background img
banner
banner

Κανείς ηλικιωμένος θύμα απατεώνα…

ΜΕ ΓΝΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΤΗΔΕΙΟΙ «ΘΩΡΑΚΙΣΕ» ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΚΑΠΗ ΤΟ ΤΜΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ – ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΤΥΧΗΜΕΝΗ Η ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ

Επενδύοντας στην πρόληψη ως μέτρο αντιμετώπισης του εγκλήματος και πάντα δίπλα στην κοινωνία και τους Αιγιαλείς, το Τμήμα Ασφαλείας Αιγιαλείας πραγματοποίησε το απόγευμα της Πέμπτης 6 Ιουνίου μίας αξιόλογη ενημερωτική δράση, στον χώρο του ΚΑΠΗ Αιγίου. Οι δεκάδες ηλικιωμένοι που κατέκλυσαν τον χώρο, είναι βέβαιο πως έφυγαν γνωρίζοντας πώς πρέπει να φερθούν στους επόμενους απατεώνες που θα επιχειρήσουν να τους εξαπατήσουν και να τους αποσπάσουν χρήματα…

Η ενημέρωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την αντιδημαρχία Πρόνοιας και Κοινωνικής Προστασίας με παρόντα τον αντιδήμαρχο Γιώργο Αγγελόπουλο, ενώ τις πολύτιμες συμβουλές τους απέναντι στους ανθρώπους της τρίτης ηλικίας, έδωσαν ο διοικητής του Τμήματος Ασφαλείας Ιορδάνης Μαγειράκης, ο Ανθυπαστυνόμος Νίκος Γρίβας και η Υπαστυνόμος Α΄ Αθανασία Παπασπυροπούλου που υπηρετούν στο Τμήμα Ασφαλείας, ενώ παράλληλα διανεμήθηκαν και φυλλάδια με χρήσιμες πληροφορίες, με τους εκπροσώπους της τοπικής ΕΛ.ΑΣ. να ζητούν από τους παριστάμενους να διοχετεύσουν τα όσα γνωρίζουν και σε άλλους πολίτες.

Την ημερίδα παρακολούθησαν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον όλοι οι παριστάμενοι, μεταξύ των οποίων ο πρόεδρος της Κοινότητας Αιγίου Φάνης Ραμπαβίλας και οι κοινοτικοί σύμβουλοι Διονύσης Λουκόπουλος, Σωκράτης Μαυρίδης, Ευανθία Μέγαρη, Ελευθερία Μαρνέλη και Μαρία Μπακρόζη.

Δόθηκαν τα χαρακτηριστικά που προδίδουν τους απατεώνες

Ο κ. Μαγειράκης εξηγώντας τους λόγους πραγματοποίησης της συνάντησης, εξέφρασε τη βεβαιότητα πως η ενημέρωση των ανυποψίαστων πολιτών μπορεί να βοηθήσει και να μειώσει τα περιστατικά τηλεφωνικών απατών ή απατών μέσω διαδικτύου που είναι αρκετά στην περιοχή και ζήτησε από τους ηλικιωμένους να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί. Ακολούθησαν ηχητικά αποσπάσματα τηλεφωνημάτων απατεώνων σε ηλικιωμένους, προκειμένου οι παριστάμενοι να γνωρίζουν πώς λειτουργούν, αν και ανάμεσά τους βρίσκονταν άτομα που είχαν ήδη δεχθεί τηλεφωνικές κλήσεις, χωρίς να υποκύψουν.

Στη συνέχεια εξήγησε πώς λειτουργούν και πώς οι επιτήδειοι αλιεύουν τα υποψήφια θύματά τους, τονίζοντας πως πολλές φορές αντλούν πληροφορίες από τη γειτονιά ή και ακόμη από τη «Διαύγεια» όταν επιδιώκουν να εξαπατήσουν επιχειρήσεις κι αφού έχουν δει π.χ. ότι μπήκαν χρήματα στο ταμείο της γιατί είχε μία συναλλαγή με τον δήμο. Έπειτα πήραν τηλέφωνο προσποιούμενοι ότι είναι υπάλληλοι του δήμου και ζητούσαν χρήματα. Όπως είπε, είναι πολύ βασικό να καταγγέλλονται τέτοιου είδους περιστατικά στην Ασφάλεια, δίνοντας πληροφορίες ούτως ώστε να βοηθηθεί το έργο της αστυνομίας για τον εντοπισμό τους. ΄΄Η πληροφορία είναι το πρώτο που αξιολογείται. Σε περιπτώσεις που αφορούν εξαπάτηση ατόμων τρίτης ηλικίας οι χειρισμοί της Υπηρεσίας είναι άκρως λεπτοί και προσεκτικοί΄΄, τόνισε ο κ. Μαγειράκης, προσθέτοντας ότι ο εκάστοτε δράστης είναι σε θέση να βρίσκει δεκάδες “πατέντες” και τρόπους εξαπάτησης προκειμένου να πετύχει τον σκοπό του και μερικές φορές χρησιμοποιώντας έξυπνα… τρικ. ΄΄Με τον ίδιο τρόπο και με μεγάλα ψέματα ή έξυπνους τρόπους εξαπάτησης προσεγγίζει ο θύτης και κάθε ηλικιωμένο, με θράσος και πιεστικά, προκειμένου να τον εξαπατήσει΄΄, τόνισε ενώ ξεκαθάρισε πως οι ηλικιωμένοι δεν θα πρέπει να περιμένουν από τον απατεώνα να σκεφτεί ή να λειτουργήσει ανθρώπινα, αφού είναι έτοιμος για όλα.

Πώς λειτουργούν

Στη συνέχεια έφερε παραδείγματα εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους, ενώ εξήγησε πώς κάθε κακοποιός προσεγγίζει το θύμα του, ποιες λέξεις χρησιμοποιεί και ποιες εκφράσεις, αλλά και με ποιον τόνο θα μιλήσει στο τηλέφωνο ώστε να θορυβήσει ευκολότερα το υποψήφιο θύμα. ΄΄Πολλές φορές οι θύτες ζητούν διακανονισμό χρημάτων, κυρίως όταν καταλαβαίνουν ότι υπάρχει έλλειψη ρευστού. Όλα γίνονται “ποντάροντας” πολύ στην μέθοδο του αιφνιδιασμού. Λένε πολύ εύκολα ψέματα και σκοπό έχουν να δημιουργήσουν άμεση ταραχή και αναστάτωση στο υποψήφιο θύμα΄΄, τόνισε. Σημείωσε δε, ότι σε πολλές περιπτώσεις έχουν συνεργούς που υποδύονται συγγενείς ή φιλικά πρόσωπα, προκειμένου να πείσουν τους ηλικιωμένους ακόμα πιο εύκολα, ενώ πολλές φορές δίνουν ραντεβού στα υποψήφια θύματα σε εξωτερικούς χώρους, δηλαδή επιλεγμένα σημεία που θα αφήσουν χρηματικά ποσά ως πληρωμή τους για τις υποτιθέμενες υπηρεσίες τους.
Επισήμανε ότι σε έξαρση υπάρχει και ηλεκτρονική απάτη και αμέσως μετά ανέφερε περιστατικά από θύτες που ζητούν χρήματα για να καλύψουν υποτιθέμενες έκτακτες ανάγκες νοσηλείας ή εγχειρήσεων, χρησιμοποιούμενοι πολλές φορές δραματικό τόνο στη φωνή, προκειμένου το θύμα να ενδώσει: ΄΄Ποντάρουν πολύ στον αιφνιδιασμό της αμεσότητας του κινδύνου. Σκοπός είναι πάντα ο ίδιος. Όλοι μα όλοι, έχουν κοινό τρόπο συμπεριφοράς και ασκούν πίεση στα θύματά τους΄΄.

 

Πώς λειτουργεί η Αστυνομία αλλά και τα νοσηλευτικά ιδρύματα

΄΄Να θυμάστε κάτι πολύ σημαντικό, στα τροχαία ατυχήματα οι Αστυνομικές Αρχές προχωρούν πάντα στις νόμιμες ενέργειες και δεν ζητούν ποτέ χρήματα. Είναι βασικό αυτό να το θυμάστε. Η Υπηρεσία ακολουθεί κάθε τυπική διαδικασία και δεν χρειάζεται κάποιο χρηματικό ποσό, οπότε μην παρασύρεστε από απατεώνες που σας τρομοκρατούν με σκοπό να σας αποσπάσουν σε λίγα λεπτά της ώρας οικονομικό όφελος. Καμία δημόσια υπηρεσία ή νοσοκομείο δεν έχει στείλει ποτέ υπάλληλο ή νοσηλευτή για να πάρει χρήματα από κάποιον προκειμένου να μπει τραυματίας άμεσα στο χειρουργείο΄΄, επισήμανε ακόμη ο διοικητής της Ασφάλειας Αιγιαλείας.

Δύο «αιγιώτικα» περιστατικά που θορύβησαν τους ακροατές

Ο κ. Γρίβας περιέγραψε μερικά περιστατικά που καταγράφηκαν το τελευταίο διάστημα στην Υπηρεσία. Ειδικότερα αναφέρθηκε σε δύο περιστατικά. Το ένα συνέβη τον περασμένο Ιανουάριο όπου 80χρονος άνδρας που διαμένει στο κέντρο του Αιγίου, έχων γιο που νοσηλευόταν σε κέντρο αποκατάστασης της Πάτρας, δέχθηκε τηλεφώνημα ότι ο γιος του κινδυνεύει έχοντας προσβληθεί από κορωνοϊό και ενέδωσε δίνοντας στον επιτήδειο που προσποιήθηκε πως είναι υπεύθυνος της βάρδιας του κέντρου αποκατάστασης, 2.000 ευρώ. Η δεύτερη περίπτωση που ανέφερε αφορούσε εξαπάτηση γυναίκας από την Κουλούρα τον Απρίλιο, στην οποία τηλεφωνικώς ο δράστης είπε πως η κόρη της θα μείνει ανάπηρη εκτός κι αν χειρουργηθεί με ειδικές λάμες.

Η γυναίκα παρέδωσε 25.000 ευρώ στον υποτιθέμενο καθηγητή χειρουργό που θα έκανε την επέμβαση στην κόρη της. Ο κ. Γρίβας είπε πως κάτι τέτοιο θα δεν πρέπει να προκαλεί εντύπωση, οι δράστες δεν έχουν ενδοιασμούς αδιαφορούν για τις επιπτώσεις των πράξεών τους ενώ στην Αιγιάλεια, ηλικιωμένος θύμα απάτης υπέστη εγκεφαλικό και απεβίωσε μόλις συνειδητοποίησε τι συνέβη. Σημείωσε ακόμη πως πρόκειται για συμμορίες στις οποίες ο καθένας έχει τον δικό του ρόλο, ενώ προηγουμένως έχουν πραγματοποιήσει έρευνα για τα υποψήφια θύματά τους. Τόνισε ακόμη πως οι απατεώνες έχουν υψηλό δείκτη νοημοσύνης πιο πάνω από τον μέσο όρο. Αίσθηση προκάλεσε η πληροφορία που έδωσε ότι, από το 2021 ως σήμερα απατεώνες αντλούν το ποσό των 200 εκατ. ευρώ τον χρόνο…

Τι πρέπει να κάνουν όσοι αντιληφθούν ότι επιχειρούν να τους εξαπατήσουν

Η κ. Παπασπυροπούλου επέστησε την προσοχή στις ημέρες αυτές που κατατίθενται φορολογικές δηλώσεις γιατί μπορεί οι επιτήδειοι να παρουσιαστούν ως λογιστές.
Στη συνέχεια, μεταξύ άλλων, έδωσε κάποιες συμβουλές, όπως: «Μην εμπιστεύεστε αγνώστους που προσπαθούν να σας πείσουν τηλεφωνικά να τους δώσετε χρήματα λόγω επείγουσας ανάγκης συγγενικού ή φιλικού σας προσώπου. Μην κάνετε οποιαδήποτε ενέργεια χωρίς πρώτα να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με το συγκεκριμένο πρόσωπο για επιβεβαίωση του έκτακτου περιστατικού. Χρησιμοποιήστε άλλη τηλεφωνική συσκευή για επικοινωνία με το οικείο πρόσωπο που εμπλέκεται, την στιγμή που οι δράστες βρίσκονται ακόμα στην “γραμμή”.

Αποφύγετε οποιαδήποτε συνάντηση ή ραντεβού με αγνώστους και δηλώσετε ότι δεν πρόκειται να δώσετε χρήματα. Συγκρατήστε τα χαρακτηριστικά των δραστών – οχημάτων αν έρθετε σε κάποια επαφή μαζί τους.

Ζητήστε από την εταιρεία της τηλεφωνικής σας σύνδεσης να μετατρέψει τον αριθμό σας σε απόρρητο και να είναι μη διαθέσιμος σε τηλεφωνικούς δημόσιους καταλόγους. Ζητήστε από την εταιρεία της τηλεφωνικής σύνδεσης να σας ενημερώσει πώς να προωθούνται ύποπτες εισερχόμενες κλήσεις και να έχετε πάντα διαθέσιμους τηλεφωνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης, όπως Αστυνομία, Πυροσβεστική και Νοσοκομεία.

Η πρώτη ενημέρωση που πρέπει να κάνετε για περιστατικό εξαπάτησης πρέπει να είναι πάντα η Αστυνομία. Οι περιπτώσεις απόπειρας εξαπάτησης εις βάρους σας, είναι σε έξαρση και οι θύτες κατέχουν αρκετό θράσος».


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr