background img
banner
banner

Εθνικός δρόμος η Πούντα – Καλάβρυτα

ΤΙ ΑΠΕΦΕΡΕ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΑΧΙΑΟΥ ΜΕ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ – ΑΝΑΒΑΘΜΙΖΕΤΑΙ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΝΑΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΙ ΜΕ ΕΜΠΛΟΚΗ ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗΣ

Με μεθοδικότητα και σωστή διαχείριση τα Καλάβρυτα απέσπασαν πρώτα τη δέσμευση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ότι πρόκειται να υπάρχει χρηματοδότηση για τη μελέτη ανακατασκευής της επαρχιακής οδού Πούντα – Καλάβρυτα, του πιο επικίνδυνου λόγω κατολισθήσεων οδικού δικτύου που προσφέρει προσβασιμότητα στα ορεινά, μέσω της Ολυμπίας οδού.

Μετά την επίσκεψη του Πρωθυπουργού στην πόλη -τη Δευτέρα 1η Απριλίου- το Σάββατο του Λαζάρου 27 Απριλίου, στην περιοχή βρέθηκαν οι υφυπουργοί Υποδομών Νίκος Ταχιάος και Χριστίνα Αλεξοπούλου προκειμένου να γίνει μια πρώτη αυτοψία και εν συνεχεία να ενημερώσουν για τα βήματα που ακολουθούν. Σαν… Πρωταπριλιάτικο ανέκδοτο μοιάζει πλέον το γεγονός ότι δεν πέρασε ούτε ένας μήνας, από την παρουσία του Κυριάκου Μητσοτάκη στην περιοχή και ήδη, όπως διαβεβαίωσε ο Γενικός Διευθυντής Συγκοινωνιακών Υποδομών Δημήτρης Αναγνώπουλος που ήταν παρών στη συνάντηση, η μελέτη των 2 εκατ. ευρώ περίπου ανατίθεται σε μεγάλο μελετητικό γραφείο!

«Κάναμε μα πρώτη ενημέρωση στον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Ταχιάο μαζί με την κα Αλεξοπούλου, για την κατάσταση του δρόμου με τις συχνές κατολισθήσεις. Το γεγονός ότι η Πούντα-Καλάβρυτα είναι ένας δρόμος που ήδη, κάθε τόσο, απορροφά εκατομμύρια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το ΕΣΠΑ αλλά, μετά από λίγο καιρό ανοίγουν νέα μέτωπα, είναι αρκετό για να πείσει ότι, εδώ, απαιτείται πλέον μια ριζική λύση» ανέφερε στο Protionline.gr ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος.

Σύμφωνα με το σχέδιο, ο δήμος και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος, θα αποκτήσουν σε σύντομο χρονικό διάστημα μια ολοκληρωμένη μελέτη η οποία θα περιέχει όλες τις παρεμβάσεις που θα πρέπει να γίνουν προκειμένου να γίνει η Πούντα – Καλάβρυτα ένας δρόμος ταχείας κυκλοφορίας και ασφαλής.

«Υπάρχουν σημεία όπου ο δρόμος θα διαπλατυνθεί, κάναμε όλες τις υποδείξεις για γέφυρες που θα πρέπει να ενισχυθούν αλλά και σημεία όπου ο δρόμος πρέπει να αποκτήσει νέα χάραξη. Δεν είναι μια εύκολη παρέμβαση, θα απαιτηθεί να γίνουν νέες γεφυρώσεις για να αποφύγουμε δύσκολες στροφές. Επίσης θα πρέπει να αλλάξει χάραξη ο δρόμος κοντά στο Μέγα Σπήλαιο. Είναι έργα που δεν μπορούν να γίνουν αύριο όμως, πλέον, είμαστε στην ευχάριστη θέση να εκφράσουμε την ικανοποίησή μας για το γεγονός ότι θα αποκτήσουμε ένα συνολικό σχέδιο. Εν συνεχεία θα αναζητήσουμε δράσεις και προγράμματα προκειμένου να δράσουμε σταδιακά και σημειακά με παρεμβάσεις στο δίκτυο» αναφέρει ο δήμαρχος Καλαβρύτων.

Το τμήμα που προβληματίζει περισσότερο απ όλα είναι από την περιοχή της Κερνίτσας έως και το Μέγα Σπήλαιο, μια περιοχή 5 χλμ., το ¼ της διαδρομής, όπου κατά το παρελθόν προμελέτη της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έχει προτείνει αλλαγή χάραξης με μεγάλο τούνελ μέσα στο βουνό και παράκαμψη της περιοχής της Μονής.

Πλέον φαίνεται να εξετάζεται να προταθεί τμήμα ενός μικρότερου τούνελ, με ανατολική -νέα- χάραξη σε απόσταση 100 μ. από τον σημερινό δρόμο και, εν συνεχεία, χάραξη δυτικά πριν το Μέγα Σπήλαιο, με επιστροφή και βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου από το Μοναστήρι προς τα Καλάβρυτα.

Σύμφωνα με την κα Αλεξοπούλου, μέσω της μελέτης που θα χρηματοδοτήσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, θα εξεταστεί, σε άμεση προτεραιότητα, η προσφορότερη λύση, βάσει συγκεκριμένων επιστημονικών και τεχνικών δεδομένων, ώστε να παρακαμφθούν οριστικά τα επικίνδυνα τμήματα του βουνού, με στόχο τη χρηματοδότηση ενός οδικού άξονα που θα πληροί όλους τους σύγχρονους κανόνες ασφαλείας.

Η Πούντα – Καλάβρυτα, με βάση το νέο σχεδιασμό, είναι πιθανό να χαρακτηριστεί ως εθνικός δρόμος, προκειμένου να αυξηθούν και οι επιλογές μιας γενναίας χρηματοδότησης, μέσα από Κοινοτικούς Πόρους και προγράμματα αλλά και να προσελκυστούν εταιρείες ανώτερης τάξης, όπως με τους παραχωρησιούχους της Ολυμπίας οδού και της Πατρών – Πύργου. Το σχέδιο αυτό προϋποθέτει εμπλοκή μεγάλου μελετητικού γραφείου, κάτι για το οποίο δεσμευτήκαν το Σάββατο η κα Αλεξοπούλου με τον κ. Ταχιάο.


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr