background img
banner
banner

Τα… άδυτα του σπηλαίου στα γειτονικά, Τρίκαλα Κορινθίας

ΈΡΕΥΝΑ ΤΟΥ PROTIONLINE.GR: ΤΟ «ΟΡΑΜΑ» ΜΙΑΣ ΖΩΗΣ ΧΩΡΙΣ ΕΜΒΟΛΙΑ, ΜΑΣΚΕΣ ΚΑΙ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥΣ Η ΕΝΑ ΚΟΙΝΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ;

Μια ανορθολογική συμπεριφορά με πιθανή εκτέλεση εγκλημάτων για τα οποία υπήρξε μια επίκληση σε ζητήματα πίστης φαίνεται ότι βρίσκονται πίσω από την υπόθεση της οικογένειας στα Τρίκαλα Κορινθίας η οποία αποκαλύφθηκε ενώ διαβιούσε σε συνθήκες «παλαιοχριστιανικών» κοινοτήτων, εν έτη 2024!

Δεν είναι ασκητισμός ούτε ταιριάζει με την πίστη μας μια κοινωνική συμπεριφορά αυτού του είδους, δεν πρέπει όμως να συγχέουμε το πρόβλημα της συγκεκριμένης οικογένειας με θέματα ερμηνείας της πίστης μας, εκτιμά η τοπική εκκλησία!

Παράλληλα νομικοί με γνώσεις πάνω σε θέματα εκκλησιαστικού δικαίου και οικονομίας της ορθόδοξης Εκκλησίας, επισημαίνουν ότι γίνεται μια επιχείρηση μέσα από ‘σκοτεινά σενάρια’ και ‘παρα-εκκλησιαστικές συνομωσίες’, να συσκοτισθεί η υπόθεση. Εκτιμούν ότι μένει να αποδειχτεί αν σχετίζεται η υπόθεση της Κορινθίας με εγκληματική δράση.

Ή, πιο απλά, το θέμα μιας οικογένειας η οποία «θόλωσε» στο «όραμα» μιας ζωής χωρίς εμβόλια, μάσκες εγκλεισμούς και παιδιά ‘εξαρτημένα’ στο διαδίκτυο ή/και άλλες ‘δυστοπικές’ θεωρήσεις που έγιναν «μόδα» κατά την περίοδο της πανδημίας.

Το Protionline.gr απευθύνθηκε στον π. Χρυσόστομο Μυλωνά, υπεύθυνο αιρέσεων της Ι.Μ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας και το νομικό Γεώργιο Ανδρουτσόπουλο, αναπληρωτή καθηγητή εκκλησιαστικού δικαίου του ΕΚΠΑ.

Κοινή εκτίμηση ότι η υπόθεση αυτή, στο τέλος, θα αποτελέσει ένα ζήτημα αντικοινωνικής και παραβατικής συμπεριφοράς με «πέπλο» τη σχέση των ανθρώπων με τη θρησκεία.

«Πιθανή επίκληση της θρησκείας για κάλυψη παρανομίας»

«Είναι κάποιοι χριστιανοί οι οποίοι περισσότερο ταιριάζουν με τους παλαιοημερολογίτες αλλά έχουν έναν ιδιαίτερο τρόπο ζωής και έκφρασης των πιστεύω τους που δεν θέλουν να είναι εμφανείς προς τα έξω. Απαρνούνται τα εγκόσμια και τις ανέσεις του πολιτικού μας, δεν θα το έλεγα όμως ότι πρόκειται περί μιας αίρεσης στη λογική της ερμηνείας του λόγου της εκκλησίας. Το πρόβλημα με αυτά που λέει δεν εστιάζεται με την εκκλησία αλλά κυρίως με μια αποκλίνουσα κοινωνική συμπεριφορά με τα παιδιά εκτός σχολείου και τους γονείς να δηλώνουν εργαζόμενοι εξ αποστάσεως. Αν για παράδειγμα είχαν τα πιστεύω τους αλλά ακολουθούσαν τη νομοθεσία και τα παιδιά πήγαιναν στο σχολείο, δεν υπήρχε πρόβλημα.

Υπάρχει βέβαια ένα κενό σε σχέση με ζητήματα που αφορούν την ερμηνεία της αγιο-πατερικής μας διδασκαλία ως το ζήτημα της πιθανής αιμομιξίας. Φαίνεται ότι η συμπεριφορά τους μοιάζει με αυτή των Άμις στις ΗΠΑ (Amish) που απαρνούνται το άτομο και τις τεχνολογικές παροχές. Σε αυτή την κλειστή κοινότητα, αυτοί κάνουν παιδιά μεταξύ τους, μόνο μεταξύ ατόμων της ίδιας θρησκευτικής κοινότητας που μπορεί να σημαίνει και της ίδιας οικογένειας. Αυτοί λένε ότι ‘για εμάς, όλοι οι άλλοι, και τα παιδιά με τους γονείς, είναι αδέλφια, δηλαδή δεν υπάρχει κάποιος διαχωρισμός συγγενικός αλλά όλοι είμαστε εν Χριστώ αδελφοί και μέσα σε αυτά τα πλαίσια, θεωρητικά, επιτρέπεται οτιδήποτε, μένει όμως να αποδειχτεί αυτό’. Το γεγονός ότι φαίνεται να αρνείται να κάνει τεστ DNA, μπορεί να είναι στο πλαίσιο της συλλογιστικής ότι αρνούμαι φάρμακα, επεμβάσεις και εμβόλια διότι περιορίζει την ελευθερία αλλά αυτό δεν υποδηλώνει αιμομιξία παρά μόνο υπόνοια ότι μπορεί να επικαλείται συμμετοχή σε κάποια αίρεση για να καλύψει κάποιο πιθανό αδίκημα…» αναφέρει στo Protionline.gr ο Γεώργιος Ανδρουτσόπουλος, αναπληρωτής καθηγητής εκκλησιαστικού δικαίου στο ΕΚΠΑ και συγγραφέας πολλών συγγραμμάτων περί της νομο-κανονικότητας της ορθοδόξου εκκλησίας.

«Διόρθωση πορείας οικογενειακής και κοινωνικής ζωής»

Ο συγκεκριμένος άνθρωπος είναι ένας παλαιοημερολογίτης, ανήκει σε αυτούς τους οποίους χαρακτηρίζονται σχισματικοί όχι όμως και αιρετικοί. Θα πρέπει να μελετήσουμε τη συμπεριφορά του εν σχέση με το θέμα της πανδημίας και την υποχρεωτικότητα που επιβλήθηκε για μάσκες και εμβόλια και λιγότερο σε θέματα πνευματικά και ερμηνείας της ορθόδοξης πίστης. Εκτιμώ ότι εδώ έχουμε έναν άνθρωπο ο οποίος χρίζει ψυχολογικής στήριξης, έχει ανάγκη βοήθειας για την διόρθωση μιας πορείας σε σχέση με επιλογή μιας διαφορετικής οικογενειακής και κοινωνικής ζωή. Δεν έχουμε έναν άνθρωπο τον οποίο θα κρίνουμε ότι διαθέτει μια νορμάλ συμπεριφορά και θεολογικά κινείται σε κάποια λογική στήριξης μιας αιρέσεως, κατά την προσωπική μου άποψη.

Έχω αυτή την άποψη, την οποία εκφράζω αφού μελέτησα και την συγκεκριμένη υπόθεση και την πιθανότατα να υπάρχει σχέση με κάποια ανατολικά θρησκεύματα που είναι πανχριστιανικά, στη βάση τους, και επιχειρούν να αξιοποιήσουν τον θρησκευτικό συγκρητισμό. Δεν θεωρώ λοιπόν ότι η συγκεκριμένη υπόθεση άπτεται του δόγματος της εκκλησίας μας, είναι περισσότερο ζήτημα κοινωνικής συμπεριφοράς όταν αρνείται να κάνει τεστ DNA για την πατρότητα των παιδιών. Οι κίνδυνοι για την πίστη μας είναι άλλοι, εδώ πρόσφατα κενώθηκε το ίδιο το Ευαγγέλιο με τους γάμους των ομοφύλων με ευθύνη και εμάς των κληρικών και της εκκλησίας που επιτρέψαμε να γίνεται συζήτηση σε δόγματα της εκκλησιαστικής οικονομίας» αναφέρει στo Protionline.gr ο πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης π. Χρυστόστομος Μυλωνάς, ιεροκήρυκας και υπεύθυνος αιρέσεων της Ι.Μ. Καλαβρύτων και Αιγιαλείας.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr