ΠΡΟΣΩΡΙΝΗ ΑΝΑΣΤΟΛΗ ΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ ΣΕ ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΞΥ ΔΙΑΚΟΠΤΟ ΚΑΙ ΖΑΧΛΩΡΟΥ
Σε προσωρινή αναστολή των δρομολογίων του Οδοντωτού στο τμήμα Διακοπτό – Ζαχλωρού προχωρούν ΟΣΕ και Hellenic Train προκειμένου να αποκατασταθούν τα προβλήματα που έχουν προκύψει εξαιτίας καιρικών φαινομένων, αρχής γενομένης βέβαια από τη φωτιά του περασμένου Ιουλίου που έκαψε τμήμα του Βουραϊκού αλλά και τις κακοκαιρίες Daniel και Εlias.
Για τις σχετικές αποφάσεις έχουν ήδη ενημερωθεί το Υπουργείο Υποδομών και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος και αφορούν σειρά από αλλοιώσεις που έχουν προκληθεί στο δίκτυο και περιλαμβάνονται στα πρώτα συμπεράσματα της μελέτης που συντάσσει το Πανεπιστήμιο Πατρών, μετά από συνεχείς αυτοψίες της ομάδας του Καθηγητή Γεωλογίας και μελετητή της ΟΣΕ για το θέμα της ανάταξης της γραμμής του Οδοντωτού, Ιωάννη Κουκούβελα. Όπως έχει ήδη αποκαλύψει το Protionline.gr στον Οδοντωτό έχουν εντοπιστεί περί τα 20 σημεία όπου, για λόγους ασφαλείας, απαιτείται να γίνουν άμεσες παρεμβάσεις.
Η Αχαϊή Υφυπουργός Μεταφορών Χριστίνα Αλεξοπούλου, αφού περιόδευσε χθες στην περιοχή των κατολισθήσεων, από το 2ο χλμ. έως και το 5ο χλμ. της γραμμής Διακοπτό -Καλάβρυτα, συμμετείχε σε σύσκεψη στην Πάτρα με τον Περιφερειάρχη Νεκτάριο Φαρμάκη και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΣΕ Παναγιώτη Τερεζάκη όπου τέθηκε το θέμα της άμεσης έναρξης των απαιτούμενων τεχνικών παρεμβάσεων προκειμένου να συνεχίσει να κινείται το τρενάκι, με ασφάλεια, έως και τα Καλάβρυτα.
Η απόφαση ΟΣΕ και Hellenic Train είναι, προσωρινά, το τρενάκι να κινείται μόνο από Ζαχλωρού – Καλάβρυτα και τα δρομολόγια από Διακοπτό να γίνονται με λεωφορεία της Hellenic Train. Η κ. Αλεξοπούλου με τον Περιφερειάρχη και τον ΟΣΕ συμφώνησαν χθες ότι η παρέμβαση θα γίνει συντονισμένα με άξονα την πρόταση του Πανεπιστημίου Πατρών ενώ, ταυτόχρονα με την ΕΡΓΟΣΕ – που θα κάνει όλες τις απαραίτητες διαγωνιστικές διαδικασίες- το Υπουργείο και τοπικές αρχές θα προετοιμάσουν τις απαιτούμενες συμπληρωματικές παρεμβάσεις, η Περιφέρεια τη διευθέτηση της κοίτης του Βουραϊκού και τις εθνικές οδούς (με εξαίρεση την Ολυμπία) και οι δήμοι το επαρχιακό δίκτυο. Η Περιφέρεια μέσω του κ. Φαρμάκη έχει επαφή τόσο με το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας – για τη Δασική και τα αντιδιαβρωτικά έργα στο Διακοπτό- όσο και την Ολυμπία οδό για παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στον Ελαιώνα στο ύψος των διόδων.
Αλεξοπούλου: «Δέσμευση όλων είναι ότι δεν θα χαθεί ούτε λεπτό»
«Συμφωνήθηκε ότι παραμένουμε συντονισμένοι σε ένα κοινό σκοπό που είναι η ασφάλεια στις μετακινήσεις αλλά και η αποκατάσταση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει και που οφείλονται σε έντονα καιρικά φαινόμενα και φυσικές καταστροφές. Υπάρχει να απόφαση να κλείσει ένα τμήμα της γραμμής του τρένου για λόγους ασφαλείας και για την ανάγκη της αποκατάστασης της γραμμής. Είμαστε σε αναμονή, από το Πανεπιστήμιο Πατρών, μιας πρώτης εκτίμησης των αναγκαίων παρεμβάσεων και αμέσως μετά να προχωρήσει η μελέτη και τα έργα αποκατάστασης όσο πιο γρήγορα γίνεται. Εδώ υπάρχει μια συναρμοδιότητα καθώς θα πρέπει να παρέμβει η Δασική στα καμένα, η Περιφέρεια στο ποτάμι κλπ. Αυτό που αποτελεί δέσμευση όλων είναι ότι δεν θα χαθεί ούτε λεπτό στο εξής σε ζητήματα όπου υπάρχει εμπλοκή φορέων και συναρμοδιότητες» δήλωσε στο Protionline.gr η Χριστίνα Αλεξοπούλου.
«Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συνεργάζεται με τους συναρμόδιους φορείς ώστε συντονισμένα να παρέμβουμε για την αποκατάσταση των καταπτώσεων. Βρισκόμαστε σε διαρκή επαφή με όλα τα συναρμόδια υπουργεία αναζητώντας βέλτιστες και ολοκληρωμένες λύσεις ώστε οι διελεύσεις των πολιτών να γίνονται με ασφάλεια» τόνισε από την πλευρά του ο κ. Φαρμάκης.
Σύμφωνα με τον κ. Τερεζάκη, η καταγραφή στα επισφαλή σημεία της γραμμής Διακοπτό – Καλάβρυτα μετά τις φυσικές καταστροφές που σημειώθηκαν μέσα στο 2023, από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias, έχει ήδη ανατεθεί στην ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Πατρών που έχει διερευνήσει παρόμοια προβλήματα στη Θεσσαλία και την περιοχή στο Διακοπτό, αξιολογώντας και το επείγον του χαρακτήρα των απαιτούμενων παρεμβάσεων στο φαράγγι του Βουραϊκού.
Κουκούβελας: «Θεωρώ ότι είναι χρόνου πλέον να βρεθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις»
«Το Πανεπιστήμιο Πατρών βρίσκεται εδώ και ένα δίμηνο σε συνεργασία με ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, υπάρχει μια αλληλοκατανόηση και συνεργασία για την ολοκλήρωση μελετών και έργων που θα προστατέψουν το μοναδικό αυτό τουριστικό τρενάκι, λαμβάνοντας υπόψη και την ιδιαιτερότητα παρεμβάσεων που πρέπει να γίνουν μέσα στο προστατευόμενο φυσικό περιβάλλον, σ το φαράγγι του Οδοντωτού. Μέσα στο επόμενο 20ήμερο ο ΟΣΕ θα έχει στα χέρια του μια πλήρη έκθεση με όλες τις παραμέτρους και απομένει πλέον να αποφασίσει ποιο θα είναι το εύρος και το κόστος των παρεμβάσεων που θα γίνουν. Θεωρώ ότι είναι χρόνου πλέον να βρεθούν οι βέλτιστες δυνατές λύσεις για παρεμβάσεις με ιδιαίτερα τεχνικά χαρακτηριστικά» δηλώνει από την πλευρά του ο κ. Κουκούβελας.
Οι δήμοι Αιγιαλείας και Καλαβρύτων
Στο φαράγγι του Βουραϊκού βρέθηκαν το πρωί της Τετάρτης 6 Μαρτίου, στην προγραμματισμένη επίσκεψη στα σημεία που έχουν παρουσιαστεί τελευταία εκτεταμένα προβλήματα κατολισθήσεων -με την κ. Αλεξοπούλου- ο Δήμαρχος Καλαβρύτων Αθανάσιος Παπαδόπουλος, ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Αιγιαλείας Βασίλης Χριστόπουλος και ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Αιγιαλείας Δημήτρης Φιλιππάτος.
Χριστόπουλος: «Γνωρίζουμε τις απαιτήσεις για τη υλοποίηση πολύπλοκων και δύσκολων τεχνικών παρεμβάσεων»
«Το τελευταίο διάστημα με τον συνάδελφο κ. Φιλιππάτο που έχει την ευθύνη της Πολιτικής Προστασίας, ο δήμος Αιγιαλείας παρενέβη με αποτελεσματικότητα σε δύο σοβαρές περιπτώσεις, στην διάνοιξη της γραμμής στο 2ο χλμ. προκειμένου να απεγκλωβιστεί αμαξοστοιχία του τρένου με τους 90 επιβάτες αλλά και για την ασφαλής μεταφορά των επιβαινόντων σε ΙΧ που εγκλωβίστηκε σε παράδρομο στο ίδιο περίπου σημείο, σε μεγάλους όγκους φερτών υλικών που μετέφερε το ποτάμι μετά από νέα υπερχείλιση.
Έχουμε από την πρώτη στιγμή, με επίσημα έγγραφα και επιστολές, ζητήσει το συντονισμό των αρμόδιων υπηρεσιών και έναν σχεδιασμό για μια ολοκληρωμένη παρέμβαση της Πολιτείας.
Γνωρίζουμε τις απαιτήσεις για τη υλοποίηση πολύπλοκων και δύσκολων τεχνικών παρεμβάσεων αλλά και το γεγονός ότι υπάρχουν δυσκολίες καθώς ο χειμώνας αναθεωρεί συνεχώς τα σχέδια, αλλά δεν ήταν δυνατόν να χάσουμε άλλο χρόνο» δηλώνει από την πλευρά του ο Αντιδήμαρχος κ. Χριστόπουλος.
Στους τρόπου αποκατάστασης και συνολικής ανάταξης της γραμμής ουσιαστικά από την αφετηρία στο Διακοπτό, έως το 5ο χλμ. πριν τον παλαιό Σταθμό στα Νιάματα, η μελέτη του Πανεπιστημίου θα περιλαμβάνει και πρόταση για την κατασκευή τούνελ στα σημεία όπου επικρέμαται η απειλή των βράχων, με τις ειδικές σιδηροκατασκευές.