background img
banner
banner

Πλούσιος απολογισμός μιας επιτυχημένης θητείας!

ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΡΧΟΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΑΧΑΪΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΠΛΑΤΩΝΑ ΜΑΡΛΑΦΕΚΑ

Ενημέρωση των εκπροσώπων φορέων και των επιχειρηματιών που κατέκλυσαν την αίθουσα, αλλά και ευρύτερα των Αχαιών, για το πλούσιο έργο που παρήχθη σε όλα τα επίπεδα την εξαετία 2012-2017 στο Επιμελητήριο Αχαΐας, περιελάμβανε η ανοιχτή εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προχθές το βράδυ στον χώρο του φορέα, στην Πάτρα.

Έγινε παρουσίαση ενός πλούσιου απολογισμού δράσεων, παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών από την απερχόμενη διοίκηση, με μόνιμο στόχο την ενίσχυση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της Αχαΐας και την στήριξη της τοπικής οικονομίας.

Ιδιαίτερη αναφορά έγινε από τον απερχόμενο πρόεδρο Πλάτωνα Μαρλαφέκα στο κλίμα συνεργασίας και συναίνεσης και των πέντε παρατάξεων στο Δ.Σ. του Επιμελητηρίου Αχαΐας, οι οποίες ένωσαν τις δυνάμεις τους προς όφελος της επιχειρηματικής κοινότητας και της αναπτυξιακής προοπτικής του τόπου. Ο κ. Μαρλαφέκας έδωσε έμφαση στο γεγονός ότι από τις 115 αποφάσεις του απερχόμενου Διοικητικού Συμβουλίου, το 85% ελήφθη ομόφωνα και το υπόλοιπο 15% με μία έως τρεις αρνητικές ψήφους.

Μάλιστα, η παρουσίαση έγινε και μέσω βίντεο και ως στόχο είχε την ανάδειξη του έργου της διοίκησης, σε όλα τα επίπεδα. Το έργο της απερχόμενης διοίκησης και του Πλάτωνα Μαρλαφέκα, εξήραν μέσω μηνυμάτων τους που προβλήθηκαν σε βίντεο, ο περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος Απόστολος Κατσιφάρας, οι δήμαρχοι Αιγιαλείας Θανάσης Παναγόπουλος, Καλαβρύτων Γιώργος Λαζουράς, Δυτικής Αχαΐας Χρήστος Νικολάου, ο αντιπρύτανης Δημοσθένης Πολύζος και ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας Γρηγόρης Αλεξόπουλος. Η εκδήλωση επικεντρώθηκε στις παρεμβάσεις που έγιναν για την ενίσχυση των επιχειρήσεων της Αχαΐας μέσω ΕΣΠΑ, στην προσέλκυση τουριστών προς όφελος της τοπικής οικονομίας, στην εξωστρέφεια των επιχειρήσεων κ.ά. Ο απερχόμενος πρόεδρος, στον χαιρετισμό του, εστίασε σε 16 τομείς-δράσεις, ενώ ευχαρίστησε δημόσια όλα τα μέλη του Δ.Σ., τοπικούς φορείς και το προσωπικό του φορέα και της Διαχειριστικής, για την αγαστή συνεργασία και τα σημαντικά αποτελέσματα, καθώς και τους συνεργάτες και την οικογένειά του.

Τους τομείς δράσεις παρουσίασαν τα μέλη του Δ.Σ. Ο Αιγιώτης απερχόμενος α΄ αντιπρόεδρος Αρίστος Τηλιγάδης αναφέρθηκε κυρίως στις παρεμβάσεις προς την κεντρική διοίκηση, ο Γιάννης Πετράτος ανέλυσε το έργο της Αναπτυξιακής, ο Νίκος Παπαλέξης μίλησε για τις προσπάθειες στήριξης του τουρισμού, ο Τάκης Τζούδας για το πρόγραμμα εξαγωγών, ο Παναγιώτης Χελάς στις προσπάθειες για την αξιοποίηση προγραμμάτων και ο Θόδωρος Τσούμπελης μίλησε για την Patras IQ. Επιπλέον, ο Αιγιώτης Κώστας Δεληγιάννης προέβη σε οικονομικό απολογισμό, αναλύοντας τα στοιχεία και κάνοντας γνωστό πως η απερχόμενη διοίκηση βελτίωσε κατά 200.000 ευρώ τα ταμειακά διαθέσιμα παράγοντας παράλληλα έργο, ενώ ο αντιπρόεδρος του Δ.Σ. Σωτήρης Μπρακατσέλος αναφέρθηκε στο κλίμα συνεννόησης και συναίνεσης, λέγοντας πως αυτό είναι μία κατάκτηση.

1.000 επιχειρήσεις στο ΕΣΠΑ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν, 1.000 πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις από 61 διαφορετικούς κλάδους, εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ μέσω «Διαχειριστικής» τα τελευταία 5 χρόνια, που την προεδρία της Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων έχει το Επιμελητήριο Αχαΐας με την παρούσα διοίκηση. Οι εκτιμήσεις αναφέρουν ότι περισσότερες από 4.000 επιχειρήσεις και επαγγελματίες, ωφελήθηκαν συνολικά.

Culture & Shopping –City Break

Στην παρουσίαση του προγράμματος, Culture & Shopping αναφέρθηκε ότι για την τετραετία 2014-2017, πάνω από 200 εμπορικά καταστήματα και καταστήματα εστίασης και αναψυχής της Πάτρας συμμετείχαν, ενώ τα τελευταία 4 χρόνια ήλθαν στην πόλη και έκαναν αγορές στα μαγαζιά της, περισσότεροι από 50.000 τουρίστες. Παράλληλα δημιουργήθηκε και εστάλη σε όλα τα ξενοδοχεία της περιοχής υλικό προβολής για την πόλη, ενώ εκπονήθηκε μελέτη που υποδεικνύει συγκεκριμένες ενέργειες και δράσεις για να γίνουν η Πάτρα και το Αίγιο, προορισμοί εκδρομών Σαββατοκύριακου (citybreak), όπως είναι και τα Καλάβρυτα.

Achaia Values

28 Πολύ Μικρές, Μικρές και Μεσαίες Επιχειρήσεις Τροφίμων και Ποτών συμμετέχουν στο AchaiaValues. Το AchaiaValues είναι το Γραφείο Εξαγωγών της Αναπτυξιακής του Επιμελητηρίου Αχαΐας και αποστολή του είναι να προωθεί τα τοπικά προϊόντα στις αγορές του εξωτερικού. 482 προϊόντα έγιναν γνωστά σε διεθνείς αγοραστές μέσα από τις δράσεις εξωστρέφειας του AchaiaValues. Μέχρι σήμερα έχει γίνει επικοινωνία με 3.500 δυνητικούς αγοραστές σε 35 χώρες κι έχει προσφερθεί τεχνογνωσία και καθοδήγηση σε 131 Επιχειρήσεις της Αχαΐας για να κάνουν τα προϊόντα τους εξαγώγιμα. Το AchaiaValues βραβεύτηκε σε Διαγωνισμό Εξαγωγικών Δραστηριοτήτων, ως πρωτοποριακή και καινοτόμα δράση.

Συμμετοχή αχαϊκών επιχειρήσεων σε διεθνείς εκθέσεις

Με 220 συμμετοχές Πολύ Μικρών, Μικρών, και Μεσαίων Επιχειρήσεων Επιχειρήσεις της Αχαΐας σε 58 Διεθνείς και Εθνικές Εκθέσεις τα τελευταία 6 χρόνια, ανοίξαμε το δρόμο της εξωστρέφειας. Για να συμμετέχουν μόνες τους αυτές οι Επιχειρήσεις σε αυτές τις Εκθέσεις, θα ήθελαν δεκάδες χιλιάδες ευρώ και προφανώς η συμμετοχή τους θα ήταν αδύνατη. Μέσω του Επιμελητηρίου με ένα μικρό κόστος παρουσίασαν τα προϊόντα τους στην ANUGA (η μεγαλύτερη Έκθεση Τροφίμων και Ποτών στον κόσμο), την PROWEIN (η μεγαλύτερη Έκθεση Ποτών στον κόσμο), την COMPTOIRESUISSE, την FOODEXPO, την DETROP και δεκάδες ακόμα Εκθέσεις.

Patras IQ

Το Επιμελητήριο πρωταγωνίστησε στην οργάνωση της Patras IQ, της μεγαλύτερης πλέον Έκθεσης στην Ελλάδα, που παρουσιάζονται τεχνογνωσία και καινοτομίες με σκοπό να συνδέσουμε τα τεχνολογικά επιτεύγματα με την αγορά, προσελκύοντας επενδυτές και να δημιουργήσουμε τις συνθήκες για να μην ξενιτευτούν και να παραμείνουν στον τόπο τους οι νέοι επιστήμονες. Στην έκθεση, οι συμμετοχές ξεπερνούν τις 100 κάθε χρόνο.

Achaia Fest

Πρωταγωνιστικό ρόλο είχε το Επιμελητήριο στην οργάνωση της Achaia Fest την οποία συνδιοργάνωσε με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Συμμετείχαν 104 Επιχειρήσεις και Φορείς της Αχαΐας, αναδεικνύοντας τα αχαϊκά προϊόντα, τους πολιτιστικούς θεσμούς, το αθλητικό και τουριστικό «προϊόν» του νομού. Οι επισκέψεις ξεπέρασαν τις 60.000.

Υποστήριξη δράσεων

Το Επιμελητήριο Αχαΐας υποστηρίξαμε ενεργά σημαντικές δράσεις που υλοποίησαν άλλοι Φορείς όπως: WESTIA, ΟΙΝΟΞΕΝΕΙΑ, ΕΚΘΕΣΗ ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ, P.I.C.K., ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΗ ΠΑΡΑΚΤΙΩΝ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΑΓΩΝΩΝ.

Προώθηση μεγάλων θεμάτων της περιοχής

Το Επιμελητήριο Αχαΐας διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο σε όλες τις προσπάθειες της περιοχής για την προώθηση των μεγάλων θεμάτων που την απασχολούν (Ολυμπία και Ιονία Οδοί, Σιδηρόδρομος, Νέο Λιμάνι, Μείωση Διοδίων, Αυτοκινητοδρόμιο κ.λπ.).

Διεθνής ρόλος

Το Επιμελητήριο Αχαΐας, ανέπτυξε σημαντική δραστηριότητα σε Διεθνείς Οργανισμούς και FORA, προωθώντας τα θέματα των Μικρομεσαίων και της περιοχής. Ενδεικτικά το Επιμελητήριο συμμετέχει: Στο FORUM ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ ΑΔΡΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΙΟΝΙΩΝ, Στην ΕΝΩΣΗ ΜΕΣΟΓΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΩΝ και στο EUROCHAMBERS, ενώ άνοιξε απευθείας διαύλους συνεχούς επικοινωνίας με Διευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ: DGREGIO- DGGROWTH- DGMARE).

Υλοποίησε και υλοποιεί Ευρωπαϊκά και Εθνικά Προγράμματα που αφορούν στον Τουρισμό, τον Πολιτισμό, την Απασχόληση Ανέργων και την Καινοτομία.

Παρεμβάσεις υπέρ των μικρομεσαίων

Έκανε 246 παρεμβάσεις σε Υπουργεία και Φορείς για την επίλυση προβλημάτων που αντιμετώπιζαν και αντιμετωπίζουν Επιχειρήσεις της Αχαΐας, όπως τα πυροδάνεια, τα σεισμοδάνεια, την εγγύηση φυσικών προσώπων σε δανειακές συμβάσεις, την συμμετοχή στον εξωδικαστικό μηχανισμό και στον κώδικα δεοντολογίας των τραπεζών που είναι σε εκκαθάριση και άλλα εξίσου σημαντικά θέματα. Έκανε 131 εξατομικευμένες παρεμβάσεις για την υποστήριξη αιτημάτων αχαϊκών επιχειρήσεων, μετά από αίτημά τους. Δεν υπήρξε επιχείρηση που απευθύνθηκε στο Επιμελητήριο έχοντας ένα νόμιμο και δίκαιο αίτημα που να μην βρήκε τη συμπαράσταση και την υποστήριξή του.

Ενημέρωση μελών

Διοργάνωσε 112 ενημερωτικές εκδηλώσεις για τα μέλη του σε σημαντικά θέματα όπως ο εξωδικαστικός μηχανισμός, η χρηματοδότηση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, τα κόκκινα δάνεια, η συσκευασία, marketing και εξωστρέφεια, έρευνα στην παραγωγή, η ενημέρωση για τα προγράμματα του ΕΣΠΑ κ.λπ. Φρόντισε για την συνεχή ενημέρωση των μελών του με αποστολή NEWSLETTER σε 5.000 ηλεκτρονικές διευθύνσεις μελών του κάθε εβδομάδα. Αξιοποιώντας την επικοινωνία μέσω e-mail ενημέρωνε τα μέλη του κάθε εβδομάδα, εξοικονομώντας 100.000 ευρώ το χρόνο που κόστιζε η έκδοση του διμηνιαίου περιοδικού.

Εκποίηση μελετών

Υλοποίησε 13 μελέτες για την αναπτυξιακή υποβοήθηση της περιοχής με σκοπό την απορρόφηση ευρωπαϊκών και εθνικών πόρων για να φέρει επενδύσεις στην περιοχή. Από τις 13 μελέτες, οι 10 έγιναν ως εσωτερική παραγωγή του Επιμελητηρίου και μόνον οι 3 ανατέθηκαν σε εταιρίες μέσω διαγωνισμών, με συνολικό κόστος 45.000 ευρώ.

Οικονομικά Επιμελητηρίου

Διαχειρίστηκε κάθε ευρώ με διαφάνεια και νοικοκυρεμένα. Γι’ αυτό, παρότι βρισκόμαστε σε περίοδο οικονομικής κρίσης, κατάφερε να αυξήσει τα αποθεματικά του Επιμελητηρίου κατά 200.000 ευρώ.

Κοινωνικός ρόλος

Άνοιξε την αίθουσα του Επιμελητηρίου, αφού την αναμόρφωσε, σε δεκάδες πολιτιστικούς και κοινωνικούς φορείς της περιοχής. Γίνονται περίπου 120 εκδηλώσεις κάθε χρόνο. Έχει διοργανώσει δεκάδες εκθέσεις πολιτιστικού και αθλητικού περιεχομένου με πολύ μεγάλη ανταπόκριση, ενώ εκδίδει κάθε χρόνο το Λεύκωμα του Πατρινού Καρναβαλιού.

Συνεργασία και συναίνεση

Είχε μια υποδειγματική συνεργασία με το σύνολο των Φορέων της περιοχής, τους οποίους και η απερχόμενη διοίκηση ευχαριστεί θερμά. Στο Διοικητικό Συμβούλιο του Επιμελητηρίου η διάθεση συνεργασίας και συναίνεσης ήταν πρωτοφανής. Από τις 115 αποφάσεις που ελήφθησαν, το 85% ελήφθησαν ομόφωνα και το υπόλοιπο 15% με 1 έως 3 αρνητικές ψήφους.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr