background img
banner
banner

Παγιδευμένοι στις κρυφές χρεώσεις

Η ΓΕΦΥΡΑ Η ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΑΝΑΠΡΟΣΑΡΜΟΣΕΙ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΜΗΝΙΑΙΑΣ ΕΚΠΤΩΤΙΚΗΣ ΧΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ 2023!

Στο κενό έχουν πέσει οι προσπάθειες των δημάρχων της Δυτικής Ελλάδας να υπάρξει συνεννόηση σε σχέση με το υψηλό τίμημα το οποίο καλούνται να καταβάλλουν μηνιαία χιλιάδες εργαζόμενοι για τις καθημερινές μετακινήσεις τους μέσω της Γέφυρας ενώ ήδη γίνονται σκέψεις προκειμένου να γίνει κλήση προς τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών, μετά την αποχώρηση από χθες του Υπουργού Κώστα Καραμανλή.

Εδώ και ένα μήνα, από τα τέλη Ιανουαρίου και αφού προηγήθηκαν διάφορες διεργασίες, κατά μόνας, η Περιφερειακή Ένωση Δημάρχων Δυτικής Ελλάδας (ΠΕΔ) κατέληξε σ ένα κοινό ψήφισμα 11 δημάρχων μεταξύ των οποίων και του Δημάρχου Αιγιαλείας Δημήτρη Καλογερόπουλου σχετικά με την ανάγκη μείωσης του κόστους διέλευσης από τα διόδια της Ζεύξης Ρίου – Αντιρρίου.
Υπενθυμίζεται ότι από την 1/1/2023 η Γέφυρα Α.Ε. προχώρησε σε αύξηση 22% για τους συνδρομητές της κάρτας πολλαπλών διελεύσεων e-pass, παρά το γεγονός ότι είχε δεσμευθεί βάση συμφωνίας για μηδενικές αυξήσεις στα διόδια προσωρινά λόγω της ενεργειακής κρίσης, σε όλους τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Με την κίνησή της αυτή η Γέφυρα υποχρέωσε κάθε εργαζόμενο να πληρώνει από 1/1/2023 σχεδόν 299 ευρώ το μήνα – για 44 διελεύσεις, που αντιστοιχούν σε 22 εργάσιμες μέρες, έναντι 242 ευρώ το 2022. «Ζώντας σε διαφορετική πόλη από την πόλη που εργάζομαι, αδυνατώ να ανταπεξέλθω στο δυσβάστακτο κόστος που πρέπει να πληρώνω καθημερινά προκειμένου να ανταποκριθώ στις εργασιακές μου υποχρεώσεις, το e pass της Γέφυρας για τους καθημερινούς χρήστες αυξήθηκε για το 2023 2,5 φορές παραπάνω από τον πληθωρισμό!» διαμαρτύρεται ο Άγγελος Σταυρόπουλος, Οικονομολόγος.

Αμέσως μετά η Γέφυρα απέσυρε την αύξηση των 57 ευρώ, επέβαλε όμως νέα χρέωση,

– από την κλιμακωτή χρέωση (από 10,60 για τις πρώτες 5 διελεύσεις, έως 4,54 για την 44η) που ίσχυε για το 2022,

– σε διζωνική χρέωση (13,70 για τις πρώτες 17 διελεύσεις και δωρεάν τις υπόλοιπες έως τις 44) για το 2023.

Έκπτωση είναι η… αύξηση

Έτσι εάν κάποιος σήμερα κάνει περισσότερες των 44 διελεύσεις, θα χρεώνεται πλέον για κάθε μία από αυτές 13,70 ευρώ και όχι 4,54 ευρώ όπως ήταν πριν. Εργαζόμενος που θα κάνει 50 διελεύσεις το μήνα φτάνει στα 315,10 ευρύ, αύξηση 45 ευρώ! Εάν κάποιος το 2022 έκανε 30 διελεύσεις, το κόστος με την κλιμακωτή χρέωση έφτανε στα 179 ευρώ, ενώ τώρα θα πληρώσει 232,90 αφού το ποσό της νέας κάρτας «εξατμίζεται» με τις πρώτες 17 διελεύσεις!

Μετά και την νέα αναπροσαρμογή στην κάρτα μηνιαίων διελεύσεων e-pass, το κλίμα παρέμεινε βαρύ για τους ιθύνοντες που διαχειρίζονται το μεγαλύτερο αναπτυξιακό έργο της τελευταίας 50ετίας αλλά συνεχίζουν να αδιαφορούν για δεκαετίες σε σχέση με το υψηλό κόστος που έχει για τους τοπικούς χρήστες και ιδιαίτερα όσους μετακινούνται καθημερινά για τις ανάγκες της εργασίας τους .

Δήμαρχοι αναμένουν τον νέο υπουργό

«Η γέφυρα ‘Χαρίλαος Τρικούπης’ – αυτό το μεγαλεπήβολο έργο – δημιουργήθηκε για να φέρει ανάπτυξη και για να φέρει κοντά τις κοινωνίες εκατέρωθεν αυτής που βρίσκονται σε οικονομική και κοινωνική αλληλεξάρτηση. Και γι’ αυτό επιβάλλεται να είναι δυνατή η χρήση της από το σύνολο της κοινωνίας και όχι να αποτελεί ένα ακόμη δυσβάσταχτο φορτίο ανάμεσα σε τόσα άλλα που επιβαρύνουν την κοινωνία και ειδικά τους πιο αδύναμους οικονομικά πολίτες» επισημαίνει ο πρόεδρος της ΠΕΔ Δυτικής Ελλάδος Θανάσης Παπαδόπουλος.

Υπενθυμίζεται ότι οι δήμοι Αγρινίου, Αιγιάλειας, Ακτίου – Βόνιτσας, Αμφιλοχίας, Δωρίδος, Θέρμου, Καλαβρύτων, Μεσολογγίου, Ναυπάκτου, Ξηρομέρου και Πατρέων κάλεσα πρόσφατα την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να προχωρήσει στη λήψη όλων μέτρων ώστε το κόστος διέλευσης από τη Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου να μειωθεί «για το σύνολο των διερχόμενων από αυτή και κυρίως για αυτούς που είναι αναγκασμένοι να κάνουν συνεχή χρήση για κάλυψη βασικών καθημερινών αναγκών τους» θεωρώντας ότι αυτό «είναι επιβεβλημένο για πολλούς λόγους και εφικτό λόγω της παρέλευσης μεγάλου χρονικού διαστήματος από την κατασκευή της Γέφυρας».

Σύμφωνα με στενό συνεργάτη του Δήμαρχου Πατρέων κ.Πελετίδη, μετά και την παραίτηση του Κώστα Καραμανλή από την ηγεσία του Υπουργείου θα πρέπει υπάρξει νέος συντονισμός προκειμένου να επαναληφθεί η απαίτηση των δημάρχων για την αναθεώρηση των υψηλών χρεώσεων για την χρήση της Γέφυρας. «Η Δημοτική αρχή και ο Κώστας Πελετίδης είναι αποφασισμένοι να μην εγκαταλείψουν τον αγώνα καθώς οι αναπροσαρμογές στις χρεώσεις θίγουν κυρίως τους εργαζομένους και τα λαϊκά στρώματα που υποχρεούνται κα κάνουν καθημερινή χρήση» αναφέρει στο protionline.gr στενός συνεργάτης του Δημάρχου Πατρέων Κώστα Πελετίδη.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr