«ΑΔΥΝΑΜΙΑ» ΝΑ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΘΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ, ΔΗΛΩΝΟΥΝ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ
“Φωτιές” άναψε σε επαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής – και δεν είναι λίγοι… – η απόφαση της αρμόδιας αντιδημαρχίας που εποπτεύει την έκδοση αδειών παντός είδους επιχειρήσεων στον Δήμο, να ζητήσει από καταστηματάρχες που έχουν οικονομικές εκκρεμότητες και παρουσιάζουν ασυνέπεια στην καταβολή των δόσεών τους για την εκμετάλλευση χώρων με τραπεζοκαθίσματα σε διάφορα σημεία της πόλης.
Η αντιδήμαρχος Μαρία Ιατροπούλου, με επίσημη ανακοίνωση κάλεσε με το ξεκίνημα της νέας χρονιάς τους επιχειρηματίες Εστίασης και Αναψυχής να τηρούν με ακρίβεια τα αναφερόμενα στις χορηγηθείσες άδειες και να εξοφλήσουν άμεσα τις οποίες πολυκαιρικές οικονομικές καθυστερήσεις υπάρχουν (όσον αφορά τα επιτρεπόμενα τετραγωνικά μέτρα κατάληψης χώρων), κάτι που δείχνει να είναι το… “κερασάκι στην τούρτα” μίας κατάστασης που, όπως επικαλούνται οι επιχειρηματίες και όσον αφορά την βιωσιμότητα τους, είναι πιο ρευστή από ποτέ στην επαγγελματική τους δραστηριότητα.
Πολλά τα ανοιχτά μέτωπα
Η αλήθεια είναι ότι τα… μέτωπα της επαγγελματικής ισορροπίας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στον κεντρικό άξονα της πόλης του Αιγίου, είναι ανοιχτά, μεγάλα και δυσεπίλυτα. Εκτός από την πίεση του δήμου που έχουν να αντιμετωπίσουν τώρα, ταυτόχρονα έχουν να φροντίσουν για την αποπληρωμή των υποχρεώσεων τους στις δυσβάσταχτες φορολογίες της κυβέρνησης, την ακρίβεια των αγαθών και της ενέργειας και για κάποιους, την μετακίνηση του “πυρήνα” της αγοράς και του ενδιαφέροντος προς την πλατεία Αγίας Λαύρας, αποδυναμώνοντας άλλα σημεία, όπως η οδός Μητροπόλεως αλλά και παραλιακή ζώνη.
Τι ισχύει
Να σημειωθεί ότι, με αποφάσεις παλαιότερων Δημοτικών Συμβουλίων, έχουν προκαθοριστεί οι κοινόχρηστοι χώροι των οποίων επιτρέπεται η παραχώρηση χρήσης και η επιβολή των αντίστοιχων τελών, σε επιχειρήσεις με δύο τρόπους: Είτε με την επιβολή ετήσιου, κατά τετραγωνικό μέτρο, τέλους, ανεξαρτήτως του χρόνου χρήσεως και ανάλογα με την περιοχή της πόλεως στην οποία βρίσκεται ο χρησιμοποιούμενος χώρος, με την δυνατότητα η xορηγηθείσα άδεια χρήσεως να μπορεί να ανανεώνεται από τον δήμαρχο κατόπιν αίτησης του ενδιαφερόμενου, είτε με την επιβολή μηνιαίου κατά ζώνες και κατά τετραγωνικό μέτρο, τέλους, σε περιπτώσεις κατάληψης πεζοδρομίου ή οδού από αυτούς που εκτελούν οποιασδήποτε φύσεως τεχνικοοικοδομική εργασία, συμπεριλαμβανομένης και της πρόσκαιρης χρήσης κοινόχρηστων χώρων για την διεξαγωγή εκδηλώσεων κοινωνικής αλληλεγγύης ή δράσεων τουριστικής, πολιτιστικής, καλλιτεχνικής ή δημόσιας εμπορικής προβολής.
«Βουτιά» στους τζίρους μετά τις γιορτές
Η οικονομική και χρονική συνέπεια σε ορισμένες περιπτώσεις από κάποιους καταστηματάρχες, κατά πώς φαίνεται, δεν είναι και η πλέον ενδεδειγμένη. Και καλούνται να δείξουν συνέπεια στην αποπληρωμή των οφειλόμενων, τόσο για τους χώρους που καταλαμβάνουν όσο και ως προς τις παλαιότερες οικονομικές υποχρεώσεις τους απέναντι στον Δήμο Αιγιάλειας. Έτσι, οι επιχειρηματίες βρίσκονται μπροστά σε ένα πολύ μεγάλο δίλημμα, το οποίο αναφέρει ότι λογικά, και δικαίως πρέπει να πληρώσουν την εκμετάλλευση κάποιων χώρων στο Δήμο, αλλά από την άλλη, δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα για να το κάνουν ή δεν τους φτάνουν τα χρήματα για να αποπληρώσουν τα χρέη τους ή τις ρυθμίσεις δόσεων, καθώς το τοπίο σε επιχειρήσεις αναψυχής και εστίασης στο σύνολο της πόλης από τις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς και μετά, δείχνει να είναι εντελώς προβληματικό και επιπλέον να μην έχει την απαιτούμενη αποδοτικότητα που θα ήθελαν οι καταστηματάρχες.
«Ας μην κοιτάμε μόνο να παίρνουμε… αλλά να δίνουμε κιόλας»
Μιλώντας στο Protionline.grγια το θέμα ένας από τους πιο έμπειρους επαγγελματίες της ευρύτερης περιοχής, ο επί 30 και πλέον χρόνια καταστηματάρχης Εστίασης και Αναψυχής Στράτος Βαρδάκης, τόνισε μεταξύ άλλων: “Βιώνουμε δύσκολες καταστάσεις. Οι επιχειρήσεις ζουν μία τεράστια οικονομική δυσπραγία λόγω της ακρίβειας και των ανατιμήσεων, της αύξησης των φόρων και του κόστους της ενέργειας. Η Αιγιάλεια δεν σημειώνει αύξηση τουρισμού για να μπορέσουν τα καταστήματα να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις. Ας μην κοιτάμε μόνο να παίρνουμε… αλλά να δίνουμε κιόλας. Χρειάζονται περισσότερα κίνητρα, αύξηση του τουριστικού ενδιαφέροντος και έργα. Ανάπτυξη και προοπτική. Αυτό πρέπει να εξασφαλιστεί πρωτίστως και έπειτα, πιστέψτε με, οι μαγαζάτορες θα μπορούν να ανταποκριθούν σε κάθε είδους αποπληρωμής τελών. Οι επιχειρήσεις ζητούν κίνητρα και θέλουν ευκαιρίες” ανέφερε ο κ. Βαρδάκης. Αμέσως μετά, σημείωσε ότι οι δόσεις παλαιότερων οφειλών θα πρέπει να παραμείνουν και βεβαίως ο Δήμος Αιγιάλειας να κατανοεί ότι η κεντρική αρτηρία διακίνησης του χρήματος είναι οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε όλο τον άξονα γύρω από την παροχή υπηρεσιών στον τομέα της εστίασης. “Αν ήταν να μπορούν όλοι οι καταστηματάρχες να έχουν αποπληρώσει το συνολικό χρέος τους, θα το είχαν ήδη κάνει. Όλα είναι θέμα της οικονομικής δύναμης που έχει ο τόπος. Αυτό πρέπει να σκεφτούμε όλοι” δήλωσε.
Η απαίτηση του Δήμου Αιγιάλειας είναι δίκαιη και γι’ αυτούς που πληρώνουν
Για το θέμα μίλησε στo Protionline.gr και ο ιδιοκτήτης της ψησταριάς ¨Τα Παλαιά Χαυτεία¨ Χρήστος Σωτηρόπουλος, ο οποίος τόνισε μεταξύ άλλων: “Από τη στιγμή που κάθε επιχειρηματίας εκμεταλλεύεται έναν χώρο, πρέπει να τον πληρώσει. Το θέμα είναι να υπάρχει ανταπόκριση. Ο κόσμος έχει μετακινηθεί μεν προς την κεντρική πλατεία αλλά δεν υπάρχουν επισκέπτες, δεν υπάρχει τουριστική ανάπτυξη, με αποτέλεσμα οι Αιγιαλείς, λόγω των οικονομικών κοινωνικών δυσχερειών, να μην μπορούν να στηρίξουν όπως θα έπρεπε και επισταμένως τις επιχειρήσεις εστίασης και αναψυχής”. Ο επαγγελματίας σημείωσε ότι η απαίτηση του δήμου να ζητά τα οφειλόμενα δεν είναι παράλογη, αντιθέτως είναι δίκαιη προς αυτούς που πληρώνουν.
Ως προς το ύψος του τέλους κατάληψης κοινοχρήστων χώρων, ο κ. Σωτηρόπουλος είπε: «Τα 43 ευρώ για κάθε τετραγωνικό μέτρο ως τέλος χρήσης δεν είναι το πρόβλημα αυτό καθεαυτό. Όταν μία επιχείρηση έχει κέρδος, μπορεί να είναι συνεπής τόσο προς το καταβαλλόμενο ποσό όσο και προς κάθε υπηρεσία. Εάν όμως δεν στηριχθεί ο κλάδος από το κράτος, τότε τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ. Η ακρίβεια των αγαθών σε κάθε είδος, έχει προβληματίσει έντονα τους συναδέλφους και ακόμα πιο πολύ τους καταναλωτές, οι οποίοι είναι διστακτικοί σε κάθε τους κίνηση. Και είναι λογικό αυτό…» ανέφερε ο επαγγελματίας.