background img
banner
banner

Στη Χαρτοποιία το 2ο ΓΕΛ Αιγίου!

ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΕ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΠΡΟΒΟΛΗ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

-Γράφει ο Παν. Βάγιας, Φιλόλογος- Δημοσιογράφος-

Τη μεταφορά του 2ου ΓΕΛ Αιγίου από τις λυόμενες αίθουσες στα κτίρια της πρώην Χαρτοποιίας, προτείνουν μαθητές του σχολείου αναδεικνύοντας έτσι ένα μεγάλο πρόβλημα που ‘βαλτώνει’ εδώ και τριάντα χρόνια. Η πρωτοβουλία τους αυτή που στηρίχθηκε επιστημονικά και σε προτάσεις ειδικών, έχει πάρει ευρύτερες διαστάσεις με τα κοινωνικά δίκτυα, με συλλογή υπογραφών και με δημοσιοποίηση σε διάφορους μαθητικούς διαγωνισμούς ενώ ήδη ενημερώθηκε σχετικά και ο Δήμαρχος Αιγιαλείας Δημήτρης Καλογερόπουλος που έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον.

Όλα ξεκίνησαν στις αρχές της σχολικής όταν μια ομάδα μαθητών του 2ου ΓΕΛ ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της καθηγήτριάς τους των Αγγλικών κ. Παρασκευής Μελισή και αρθρογράφησαν στα πλαίσια του προγράμματος “Erasmus” για τη Βιωσιμότητα σε σχέση με την καθημερινότητά τους. Μετά από ένα μήνα η εκπρόσωπος του Βρετανικού Συμβουλίου που βρέθηκε στο σχολείο, τους κάλεσε να συμμετάσχουν σ’ ένα διαγωνισμό για την Κοινωνική Καινοτομία και τότε τα παιδιά αποφάσισαν να προτείνουν το θέμα της μετακίνησης του Λυκείου στα κτίρια του πρώην Τμήματος Φυσικοθεραπείας στη Χαρτοποιία. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν οι μαθητές της Β’ τάξης του Λυκείου: Ασημίνα Χάνου, Άκης Δημητρόπουλος, η Δήμητρα Κτενίδη και ο Κωνσταντίνος Τσακελίδης.

Έγραψαν σχετικά στην πρότασή τους για τη μεταφορά που έχει τίτλο «Από το Μέταλλο στο Χαρτί, από το 2ο ΓΕΛ Αιγίου στη Χαρτοποιία».

«Τριάντα χρόνια! Έχουν περάσει 30 χρόνια από τότε που το 2ο ΓΕΛ μεταφέρθηκε προσωρινά σε λυόμενα στις εκβολές ενός ρέματος. Πραγματικά ειρωνικό… Το σχολείο μετακινήθηκε λόγω ενός σεισμού και απ’ ότι φαίνεται θα μεταφερθεί μόνο αναγκαστικά όταν μια μεγάλη πλημμύρα πλήξει την περιοχή!». Η μικρή ομάδα των μαθητών δραστηριοποιήθηκε άμεσα σε όλα τα επίπεδα έχοντας ως συμπαραστάτες στο έργο τους το Διευθυντή κ. Γιώργο Αγγελόπουλο και καθηγητές του σχολείου. Ερεύνησαν τα σχολικά αρχεία, μοίρασαν ερωτηματολόγια και έκαναν πολλές συνεντεύξεις με διάφορους επιστήμονες (Πολιτικούς Μηχανικούς, Περιβαλλοντολόγους, Αρχιτέκτονες, παλιούς καθηγητές αλλά και πρώην εργαζόμενους της Χαρτοποιίας. Θετικός απέναντι στην πρόταση των μαθητών δήλωσε και ο Γεωλόγος Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Πατρών κ. Παπαθεοδώρου, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Η επανάχρηση του κτιριακού συγκροτήματος είναι απαραίτητο να συνιστά μια πρότυπη και πιλοτική διαδικασία, η οποία θα πρέπει να αποτελέσει μια βιωματική εμπειρία για τους μαθητές, προς την κατεύθυνση της αειφορικής ανάπτυξης».

Για την επίλυση του χρόνιου προβλήματος οι μαθητές μίλησαν πρόσφατα και με το Δήμαρχο Αιγιαλείας. Ο κ. Καλογερόπουλος έκανε λόγο για ‘μια πολύ καινούρια ιδέα’ που πρέπει να εξεταστεί με ενδιαφέρον καθώς τόσα χρόνια δεν πέτυχαν οι προσπάθειες μετεγκατάστασης του 2ου ΓΕΛ αλλά και επανάχρησης της Χαρτοποιίας.

Οι μαθητές ανέπτυξαν την πρότασή τους σε μια διημερίδα για το ‘Erasmus’ στην Πάτρα, μάζεψαν πάνω από 400 διαδικτυακές υπογραφές ενώ σχετικό άρθρο για τη δράση τους φιλοξενήθηκε στο Μακεδονικό Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων. Επίσης συμμετείχαν στον παγκόσμιο διαγωνισμό «Νέοι δημοσιογράφοι για το Περιβάλλον» με σχετικό άρθρο ενώ σκόπευαν να θέσουν το πρόβλημα και στον Υπουργό Παιδείας κατά τη διάρκεια των εργασιών της Βουλής των Εφήβων. Αξιοσημείωτο είναι επίσης ότι η ιδέα των μαθητών του 20υ ΓΕΛ προκρίθηκε στις 10 καλύτερες ιδέες πανελλήνια στο διαγωνισμό που διοργάνωσε το Βρετανικό Συμβούλιο για την κοινωνική καινοτομία και θα παρουσιαστεί στις 15 Μαΐου στο Ίδρυμα ‘Σταύρος Νιάρχος’. Οι μαθητές τέλος ελπίζουν ότι όλη αυτή η δυναμική που αναπτύσσεται μπορεί να βοηθήσει στην επικαιροποίηση και επίλυση του προβλήματος στέγασης του 2ου ΓΕΛ Αιγίου.


Κατηγορίες Άρθρου
ΑΠΟΨΗ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr