ΒΡΟΝΤΟΦΩΝΑΞΑΝ ΣΕ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ «ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ» ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ
Με μία συγκέντρωση που όμοιά της είχε πολύ καιρό να… ζήσει το Αίγιο, μαθητές Λυκείων τής Αιγιάλειας διατράνωσαν χθες την αντίθεσή τους στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου για το Νέο Λύκειο που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας, στέλνοντας σαφές μήνυμα ότι θα αντιδράσουν έντονα σε οτιδήποτε έρχεται να… διαλύσει τον χαρακτήρα του δημόσιου Λυκείου, ζητώντας βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης με γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών και όχι οικονομικούς λόγους…
Ούτε ένα, ούτε δύο… αλλά 35 ευρηματικά συνθήματα εμπνεύστηκαν και βροντοφώναξαν οι μαθητές της περιοχής. Ανάμεσα σε αυτά, τα εξής: «Τόσες εξετάσεις ούτε οι ασθενείς, θα μας αρρωστήσουν αν δεν ξεσηκωθείς», «Αυτό δεν είναι νόμος, αυτό είναι τρολιά, θα κάνει φροντιστήριο και στα Θρησκευτικά», «Παράνομο δεν είναι να ξεσηκωθείς, μονόδρομος να ζήσεις και να αγωνιστείς», «Δεν βγαίνουνε τα όνειρά μας στην παρανομία, νόμος οι ανάγκες μας και όχι η αδικία», «Θέλουμε σχολείο δημιουργικό και όχι κέντρο εξεταστικό», «Λεφτά για F-16 βρήκαν στο λεπτό και δεν υπάρχει σάλιο μας λεν για το σχολειό», «Θέλουμε σχολείο που να μας μορφώνει, κόντρα στις ανάγκες μας οι δικοί τους νόμοι», «Το νέο Λύκειό σας είναι μαγικό, μάθημα καινούριο είναι το κενό»…
Αξίζει να σημειωθεί ότι την κινητοποίηση των παιδιών στήριξαν τόσο η Ένωση Συλλόγων Γονέων Αιγιάλειας όσο και η Β΄ ΕΛΜΕ Αχαΐας με τους προέδρους, Μένιο Κουτρόπουλο και Δώρα Μαστραπά αντίστοιχα, να βρίσκονται στην πλατεία την ώρα της συγκέντρωσης, συμμεριζόμενοι την αγωνία τους για τα όσα το «Νέο Λύκειο» πρεσβεύει…
Ψήφισμα και πορεία με πανό…
Ακολούθως, διαβάστηκε το ψήφισμα των μαθητών Λυκείων της Αιγιάλειας και με πανό στα χέρια, τα παιδιά πραγματοποίησαν πορεία στην Κλ. Οικονόμου και την Μητροπόλεως, εκφράζοντας την επιθυμία να αποστείλουν το ψήφισμα στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας στην Πάτρα.
Το περιεχόμενο του ψηφίσματος των μαθητών, είναι το ακόλουθο: «Αυτή την στιγμή σε όλη την Ελλάδα οι μαθητές των Λυκείων δίνουν τον αγώνα τους απέναντι στο νομοσχέδιο για το Νέο Λύκειο που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας χωρίς να ρωτήσει την γνώμη μας ή να αφουγκρασθεί τις ανάγκες μας. Διαμαρτυρόμαστε ενάντια στην πολιτική του υπουργείου γιατί για μια ακόμα φορά αντιμετωπιζόμαστε ως πειραματόζωα: με άλλο σύστημα ξεκινάμε στην Α’ Λυκείου και άλλο πλαίσιο προκύπτει στην Γ Λυκείου. Κάθε έννοια σταθερότητας ή προγραμματισμού απλώς δεν υπάρχει. Ενώ η κυβέρνηση υποσχόταν κατάργηση των Πανελλαδικών χτυπώντας τα πιο ευαίσθητα αντανακλαστικά της νεολαίας καταλήγει στο διπλασιασμό των εξετάσεων (και για Πανελλαδικές και για Απολυτήριο «αναβαθμισμένο») εντείνοντας το άγχος και τον ανταγωνισμό. Επιδιώκει να εφαρμόσει ένα σύστημα που θέτει φραγμούς και φίλτρα στις επιλογές των μαθητών και οδηγεί στον αποκλεισμό τους από Σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Όσοι επιλέγουν να δώσουν Πανελλαδικές επιδιώκοντας την εισαγωγή τους σε Σχολές «υψηλής ζήτησης» και δεν καταφέρουν να εισαχθούν στις Σχολές επιλογής τους δεν έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν σχολή «χαμηλής ζήτησης». Εξάλλου η κατάργηση της δυνατότητας εξέτασης ενός επιπλέον μαθήματος προκειμένου να ανοίξει κανείς κι άλλο πεδίο, είναι ένας ακόμα φραγμός στις επιλογές των μαθητών.
Διαλύει τον χαρακτήρα του δημόσιου Γενικού Λυκείου, καθώς μετατρέπει την Γ’ λυκείου σε φροντιστήριο. Το υπουργείο υπόσχεται την κατάργηση της ανάγκης για φροντιστήριο – ανάγκη που προκύπτει εξαιτίας του ανταγωνιστικού χαρακτήρα των πανελλαδικών εξετάσεων- στην πραγματικότητα όμως εντείνει τον ανταγωνισμό και διαμορφώνει σχολές δύο «ταχυτήτων». Η γενική παιδεία περιορίζεται στην πρώτη Λυκείου. Όποιο μάθημα μπορεί να χρησιμεύσει στην συγκρότησή μας ως σκεπτόμενων ανθρώπων και πολιτών θεωρείται είδος πολυτελείας και καταργείται. Πάνω σε ποια βάση θα δομήσουμε, άλλωστε, την εξειδικευμένη γνώση του πανεπιστημίου, αν δεν έχουμε γενικές γνώσεις; Διαμορφώνεται ένα απολυτήριο που δεν μπορεί να είναι ισότιμο με τα απολυτήρια άλλων χωρών, δεδομένου ότι δεν περιλαμβάνονται μαθήματα γενικής παιδείας στο αναλυτικό πρόγραμμα, παρά μόνο τα θρησκευτικά».
Καταλήγοντας, τονίζει: «Επομένως, ζητάμε από το Υπουργείο: α) να αποσύρει το νομοσχέδιο και όλες τις αλλαγές που φέρνει το «Νέο Λύκειο». β) να βελτιώσει την παρεχόμενη εκπαίδευση με γνώμονα τις ανάγκες των μαθητών, αντί να την οδηγεί σε διαρκή συρρίκνωση. Π.χ. να προβλέπεται η παρακολούθηση και των δύο μαθημάτων σχεδίου που απαιτούνται για την εισαγωγή στην Αρχιτεκτονική και να επιτρέπεται το άνοιγμα και δεύτερου πεδίου με την εξέταση ενός επιπλέον μαθήματος. γ) επαναφορά του προγράμματος της πρόσθετης διδακτικής στήριξης στο πλαίσιο της κάθε σχολικής μονάδας στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς».