background img
banner
banner

«Πώς η Τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει το μεταναστευτικό – προσφυγικό πρόβλημα»

ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΗΤΙΚΗ Η 6η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ERASMUS+ ΣΤΟ 1ο ΓΕΛ ΑΙΓΙΟΥ

Εμπειρίες ζωής αποκόμισαν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που εκπροσώπησαν το 1ο Γενικό Λύκειο Αιγίου στην έκτη εκπαιδευτική συνάντηση του Erasmus+ προγράμματος με τίτλο «STEAMFUL», που φιλοξένησε το αιγιώτικο σχολείο την εβδομάδα από 27 έως 31 Μαρτίου.

Το έργο «STEAMFUL» έχει ως βάση υλοποίησης την μεθοδολογία STEAM (Science Technology Engineering Art Mathematics) δηλαδή τη διεπιστημονική συνεργατική/βιωματική προσέγγιση (μαθαίνω κάνοντας) καθημερινών προσκλήσεων. Είναι μια μεθοδολογία που εμπεριέχει τη διερεύνηση, την ανακάλυψη, τη φαντασία, τη σχεδίαση ώστε να ενισχυθούν οι εγκάρσιες δεξιότητες των μαθητών. Η πρόκληση που έπρεπε να αντιμετωπίσουν οι μαθητές στην παρούσα συνάντηση, ήταν «πώς μπορεί να βοηθήσει η τεχνολογία το μεταναστευτικό/προσφυγικό πρόβλημα».

Οι μαθήτριες του 1ου ΓΕΛ, Σταθακοπούλου Ιφιγένεια, Σταυροπούλου Νεφέλη, Μπλιάγκα Μαρία Αλεξάνδρα, Φάκου Ελένη, Μπομποτσιάρη Αθηνά, Σταμοπούλου Γεωργίου και Παλαιολοπούλου Κωνσταντίνα, υπό την επίβλεψη των καθηγητών Πληροφορικής Διαμαντόπουλου Νίκου και Σπανού Ηλία, πέρασαν μια πολύ εποικοδομητική εβδομάδα με τους 12 εκπαιδευτικούς και 34 μαθητές από τα πέντε συνεργαζόμενα σχολεία από Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία, Κροατία και Εσθονία.

Το πρόγραμμα των ημερών

Την 1η μέρα έγινε η τελετή υποδοχής με την χορευτική ομάδα του σχολείου, υπό την επίβλεψη της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής Κοκοτή Αδαμαντίας, να παρουσιάζει ένα πολύ όμορφο πρόγραμμα παραδοσιακών ελληνικών χορών που ενθουσίασε τους ξένους επισκέπτες. ΄΄Την ευχαριστούμε πολύ τόσο την ίδια όσο και την ομάδα της΄΄, αναφέρεται εκ μέρους του σχολείου όπου τονίζονται και τα εξής: ΄΄Μετά από ένα ευχάριστο παιχνίδι γνωριμίας της Ελλάδας (Kahoot) έγινε παρουσίαση των εργασιών των μαθητών επάνω στις οποίες εργάστηκαν το προηγούμενο τρίμηνο υλοποίησης του προγράμματος και αφορούσαν το θέμα της προηγούμενης συνάντησης που ήταν η Τεχνητή Νοημοσύνη. Ακολούθησε ένα θεατρικό εργαστήρι με θέμα το προσφυγικό/μεταναστευτικό πρόβλημα βασισμένο στο εξαιρετικό έργο του Μάικ Κένυ “Το αγόρι με τη βαλίτσα”, που στόχο είχε οι συμμετέχοντες να προβάλουν τις προσωπικές τους σκέψεις και να διερευνήσουν τις απόψεις των άλλων μέσα από την αλληλεπίδραση, χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις υποκριτικές ικανότητες. Με τον τρόπο αυτό ενισχύθηκε η πρωτοβουλία, αναπτύχθηκε η φαντασία και έγινε μια πρώτη επεξεργασία για το φλέγον κοινωνικό ζήτημα της προσφυγιάς. Χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι θεατρικού παιχνιδιού, ασκήσεις ενεργοποίησης, συνεργασίας, ρυθμού, φαντασίας, δυναμικές εικόνες, σωματική έκφραση, παντομίμα, παιχνίδια ρόλων, αυτοσχεδιασμοί και δραματοποιήσεις. Το συντονισμό του θεατρικού εργαστηρίου είχε η Θεατρολόγος/Θεατροπαιδαγωγός Γιούλη Δούβου και την ευχαριστούμε πολύ. Ακολούθησε ξενάγηση στην πόλη του Αιγίου από την ομάδα μαθητών του σχολείου μας΄΄.

Την δεύτερη ημέρα οι μαθητές παρουσίασαν εργασίες που υλοποίησαν μετά την προηγούμενη συνάντηση στην Πορτογαλία και η οποία αφορούσε την κατάσταση του μεταναστευτικού/προσφυγικού προβλήματος στην χώρα τους.

Τις υπόλοιπες 3 ημέρες οι μαθητές αντιμετώπισαν την πρόκληση της συνάντησης με μια πολύ καινοτόμα μεθοδολογία, αυτή του Hackathon, η οποία βασίζεται στα ακόλουθα βήματα: ανατέθηκε καταρχήν στους μαθητές η πρόκληση που πρέπει να αντιμετωπίσουν δηλαδή πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την Τεχνολογία για να δώσουμε κάποιες λύσεις στο μεταναστευτικό/προσφυγικό πρόβλημα. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε πολυεθνικές ομάδες. Η κάθε ομάδα μετά από καταιγισμό ιδεών, σχετική έρευνα στο Διαδίκτυο και υπό την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών κατέληξε σε μια παρουσίαση με πρακτικές προτάσεις αντιμετώπισης της πρόκλησης. Για πρώτη φορά στο πρόγραμμα η οργάνωση του hackathon πραγματοποιήθηκε online με την χρήση της ακόλουθης πλατφόρμας https://immigration.devpost.com/, γεγονός που έκανε το hackathon πιο ενδιαφέρον στους μαθητές αφού είναι συνηθισμένοι στην χρήση του Διαδικτύου.

Στο δελτίο Τύπου του σχολείου επισημαίνονται και τα εξής: ΄΄Την τελευταία ημέρα των εργασιών, Παρασκευή 31 Μαρτίου, έγινε αξιολόγηση των προτάσεων των μαθητών από τους εκπαιδευτικούς του προγράμματος με επιλογή και επιβράβευση της καλύτερης πρότασης. Οι περισσότερες από τις προτάσεις των μαθητών περιελάμβαναν ανάπτυξη εφαρμογών για κινητά τηλέφωνα που βοηθούν τους πρόσφυγες να βρουν εργασία στη χώρα υποδοχής, να πληροφορηθούν το πώς μπορούν να ζητήσουν άσυλο, να έχουν υπηρεσίες εκπαίδευσης και υγείας, κ.λπ. Η καλύτερη πρόταση των μαθητών ήταν η ακόλουθη εφαρμογή για κινητά: https://app.uizard.io/p/a8fe83a4. Με την επιστροφή στο σχολείο τους οι μαθητές θα προσπαθήσουν να υλοποιήσουν τις ιδέες που ανέπτυξαν στο Hackathon δημοσιεύοντας τα δημιουργήματά τους στην eTwinning σελίδα του προγράμματος. Η μέρα ολοκληρώθηκε με παραδοσιακούς ελληνικούς χορούς που χόρεψαν όλοι μαζί οι μαθητές! Ήταν πραγματικά μια ανάμνηση που θα μείνει αξέχαστη σε όλους μας.

Πέρα από τις εκπαιδευτικές δράσεις το πρόγραμμα περιελάμβανε πολιτιστικές επισκέψεις και επιμορφωτικές συναντήσεις. Πραγματοποιήσαμε επίσκεψη στα Καλάβρυτα με τον οδοντωτό, στην ιστορική πόλη της Ναυπάκτου, ξεναγηθήκαμε στο οινοποιείο της Αχαΐα Κλάους και ξεναγήσαμε τους επισκέπτες μας στην εκκλησία του Αγίου Ανδρέα και στο κέντρο της Πάτρας.

Την Τετάρτη 29 Μαρτίου επισκεφτήκαμε την ΜΚΟ CO2GETHER στην Πάτρα, μια μη κερδοσκοπική κοινωνική επιχείρηση που σχεδιάζει και υλοποιεί πρωτοβουλίες για την κοινωνική συνοχή, όπου η υπεύθυνη Μαρία Ζαφειροπούλου, μας μίλησε για τις δράσεις που υλοποιεί η ΜΚΟ σε σχέση με την ανακούφιση του προσφυγικού/μεταναστευτικού προβλήματος στην πόλη της Πάτρας και μας έδωσε πάρα πολλές και εξαιρετικές ιδέες για την χρήση της τεχνολογίας που βοήθησαν ιδιαίτερα τους μαθητές στην πορεία του hackathon. Στην συνάντηση αυτή παρευρέθηκαν επίσης δύο μέλη της «ΚΙΝΗΣΗΣ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ/ΣΤΡΙΩΝ» που μας μίλησαν για την καθημερινή τους εμπειρία και συνεισέφεραν επίσης με πολύ σημαντικές ιδέες για το πώς μπορεί η τεχνολογία να ανακουφίσει το πρόβλημα. Θα θέλαμε ιδιαίτερα να ευχαριστήσουμε την ΜΚΟ CO2GETHER αλλά και την ΚΙΝΗΣΗ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ/ΣΤΡΙΩΝ που μας δέχτηκαν με χαρά και μας βοήθησαν τόσο απλόχερα στην υλοποίηση του προγράμματος με τις ιδέες που μας έδωσαν και να τους ευχηθούμε να συνεχίσουν το τόσο σημαντικό έργο που προσφέρουν στην κοινωνία μας.

Πολλά τα οφέλη για τους συμμετέχοντες

Ο αποχαιρετισμός των αποστολών έγινε σε κλίμα συγκίνησης και όλες οι αποστολές μας ευχαρίστησαν για την άψογη διοργάνωση της επίσκεψης και τη ζεστή φιλοξενία μας. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας συναναστράφηκαν και συνεργάστηκαν με ανθρώπους διαφορετικής κουλτούρας και πολιτισμού, εμπλούτισαν τις γλωσσικές και ψηφιακές τους δεξιότητες και ιδίως αυτές που αφορούν τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη τεχνολογικών λύσεων για το τόσο σημαντικό πρόβλημα του μεταναστευτικού/προσφυγικού και ανέπτυξαν φιλίες που μπορούν να κρατήσουν στον χρόνο.

Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους χορηγούς μας, το οινοποιείο CAVINO, το ποτοποιείο ΚΡΙΝΟΣ, το αρτοποιείο ΜΠΟΜΠΟΤΣΙΑΡΗΣ, το Σταφιδεργοστάσιο ΚΟΥΝΙΝΙΩΤΗΣ και το Σταφιδεργοστάσιο ΠΕΣ, που μας προσέφεραν απλόχερα δώρα για τους ξένους επισκέπτες μας με αποτέλεσμα αυτοί να αναχωρήσουν κατενθουσιασμένοι από την χώρα μας΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
·
Κατηγορίες Άρθρου
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr