background img
banner
banner

Το 1ο Ε.Κ. Αιγίου στη Βαρκελώνη!

ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ERASMUS «ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΑΝΤΑΛΛΑΓΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑ229»

Πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η επίσκεψη αντιπροσωπίας του 1ου Ε.Κ. Αιγίου από τέσσερις μαθήτριες και δύο συνοδούς εκπαιδευτικούς, στη Βαρκελώνη της Ισπανίας. Το αιγιώτικο σχολείο είχε τη χαρά να συμμετάσχει στην κινητικότητα μέσω του προγράμματος ERASMUS  «Συμπράξεις ανταλλαγών μεταξύ Σχολείων ΚΑ229», δίνοντάς του τη δυνατότητα να μεταβεί στη Βαρκελώνη και να λάβει μέρος στις εργασίες του προγράμματος στο διάστημα από 27/3/2022 μέχρι 2/4/2022.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν 28 μαθητές και 11 εκπαιδευτικοί από την Ισπανία, την Ιταλία, την Ουγγαρία, την Ελλάδα και την Τουρκία. Το 1ο Ε.Κ. Αιγίου εκπροσώπησαν οι εκπαιδευτικοί: Βασιλείου Παρασκευή ΠΕ 87.02 και Κατσαρού Μαρία ΠΕ86 καθώς και οι μαθήτριες: Γούτου Κων/να, Αργυροπούλου Ζωή, Μπούσι Φρίντα και Μπενετάτου Μαριλένα.

Σκοπός της συνάντησης ήταν η υλοποίηση από τους μαθητές δραστηριοτήτων σχετικά με «εκφοβισμό και ρητορική μίσους» την «φυλετική προκατάληψη» και την «προκατάληψη απέναντι σε άτομα με αναπηρία». Αυτός επιτεύχθηκε με τη συγγραφή και εικονογράφηση παραμυθιών και το διάνθισμά τους με την κατασκευή κούκλων και μουσικών οργάνων.

Η σημασία της ενσυναίσθησης

΄΄Στις συναντήσεις μας διαπιστώθηκε ότι η ενσυναίσθηση έχει μεγάλη σημασία για την επίλυση ορισμένων προβλημάτων μεταξύ των νέων και για την κατάργηση των προκαταλήψεων. Εντοπίστηκαν τα συναισθήματα που στοχεύαμε και ενδυναμώθηκε η ομαδική συνεργασία και η ευγενής άμιλλα΄΄, τονίζεται σε δελτίο Τύπου του διευθυντή του σχολείου Κωνσταντίνου Δημητρακόπουλου, που επισημαίνει και τα εξής: ΄΄Για να ενισχύσουμε αυτά τα συναισθήματα, αποφασίσαμε να βάλουμε τους συμμετέχοντες μας στον κόσμο των παραμυθιών καλλιεργώντας συναισθήματα για την επίλυση προβλημάτων που υπάρχουν στην κοινωνία. Η χώρα μας ασχολήθηκε με τη δυσπιστία και εργάστηκε για να την αντικαταστήσει με την ισότητα και την ιδέα της δημοκρατίας, μέσω της δημιουργίας ενός αντίστοιχου παραμυθιού.

Κατά τη διάρκεια αυτού του έργου της εβδομαδιαίας επίσκεψής μας αναπτύχθηκαν δεξιότητες  ενσυναίσθησης και αυτοπεποίθησης και  οι μαθητές έχτισαν γέφυρες μεταξύ τους. Όταν κοιτάμε τα σημερινά παιδιά και νέους, ως δάσκαλοι, συνειδητοποιούμε ότι δεν έχουν κανένα περιβάλλον για να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους για ενσυναίσθηση. Περνούν τον περισσότερο ελεύθερο χρόνο μόνοι τους σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή παιχνίδια στον υπολογιστή. Δυστυχώς, πολλά από αυτά τα παιχνίδια περιέχουν μορφές βίας και μίσους΄΄.

Τα παραμύθια, κοινή συνιστασμένη

΄΄Η αλλαγή κακών συμπεριφορών είναι ευθύνη όλων μας. Στην προσπάθεια μας να κινητοποιήσουμε τα παιδιά πρέπει να ενδυναμώσουμε τους δεσμούς μεταξύ της παλιάς και της νέας γενιάς. Γι αυτό βρήκαμε μια κοινή συνισταμένη μεταξύ αυτών: τα παραμύθια. Τα παραμύθια είναι η πρωταρχική πολιτιστική κληρονομιά που μεταφέρεται από γενιά σε γενιά σε όλο τον κόσμο. Μεγαλώσαμε με παραμύθια΄΄, αναφέρεται ακόμη εκ μέρους του 1ου Ε.Κ. Αιγίου.

Τέλος, γίνεται γνωστό πως τα αποτελέσματα αυτού του έργου θα γίνουν αισθητά μακροπρόθεσμα και τα παραμύθια που δημιουργήθηκαν θα συνεχιστούν στις επόμενες κινητικότητες, θα διαμοιραστούν και θα γίνουν πηγή έμπνευσης για τις επόμενες γενιές μαθητών.

΄΄Πιστεύουμε ακράδαντα ότι οι καλές πρακτικές θα διανθιστούν και θα καταφέρουμε πολλοί άνθρωποι να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση ενισχύοντας θετικά συναισθήματα όπως αγάπη, αλληλοσεβασμός, αποδοχή της διαφορετικότητας εμπιστοσύνη, ανεκτικότητα και ισότητα στους ανθρώπους΄΄, καταλήγει ο ίδιο δελτίο Τύπου.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr