background img
banner
banner

«Ούριος άνεμος» για την κρουαζιέρα Αίγιο – Τριζόνια

ΞΕΚΙΝΗΣΑΝ ΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΜΕ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ – ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΟΤΙ ΘΑ ΑΝΕΒΑΣΕΙ ΤΗΝ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΛΟΙΟΚΤΗΤΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ

Οι κρουαζιέρες από το Αίγιο στα Τριζόνια που ξεκίνησαν ήδη με καθημερινά δρομολόγια του ταχύπλοου κρουαζιερόπλοιου «Άγιος Ανδρέας», η πολύπλευρη ανάπτυξη της λιμενικής ζώνης αλλά και η επιθυμία να… κατέβει ο κόσμος στο λιμάνι, ήταν τα κύρια χαρακτηριστικά της συνέντευξης Τύπου που παραχωρήθηκε  το μεσημέρι της Δευτέρας 31 Ιουλίου από την πρόεδρο του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Αιγιαλείας Μαρία Ιατροπούλου, παρουσία και του πλοιοκτήτη Ηλία Ζωγραφάκη. Ο επιχειρηματίας διαθέτει τουριστικό γραφείο στην περιοχή και γνωρίζει την Αιγιάλεια από μικρό παιδί, καθώς γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Αίγιο. Από το 2018 εργάζεται στα Καλάβρυτα, όμως ο κορωνοϊός λειτούργησε ως “τροχοπέδη” στις διαφορές επιχειρησιακές του δραστηριότητες.

Συναισθηματικοί λόγοι και προοπτική

Το συγκεκριμένο σκάφος δούλευε στην Κρήτη, αλλά αποφάσισα να το ενεργοποιήσω στο μέρος που γεννήθηκα και μεγάλωσα. Γνωρίζω τα προβλήματα της περιοχής και αποφάσισα να ενισχύσω από τη μεριά μου το τουριστικό κομμάτι, γιατί βλέπω ότι στην Αιγιάλεια το τελευταίο διάστημα γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια ανάπτυξης. Υπάρχει προοπτική. Όλοι οι φορείς προσπαθούν για το κάτι παραπάνω και η συνεργασία μου με το Λιμενικό Ταμείο αλλά και τον δήμο Αιγιάλειας είναι κάτι παραπάνω από άψογη και δημιουργική. Πάντα θα υπάρχουν δυσκολίες, αλλά ευελπιστώ ότι θα τις ξεπεράσουμε γρήγορα καθώς υπάρχει διάθεση συνεργασίας και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Πρόκειται για ένα καλό σκάφος, και θεωρώ ότι είναι μία “φωνή” τουριστικής ανάπτυξης και περαιτέρω προοπτικής, μία “βόλτα” που θα δώσει ένα “λιθαράκι” παραπάνω στην επισκεψιμότητα και την προτίμηση των τουριστών. Η Αιγιάλεια είναι μία πολύ αξιόλογη περιοχή που συνδυάζει πολλά πλεονεκτήματα και αξίζει να αναδεικνύονται οι ομορφιές του τόπου. Σε αυτή την προσπάθεια θα χρειαστούμε τη βοήθεια όλων”.

Βόλτα αναψυχής καθημερινής βάσεως

Οι “βόλτες” έχουν ήδη ξεκινήσει και χαρακτηριστική ήταν η πρώτη μέρα, Κυριακή 30 Ιουλίου, όπου πραγματοποιήθηκαν δύο διαδρομές στις οποίες συμμετείχε ο υψηλότερος δυνατός αριθμός ατόμων, κάτι που δίνει τη δυνατότητα και στον επιχειρηματία αλλά και στην πρόεδρο του Λιμενικού Ταμείου να αισιοδοξούν ότι το τόλμημα αυτό, θα έχει την μόνιμη ανταπόκριση που αξίζει και που έχει ανάγκη η τουριστική σεζόν. “Σκοπός μας είναι να πραγματοποιούμε διαδρομές καθημερινής βάσεως. Η διαδρομή δεν είναι δρομολογιακή αλλά μία βόλτα αναψυχής που σημαίνει ότι έχουμε προετοιμάσει κάθε παροχή στο να περάσει όμορφα ο εκδρομέας, να μείνει με τις καλύτερες εντυπώσεις, να έχει κάθε είδους ευκολία στο ταξίδι του. Το γεγονός ότι η επιστροφή στο λιμάνι του Αιγίου από τα Τριζόνια συμπίπτει με το ηλιοβασίλεμα, δίνει τη δυνατότητα στον κόσμο να απολαύσει δεκάδες “χρωματισμούς” στον ουρανό, δημιουργώντας ένα επιπλέον φυσικό κίνητρο απόλαυσης. Αξίζει τον κόπο να συμμετάσχουν όλοι σε αυτό το όμορφο ταξίδι…”, δήλωσε ο επιχειρηματίας, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι παρ’ όλο που το ταχύπλοο έχει μέγιστη χωρητικότητα 70 ατόμων, για λόγους ασφαλείας, σε καμία από τις διαδρομές δεν υπερβαίνουν τα 55 άτομα.

Η πρωτοβουλία «αγκαλιάστηκε» από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο

“Η συντήρηση του σκάφους έχει αρκετά υψηλό κόστος καθώς τα καύσιμα και τα υλικά που χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο ταχύπλοο είναι ένα σαφές υπολογίσιμο μεγάλο έξοδο και επιπλέον, απασχολεί και αρκετό προσωπικό. Όμως, όταν κάποιος έχει το… μικρόβιο του να αγαπάει αυτό που κάνει και έχει και το πλεονέκτημα ότι δραστηριοποιείται στον τόπο που μεγάλωσε, τότε είναι “διπλός” ο στόχος του να προσπαθήσει να επιτύχει. Αυτό ακριβώς συμβαίνει και με μένα! Δεν είναι μόνο θέμα βιωσιμότητας. Η λειτουργία αυτής της γραμμής ήταν μία προσωπική απόφαση και χάρηκα πραγματικά, που οι φορείς “αγκάλιασαν” με μεγάλη χαρά την ιδέα και στηρίζουν την προσπάθεια αυτή με κάθε τρόπο, έχοντας την πιο άψογη συνεργασία που μπορούσα να φανταστώ. Γίνεται μία κοινή προσπάθεια και πιστεύω ότι είναι ένα επιχειρησιακό βήμα που θα προσφέρει σε πολλούς τομείς” ανέφερε ο επιχειρηματίας.

Συζητήσεις για επέκταση της δραστηριότητας και όχι μόνο για αναψυχή

Η κ. Ιατροπούλου έκανε γνωστό ότι γίνονται ήδη συζητήσεις για επέκταση αυτής της δραστηριότητας όχι μόνο για ψυχαγωγικό χαρακτήρα αλλά για να εξυπηρετούνται και πολίτες που θέλουν να μετακινούνται για επαγγελματικούς και κοινωνικούς λόγους. “Η δρομολόγηση συμβατικού ή ηλεκτρικού πλοίου στη γραμμή Αίγιο – Άγ. Νικόλαος, βεβαίως είναι ένας στόχος που λόγω της γραφειοκρατίας και άλλων δυσκολιών μπορεί να καθυστερεί όχι από δική μας υπαιτιότητα, όμως εμείς κοιτάζουμε να καλυφθούμε έστω με μικρότερου βεληνεκούς λύσεις” είπε χαρακτηριστικά η κ. Ιατροπούλου, προσθέτοντας: “Βρισκόμαστε σε πρώιμο στάδιο και γίνονται επαφές, προσπαθούμε να βρούμε λύσεις και το επόμενο διάστημα θα γίνει μία συγκεκριμένη προσπάθεια προκειμένου να ενεργοποιηθεί πάλι η γραμμή. Θα επιδιώξουμε οι όποιες μετακινήσεις για να γίνουν με μικρότερα και πιο ευέλικτα σκάφη, για οικονομικούς λόγους. Υπάρχουν πάρα πολλά προβλήματα που πρέπει να βρουν λύση, αλλά το Λιμενικό Ταμείο κάνει και συνεχίζει να κάνει το καλύτερο δυνατό για να ενεργοποιηθεί και αυτή η προσπάθεια. Δεν πρόκειται να εγκαταλείψουμε αυτή την προοπτική”. Να σημειωθεί ότι η διαδρομή Αίγιο – Τριζόνια με το «Άγ. Ανδρέας» διαρκεί μισή ώρα και το πρόγραμμα περιλαμβάνει στάση για μπάνιο και στη συνέχεια στο κέντρο του όμορφου νησιού, ενώ όσοι επιβαίνουν σε αυτό δίνουν τα στοιχεία τους και σε προκαθορισμένη ώρα συγκεντρώνονται όλοι και αναχωρούν για το Αίγιο. Έτσι, το πλοίο αναχωρεί στις 10.00 το πρωί από το λιμάνι του Αιγίου και στις 3.30 αναχωρεί από τα Τριζόνια, φτάνοντας στο Αίγιο στις 4.00μ.μ. Όταν δε χρειάζεται, θα υπάρχει και απογευματινό δρομολόγιο. Ως προς το για πόσο καιρό θα πραγματοποιούνται οι κρουαζιέρες, ο πλοιοκτήτης είπε… «όσο υπάρχει ζήτηση». Έκρινε δε πως η καθιέρωση της κρουαζιέρας αποτελεί ένα ακόμη «ατού» στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Τηλέφωνο για πληροφορίες και κρατήσεις θέσεων 6906812888.

Μ. Ιατροπούλου: ΄΄Εφικτός ο στόχος της πολύπλευρης ανάπτυξης της λιμενικής ζώνης»

Σημαντικά στοιχεία σχετικά με τις παρεμβάσεις που έχουν γίνει το τελευταίο εξάμηνο κατά μήκος της λιμενικής ζώνης και το πλάνο ανάπτυξης που ήδη έχει μπει σε εφαρμογή, έδωσε κατά τη συνέντευξη Τύπου, η πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, Μαρία Ιατροπούλου, μιλώντας μια μία πολύπλευρη ανάπτυξη που στόχο έχει να… φέρει τον κόσμο στο λιμάνι. Όπως είπε, ΄΄γίνονται συνεχείς καθαρισμοί χώρων από άχρηστα και κατεστραμμένα υλικά, ώστε να υπάρχει μια ευπρέπεια στον χώρο της λιμενικής ζώνης. Πρόσφατα καθαρίσαμε από φερτά υλικά την παραλία της Αλυκής στον χώρο δικαιοδοσίας μας, μεταξύ Παλαιού Λιμεναρχείου και Ι.Ν. Αγίου Νικολάου΄΄.

Προς ολοκλήρωση το master plan

Η πρόεδρος του ΔΗΜ.Λ.Τ.Α. έκανε ακόμη γνωστό ότι ΄΄υπεγράφη η ανάθεση μελετών για χερσαία και θαλάσσια ζώνη του λιμένα, μας παραδόθηκε και η τοπογραφική μελέτη του χώρου προκειμένου να ολοκληρωθεί το master plan της λιμενικής ζώνης. Βρισκόμαστε σε μια διαρκή διαβούλευση με τους ανθρώπους που ασχολούνται με τη θάλασσα για να ξέρουμε τι ακριβώς χρειάζονται. Εξάλλου το master plan θα εκπονηθεί προς όφελος της τοπικής κοινωνίας. Έχουμε αποφασίσει να γνωστοποιούμε σε όλους όταν υπάρχουν προτάσεις από ιδιώτες επιχειρηματίες. Έτσι έγινε και με την εταιρεία για την αξιοποίηση του ακινήτου 10 στρεμμάτων δίπλα στη Χαρτοποιία, ενώ υπάρχει έγγραφο ενδιαφέρον από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον χώρο των μαρίνων και πάρκινγκ σκαφών, όπως και από συντοπίτες επιχειρηματίες με προτάσεις εκμετάλλευσης γενικά της παραλιακής ζώνης. Τους ακούμε όλους με προσοχή΄΄.

Τα… πενιχρά οικονομικά

Σε ό,τι αφορά το κομμάτι των 10 στρεμμάτων που ανήκουν στο Λιμενικό Ταμείο και βρίσκονται στον εξωτερικό χώρο της πρώην Χαρτοποιίας, ξεκαθάρισε τα εξής: ΄΄Το εν λόγω τμήμα δεν έχει σχέση με τον χώρο που έχει παραχωρηθεί στο Πανεπιστήμιο Πατρών, είναι δίπλα στην οδό Μενελάου και σήμερα είναι ένας χώρος με χόρτα, μπάζα, σκουπίδια κ.λπ., θέλει διαμόρφωση με μεγάλο κόστος, περισσότερα από όσα θα λαμβάνουμε όταν θα γίνει η εκμετάλλευση, δεν υπάρχει η οικονομική δυνατότητα από εμάς. Δεν έχουμε π.χ. την οικονομική ενίσχυση που παίρνει η ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. Η επιχορήγηση από τον Δήμο Αιγιαλείας ανά έτος είναι 70.000 ευρώ, την ίδια ώρα που η ΔΗ.Κ.ΕΠ.Α. λαμβάνει 600.000 ευρώ, μεγέθη που θυμίζουν σύγκριση του Δαυίδ και του Γολιάθ. Κάνουμε χρηστή διαχείριση για να έχουμε εύρωστο ταμείο και μόνο με απαραίτητες δαπάνες. Οι δύο αναμορφώσεις που κάναμε στον προϋπολογισμό ήταν για να καλυφθούν θέματα όπως ο καλλωπισμός, καθαρισμός και η διαμόρφωση αθλητικού χώρου δίπλα στο νέο λιμάνι που θα παραχωρηθεί στη γυναικεία ομάδα ποδοσφαίρου «Λύκαινες» κλπ. Και οι αποφάσεις εγκρίθηκαν από την Περιφέρεια ως νόμιμες, παρ’ όλο που είχαμε προβλήματα με την αντιπολίτευση που δεν ψήφισε τις προτάσεις αναμόρφωσης΄΄.

Η αξιοποίηση του κτιρίου του Φάρου

Μίλησε ακόμη για το κτίριο του Φάρου, για το οποίο υπάρχει στόχευση αποκατάστασης και λειτουργίας. ΄΄Έχουμε ξεκινήσει τις διαδικασίες επισκευής του κτιρίου του Φάρου, περιμένουμε έγκριση της τεχνικής έκθεσης για να προχωρήσουμε στις εργασίες, ώστε να ανοίξει αυτό το εμβληματικό και σημειολογικό κτίριο της παραλίας μας. Υπάρχουν σκέψεις να γίνει χώρος info-kiosk για διαφημιστικούς και τουριστικούς λόγους του Δήμου Αιγιαλείας αλλά διαθέσιμος και για τοπικές επιχειρήσεις, καθώς και να φιλοξενεί εκθέσεις και δράσεις πολιτισμού, συναυλίες κ.λπ.΄΄, τόνισε.

Μελέτες ασφαλείας και εμπορική δραστηριότητα

Παράλληλα, έκανε γνωστό πως το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο προχώρησε σε γενική αναθεώρηση των μελετών ασφαλείας του λιμένα, σύμφωνα με τη νέα νομοθεσία, που είναι αρκετά αυστηρή, τονίζοντας πως έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ασφάλεια και φύλαξη του λιμένα. Σε ό,τι αφορά την εμπορική δραστηριότητα του λιμένος, είπε: ΄΄Καταβάλουμε προσπάθειες για μεταφορτώσεις εμπορικών ειδών και αγαθών με συζητήσεις που κάνουμε με εταιρείες που ενδιαφέρονται να αξιοποιήσουν το λιμάνι μας, δίνοντας δουλειά και έσοδα στο λιμάνι. Υπάρχουν δε και πρόσφατες συζητήσεις για μεταφόρτωση αδρανών υλικών, μια δουλειά που θα δώσει εργασία στο λιμάνι για πάνω από έναν χρόνο΄΄.

Πολιτισμός πλάι στη θάλασσα

Η κ. Ιατροπούλου δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στις πολιτιστικές δράσεις των επόμενων ημερών, λέγοντας: ΄΄Είμαστε πάντοτε αρωγοί σε εκδηλώσεις όπου ζητείται η συνδρομή μας. Πήραμε την πρωτοβουλία και αποφασίσαμε να εγκρίνουμε μέσα στο παλιό λιμάνι, τέσσερις μεγάλες συναυλίες (2/8 Νατάσα Μποφίλιου, 7/8 Αλκίνοος Ιωαννίδης, 12/8 Σωκράτης Μάλαμας, 19/8 ΠΥΞ ΛΑΞ). Ήταν στοίχημα και ρίσκο για μας και καταφέραμε να ξεπεράσουμε διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια΄΄.

Οσονούπω η δημοπράτηση για τη μαρίνα

Αναφορικά με τη μαρίνα, σημείωσε τα εξής: ΄΄Είμαστε σε φάση ολοκλήρωσης της διαδικασίας δημοπράτησης για το καταφύγιο τουριστικών σκαφών (μαρίνα) που βρίσκεται πριν τον ΙΝΟΑ στην παραλία Αλυκής. Ήδη έχουμε έτοιμο προσχέδιο της σύμβασης για να γίνουν οι απαραίτητες διορθώσεις. Γίνεται τεράστιος αγώνας και προσπάθεια από εμάς και ντόπιους επιχειρηματίες για να εξηγήσουμε το πλάνο σε ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, ώστε να έρθουν να συμμετάσχουν στη δημοπρασία. Είναι ένα έργο ζωής μιας και θα πρέπει να είναι για σχεδόν 30 χρόνια η μίσθωση. Σχεδιάζουμε να δημιουργήσουμε όσο το δυνατόν περισσότερες παροχές μετά τον διαγωνισμό, όπως τροφοδοσία καυσίμων, χώροι φύλαξης, εγκαταστάσεις στη χερσαία λιμενική ζώνη, χώροι επισκευής σκαφών, όπως και χώρος κατασκευής ξύλινων σκαφών με πράσινη ενέργεια. Είμαι χαρούμενη που άνθρωποι από τον τόπο μας ενδιαφέρονται πραγματικά να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της λιμενικής ζώνης και μας στηρίζουν στις προσπάθειές μας΄΄.
΄΄Το λιμάνι μας μπορεί να έχει σύνθετη δραστηριότητα, με σωστή κατανομή και χωρίς να εμποδίζει η μία την άλλη, αναπτύσσοντας παράλληλα θέσεις εργασίας πολλές και καλοπληρωμένες΄΄, κατέληξε η πρόεδρος του ΔΗΜ.Λ.Τ.Α.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr