Η ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ ΕΙΧΕ ΠΛΗΡΟΤΗΤΕΣ ΠΟΥ ΑΓΓΙΞΑΝ ΤΟ 90% ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΤΕΤΡΑΗΜΕΡΟ ΤΟΥ ΦΛΕΒΑΡΗ
Ο γενικά ευνοϊκός καιρός που επικράτησε τις προηγούμενες τρεις εβδομάδες στην Αιγιάλεια, τα σχεδόν… τρία χρόνια των υγειονομικών περιορισμών και της καραντίνας του covid, αλλά και η ανάγκη του κόσμου να “ξεφύγει” από τα προβλήματα της καθημερινότητας και να περάσει όμορφα, φαίνεται ότι τελικά ήταν το “τρίπτυχο” της επιτυχίας στη φετινή τουριστική κίνηση που σημειώθηκε στην Αιγιάλεια.
Η “αποφώνηση” της φετινής αποκριάτικης διάθεσης, είχε σαφή και ξεκάθαρο απολογισμό: Υπεράριθμες κρατήσεις σε ξενοδοχεία και δωμάτια βραχυπρόθεσμης μίσθωσης, χιλιάδες κόσμου να επιλέγει το πέρασμά του από τον δήμο το τετραήμερο της Αποκριάς και βεβαίως, την πλέον μαζική, χειμερινή εξόρμηση του μήνα Φλεβάρη των τελευταίων ετών σε τουριστικό επίπεδο.
Οι πληρότητες σε καταλύματα, ξενοδοχεία και δωμάτια βραχυπρόθεσμης μίσθωσης άγγιξαν το 85% στην Αιγιάλεια. Το γεγονός αυτό, αποδεικνύει σαφέστατα ότι έπεσε… αρκετό χρήμα στην ευρύτερη περιοχή, την ώρα που η πληρότητα των ξενοδοχείων και των καταλυμάτων στη γειτονική Πάτρα άγγιξε το 95% ενώ στην περιοχή των Καλαβρύτων είχε “πατήσει” το 100%. Έτσι, η Αιγιάλεια λειτουργώντας και ως “ουρά” της Πάτρας, λόγω του μεγάλου και γνωστού καρναβαλιού της γειτονικής πόλης αλλά και της δυναμικής του Χιονοδρομικού Κέντρου των Καλαβρύτων, επωφελήθηκε εις τριπλούν, τουλάχιστον!
Χ. Κανελλής: “Χτυπήσαμε… κόκκινο”
“Έπειτα από τρία χρόνια κορωνοϊού και υγειονομικής “ταλαιπωρίας” θεωρώ ότι έφτασε η στιγμή, η τουριστική κίνηση να ανακάμψει πλήρως. Η επισκεψιμότητα το τελευταίο τετραήμερο της Αποκριάς “χτύπησε κόκκινο” επιτέλους. Είμαστε πολύ χαρούμενοι, όλοι οι εκπρόσωποι των κλάδων του Τουρισμού, γι’ αυτό. Η γειτονική Πάτρα ήταν υπερπλήρης και οι κρατήσεις άγγιξαν το 95%.
Τα Καλάβρυτα και το Χιονοδρομικό Κέντρο επίσης, είχαν πάρα πολύ κόσμο. Στην Αιγιάλεια υπήρξαν δωμάτια για όλα τα “βαλάντια” και αυτό, αν μη τι άλλο ήταν ένα ακόμα πλεονέκτημα για την ευρύτερη περιοχή.
Πάρα πολλοί άνθρωποι που ήθελαν να βρεθούν στο καρναβάλι της γειτονικής Πάτρας, βρήκαν ξενοδοχεία και καταλύματα στην Αιγιάλεια” ανέφερε στo protionline.gr ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Αχαΐας Χρήστος Κανελλής, σχολιάζοντας την τουριστική κίνηση.
Προσιτή και ποιοτική λύση η περιοχή
Οι τιμές και στα δωμάτια των ξενοδοχείων αλλά και σε οικήματα βραχυπρόθεσμης μίσθωσης, αποδείχθηκαν πολύ πιο οικονομικές από αυτές της Πάτρας ή των Καλαβρύτων. Μάλιστα, δεν θα ήταν υπερβολή να αναφερθεί ότι η πραγματική διαφορά κόστους, ήταν περίπου 50% από την Πάτρα και 40% από τα Καλάβρυτα. Μία οικονομική διαφορά, που στις άστατες ημέρες που διανύει ο τόπος στην καθημερινότητα και τις ανάγκες της, παίζει τεράστιο ρόλο. “Ο επισκέπτης μπορεί να βρει οικονομικές λύσεις για την διαμονή του στην Αιγιάλεια.
Τα απλά δωμάτια κατά το τετραήμερο ξεκινούσαν από 50 ευρώ και έφτασαν μέχρι τα 120 ευρώ, στα ξενοδοχεία με υψηλές παροχές. Η περιοχή, όχι μόνο δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από άλλες τοποθεσίες ως ποιότητα και ομορφιά, αλλά έχει επιπλέον και τη δυνατότητα να “φυλάξει” οικονομικά την τσέπη του εκδρομέα, με τις πιο ευέλικτες οικονομικά παροχές” τόνισε ο επιχειρηματίας, ο οποίος ξεκαθάρισε ότι θεωρεί μέγιστο πλεονέκτημα για τον εκάστοτε τουρίστα την διαμονή του στην Αιγιάλεια, με γνώμονα την σχέση ζήτησης και προσφοράς.
Γ. Σακελλαρόπουλος: “Τόνωση της ψυχολογίας του κόσμου, η μαζική εισροή επισκεπτών”
“Η περιοχή, έτυχε μεγάλης επισκεψιμότητας και τουλάχιστον για την Ανατολική Αιγιάλεια που εγώ γνωρίζω και εκπροσωπώ, στο τουριστικό κομμάτι τις δύο τελευταίες εβδομάδες των Απόκρεω, με αποκορύφωμα την Καθαρά Δευτέρα, ήταν εξαιρετικό. Είχαμε τεράστια εισροή κόσμου και από οικονομικής άποψης, τα οφέλη στο σύνολο των καταστημάτων της περιοχής ήταν πολύ ικανοποιητικά. Υπήρξε τόνωση της ψυχολογίας των Αιγιαλέων, μία ελπίδα ότι οι δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όλοι με την ακρίβεια και την οικονομική αστάθεια, τελειώνουν…” δήλωσε στo protionline.gr ο πρόεδρος του Συλλόγου Εμπορικής και Τουριστικής Ανάπτυξης Ανατολικής Αιγιάλειας Γιώργος Σακελλαρόπουλος, για το θέμα. Σε ερώτηση του protionline.gr για το πόσο πραγματικά συνέβαλε το αιγειράτικο καρναβάλι, αλλά και τα υπόλοιπα της περιοχής, στην τελική επιλογή των εκδρομέων, ο κ. Σακελλαρόπουλος τόνισε: “Ακόμα και σε καταλύματα που υπάρχουν σε ορεινές κοινότητες, σημειώθηκε πολύ μεγάλη πληρότητα. Σε όλη η ανατολική πλευρά του δήμου, έγινε το αδιαχώρητο. Τα οφέλη αυτής της μαζικής εισροής κόσμου είναι πολύ μεγάλα και ελπίζουμε όλοι, αυτό για φέτος, να είναι μόνο η αρχή. Ευελπιστούμε σε ένα ακόμα καλύτερο καλοκαίρι γιατί και το έχουμε ανάγκη και το αξίζουμε”.
“Επανεκκίνηση” της τοπικής οικονομίας το τετραήμερο των αποκριάτικων εκδηλώσεων
Το όφελος αυτής της τεράστιας εισροής κόσμου που μπόρεσε να “απολαύσει” και η πόλη του Αιγίου αλλά και η ευρύτερη περιοχή, είχε ένα μεγάλο και διπλό όφελος: Αφενός, οι τζίροι στα καταστήματα σίτισης, στα καφέ, στα μπαρ και τα φαγάδικα “εκτοξεύθηκαν”, αφετέρου επισημάνθηκε στο υποσυνείδητο των τουριστών, ότι η Αιγιάλεια δεν είναι μόνο μία καλή χιλιομετρικά “λύση” για εξορμήσεις αλλά και οικονομικά συμφέρουσα. Η γενική εικόνα στις καφετέριες, τα ταβερνάκια, τα κατά τόπους μπαρ, τις κεντρικές πλατείες, ακόμα και στα μικρά συνοικιακά μαγαζιά ή καφενεία, από πλευράς περαντζάδας και κόσμου, αυτό επικύρωσαν τελικά.
Σ. Βαρδάκης: «Ο τουρισμός των ημερών έφερε ανάπτυξη και πολλά οικονομικά οφέλη»
Μιλώντας στo protionline.gr ο αντιδήμαρχος Τουρισμού Στράτος Βαρδάκης, δήλωσε απολύτως ικανοποιημένος από την εισροή των επισκεπτών στην ευρύτερη περιοχή της Αιγιάλειας, λέγοντας πως “ο κόσμος έχει ανάγκη από ξεγνοιασιά, έχει ανάγκη να περάσει όμορφα και αυτή η περίοδος των εορτών ήταν η “χρυσή ευκαιρία” του, για να ξεδώσει. Ίσως τα οικονομικά δεδομένα στη χώρα, με την ακρίβεια σε βασικά αγαθά και τις τιμές της ενέργειας να είναι στα “ύψη” να μη… βοηθούν και πολύ την τσέπη του καταναλωτή, όμως θεωρώ ότι ο μέσος τουρίστας, έχει πάντα ανάγκη να περάσει καλά και να ξεκουραστεί. Ειδικά σε μαζικές γιορτές, όπως οι απόκριες”.
Ο αντιδήμαρχος, ανέφερε ότι ήταν πολύ θετικό το γεγονός ότι σημειώθηκε μεγάλη εισροή κόσμου στην Αιγιάλεια και λόγω των καρναβαλικών εκδηλώσεων και της Καθαράς Δευτέρας και όπως επισήμανε “το τελευταίο διάστημα έδωσε μεγάλη οικονομική “ανάσα” σε εστιατόρια και ουζερί, μικρά καταστήματα στο κέντρο της πόλης αλλά και στις περιφερειακές ζώνες”.
Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο αντιδήμαρχος, “στην μεγάλη ζήτηση που έχει η Αιγιάλεια έχουν συμβάλει αρκετά και οι επιτυχημένες εκδηλώσεις του δήμου που έγιναν το τελευταίο δίμηνο. Η “δουλειά” της αντιδημαρχίας στο κομμάτι του Τουρισμού, ήδη αποδίδει καρπούς. Υπάρχει πολύ καλό κλίμα από τους εργαζόμενους και τους επιχειρηματίες της περιοχής στο να εξυπηρετούν τους επισκέπτες και αυτό, θα είναι τελικά και το μεγάλο “στοίχημα” για το ερχόμενο Πάσχα. Ουσιαστικά… μπήκε μία άτυπη “υποθήκη” τουριστικής προτίμησης, η οποία “καθρεφτίζεται” ήδη στο καλοκαίρι που έρχεται”.
Η Αιγιάλεια φαίνεται να εδραιώνεται σιγά – σιγά ως μία συμφέρουσα, εναλλακτική τουριστική “λύση” για τον τουριστικό όγκο και τις επιλογές για αναψυχή και εκδρομές. Η τελική εικόνα των τελευταίων βδομάδων του Φλεβάρη σύμφωνα με τα στοιχεία και την πρόθεσή του κόσμου για τουρισμό, αυτό δείχνουν.
Θα αποδειχθεί εν τέλει η περίοδος της φετινής Αποκριάς ένας “προπομπός” ενός επιτυχημένου τουριστικά καλοκαιριού; Θα γίνει η εισροή των επισκεπτών των Καλούμων το “πάτημα” για μία μετέπειτα προβολή και αναγνωσιμότητα της Αιγιάλειας; Τα “σημάδια” των καιρών, αυτό δείχνουν.
Όλα βέβαια, κρίνονται από την αντοχή της τσέπης του καταναλωτή, τις κοινωνικές παροχές, τον πληθωρισμό και τα κόστη της καθημερινότητας σε όλα τα βασικά αγαθά.
Θα υπάρχει το περιθώριο να “διαθέσει” χρήματα για τις διακοπές του φέτος, ο μέσος επισκέπτης; Ίδωμεν….