background img
banner
banner

Ώρα κρίσιμων αποφάσεων

ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΑ ΖΗΤΑ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΕΝΩ ΣΤΡΩΝΕΤΑΙ Η ΝΕΑ ΓΡΑΜΜΗ ΑΙΓΙΟ – ΡΙΟ ΚΑΙ ΠΡΟΧΩΡΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟ ΚΙΑΤΟ – ΑΙΓΙΟ

Ξεμπλοκάρει η διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου για τα σιδηροδρομικά έργα της «νέας γενιάς» των 5,5 δισ. ευρώ, στα οποία όμως -αυτή την ώρα- δεν περιλαμβάνεται και το έργο υπογειοποίησης Ρίο – Πάτρα (κόστος πάνω από 500 εκατ. ευρώ).

Για το Ρίο – Πάτρα στις αρχές 2024 το υπουργείο καταθέτει νέο αίτημα χρηματοδότησης στο πρόγραμμα «CEF» με την Ε.Ε. να εξακολουθεί να κρατά όμως κλειστά τα χαρτιά της.
Το θέμα του προγράμματος «CEF» και της ολοκλήρωσης σειράς σιδηροδρομικών υποδομών στη χώρα μας τέθηκε από τον Υπουργό Υποδομών Χρήστο Σταϊκούρα στον συντονιστή του Διαδρόμου Orient/East-Med (ΟΕΜ), Mathieu Grosch.

Κατά την πρόσφατη ενημέρωση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου για τις πρώτες 100 μέρες του έργου της, η Αχαιή υφυπουργός Χριστίνα Αλεξοπούλου έκανε σαφές ότι η Ε.Ε. πρέπει να υποστηρίξει νέες σιδηροδρομικές υποδομές στα ανατολικά. Τα νέα δεδομένα σχετίζονται με τη διεύρυνση της Ε.Ε. στα Δυτικά Βαλκάνια (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Κόσοβο). Η αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου προς τις χώρες των Βαλκανίων είναι δέσμευση της χώρας μας η οποία έχει υπογράψει εδώ και μια 20ετία διμερείς συμφωνίας στα πλαίσια της «agrenda for the Western Balkans 2003» (διεύρυνση στα Δυτικά Βαλκάνια).

Το γεγονός πάντως ότι υπάρχει πολεμική σύρραξη σε χώρα που έχει λάβει καθεστώς υπό ένταξη το 2022 (Ουκρανία με Μολδαβία) και επίσης το δεδομένο ότι υπάρχει και δεύτερος κύκλος υπό ένταξη χωρών (Πολωνία, Ουγγαρία και Βουλγαρία κα.) που καθυστερούν καθώς η Σερβία έχει εμπλοκές με χώρες στα Δυτικά Βαλκάνια, αφήνουν περιθώριο στη χώρα να ελπίζει ότι το τρένο δεν χάθηκε ακόμη…

Αλλάζουν τα δεδομένα

Το Ρίο – Πάτρα θα ήταν στην κορυφή της ατζέντας της συζήτησης με την Ε.Ε. αλλά πλέον έχουμε τα Τέμπη και τις καταστροφές στη Θεσσαλία. Η Ευρώπη δεν θα… ρισκάρει να δεσμεύσει μισό δισ. ευρώ για το Ρίο – Πάτρα «ξέροντας ότι μπροστά της μπορεί να βρει πολιτικές και κοινωνία» επισημαίνει η κ. Αλεξοπούλου, επιβεβαιώνοντας ότι «ο τρόπος που οι Ευρωπαίοι αντιμετωπίζουν τους σιδηροδρόμους πανευρωπαϊκά, έχει τροποποιηθεί».

Το Υπουργείο εξακολουθεί να συζητά την πλήρη υπογειοποίηση, έχοντας πάντα κατά νου και την «οικονομικότερη εναλλακτική» την επιφανειακή επέκταση της γραμμής, με τοπικές βυθίσεις, από το Ρίο μέχρι τον Σταθμό Αγίου Διονυσίου, όπου μπορεί και να τερματιστεί εκεί η νέα γραμμή, από και προς Αθήνα.

Η κ. Αλεξοπούλου θα συνεχίσει διατηρεί αποστάσεις σε σχέση με το θέμα της υπογειοποίησης του τρένου στην Πάτρα γνωρίζοντας ότι, αν δεν αλλάξει τίποτα με την επανυποβολή αιτήματος χρηματοδότησης στο «CEF», εκτός από τη Δημοτική αρχή, στο στόχαστρο μπορεί να βρεθεί και η Κυβέρνηση

Εξελίξεις στις υπό κατασκευή εργολαβίας

Στα θετικά νέα πάντως είναι η καλή εξέλιξη στη μεγάλη εργολαβία για την νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Αίγιο – Ρίο όπου, σύμφωνα με ανάρτηση της ΕΡΓΟΣΕ, έχουν ξεκινήσει να στρώνονται γραμμές (επιδομή) στην Παναγοπούλα ενώ ξεκινά η προετοιμασία για το στρώσιμο των γραμμών και σε άλλα τμήματα.
Παράλληλα έχει ολοκληρωθεί η πλειονότητα των θεμελίων για τις αποβάθρες στους νέους σιδηροδρομικούς σταθμούς σε Καμάρες, Ψαθόπυργο, Αραχωβίτικα και Άγιο Βασίλειο ενώ βρίσκεται σε εξέλιξη και η εργολαβία ηλεκτροκίνησης και στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο με χρόνο ολοκλήρωσης τις αρχές του 2025.

Έκλεισε και η σύμβαση «717»…

Μετά την παράδοση του τελευταίου τμήματος του συστήματος σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, από Οινόη έως Τιθορέα, καθώς επίσης και του αναβαθμισμένου Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα, η πιο συζητημένη σύμβαση «717» ολοκληρώθηκε για τον ΟΣΕ, με εξαίρεση το τμήμα που καταστράφηκε από τις πρόσφατες φυσικές καταστροφές.
Για την σύμβαση έδωσε κατάθεση στα τέλη της εβδομάδας ενώπιον του εφέτη ανακριτή που χειρίζεται την υπόθεση του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, ο Κώστας Σπηλιόπουλος, ως πρώην πρόεδρος διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ. Ο κ. Σπήλιόπουλος αφέθηκε ελεύθερος χωρίς περιοριστικούς όρους.
Ο κ. Σπηλιόπουλος βρέθηκε στον ΟΣΕ τον Σεπτέμβριο του 2019 και τον Ιούνιο του 2020 υπέβαλε παραίτηση του και αφού προηγουμένως, απευθύνθηκε με επιστολή στον ίδιο τον πρωθυπουργό προκειμένου να του εκθέσει τα προβλήματα και τις δυσλειτουργίες στον Οργανισμό.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr