background img
banner
banner

Με την «Black Friday» περιμένουν… άσπρη μέρα

Η ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΕΙ ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΣΕ ΜΙΑ ΚΡΙΣΙΜΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΓΙΑ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

Πέρυσι ήταν η πρώτη χρονιά που η τοπική αγορά άγγιξε τον θεσμό «Black Friday» και γι’ αυτή την ημέρα φάνηκε να αλλάζει η αρνητική διάθεση των καταναλωτών, με την εμπορική κίνηση να σημειώνει ανέλπιστη αύξηση. Φέτος, η αγορά του Αιγίου μπαίνει ακόμη πιο δυναμικά στην «Μαύρη Παρασκευή», που έρχεται αυτή την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη περίοδο για το εμπόριο. Κάπως έτσι, ακόμη και οι έμποροι που δεν πιστεύουν πολύ στον θεσμό, μπαίνουν στο «παιχνίδι» των προσφορών, περιμένοντας να δουν μιαν… άσπρη μέρα!

Τι είναι η «Μαύρη Παρασκευή»

Η λεγόμενη «Μαύρη Παρασκευή» ή αλλιώς «Black Friday» είναι κάτι σαν γιορτή του εμπορίου που ξεκίνησε από τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Στην πραγματικότητα δεν είναι τίποτε άλλο από μια μέρα με πολύ μεγάλες εκπτώσεις, κυρίως σε εμπορικά καταστήματα. Μάλιστα αν και ξεκίνησε από τις μεγάλες αλυσίδες και τα πολυκαταστήματα, πλέον έχει εξαπλωθεί και σε πολλά άλλα μαγαζιά. Το Black Friday γίνεται εδώ και πολλά χρόνια στο εξωτερικό, όπου ο κόσμος πραγματικά ξενοιχτά έξω από τα καταστήματα προκειμένου να αποκτήσει το προϊόν που θέλει, πριν εξαντληθεί.

Ο θεσμός του «Black Friday» ξεκίνησε την δεκαετία του ‘60 από την Αμερική ως ένας τρόπος για να επιμηκυνθεί, η ακριβέστερα να ξεκινήσει νωρίτερα, η περίοδος των χριστουγεννιάτικων αγορών. Έτσι αποφασίστηκε να ξεκινάει η χριστουγεννιάτικη περίοδος αγορών με μια μέρα μεγάλων εκπτώσεων την επομένη των Ευχαριστιών που είναι μια από τις πιο μεγάλες γιορτές στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Με αυτόν τον τρόπο, μέσα στον Νοέμβριο που η αγορά ήταν συνήθως υποτονική και τα καταστήματα έγραφαν συνήθως ζημιές, βρήκαν έναν τρόπο να αυξήσουν όχι μόνο τον τζίρο τους, αλλά φυσικά και τα κέρδη τους. Μάλιστα, λέγεται ότι ο όρος «Black Friday» προέκυψε από το χρώμα του μελανιού (μαύρο) που χρησιμοποιούσαν οι έμποροι στα λογιστικά φύλλα τους για τις μέρες με θετικό πρόσημο, έναντι του κόκκινου που χρησιμοποιούσαν όταν το πρόσημο ήταν αρνητικό. Σύμφωνα με μια άλλη εκδοχή, ο χαρακτηρισμός «μαύρη» αποδίδεται στους τροχονόμους οι οποίοι την ονόμασαν έτσι λόγω της μεγάλης κίνησης που υπήρχε στους δρόμους εκείνη την ημέρα, εξαιτίας των μεγάλων εκπτώσεων.

Το Black Friday 2018 είναι το τρίτο που καταφθάνει στην Ελλάδα, στις 23 Νοεμβρίου και από αυτό δεν θα μπορούσε να λείπει το Αίγιο. Μεγάλος αριθμός καταστηματαρχών έχουν εκφράσει την βούληση να συμμετέχουν ρίχνοντας τις τιμές τους, είτε σε συγκεκριμένα είδη είτε και σε όλα. Στον θεσμό συμμετέχουν καταστήματα με ενδύματα, υποδήματα αλλά και ηλεκτρικά και άλλα είδη, ενώ από λαμβάνουν μέρος και καταστήματα παροχής υπηρεσιών και τροφίμων.

Δώρα και προσφορές από καταστήματα του Αιγίου

Χαρακτηριστική η περίπτωση της αρτοποιίας «Μπομποτσιάρη» που… γιόρτασε δυναμικά πέρυσι την «Μαύρη Παρασκευή» προσφέροντας ως δώρο στους πελάτες της έναν καφέ. Φέτος, η προσφορά αντιστρέφεται και με την αγορά του καφέ, το συγκεκριμένο αρτοποιείο, θα προσφέρει ένα σνακ για πρωινό το οποίο θα επιλέγει ο πελάτης, μεταξύ τεσσάρων – πέντε διαφορετικών σνακς που θα προσδιοριστούν από την επιχείρηση. Επίσης, με αγορές άνω των 15 ευρώ, το αρτοποιείο «Μπομποτσιάρη» προσφέρει δώρο μία συσκευασία ψωμιού τοστ.
Σύμφωνα με την υπεύθυνη της επιχείρησης, Ελισσάβετ Μπομποτσιάρη, ΄΄πρόκειται για μία προσφορά προς τους πελάτες μας που μας στηρίζουν τόσα χρόνια. Ας μην ξεχνάμε ότι η σχέση του σχέση του πελάτη με τον αρτοποιό είναι διαπροσωπική. Οι περισσότεροι μπαίνουν καθημερινά στο κατάστημα και είναι χαρά μας να τους προσφέρουμε ένα κέρασμα. Από την άλλη, οι πολυεθνικές έχουν μπει για τα καλά και υποστηρίζουν τον εν λόγω θεσμό, άρα και οι μικρότερες επιχειρήσεις πρέπει να ακολουθήσουμε΄΄.

Η κ. Μπομποτσιάρη, και ως μέλος του Δ.Σ. του Εμπορικού Συλλόγου Αιγιαλείας, τονίζει πως ο θεσμός είναι μεν ξενόφερτος και κάπως εκτός ελληνικής πραγματικότητας, από την άλλη όμως, θεωρεί ότι μπορούμε να τον προσαρμόσουμε στα δικά μας δεδομένα. ΄΄Πέρυσι το Black Friday στο Αίγιο γνώρισε μεγάλη απήχηση. Άρα οφείλουμε να το υποστηρίξουμε και φέτος. Πλέον και ο κόσμος το περιμένει αλλά και οι έμποροι προσδοκούν έστω και σε μία ημέρα ανάκαμψης των τζίρων, δεδομένου ότι το φθινόπωρο η κίνηση ήταν υποτονική σε όλους τους τομείς΄΄, σημειώνει χαρακτηριστικά.

Ευκαιρία για εμπόρους και καταναλωτές

Υπάρχουν πάντως και καταναλωτές που εμφανίζονται επιφυλακτικοί ως προς τα ποσοστά των εκπτώσεων σε βιομηχανικά είδη την συγκεκριμένη μέρα. Παρ’ όλα αυτά, σε έρευνα που διενεργήθηκε για την περσινή χρονιά, το 71% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι μπορούσε να βρει πραγματικές εκπτώσεις στην τεράστια γκάμα των προσφορών Black Friday. Μονάχα το 29% θεώρησε ότι οι προσφορές και οι εκπτώσεις δεν είναι αληθινές και δεν αξίζουν τον κόπο. Σύμφωνα με τις περσινές στατιστικές του Picodi το μέσο ποσοστό έκπτωσης στα καταστήματα της Ελλάδας κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής έφτασε το 53%.

Για την ανταπόκριση του θεσμού μίλησε στο Protionline.gr  ο έμπορος, ιδιοκτήτης της επιχείρησης «Home – Mega Euronics» Τάκης Παναγόπουλος, τονίζοντας: ΄΄Όχι μόνο συμμετέχουμε αλλά, είναι τόσο δύσκολη η κατάσταση στην αγορά σήμερα, που οι έμποροι αναμένουμε το «Black Friday», σκεπτόμενοι πώς θα το αξιοποιήσουμε με τον καλύτερο τρόπο. Όμως και για τους καταναλωτές αποτελεί ευκαιρία για αγορές. Με τις υπάρχουσες οικονομικές συνθήκες, το καταναλωτικό κοινό, δυστυχώς, αναγκάζεται να περιοριστεί στα άκρως απαραίτητα, οπότε για περισσότερες αγορές προσδοκά σε χαμηλές τιμές, ψάχνοντας ευκαιρίες. Κάπως έτσι, ο ξενόφερτος αυτός θεσμός αποδίδει τόσο για εμπόρους όσο και για καταναλωτές΄΄.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο κατάστημα» Home – Mega Euronics», οι προσφορές της «Black Friday» θα ισχύσουν για ένα τετραήμερο (μέχρι και την προσεχή Δευτέρα) και θα αφορούν το σύνολο των προϊόντων!


Διαβάστε περισσότερα:
· ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr