background img
banner
banner

Η Black Friday δεν… έσωσε την παρτίδα

ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ ΓΙΑ ΔΕΚΑΔΕΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΟΥΣ ΕΜΠΟΡΟΥΣ – ΠΤΩΣΗ ΤΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΚΑΤΑ 25% ΜΕ 30% ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΥΣΙ 

Black Friday, Cyber Monday και όλες οι προωθητικές ενέργειες των προηγούμενων ημερών είχαν θετικό αντίκτυπο, αν αναλογιστεί κανείς ότι καταγράφηκε μία μικρή αύξηση στις πωλήσεις, από την άλλη όμως, η πτώση σε σύγκριση με πέρυσι, που κυμαίνεται στο 35% με 40%, δεν αφήνει περιθώρια για αισιοδοξία, κυρίως στους μικρομεσαίους εμπόρους.

Κι αυτό γιατί άπαντες γνωρίζουν πως μία μικρή και πρόσκαιρη άνοδος των τζίρων δεν μπορεί να αντισταθμίσει ούτε τις μέχρι τώρα απώλειες, ούτε τις τεράστιες υποχρεώσεις και υπερβολικές οικονομικές απαιτήσεις που… ξεπροβάλλουν από το νέο έτος.

Το τοπίο στην αγορά είναι πιο θολό από ποτέ, σύμφωνα με τα όσα μετέφερε στo Protionline.gr ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας Πελοποννήσου Νοτιοδυτικής Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας και Ιθάκης (Ο.Ε.ΕΣ.Π) Γιώργος Βαγενάς, ο οποίος δεν έχει ακόμη τα επίσημα στοιχεία σχετικά με την κίνηση της περασμένης εβδομάδας οπότε και οι κατά τόπους αγορές λειτούργησαν με τις προσφορές της Black Friday, ωστόσο έχει καταγράψει την αγωνία των εμπόρων από κάθε γωνιά της Αχαΐας.

Οι περισσότεροι δεν άνοιξαν την Κυριακή

Είναι δε χαρακτηριστικό πως ούτε καν η αγορά της γειτονικής Πάτρας με την πληθώρα καταναλωτών δεν έλαβε ώθηση από τις προωθητικές ενέργειες της περασμένης εβδομάδας. Πόσο μάλλον η αγορά του Αιγίου στην οποία οι έμποροι, στην πλειονότητά τους, δεν μπορούν να κρύψουν τον προβληματισμό τους ούτε κάτω από τα λαμπιόνια της χριστουγεννιάτικης βιτρίνας. Αξίζει δε να αναφερθεί ότι την περασμένη Κυριακή, τα καταστήματα που άνοιξαν στο Αίγιο… μετριούνται στην παλάμη του ενός χεριού.

Έλλειψη ρευστότητας, ανασφάλεια και ακρίβεια στα είδη διατροφής, τα αίτια

΄΄Η κίνηση δεν ήταν στο αναμενόμενο. Είχαμε μία αρκετά μεγάλη πτώση σε σχέση με πέρυσι. Σημειωτέον ότι πέρυσι ήταν η πρώτη φορά που καθιερώθηκε η Black Friday για όλη την εβδομάδα όπως έγινε και φέτος. Ωστόσο φέτος η πτώση είναι αρκετά μεγάλη. Τα πρώτα δείγματα που έχουμε από τις πόλεις της Αχαΐας είναι ότι η πτώση σε σύγκριση με πέρυσι για την εβδομάδα της Black Friday, κυμαίνεται στο 25% με 30%.

Τα αίτια είναι η έλλειψη ρευστότητας, η ανασφάλεια στον κόσμο και φυσικά η ακρίβεια.

Η «έκρηξη» των τιμών σε φαγώσιμα είναι αυτή που ουσιαστικά στερεί εισόδημα από εμάς τους εμπόρους. Σκεφτείτε ότι δαπανάμε τα διπλάσια χρήματα για τα είδη διατροφής σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν. Συνεπώς, αυτά που περίσσευαν πλέον δεν περισσεύουν, άρα δεν μπορούν να διατεθούν για είδη που δεν είναι πρώτης ανάγκης΄΄, τόνισε ο κ. Βαγενάς.

Σε ό,τι αφορά το πώς αντιμετωπίζουν οι μικρομεσαίοι έμποροι την κατάσταση, σημείωσε: ΄΄Οι μικρομεσαίοι βρίσκονται σε εξαιρετικά δεινή θέση. Ζουν με τον φόβο. Με την ακρίβεια που συνεχίζει και καλπάζει, με την ενέργεια που φέρνει αυξημένα τιμολόγια, με τη φορολογία που από την 1η του νέου έτους θα είναι εξαιρετικά υψηλή και αν τα επιδόματα συμπαρασύρουν τα τεκμαρτά εισοδήματα, τότε αυτά κόβονται.

Οι έμποροι καλούνται να συγκεντρώνουν αποδείξεις άρα και δαπάνες, για ένα εισόδημα που δεν έχουν καταναλώσει. Έτσι γεννιέται μία σειρά προβλημάτων για τα οποία δεν ενδιαφέρεται κανείς και δυστυχώς έχουν ακριβύνει πολύ οι πρώτες ύλες, τα εμπορεύματα και αυτά που εισάγονται και αυτά που κατασκευάζονται στη χώρα. Έρχονται πλέον με αυξήσεις 35%, 40% και 50%. Το τοπίο είναι πλέον εξαιρετικά δύσκολο΄΄.

Κρατούν… άμυνα με προωθητικές ενέργειες

Λιγοστές είναι σε τοπικό επίπεδο οι εμπορικές επιχειρήσεις που καταφέρνουν να κρατούν σε ένα επίπεδο τις πωλήσεις τους. Ερωτηθείς από τo Protionline.gr ο ιδιοκτήτης του καταστήματος «Hondos Center» Γιώργος Αλεξόπουλος, αναφορικά με την κίνηση την εβδομάδα της Black Friday, είπε πως κινήθηκε λίγο καλύτερα από πέρυσι. ΄΄Στη δική μας επιχείρηση, η εβδομάδα με όλες τις προωθητικές ενέργειες που περιλαμβάνει, είχε ως αποτέλεσμα αύξηση της κίνησης και των πωλήσεων, ελαφρώς πάνω σε σύγκριση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο. Σε γενικές γραμμές οι πωλήσεις είναι σταθερές. Βεβαίως σε αυτό συνετέλεσε το γεγονός ότι οι εταιρείες franchise έχουν μία διαφορετική πολιτική που με προωθητικές ενέργειες βοηθούν στο να υπάρχει μία κατανάλωση ώστε να «φεύγουν» τα προϊόντα΄΄, ανέφερε οκ. Αλεξόπουλος. Παράλληλα, σημείωσε: ΄΄Βεβαίως όλοι γνωρίζουμε τα προβλήματα που υπάρχουν στην αγορά και την αδυναμία του κόσμου να ξοδέψει. Σημασία για εμάς είναι να δουλεύουν όλοι οι έμποροι για να τονωθεί η τοπική αγορά και η οικονομία. Εκτιμούμε πως όταν δουλεύουν όλοι κι εμείς θα έχουμε περισσότερη δουλειά. Όμως οι συνθήκες δεν είναι οι ιδανικές΄΄.

Πλήγμα η αδρανοποίηση του Εμπορικού Συλλόγου

Αναφορά έκανε ο κ. Αλεξόπουλος και στη μη υποστήριξη των εμπόρων από ένα πρωτοβάθμιο όργανο όπως είναι ο Εμπορικός Σύλλογος. ΄΄Η μη λειτουργία του Εμπορικού Συλλόγου επηρεάζει αρνητικά την αγορά και το εμπόριο. Δεν είναι δυνατόν να μην ακούγεται η «φωνή» του εμπόρου. Συζητώ με συναδέλφους άλλων πόλεων και μέσω των Εμπορικών Συλλόγων ετοιμάζουν δράσεις για τις γιορτές, «λευκές νύχτες» κ.λπ. κι εμείς δεν θα έχουμε καν εορταστικό ωράριο. Έρχονται έμποροι και με ρωτούν τι θα κάνουμε τις γιορτές και πώς θα λειτουργήσουμε. Η κατάσταση είναι δραματική. Ο Εμπορικός Σύλλογος έχει απαξιωθεί πλήρως. Είναι χρεωμένος και δεν αναλαμβάνει κανείς. Αυτό είναι ένα θέμα που «καίει» και αποτελεί πλήγμα για όλους΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr