background img
banner
banner

Με καλούς οιωνούς αλλά και αγωνία για την Ειδική Αγωγή

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΣΕ ΕΝΑ ΔΕΚΑΗΜΕΡΟ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ

Η πρώτη ημέρα του Σεπτεμβρίου αυτομάτως οδηγεί τη σκέψη στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς σε δέκα ημέρες και η αγωνία γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών σχετίζεται περισσότερο με την ετοιμότητα, ώστε να ξεκινήσουν τα μαθήματα με τις καλύτερες προοπτικές. Σε ό,τι αφορά τις ελλείψεις εκπαιδευτικών για Δημοτικά και Νηπιαγωγεία της Αιγιάλειας, φαίνεται πως θα καλυφθούν από αναπληρωτές με το μεγάλο «αγκάθι» ωστόσο να παραμένει για την Ειδική Αγωγή και την αναγκαιότητα για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού να είναι πιο έντονη από ποτέ…

Εκτίμηση ότι θα καλυφθούν από αναπληρωτές τα κενά

Για ενδεχόμενα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Αιγιάλειας, ρωτήθηκε από τo Protionline.gr η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιαλείας, Αθηνά Σκανδάμη. Όπως τόνισε, ΄΄πολλά από τα κενά έχουν καλυφθεί με τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, με τους αποσπασμένους από άλλα ΠΥΣΠΕ και περιμένουμε και την πρώτη φάση αναπληρωτών που αναμένεται να καλύψει αρκετά. Θα είμαστε σε θέση να έχουμε τον «χάρτη» των ελλείψεων την επόμενη εβδομάδα. Πάντως είναι από τις λίγες φορές που έχουμε τόσες ελλείψεις και φαίνεται πως η Ειδική Αγωγή έχει πολλές ανάγκες. Εκτίμησή μου είναι πως τα σχολεία σε προσωπικό, νηπιαγωγούς, δασκάλους και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων, θα στελεχωθούν και πως, λίγο πριν το πρώτο κουδούνι θα είναι ξεκάθαρη η εικόνα για το αν και πού έχουμε κενά΄΄.

Η Ειδική Αγωγή αποτελεί για την κ. Σκανδάμη μία μεγάλη… αγωνία. Αφενός γιατί είναι προϊσταμένη του 4ου Νηπιαγωγείου στο οποίο λειτουργεί τμήμα ένταξης κι αφετέρου διότι κατόπιν δικών της ενεργειών συστάθηκε πριν από λίγα χρόνια το Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου. Κυρίως όμως γιατί γνωρίζει από… πρώτο χέρι ότι οι ανάγκες της περιοχής είναι πάρα πολύ μεγάλες, διότι αναλογικά και με άλλες περιοχές, τα παιδιά που χρήζουν ειδικής αγωγής είναι πολύ περισσότερα.

Παραμένει το στεγαστικό πρόβλημα του Ειδικού Νηπιαγωγείου Αιγίου

Σύμφωνα με τα λεγόμενα της κ. Σκανδάμη, ΄΄το 1ο Ειδικό Σχολείο έχει οργανικά τοποθετημένους συναδέλφους, αναμένει όμως και αναπληρωτές. Το Ειδικό Νηπιαγωγείο, που θα φιλοξενεί φέτος 12 παιδιά και παιδί με αμαξίδιο και με οζώδη σκλήρυνση και παραπληγίες, δηλαδή με σοβαρές ανάγκες, ξεκινά με μία εκπαιδευτικό οργανικά τοποθετημένη η οποία όμως δεν θα αναλάβει υπηρεσία γιατί είναι σε άδεια λοχείας, άρα αναμένουμε αναπληρωτές. Είχαμε την ατυχία το βοηθητικό προσωπικό να έχει ένα ατύχημα, άρα στερούμαστε βοηθητικού προσωπικού, όμως θεωρώ ότι ως τον αγιασμό θα έχουν καλυφθεί οι ελλείψεις, με αναπληρωτές΄΄.

Βεβαίως, το μεγάλο πρόβλημα για το Ειδικό Νηπιαγωγείο είναι το στεγαστικό. ΄΄Η έλλειψη χώρων και η υπερπληθώρα παιδιών που στεγάζονται σε ένα χώρο που είναι η τραπεζαρία του 1ου Δημοτικού, δημιουργεί ένα ασφυκτικό πλαίσιο, παρά το καλό κλίμα που επικρατεί και την καλή διάθεση των συναδέλφων. Είναι πολύ μεγάλη η ανάγκη για στέγαση και επιβεβλημένη η αγορά του οικοπέδου δίπλα στον υπάρχοντα χώρο γιατί είναι πολύ βασική η συμπεριλήψη. Ασκείται ασφυκτική πίεση στο 3ο Δημοτικό, διότι λειτουργούν εκεί τρεις δομές. Εκτός από τα 12 παιδιά του Ειδικού Νηπιαγωγείου, ξεκινάμε με ακόμη 13 στο Τμήμα Ένταξης άρα μιλάμε για 25 παιδάκια σύνολο με ανάλογες γνωματεύσεις. Ούτε το 4ο Νηπιαγωγείο στο οποίο είμαι προϊσταμένη και λειτουργεί το Τμήμα ένταξης, δεν έχει επαρκείς χώρους για τη λειτουργία της Επιστημονικής Διαγνωστικής και Υποστηρικτικής Επιτροπής, δηλαδή για να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους Ψυχολόγος και Κοινωνική Λειτουργός, και οι δύο φέτος εκπαιδευτικοί του Τμήματος Ένταξης΄΄, τονίζει η κ. Σκανδάμη που επισημαίνει πως είναι αναγκαίο να γίνονται μόνιμες προσλήψεις καθώς και τα παιδιά πρέπει να νιώθουν την ασφάλεια και την οικειότητα βλέποντας τους ίδιους εκπαιδευτικούς.

Αναγκαία η ύπαρξη Ψυχολόγων και Κοινωνικών Λειτουργών

Σε ό,τι αφορά τις ειδικότητες, σημειώνει: ΄΄Η έναρξη της νέας χρονιάς δεν ξεκινάει με κενά στις ειδικότητες, παρ’ όλα αυτά όμως, υπάρχει ανάγκη να στελεχωθούν όλες οι μονάδες, ανά ομάδα σχολείων, με ψυχολόγο και κοινωνικό λειτουργό. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν και τα παιδιά και οι γονείς τους αλλά κι οι εκπαιδευτικοί, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη να υπάρχουν σε κάθε μεγάλο σχολείο, για τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα αυτές ή και συγκεκριμένες ειδικότητες, έστω και υποστηρικτικά. Αυτό είναι μία βασική ανάγκη όχι μόνο για τα τμήματα ένταξης, αλλά για όλα τα σχολεία ανεξαιρέτως΄΄.

Να δίδονται σχολικά γεύματα και στα Νηπιαγωγεία

΄΄Αυτό που είναι κοινωνική απαίτηση πια, είναι η συνέχιση των σχολικών γευμάτων στις μονάδες. Είναι μία παροχή που και οι εκπαιδευτικοί αλλά πολύ περισσότερο οι γονείς προτιμούν να υπάρχει καθώς είναι υποστηρικτικά για το σύγχρονο νοικοκυριό και τη διατροφή των παιδιών κατά τη διάρκεια της σχολικής τους δραστηριότητας. Μάλιστα, αυτή η παροχή είναι επιτακτική να ισχύσει και στα νηπιαγωγεία. Αυτές τις τοποθετήσεις θα τις αιτηθούμε και στις κεντρικές εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις, που θα πραγματοποιηθούν τις επόμενες εβδομάδες΄΄, σημείωσε η πρόεδρος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών.

Περί παράλληλων στηρίξεων

Η κ. Σκανδάμη αναφέρθηκε και σε πρόσφατο δημοσίευμα που ανέφερε την περίπτωση των παράλληλων στηρίξεων, άρθρο το οποίο υποστήριξε ότι αυτές, θα τις μοιράζονται πολλά παιδιά ταυτόχρονα και ότι αυτή η στήριξη θα γίνεται “μπαλάκι του πινγκ πονγκ” από το ένα σχολείο στο άλλο. ΄΄Αν υπάρχουν δύο παιδιά στο ίδιο σχολείο που μπορούν να επωφεληθούν της παράλληλης στήριξης, δίχως όμως να μπούμε στη διαδικασία του να πηγαινοέρχεται κάποιος εκπαιδευτικός, θα ήταν ευχής έργον΄΄ τόνισε η πρόεδρος. Ανέφερε μάλιστα το ότι υπάρχουν πολλές παράλληλες στηρίξεις, δείχνει αυτομάτως και την μεγάλη γκάμα δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί με ορισμένα παιδάκια.

΄΄Όλοι οι μαθητές έχουν το δικαίωμα να έχουν έναν εκπαιδευτικό στο πλάι τους και να μπορούν να μπουν στο γενικό πλαίσιο της λειτουργίας του σχολείου. Τα Ειδικά Σχολεία φιλοξενούν περιπτώσεις με παιδιά με σοβαρά θέματα, καταστάσεις πιο βαριές, όμως η φιλοσοφία του σύγχρονου σχολείου και της νέα εποχής είναι το συμπεριληπτικό σχολείο. Η μονάδα που ενσωματώνει και συμπεριλαμβάνει τα παιδιά αυτά και τους δίνει την ευκαιρία και να το αποδεχτεί αλλά και να υπάρξουν στο γενικότερο πλαίσιο με την απόλυτη υποστήριξη. Η Αιγιάλεια είναι μία περιοχή που “δίνει” έναν από τους μεγαλύτερους αριθμούς σε αυτισμούς, νοητικές δυσλειτουργίες και άλλες παρόμοιες περιπτώσεις΄΄, επισήμανε ακόμη.

Μεγάλος αριθμός αυτισμών στην Αιγιάλεια

Αναφορικά με το πού οφείλεται αυτό το φαινόμενο, σημείωσε τα εξής: ΄΄Για τον αυτισμό, σύμφωνα με πολλούς ανθρώπους του κλάδου, λέγεται ότι ενοχοποιούνται τα φυτοφάρμακα. Η Αιγιάλεια όπως και να έχει είναι μία περιοχή που δίνει υψηλά ποσοστά αυτισμών και άλλων τέτοιων παθήσεων, αλλά δεν υπάρχει λόγος άμεσης αναστάτωσης. Οι εκπαιδευτικοί που εργάζονται στη βρεφική αγωγή αγαπούν τη δουλειά τους και την ξέρουν πολύ καλά. Πολύ μεγάλο ποσοστό όλων αυτών των περιπτώσεων, πάνε αρκετά καλά και δείχνουν μεγάλη πρόοδο, μπορούν να ενσωματώνονται τμηματικά στο γενικό πλαίσιο και αυτό είναι το πιο ελπιδοφόρο μήνυμα. Η σύγχρονη εκπαιδευτική κοινότητα ζητά ίσες ευκαιρίες για όλα τα παιδιά, δημόσια και στελεχωμένο με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες και όλες ανεξαιρέτως τις παροχές που μπορεί να έχει ένα σχολείο της ευρωπαϊκής πραγματικότητας΄΄.

Οι συγχωνεύσεις

Τέλος, σε ό,τι αφορά τον τρόπο που θα λειτουργήσουν τα σχολεία της περιοχής, είπε: ΄΄Ελπίζω και εύχομαι, να μπορούμε να πούμε ότι τελικά δεν είχαμε συγχωνεύσεις, (με εξαίρεση το σχολείο του Διακοπτού και το νηπιαγωγείο της Ζήριας). Αυτό που επιζητούμε, είναι στις 11 Σεπτεμβρίου να έχουν μπει και τα απαραίτητα δρομολόγια, έτσι ώστε να μην έχουμε κενά μετακινήσεων των παιδιών. Είναι πολύ σημαντικό οι γονείς να ξέρουν ότι στο παιδί τους παρέχεται η απόλυτη ασφάλεια και ακολουθεί ένα πρόγραμμα οργανωμένο, σύγχρονο και λειτουργικό, ένα εκπαιδευτικό πρότυπο ευρωπαϊκού χαρακτήρα. Εύχομαι καλή δύναμη σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και καλή σχολική χρονιά!΄΄.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr