background img
banner
banner

Ξεπούλημα για να μην μείνουν τα χειμερινά στα ράφια

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΥΣΤΟΚΙΑ ΚΑΙ ΚΛΕΙΣΤΗ ΚΛ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΚΡΑΤΗΣΑΝ ΧΑΜΗΛΑ ΤΟΥΣ ΤΖΙΡΟΥΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΑΓΟΡΑ

Οι χειμερινές εκπτώσεις… ρίχνουν αυλαία αύριο και για την αγορά του Αιγίου κρίθηκαν ως καθοριστικές αλλά και ενδεικτικές της κατάστασης που επικρατεί, τόσο σε επίπεδο εμπορικών επιχειρήσεων όσο και αγοραστικής δύναμης του μέσου καταναλωτή. Τα κύρια χαρακτηριστικά της περιόδου που προηγήθηκε, ήταν η σταθερότητα της κίνησης που κυμάνθηκε στα περσινά επίπεδα μολονότι γενικότερα η κατανάλωση παρουσιάζει πτώση. Αυτό βεβαίως οφείλεται στον διπλασιασμό των ποσοστών εκπτώσεων, με τις ευκαιρίες να μην αφήνουν ασυγκίνητους τους Αιγιαλείς.

Οι ειδικές τιμές βεβαίως θα συνεχιστούν και μετά το τέλος των εκπτώσεων, με τη μορφή των προσφορών, μέχρι τα καταστήματα να ξεπουλήσουν και τα τελευταία χειμερινά είδη που έχουν μείνει στα ράφια τους, ενώ ταυτόχρονα θα υπάρχουν και οι νέες παραλαβές.

Στα ίδια επίπεδα με πέρυσι οι χειμερινές εκπτώσεις

Ο ταμίας της Ομοσπονδίας Εμπορικών Συλλόγων Πελοποννήσου, Νοτιοδυτικής Ελλάδος, Ζακύνθου, Κεφαλληνίας και Ιθάκης, πρώην πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Αιγιαλείας Σπύρος Σπυρόπουλος, δίνει το στίγμα του στo Protionline.gr: ΄΄Η κίνηση κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων που τυπικά λήγουν αύριο, κυμαίνεται στα περσινά επίπεδα. Αν και υπήρχε μεγάλη δυστοκία και τα οικονομικά των καταναλωτών έχουν στενέψει κι άλλο, η εκπτωτική περίοδος δεν ήταν χειρότερη της αντίστοιχης περσινής. Το γεγονός, κατά τη γνώμη μας, επ’ ουδενί έχει να κάνει με τη βελτίωση των οικονομικών του μέσου καταναλωτή. Σχετίζεται με τις ιδιαιτέρως χαμηλές τιμές που εφαρμόσαμε όλοι οι έμποροι της τοπικής αγοράς. Δεδομένου ότι η περίοδος των γιορτών κυμάνθηκε σε πολύ χαμηλά επίπεδα τζίρων και επειδή οι γιορτές δεν ήταν και οι καλύτερες, οι συνάδελφοι θεώρησαν ότι πρέπει να ρίξουν τις τιμές και να ανεβάσουν τα ποσοστά των εκπτώσεων, ώστε να μην μείνουν αδιάθετα τα χειμερινά είδη, καθώς κάτι τέτοιο θα σήμαινε μεγαλύτερη απώλεια. Οι καταναλωτές είδαν πως οι τιμές είναι πολύ χαμηλότερες έναντι προηγούμενων χρόνων και έτσι κινήθηκαν κάπως οι εκπτώσεις΄΄.

Εκτίμηση ότι ο κλειστός δρόμος επηρέασε τους τζίρους

Ερωτηθείς για το ποια ήταν η καλύτερη περίοδος για την τοπική αγορά, ο κ. Σπυρόπουλος είπε πως ο Ιανουάριος ήταν πιο αποδοτικός από τον Φεβρουάριο. ΄΄Πάντα τον πρώτο μήνα των εκπτώσεων η κίνηση είναι πιο μεγάλη, καθώς πολλοί καταναλωτές περιμένουν την έναρξή τους για να κάνουν τις αγορές τους. Έτσι έγινε και φέτος που οι εκπτώσεις ήταν μεγάλες από την πρώτη στιγμή΄΄, σημείωσε, ενώ παράλληλα τόνισε και τα εξής: ΄΄Πάντως, δεν μπορούμε να πούμε πως είμαστε ικανοποιημένη από την κατάσταση που επικρατεί στην τοπική αγορά. Τα πράγματα είναι ιδιαιτέρως δύσκολα για το Αίγιο και αυτό που παρατηρούμε είναι πως η αδυναμία πρόσβασης στο εμπορικό κέντρο, εξαιτίας της κλειστής Κλ. Οικονόμου λόγω των έργων, έχει αρνητικό αντίκτυπο στους τζίρους των επιχειρήσεων των κεντρικών δρόμων. Μπορεί να φταίνε κι άλλοι παράγοντες που παρατηρείται αυτή τη δυστοκία, ωστόσο κρίνουμε πως ο κλεισμένος δρόμος και το γεγονός ότι ο καταναλωτής δεν έχει πρόσβαση με το αυτοκίνητο, δημιούργησε μία «παγωμάρα». Ακούμε διάφορα για ενδεχόμενη πεζοδρόμηση και αυτό που ζητάμε εμείς είναι να διερευνηθεί το κατά πόσο είναι εφικτή και αποδοτική και από άποψη αγοράς και καταστημάτων΄΄.

Υπάρχουν έμποροι που περνούν μέρα χωρίς «σεφτέ»

Για την κατάσταση στην αγορά ρωτήθηκε από τo Protionline.gr και ο γ΄ αντιπρόεδρος της Ομοσπονδίας, πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αιγιαλείας Λάμπης Παπαδόπουλος, ο οποίος ανέφερε: ΄΄Μόλις παραλάβαμε την ετήσια έκδοση της ΕΣΕΕ για το 2023, της οποίας ωστόσο τα συμπεράσματα δεν προκύπτουν και από έρευνα στις μικροεπιχειρήσεις. Άρα, δεδομένου ότι η αγορά της Αιγιάλειας ως επί το πλείστον έχει μικρές επιχειρήσεις, δεν περιλαμβάνεται στην έκθεση της ΕΣΕΕ που παρουσιάζει ευοίωνες καταστάσεις. Σε τοπικό επίπεδο τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Ο πυρήνας της αγοράς που είναι οι μικρομεσαίοι, δεν έχουν την ίδια άνοδο ούτε τις ίδιες προοπτικές ως προς την αντοχή του εμπορίου. Δυστυχώς, υπάρχουν συνάδελφοι που… δεν κάνουν σεφτέ κι αυτό συμβαίνει για μέρες. Οι εκτιμήσεις της Εθνικής Συνομοσπονδίας δεν αντικατοπτρίζουν την εικόνα του μικρομάγαζου την οποία σκοπεύω να μεταφέρω στη γενική συνέλευσή της΄΄.

΄΄Να μην «διώχνουμε» κόσμο προς την Πάτρα΄΄

Παράλληλα, ο κ. Παπαδόπουλος αναφέρθηκε και στο θέμα της κλειστής Κλ. Οικονόμου στο ύψος της Τρίγωνης Πλατείας, λέγοντας: ΄΄Συνάδελφοι μας μεταφέρουν τον προβληματισμό τους και μας λένε ότι από τη στιγμή που έκλεισε ο δρόμος, το κέντρο της πόλης είναι «νεκρό». Ήδη καταγράφονται μεγάλες απώλειες, χωρίς βέβαια να είμαστε σίγουροι ότι η αρνητική εικόνα οφείλεται εξ ολοκλήρου σε αυτό. Διαπίστωση είναι ότι όλο και πυκνώνουν οι αγορές Αιγιαλέων στην Πάτρα, καθώς η αγορά του Αιγίου δείχνει αποκομμένη. Οι επτά μήνες είναι πάρα πολλοί, όπως και τα ήδη υπάρχοντα προβλήματα της αγοράς. Το να διώχνουμε κόσμο για αγορές άλλων πόλεων είναι το μεγαλύτερο σφάλμα…΄΄.


Διαβάστε περισσότερα:
· · · · · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr