background img
banner
banner

Μέσα στο καλοκαίρι η διάνοιξη

ΜΕ «FAST TRACK» ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΡΓΟΣΕ ΚΑΙ ΜΕΤΚΑ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΙΓΙΟΥ

Ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης -χωρίς να θίγεται ο χωροταξικός σχεδιασμός του δήμου και το σχέδιο για ευρύτερης κλίμακας απαλλοτριώσεις, στα πλαίσια της υλοποίησης της επέκτασης του σχεδίου πόλης αλλά και των εφαρμογών του γενικού πολεοδομικού σχεδίου του Αιγίου- αποκτά πλέον το έργο της διασύνδεσης του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού με την πόλη.
Σε συνεργασία του μελετητή που είναι η ΕΡΓΟΣΕ αλλά και του εργολάβου που είναι η εταιρεία ΜΕΤΚΑ-Μυτιληναίος, προχωρά το έργο της ολοκλήρωσης της κατασκευής της οδού πρόσβασης στον Σ.Σ. και το Παρκινγκ προς την περιφερειακή Αιγίου – Τέμενης, την οδό Νικολάου Πλαστήρα.

Το έργο περιλαμβάνει:

τον κυκλικό κόμβο (roundabout) στην είσοδο του Σιδ. Σταθμού, με τις διαμορφώσεις του χώρου στάθμευσης,
τη διάνοιξη του δρόμου που βρίσκεται πλησίον του εργοστασίου Ξυλείας «Αφοί Παπαδογιαννόπουλοι» και, τέλος,
τον ισόπεδο κόμβο με την οδ. Νικ. Πλαστήρα, στην εγκατάσταση του εργοστασίου της «ΑΥΡΑ» στην Τέμενη.

Η εργολαβία θα ξεκινήσει άμεσα καθώς η ΕΡΓΟΣΕ επέλεξε να παρακάμψει την γραφειοκρατία με την αναπροσαρμογή της τιμής μονάδας για τμήμα των απαλλοτριώσεων στην περιοχή προς τον Συνοικισμό Αιγίου.

Κίνηση προς τους ιδιοκτήτες

Το έργο αυτό έχει απαλλοτριώσεις για 15 ιδιοκτησίες που θα πληρωθούν άμεσα και θα ενταχθούν στη διάνοιξη και διαπλάτυνση, τμηματικά, του δρόμου. Με αυτόν τον τρόπο, τρία χρόνια μετά τα εγκαίνιά του, ο Σιδηροδρομικός Σταθμός του Αιγίου θα αποκτήσει μια αξιοπρεπή πρόσβαση προκειμένου να κινούνται στο χώρο τουριστικά λεωφορεία και πιο βαριά οχήματα.
Σύμφωνα με στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου είναι η 16η Ιουνίου κάτι που σημαίνει ότι, από το φετινό καλοκαίρι, ο Σ.Σ. Αιγίου θα μπορεί να ενταχθεί και στον ευρύτερο τουριστικό σχεδιασμό της πόλης. Για την απεμπλοκή του έργου έχουν ήδη γίνει οι σχετικές συνεννοήσεις και με το Υπουργείο Υποδομών καθώς υπάρχει και προσωπικό ενδιαφέρον από την Υφυπουργό Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου. Η ΕΡΓΟΣΕ θεωρεί ότι το έργο της ουσιαστικής πρόσβασης και ένταξης του Σ.Σ. στην πόλη είναι πλέον ώριμο σε επίπεδο μελετών στο συγκεκριμένο τμήμα οδικών έργων ενώ, δεν υπάρχει άλλο χρονικό περιθώριο, καθώς αποτελεί το τελευταίο τμήμα σ ένα έργο «γέφυρα» από το Γ’ ΚΠΣ (2007-2013) στο Δ’ ΚΠΣ (2014-2024).

Το ιστορικό

Η διάνοιξη οδικού δικτύου προς τον Σ.Σ. Αιγίου έχει ενταχθεί στην κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων Διακοπτό –Ροδοδάφνη από το 2014 με παρέμβαση τότε του Κώστα Σπηλιόπουλου που το πέτασε στην Α’ Φάση της μεγάλης εργολαβίας (πάνω από 60 εκατ. ευρώ). Το θέμα των διανοίξεων «ταλάνιζε» την πόλη ήδη από το 2005 έως και το 2009 με αποτέλεσμα να εκτοξευθεί το κόστος των απαλλοτριώσεων καθώς, ο αρχικός σχεδιασμός, κινήθηκε σε δύο διαφορετικά επίπεδα, μιας νότιας και μιας βόρειας πρόσβασης με σύνδεση σε δύο σημεία, με την κεντρική οδό Κορίνθου. Παράλληλα στη σύνδεση ήταν και η οδό Κανελλοπούλου στο Αίγιο.

Πάγιο αίτημα του δήμου ήταν και παραμένει η σύνδεση του Σ.Σ. με τις προβλέψεις του πολεοδομικού σχεδιασμού και της επέκτασης του Σχεδίου Πόλης, διότι εξυπηρετεί πολλαπλώς. Εξαιτίας πολλών διαφωνιών, ο μελετητής προχώρησε σε ανάκληση του αρχικού σχεδιασμού με τις εκτεταμένες διανοίξεις που, εκτός από την παράκαμψη των βαρέως τύπου οχημάτων μέσω της οδού Κορίνθου, ενέταξαν στο σχέδιο και τη βελτίωση της πρόσβασης προς το δημοτικό κολυμβητήριο του Αιγίου.

Η συνέχεια

Η ευκαιρία για τις δύο μεγάλες παρακάμψεις με τους κόμβους στη θέση ‘Μουντζουρούλια’ και ‘Κιντώνη’ δεν έχει χαθεί ακόμη καθώς εδώ και δύο χρόνια ωριμάζει μελετητικά, παρά το γεγονός ότι πλέον η ΕΡΓΟΣΕ επέλεξε να κινηθεί… ασφαλώς πάνω στην αρχική εγκεκριμένη μελέτη. Η προσπάθεια -σε αυτό το επίπεδο- σήμερα επικεντρώνεται στο να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί, εν ευθέτω χρόνο, ένας δρόμος με ικανό πλάτος, κατάλληλο οδόστρωμα, ασφαλές πεζοδρόμιο, στηθαία ασφαλείας, επαρκή φωτισμό και τα απαραίτητα αντιπλημμυρικά έργα, στην δεύτερη από τις δύο προαναφερόμενες θέσεις, με σύνδεση στην περιφερειακή οδό Κορίνθου.

Από τα μέσα του 2022 (8 Σεπτέμβρη) τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Υποδομών και Μεταφορών προχώρησαν στην κήρυξη συμπληρωματικής αναγκαστικής απαλλοτρίωσης ακινήτων στην περιοχή του Σ.Σ. Αιγίου. Πρόσφατα, στις 11 Οκτωβρίου του 2023, ενώπιον του Μονομελούς Εφετείου Πατρών, η ΕΡΓΟΣΕ κατέθεσε την αίτησή της για τον καθορισμό προσωρινής τιμής μονάδας για την αποζημίωση 82 ακινήτων σε μια περιοχή παρέμβασης 45 στρεμμάτων προς την Τεμένη. Οι απαλλοτριώσεις έχουν υπολογιστεί στα 1,2 εκατ. ευρώ με δαπάνη μέσω του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Το νέο αυτό έργο μπορεί να περάσει στη Β’ Φάση της εργολαβίας Διακοπτό-Ροδοφάνη που αφορά τη σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση και τηλεπικοινωνίες με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027 μιας νέας εργολαβίας ΜΕΤΚΑ-ΤΕΡΝΑ. Το θέμα με την τιμή ζώνης για τα 82 ακίνητα επρόκειτο να συζητηθεί στις 11 Ιανουαρίου 2024, έλαβε όμως αναβολή και θα δικαστεί στις 5 Δεκεμβρίου του 2024.

Για κάποιες από αυτές τις ιδιοκτησίες που αφορούν τμήμα της πρόσβασης με τον δρόμο προς την Νικ. Πλαστήρα που θα πρέπει να είναι έτοιμος το καλοκαίρι, θα δοθεί μια άμεση καταβολή, στη βάση της τιμής μονάδας που θα προσδιορίσει τελικώς το επικείμενο δικαστήριο.

«Ρεαλιστικό πλέον το σχέδιο για τις αποζημιώσεις»

Το Protionline.gr απευθύνθηκε στον δικηγόρο Παναγιώτη Θεοφανόπουλο ο οποίος χειρίζεται τμήμα των υποθέσεων που αφορούν την αλλαγή τιμής ζώνης σε σχέση με τους υπολογισμούς του μελετητή. Ο ίδιος αφού αναφέρθηκε αναλυτικά στο γνωστό ιστορικό με τις ευρείες απαλλοτριώσεις και διανοίξεις που οδήγησαν στην ανάκληση του αρχικού σχεδίου -με τους ιδιοκτήτες να μην πληρώνονται ποτέ- εκτίμησε ότι η πορεία της υπόθεσης, εδώ και μια διετία, κινείται σε μια πιο ρεαλιστική βάση. Μια σωστή αφετηρία που, έστω και καθυστερημένα, δύναται, αφενός, να εξασφαλίσει τους ιδιοκτήτες γης και, αφετέρου, να προσφέρει στην πόλη μια μεγάλη «ανάσα» στις μετακινήσεις, την ανάπτυξη και τον τουρισμό.

«Υπάρχει σήμερα μια συμπληρωματική απαλλοτρίωση στην περιοχή επιχείρησης ξυλείας προκειμένου να υπάρξει και σύνδεση του Σιδ. Σταθμού με τον Συνοικισμό. Είναι μια εναλλακτική διαδρομή που θα προσφέρει μια νέα οδό με ικανό πλάτος ώστε να είναι δυνατή η μετάβαση τουριστικών λεωφορείων που σήμερα είναι αδύνατο να προσεγγίσουν στην περιοχή. Παράλληλα προχωρά το έργο της διαπλάτυνσης από την θέση ‘Κιντώνη’ στην «3-Ε» όπου θα κατασκευαστεί κόμβος για την περιφερειακή οδό Κορίνθου. Θα μπορεί να γίνει και μια συμπληρωματική διαπλάτυνση του δρόμου για να αποκτήσει σωστή πρόσβαση και το Κολυμβητήριο του Αιγίου. Θεωρούμε ότι με τις παρεμβάσεις αυτές θα αναβαθμιστεί η περιοχή όταν ολοκληρωθούν οι διαδικασίες με τις απαλλοτριώσεις» αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Θεοφανόπουλος.

Ο δήμος Αιγιαλείας θεωρεί πάντως τεκμηριωμένο και το αίτημα για την ένταξη σε χρηματοδότηση του έργου της βελτίωσης του δεύτερου οδικού άξονα προσβασιμότητας στον σταθμό του Αιγίου, από την οδό Κορίνθου, στη θέση ‘Μουντζουρούλια’.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr