background img
banner
banner

Το τρένο θα… σφυρίξει τη Δευτέρα

«ΚΛΕΙΔΩΣΕ» ΓΙΑ ΤΙΣ 22 ΙΟΥΝΙΟΥ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΚΙΑΤΟ – ΑΙΓΙΟ

Με έξι δρομολόγια από και προς το Κιάτο, με κατάληξη την Αθήνα, ξεκινά την προσεχή Δευτέρα 22 Ιουνίου η λειτουργία της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Αίγιο που θα φέρει την Αιγιάλεια πιο… κοντά στην πρωτεύουσα, εξυπηρετώντας μέσω τρένου όλη την Αχαΐα. Με τρία απευθείας δρομολόγια Αίγιο – Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» (με μετεπιβίβαση 5 λεπτών από το ντιζελοκίνητο στο ηλεκτροκίνητο τρένο του Κιάτου) και τρία ακόμη προς το κέντρο της Αθήνας, μετατρέπει την περιοχή σε προάστιο της Αττικής αλλά και σε κύριο κομβικό σημείο.

Σε εκκρεμότητα η πρόσβαση

Μεγάλο «αγκάθι» παραμένει ωστόσο η πρόσβαση στον σιδηροδρομικό σταθμό Αιγίου, καθώς τα αιτήματα της δημοτικής αρχής παραμένουν ανικανοποίητα.

Μάλιστα, εξαιτίας της μη διάνοιξης δρόμων που θα οδηγούν στον σταθμό και της δυσκολίας διέλευσης τουριστικών λεωφορείων, υπάρχει κίνδυνος να παρακάμπτεται το Αίγιο και οι Πατρινοί ή κάτοικοι άλλων περιοχών της Δυτικής Ελλάδας, να μην παίρνουν το τρένο από το Αίγιο αλλά να μεταβαίνουν οδικώς στο Κιάτο και να επιβιβάζονται εκεί…

Βεβαίως, τοπικοί φορείς τάσσονται υπέρ της έναρξης των δρομολογίων ακόμη και με ελλείψεις, ωστόσο μέγα ζητούμενο για την περιοχή είναι να ταυτιστεί το Αίγιο με την εκκίνηση ή την αφετηρία του τρένου στην Αχαΐα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η αρχική μελέτη προέβλεπε διαπλάτυνση της οδού νότια του σταθμού με δημιουργία κόμβου στην συμβολή με την Κορίνθου (Κιντώνη), καθώς σύνδεση με τον δρόμο που καταλήγει στο Δημοτικό Κολυμβητήριο. Απομένουν ωστόσο απαλλοτριώσεις όπως και για την κατασκευή στα βόρεια του σταθμού σε ανταπόκριση και με την οδό Νικ. Πλαστήρα.
Και βέβαια οι δρόμοι που θα διανοιχθούν θα πρέπει να πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις όπως επαρκές φάρδος, πεζοδρόμια, σήμανση, φωτισμό και αγωγούς για τα όμβρια ύδατα.
Αναφορικά με το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής είναι καθ’ όλα έτοιμο. Η ΕΡΓΟΣΕ έχει παραδώσει από τον περασμένο Ιανουάριο το σύνολο της Επιδομής της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής που έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες συρμών έως 200 χλμ/ώρα.

Το εν λόγω τμήμα έχει μήκος 71 χλμ, ενώ η σιδηροδρομική σήραγγα Μελισσίου έχει μήκος 1.815 μ. και διαθέτει σήραγγα διαφυγής μήκους 300μ. Αυτές τις ημέρες πραγματοποιείται και η απαραίτητη εκπαίδευση των μηχανοδηγών στις σήραγγες του νέου τμήματος για να πιστοποιηθούν.

Αναφορικά με τη λειτουργία της γραμμής, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η 22α Ιουνίου δεν είναι τυχαία αφού αποτελεί την καταληκτική ημερομηνία που έχει δοθεί στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Από Desiro σε Rail Bus

Οι επιβάτες θα επιβιβάζονται στο Αίγιο, στο Κιάτο θα αλλάζουν συρμό, από το ηλεκτροκίνητο Desiro σε ένα ντιζελοκίνητο (Rail Bus). Η όλη διαδικασία αναμένεται να πραγματοποιείται σε περίπου 5-6 λεπτά και το τρένο προς Αίγιο θα βρίσκεται στην ίδια αποβάθρα με αυτό που έρχεται από Αθήνα και αντίστροφα. Στα συνολικά 71χλμ θα λειτουργούν 3 Σταθμοί (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) και 6 Στάσεις (Διμηνιού, Λυκοποριάς, Λυγιάς, Πλατάνου, Διακοπτού και Ελίκης), ενώ θα συνδέεται με τον Οδοντωτό Διακοπτού – Καλαβρύτων.

Οι ώρες των δρομολογίων – 7.38π.μ. από Αίγιο το πρώτο πρωινό δρομολόγιο

Τα δρομολόγια θα έχουν ως εξής: Πρώτο δρομολόγιο: Αναχώρηση από Αίγιο 7.38π.μ., ανταπόκριση στο Κιάτο και τελικός προορισμός αεροδρόμιο. Δεύτερο δρομολόγιο: Αναχώρηση από Αίγιο 9.57π.μ., αλλαγή στο Κιάτο και κατάληξη στην Αθήνα στον σταθμό Λαρίσης. Τρίτο δρομολόγιο: Αναχώρηση από το Αίγιο στις 12.38μ.μ. με προορισμό το αεροδρόμιο μέσω Κιάτου. Τέταρτο δρομολόγιο: Αναχώρηση στις 14.57 από Αίγιο με προορισμό Αθήνα μέσω Κιάτου. Πέμπτο δρομολόγιο: Αναχώρηση από Αίγιο 17.38 με προορισμό το αεροδρόμιο μέσω Κιάτου και έκτο δρομολόγιο: Αναχώρηση 19.33 με προορισμό την Αθήνα μέσω Κιάτου.

Αντιστρόφως, από το Κιάτο προς Αίγιο, τα δρομολόγια θα έχουν ως εξής: Πρώτο δρομολόγιο: 6.03π.μ., δεύτερο δρομολόγιο: 8.29π.μ., τρίτο δρομολόγιο: 11.05π.μ., τέταρτο δρομολόγιο: 13.29, πέμπτο δρομολόγιο: 16.05 και έκτο δρομολόγιο: 18.29.

Τα εγκαίνια της γραμμής θα γίνουν παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, κατά πάσα πιθανότητα, λίγες ημέρες μετά την έναρξη των δρομολογίων.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.