατών, συστήματος ανακοινώσεων, κλήσεων ανάγκης και ενδοεπικοινωνίας, το κλειστό κύκλωμα τηλεόρασης στις σιδηροδρομικές σήραγγες από το Κιάτο έως και τη Ροδοδάφνη και την εγκατάσταση της σήμανσης στάσεων και σταθμών.

Η ολοκλήρωση του έργου εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί το εντός του 2025 οπότε θα δοθεί δυνατότητα δρομολόγησης ηλεκτροκίνητων συρμών με ταχύτητα 120 χλμ./ώρα, διπλασιάζοντας την ταχύτητα που είναι σήμερα 60 χλμ./ώρα, προωθώντας και φιλικότερους προς το περιβάλλον τρόπους μετακίνησης επιβατών και εμπορευμάτων.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr