background img
banner
banner

Με ορίζοντα το ‘26 ο Προαστιακός στην Αιγιάλεια

Η ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ – ΡΙΟ

Η κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής του τρένου στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, μαζί με τον Αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος, χαρακτηρίζονται ως τα πιο εμβληματικά έργα στη Δυτική Ελλάδα. Είναι προϋπολογισμού 170 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση με το σύγχρονο σύστημα τηλεπικοινωνιών ETCS καθώς και τους νέους σταθμούς σε Συμπολιτεία – Ερινεό έως και τη Δ.Ε. Ρίου του Δήμου Πατρών.

Είναι ουσιαστικά το τελευταίο έργο που συμβασιοποιήθηκε στο ΕΣΠΑ 2021-2027 από το τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (η έλευση του τρένου έως και την Πάτρα δεν διαθέτει χρονοδιάγραμμα και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Το έργο Ροδοδάφνη – Ρίο χει ανάδοχο την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος και για την περίοδο αυτής της κυβερνητικής θητείας βρίσκεται στον τομέα ευθύνης της Αχαιής Υφυπουργού Χριστίνα Αλεξοπούλου.

Μετά την κακοκαιρία Daniel και τις καταστροφές στη Θεσσαλία αλλά και το τρομερό σιδηροδρομικό ατύχημα στα Τέμπη υπήρξε αναθεώρηση προτεραιοτήτων στα έργα για το νέο σιδηρόδρομο με την κα Αλεξοπούλου να δηλώνει πάντως, στη διάρκεια της συνέντευξης που παραχώρησε πρόσφατα στo Protionline.gr, ότι το τμήμα Κιάτο – Πάτρα παραμένει μια παρέμβαση μέγιστης σημασίας για την κυβέρνηση.

Συζήτηση στο Περιφερειακό

Στο θέμα επανήλθε την περασμένη εβδομάδα ο επικεφαλής της παράταξης «Μαζί Αλλάζουμε – Δυτική Ελλάδα» Κώστας Καρπέτας μεταφέροντας το θέμα στο Περιφερειακό Συμβούλιο. Εκεί εκτίμησε ότι η εργολαβία δεν προχωρά με κανονικούς ρυθμούς, παρά το γεγονός ότι από το 2022 υπάρχει νέος εργολάβος. Όπως κατήγγειλε μάλιστα, εδώ και 1,5 χρόνο θα έπρεπε να έχει κηρυχθεί έκπτωτος και ο προηγούμενος ανάδοχος J&P-ΑΒΑΞ.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών, η συμβατική προθεσμία δεν αναμένεται να λάβει σημαντική παράταση και εκτιμάται ότι μπορεί να έχει ολοκληρωθεί έως το 2026 (σήμερα το χρονοδιάγραμμα προβλέπει παράδοση τον Νοέμβριο του 20250. Ουσιαστικά, σε λιγότερα από 2 χρόνια θα έχει γίνει η κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής επιδομής από τη Ροδοδάφνη έως και την μερική υπογειοποίηση (Cover and Cut) στο Ρίο.

Μέχρι τότε θα έχουν κατασκευαστεί οι σιδηροδρομικοί σταθμοί σε Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες ενώ υπάρχει και η συμβατική εκκρεμότητα τμήματος του έργου της ΑΒΑΞ που είναι τα δύο κτίρια εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων της σήραγγας Παναγοπούλας και ο υποσταθμός ρεύματος στη σήραγγα. Υπενθυμίζεται ότι έως το 2026 (με ένα έτος καθυστέρηση όπως και το Ροδοδάφνη – Ρίο) θα έχει ολοκληρωθεί και η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη) η οποία έχει τον ίδιο ανάδοχο (ΤΕΡΝΑ – Μυτιληναίος).

«Πρασινίζει» το τρένο έως το Διακοπτό

Μέσα στο 2025, στο πλαίσιο του έργου Κιάτο – Ροδοδάφνη, θα έχει ολοκληρωθεί και ο σκέλος του «πρασινίσματος» (φυτοτεχνικές εργασίες) αλλά και αντιπλημμυρική – αντιδιαβρωτική προστασία στο τμήμα Κιάτο – Βουραϊκός.

Το κόστος του έργου που τίθεται σε προτεραιότητα μετά τις μεγάλες καταστροφές του περασμένου φθινοπώρου, έχει προϋπολογισμό 1,8 εκατ. και ξεκινά πριν την άνοιξη.
Οι φυτοτεχνικές εργασίες θα αποκαταστήσουν ορύγματα και επιχωματώσεις στη Δ.Ε. Διακοπτού ενώ, μετά τις κατολισθήσεις, προβλέπεται η σταθεροποίηση των πρανών και περιβαλλοντική αποκατάσταση του τοπίου.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *