background img
banner
banner

Αναστολή της συγχώνευσης

ΓΙΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΔΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΤΗΣ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ

Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε στην τοπική κοινωνία και κυρίως στις τάξεις γονέων και εκπαιδευτικών, η απόφαση για συγχώνευση τμημάτων σε τρία σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε Αιγιάλεια και Καλάβρυτα. Χθες ωστόσο και κατόπιν πιέσεων, ανεστάλη η απόφαση για τα τμήματα των δύο σχολείων της Αιγιάλειας, με ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας και Συλλόγους Γονέων να καταδικάζουν την πολιτική τής συγχώνευσης και των πολυάριθμων τμημάτων ιδίως δε σε συνθήκες πανδημίας.

Υπενθυμίζεται ότι με μια εντολή συγχωνεύονταν 1.000 τμήματα ανά την Ελλάδα, στην προσπάθεια να καλυφθούν περίπου 6.000 κενά, γεγονός που ώθησε την Ένωση Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης της περιοχής να αναφέρει πως «το αφήγημα του υπουργείου περί ομαλής λειτουργίας των σχολείων ξεφτίζει μέρα με τη μέρα και φανερώνει τη γύμνια των πολιτικών επιλογών της κυβέρνησης».

ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας: «Το υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων»

Εκφράζοντας την οργή και την αγανάκτηση των εκπαιδευτικών από την εντολή αυτή, η ΕΛΜΕ Β΄ Αχαΐας επισήμανε: «Στοιβάζονται μαθητές σε 27άρια και 28άρια τμήματα εν μέσω πανδημίας με δυσμενείς συνέπειες τόσο υγειονομικές όσο και μορφωτικές. Επιδεικνύεται αναλγησία και εγκληματική αδιαφορία και τις ιδιαίτερες κτιριακές συνθήκες του κάθε σχολείου που επέβαλλαν το σπάσιμο των τμημάτων σε μικρότερα (λες κι είναι ευθύνη των εκπαιδευτικών και των μαθητών να δουλεύουν σε προκάτ αίθουσες ή κοντέινερ). Αποδεικνύεται η διοικητική αδιαφορία για την ευρυθμία και την οργάνωση του διδακτικού έργου, όταν έναν μήνα μετά την έναρξη του σχολικού έτους μεταβάλλονται εργασιακές σχέσεις και διδακτικές σχέσεις μαθητών και εκπαιδευτικών και το όποιο παιδαγωγικό κλίμα είχε επιτευχθεί αίρεται τραυματίζοντας τη σχέση των μαθητών με το σχολείο. Επίσης, οι εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες έχουν πάει στον κάλαθο των αχρήστων, καθώς η σχετική ρύθμιση στο νόμο που μειώνει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα σε περίπτωση ύπαρξης τέτοιων περιπτώσεων έχει απλώς απενεργοποιηθεί χρόνια τώρα από τις πρακτικές της διοίκησης, ενώ υπάρχοντα Τμήματα Ένταξης είναι έωλα και χωρίς εκπαιδευτικό προσωπικό και σε άλλη περίπτωση παρά την περί του αντιθέτου ρητή διαβεβαίωση δεν ιδρύθηκε καν».

Όπως έκανε γνωστό η Ένωση, ΄΄στην περιοχή ευθύνης της Β’ Αχαΐας τρία σχολεία πλήττονται απ’ αυτήν την απόφαση. Διαφορετικά μεταξύ τους, αλλά με κοινό παρονομαστή ότι καμιά από τις παρατηρήσεις και τις ιδιαιτερότητες του καθενός (μαθητές ΑΜΕΑ, μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες, ανεπαρκείς κτιριακές εγκαταστάσεις, ικανός αριθμός μαθητών ανά τάξη βάσει νόμου) -όλα αυτά, εν πάση περιπτώσει, που καταγράφονται στην περίφημη «αξιολόγηση για την βελτίωση της σχολικής μονάδας» που διεκδικεί το υπουργείο και συκοφαντεί τους εκπαιδευτικούς που την «αρνούνται»- δεν λήφθηκαν υπόψη, όταν έλαβαν εντολή για συγχώνευση. Η υποκρισία σε όλο της το μεγαλείο!».

Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου και το ΓΕΛ Καμαρών

Σύμφωνα με τα όσα έκανε γνωστά στο protionline.gr η πρόεδρος της ΕΛΜΕ Β΄ Δώρα Μαστραπά, ΄΄η εντολή για συγχώνευση τμημάτων για την περιοχή, αφορούσε τρία σχολεία. Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου, το ΓΕΛ Καμαρών και το ΓΕΛ Καλαβρύτων. Πληροφορίες μας αναφέρουν πως για τα δύο πρώτα σχολεία η απόφαση ανεστάλη και (για την ώρα τουλάχιστον) δεν θα γίνει συγχώνευση τμημάτων, ωστόσο εξακολουθεί να υφίσταται για το ΓΕΛ Καλαβρύτων.
Σαν Ένωση συμμετείχαμε στις κινητοποιήσεις στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην Πάτρα και αυτό που ζητούμε είναι να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα.
Κι αν κάποιοι ισχυρίζονται ότι εφαρμόζουν τον νόμο, για εμάς προέχει η ασφάλεια των μαθητών.
Διότι πώς μπορεί κάποιος να στοιβάζει ανθρώπους σε αυτές τις αίθουσες και υπό συνθήκες covid; Υπάρχει νόμος, και μάλιστα πριν την πανδημία, του 2018, που προβλέπει δύο τετραγωνικά μέτρα για κάθε άνθρωπο, νόμος που βεβαίως δεν τηρείται. Και οι μαθητές συνεχίζουν να συνωστίζονται. Για να μην πούμε για τις συνθήκες που επικρατούν σε εργαστήρια και άλλους σχολικούς χώρους΄΄.

Οι εκπαιδευτικοί της Αιγιάλειας ζητούν: ΄΄Την άμεση και οριστική ανάκληση της απόφασης. Η «αναστολή» για να κατευναστούν τα πνεύματα στις τοπικές κοινωνίες δε μας αρκεί. Καλούμε τους γονείς να προβούμε από κοινού σε διαμαρτυρία στη ΔΔΕ. Να μην κλείσει ούτε 1 τμήμα! Έγκριση όλων των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών. 15 μαθητές ανά τάξη.
Εδώ και τώρα να εξασφαλιστούν κατάλληλες αίθουσες, για να αραιώσουν οι μαθητές στις τάξεις.
Προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων. Να καλυφθούν όλα τα κενά τώρα΄΄.

Ανάστατοι και έτοιμοι να αντιδράσουν οι γονείς στην Αιγιάλεια

Να σημειωθεί ότι τις προηγούμενες ημέρες υπήρξε δυναμική παρουσία και γονέων της Αιγιάλειας στις κινητοποιήσεις της Πάτρας, ζητώντας αναστολή της απόφασης.
Ερωτηθείς από τo protionline.gr, ο πρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων Μένιος Κουτρόπουλος, είπε πως είναι εμφανές ότι οι συγχωνεύσεις προκύπτουν από τις περικοπές και πως είναι οικονομικό το θέμα, αφού το υπουργείο δεν επιθυμεί την πρόσληψη εκπαιδευτικών. ΄΄Εμείς, είμαστε εντελώς αντίθετοι σε μια τέτοια προοπτική και στο ενδεχόμενο περικοπής τμημάτων και αύξηση των μαθητών.

Δεν είμαστε υπέρ αυτής της λογικής και σίγουρα, θα αντιδράσουμε με κάθε δυνατό τρόπο.
Δεν θα δώσουμε γνωμοδότηση για συγχωνεύσεις σχολείων σε καμία περίπτωση, τα σχολεία πρέπει να κρατηθούν ως έχουν και σε αυτό, θα είμαστε και θα παραμείνουμε όλοι μας, αμετακίνητοι΄΄, σημείωσε χαρακτηριστικά, ξεκαθαρίζοντας πως οι γονείς δεν είναι διατεθειμένοι να επιτρέψουν σε κανέναν να… παίζει με τα μορφωτικά δικαιώματα και την υγεία των παιδιών.

Οι εκπρόσωποι των γονέων ζητούν: Να μην κλείσει ούτε ένα τμήμα, έγκριση όλων των τμημάτων με βάση τις ανάγκες των μαθητών, 15 μαθητές ανά τάξη με εξασφάλιση κατάλληλων αιθουσών και προσλήψεις εκπαιδευτικών με βάση τα πραγματικά κενά και τις ανάγκες των σχολείων.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *