background img
banner
banner

«Ταρακούνημα» από τον εγκλωβισμό εκδρομέων λόγω κατολισθήσεων στον Οδοντωτό

ΚΑΤΕΔΕΙΞΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗΣ ΑΝΤΙΠΛΗΜΜΥΡΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ… ΧΘΕΣ

Μπορεί η περιπέτεια με τον εγκλωβισμό των 90 εκδρομέων που επέβαιναν στον Οδοντωτό Σιδηρόδρομο ενώ έγιναν κατολισθήσεις στο δίκτυο, τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου, να έλαβε τέλος χωρίς τραυματισμούς και πολύωρη ταλαιπωρία, αποτέλεσε ωστόσο ένα δυνατό «ταρακούνημα» ότι άμεσα πρέπει να γίνει το έργο της αποκατάστασης των καμένων περιοχών της Δ.Ε. Διακοπτού, έτσι ώστε και να μην θρηνήσουμε θύματα, να μην πλήττεται η εικόνα της περιοχής και να μην διαταράσσεται η καθημερινότητα των κατοίκων.

Οι εκδρομείς πήραν το τρένο από το Διακοπτό με προορισμό τα Καλάβρυτα, ωστόσο εξαιτίας της έντονης νυχτερινής και πρωινής βροχόπτωσης και κυρίως της αστάθειας του εδάφους από την πυρκαγιά του περασμένου Ιουλίου, σημειώθηκαν κατολισθήσεις στο δίκτυο στο 1,5 και 2,5 χιλιόμετρο της γραμμής, κοντά στη θέση Νιάματα. Κάπως έτσι το τρένο, που δεν χτυπήθηκε από πέτρες και φερτά υλικά, παρέμεινε ακινητοποιημένο και οι επιβάτες δεν είχαν τρόπο να φύγουν, καθώς έπρεπε πρώτα να καθαριστεί η γραμμή.

Άμεση επιχείρηση απεγκλωβισμού

Αμέσως κατέφτασε στο σημείο δύναμη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Αιγίου με επικεφαλής τον διοικητή Παναγιώτη Μιχαλόπουλο αλλά και η Πολιτική Προστασία του δήμου Αιγιαλείας με τους αντιδημάρχους Δημήτρη Φιλιππάτο και Βασίλη Χριστόπουλο. Δεν άργησαν να καταφθάσουν και τα μηχανήματα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που ξεκίνησαν άμεσα τις εργασίες απομάκρυνσης των φερτών υλικών από τη γραμμή. Επίσης, στο σημείο βρέθηκαν το ΕΚΑΒ, η Πυροσβεστική Υπηρεσία Καλαβρύτων, η Πολιτική Προστασία δήμου Καλαβρύτων, αστυνομικοί και εκπρόσωποι του ΟΣΕ. Σε σχετικά σύντομο χρόνο καθαρίστηκε το ένα σημείο της γραμμής και το τρένο έβαλε και πάλι μπροστά τις μηχανές. Οι επιβάτες που ήταν Έλληνες αλλά και ξένοι (Νορβηγία) εκδρομείς, επέστρεψαν ασφαλείς στο Διακοπτό.

Να σημειωθεί ότι η γραμμή παραμένει εκτός λειτουργίας καθώς σε αρκετά σημεία της μέχρι τα Καλάβρυτα παρατηρείται πτώση πετρών και χωμάτων εξαιτίας της νεροποντής. Το συμβάν πάντως θορύβησε τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης και των σωμάτων ασφαλείας, δεδομένου ότι αν η κατολίσθηση είχε συμβεί λίγα λεπτά νωρίτερα, όταν το τρένο πέρασε από το επίμαχο σημείο, τότε ίσως να είχε «χτυπηθεί» και να είχαν τεθεί σε κίνδυνο οι επιβαίνοντες. Μάλιστα, πολλοί έκαναν λόγο για… θαύμα ενώ άπαντες αναρωτιούνταν για πόσο ακόμη… Το γεγονός κατέδειξε την αναγκαιότητα εκτέλεσης ενός συνολικού έργου που θα καταστήσει ασφαλή τη χρήση του Οδοντωτού ακόμη και σε δύσκολες καιρικές συνθήκες και πολύ περισσότερο δεν θα θέσει σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές…

Αυτό που τονίστηκε πως πρέπει να γίνει, σε πρώτη φάση, είναι η εκβάθυνση στο σημείο της διαδρομής που βρίσκεται το γεφύρι, διότι χθες το νερό υπερχείλισε ένα μέτρο πάνω από την επιφάνεια της γέφυρας με αποτέλεσμα να μην μπορούν να μεταβούν στο σημείο Πυροσβεστική και Πολιτική Προστασία.

Συμμετοχή του Δήμου Αιγιαλείας στην επιτυχημένη επιχείρηση απεγκλωβισμού 90 επιβατών από τον Οδοντωτό Σιδηρόδρομο

Από τον δήμο Αιγιαλείας, για το χθεσινό συμβάν εξεδόθη η ακόλουθη ανακοίνωση: ΄΄Η υψηλού επιπέδου επιχειρησιακή ετοιμότητα της Πολιτικής Προστασίας λόγω της προειδοποίησης της Εθνικής Μετεωρολογικής Υπηρεσίας για έντονα καιρικά φαινόμενα στην περιοχή της Αιγιάλειας, είχε ως αποτέλεσμα την αίσια έκβαση του απεγκλωβισμού περίπου 90 επιβατών του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου που ξεκίνησαν με πρωινό δρομολόγιο του τρένου και με προορισμό τα Καλάβρυτα, όμως στο ύψος της θέσης «Νιάματα» ο συρμός σταμάτησε λόγω κατολισθητικών φαινομένων στη σιδηροδρομική γραμμή.

Άμεση ήταν η ανταπόκριση της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αιγιαλείας, καθώς κλιμάκιο της υπηρεσίας με επικεφαλής τον αρμόδιο αντιδήμαρχο κ. Δημήτρη Φιλιππάτο και τον αντιδήμαρχο Τεχνικών Έργων και Δ.Ε. Διακοπτού κ. Βασίλη Χριστόπουλο, βρέθηκε άμεσα στο σημείο και συμμετείχε στις συντονισμένες ενέργειες της επιχείρησης απεγκλωβισμού των επιβατών στην αμαξοστοιχία, σε άψογη συνεργασία με την Πυροσβεστική Υπηρεσία, την Ελληνική Αστυνομία, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και τον ΟΣΕ. Οι επιβάτες οδηγήθηκαν με ασφάλεια γύρω στη 1 το μεσημέρι στον Σιδηροδρομικό Σταθμό Διακοπτού με την ίδια αμαξοστοιχία που επέστρεψε στην αφετηρία της, αφού είχε καθαριστεί η γραμμή από τα φερτά υλικά.

Ο Δήμος Αιγιαλείας βρίσκεται πάντοτε σε κατάσταση ετοιμότητας, ώστε σε ανάλογες έκτακτες περιπτώσεις να προστατεύεται η ανθρώπινη ζωή, με ασφάλεια και γνήσιο ενδιαφέρον΄΄.

Ελεγχόμενη η κατάσταση στα υπόλοιπα σημεία

Ως προς τα υπόλοιπα σημεία που το τελευταίο διάστημα και μετά τη φωτιά του καλοκαιριού… κατεβάζουν φερτά υλικά, αυτή τη φορά η κακοκαιρία δεν ήταν τόσο σφοδρή και δεν προέκυψαν εκτεταμένα προβλήματα. Στην παλαιά εθνική οδό, στο ύψος των Ζαχλωριτίκων, υπήρξε μία μικρή πτώση υλικών που παρασύρθηκαν κυρίως από τα νερά, γεγονός που είχε ως αποτέλεσμα μία μικρή διακοπή της κυκλοφορίας. Στο σημείο βρισκόταν μπουλντόζα της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας που επιχειρούσε συνεχώς ώστε να απομακρύνει τα χώματα από το οδόστρωμα.
Ως χθες το βράδυ η κατάσταση έδειχνε ελεγχόμενη, ενώ δεν παρατηρήθηκε κάποιο πρόβλημα στο οδικό δίκτυο. αι πως η κατάσταση ελέγχεται πλήρως.

Σύλλογος Φίλων Οδοντωτού: Η γραμμή δεν είχε καθαριστεί από την τελευταία κακοκαιρία!

Σε σοβαρές καταγγελίες σε σχέση με την ασφάλεια της γραμμής του τρένου προχώρησε χθες, με αφορμή την τριπλή κατολίσθηση, ο πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Οδοντωτού Γιάννης Καραπαναγιώτης.

Όπως αναφέρει στο Protionline.gr «το βράδυ της Κυριακής 25 του μηνός αλλά και τη Δευτέρα το πρωί 26 Φεβρουαρίου, είχαμε δύο απανωτές κακοκαιρίες με ισχυρή βροχόπτωση στην περιοχή που είναι ‘πληγωμένη’ από τις φωτιές του περασμένου καλοκαιριού.

Μετά τις αλλεπάλληλες διακόπτες την περίοδο του Φθινοπώρου μετά την κακοκαιρία Daniel, από τα μέσα Δεκεμβρίου το τρενάκι κυκλοφορούσε αδιάλειπτα και πολύ υψηλή ζήτηση αλλά και επιπλέον δρομολόγια από την Hellenic Τrain.

Αυτή την περίοδο κατά την οποία οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές δεν εκμεταλλεύτηκαν οι αρμόδιοι το χρόνο προκειμένου να πάμε σε μια πλήρη αποκατάσταση των προβλημάτων τα οποία, λόγω της έντασης των καιρικών φαινομένων, ήταν πρωτοφανή καθώς κάτι ανάλογο δεν είχαμε δει εδώ και μια 50ετία!

Συνέπεια της αδυναμίας υλοποίησης ενός προγράμματος πλήρους αποκατάστασης της γραμμής αλλά και στα πρανή του Βουραϊκού και στους παραπόταμους, ήταν να κυκλοφορεί το τρένο σε σημεία που δεν έχουν καθαριστεί πλήρως από προηγούμενες κακοκαιρίες.

Σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να κατηγορήσουμε τον ΟΣΕ ο οποίος καλείται να εξυπηρετεί κατ ουσία μια ιδιωτική εταιρεία η οποία διαχειρίζεται το τρενάκι αλλά και τον προαστιακό της Πάτρας χωρίς να υπάρχει συνεργείο γραμμής και τεχνική βάση.

Ο ΟΣΕ επιχειρεί εδώ και καιρό στο τρενάκι με τρεις υπαλλήλους και τη συνδρομή των τεχνικών υπηρεσιών των δήμων Αιγιαλείας και Καλαβρύτων και της Περιφέρειας Δυτική Ελλάδας που έχουν και την ευθύνη της αποκατάστασης των κατολισθήσεων στο οδικό δίκτυο στην Πούντα – Καλάβρυτα όπου πάλι χθες είχαμε κατολίσθηση, στην περιοχή της Γέφυρας Τσαγρή στα Ζαχλωρίτικα για την παλαιά εθνική οδό Κορίνθου – Πατρών και την επαρχιακή προς Μαμουσιά και σε άλλες περιοχές και αγροτικούς δρόμους στην περιοχή των καμένων της Δ.Ε. Διακοπτού» σύμφωνα με τον κ. Καραπαναγιώτη.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr