background img
banner
banner

Τα αστικά λεωφορεία… εκτός Τρίγωνης Πλατείας

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΚΤΕΛ ΑΙΓΙΟΥ ΣΤΟ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΚΑΙ Η ΑΣ. ΦΩΤΗΛΑ

Συζητήσεις αλλά και αντιδράσεις άμεσα ενδιαφερόμενων φορέων, έχουν προκαλέσει σημεία του ρυθμιστικού σχεδίου που περιλαμβάνει την ανάπλαση του εμπορικού και ιστορικού κέντρου του Αιγίου, το οποίο ψηφίστηκε προχθές το βράδυ από το Δημοτικό Συμβούλιο Αιγιαλείας. Η πρόβλεψη για ανάπλαση και στην οδό Ασ. Φωτήλα που ουσιαστικά βγάζει τα λεωφορεία του Αστικού ΚΤΕΛ έξω και από την Τρίγωνη Πλατεία, προκαλεί προβληματισμό στην διοίκηση και τους μετόχους του φορέα που σκοπεύουν να αντιδράσουν σε περίπτωση που προχωρήσει το σχέδιο…

Υπενθυμίζεται ότι για την οργάνωση της περιοχής του κεντρικού πυρήνα της πόλης με βάση τις κατευθύνσεις του ρυθμιστικού σχεδίου της περιοχής, προβλέπεται η προσαρμογή της κυκλοφοριακής μελέτης στις νέες κατευθύνσεις και η εφαρμογή κανονιστικών διατάξεων, η αναθεώρηση της διαδρομής των αστικών λεωφορείων και η λειτουργία μικρού ηλεκτρικού αστικού λεωφορείου που θα συνδέει κυκλικά τον κεντρικό πυρήνα με την παραλιακή ζώνη. Συγκεκριμένα, όπως έγινε και χθες γνωστό από τo Protionline.gr , η διαμόρφωση της Κλ. Οικονόμου παραμένει ως έχει και λειτουργεί ως πεζόδρομος, μόνο με τον αποκλεισμό της κυκλοφορίας αυτοκινήτου και την μετακίνηση του σταθμού ταξί από την οδό Ζαΐμη, στην οδό Ασημάκη Φωτήλα. Το ήδη κυκλοφορούμενο τμήμα θα εξυπηρετήσει πιθανόν την κίνηση μικρού αστικού λεωφορείου. Η ολοκλήρωση της λειτουργίας του πεζοδρόμου της εν λόγω οδού, επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση του τμήματος από την Βασ. Κωνσταντίνου έως την Βάλφουρ. Έτσι το τμήμα αυτό της Κλ. Οικονόμου από κοινού με την Τρίγωνη Πλατεία και την Ασ. Φωτήλα έως την Ταξιαρχών, διαμορφώνονται ως ένα ενιαίο πλάτωμα κοινοχρήστων χώρων με πράσινο και χώρους υπαίθριας επέκτασης καταστημάτων αναψυχής.

Εξυπηρετούν 800.000 κόσμο ετησίως – Το 70% περνά από την Τρ. Πλατεία

Οι άνθρωποι του Αστικού επισημαίνουν ότι ένα τόσο ανατρεπτικό σχέδιο θα έπρεπε να είχε τεθεί σε διαβούλευση με την συμμετοχή όσων άμεσα επηρεάζονται από αυτό και πως θα έπρεπε να έχει ληφθεί υπόψη η πρόταση του Αστικού έτσι όπως είχε εκφραστεί και καταγραφεί σε σύσκεψη στο γραφείο του πρώην γενικού γραμματέα του δήμου παρουσία και του μελετητή. Κι αυτό γιατί το Αστικό ΚΤΕΛ είναι ο φορέας που έχει τον πρώτο λόγο όσον αφορά την μεταφορά των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, γεγονός που, σύμφωνα με τα λεγόμενά τους, θα έπρεπε να έχει ληφθεί υπόψη από την δημοτική αρχή. Η ένστασή τους έχει να κάνει κυρίως με την επέκταση της ανάπλασης και στην οδό Ασ. Φωτήλα που θέτει τα αστικά λεωφορεία εκτός του κομβικού σημείου της Τρίγωνης Πλατείας, η οποία για πολλά χρόνια είναι συνυφασμένη με την αστική συγκοινωνία. Επισημαίνουν δε πως η πρώτη ανάπλαση τους έβγαλε εκτός κέντρου, αφού δεν περνούν από την Κλ. Οικονόμου, ωστόσο υπήρχε η Τρίγωνη Πλατεία. Η νέα ανάπλαση όμως, θεωρούν ότι τους βγάζει εντελώς εκτός κέντρου, γεγονός που εκτιμούν ότι θα δημιουργήσει μεγάλο πρόβλημα στον εξυπηρετούμενο από τα Αστικά κόσμο.

΄΄Ένα τέτοιο σχέδιο πρέπει να διέπεται από σεβασμό στα μέσα μαζικής μεταφοράς και δη στα αστικά λεωφορεία που εκτελούν τα δρομολόγια του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου, τα οποία εξυπηρετούν ετησίως 800.000 άτομα και το μεγαλύτερο ποσοστό των επιβαινόντων είτε επιβιβάζονται είτε αποβιβάζονται στην Τρίγωνη Πλατεία. Επίσης, θα πρέπει να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι τριάντα δρομολόγια την ημέρα που εξυπηρετούν τους φοιτητές του ΤΕΙ, το 70% των οποίων φτάνουν ή επιβιβάζονται στην Τρίγωνη Πλατεία΄΄, επισήμανε στo Protionline.gr ο πρόεδρος του Αστικού ΚΤΕΛ Αιγίου Σωτήρης Σπηλιωτόπουλος.

Η πρόταση που έχει καταγραφεί

Όσον αφορά την πρόταση που έχουν καταθέσει τα Αστικά στο πλαίσιο της συνέχισης της ανάπλασης της Κλ. Οικονόμου και έχει καταγραφεί, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου, περιλαμβάνει δρομολόγιο στο κέντρο με διέλευση από την οδό Ταξιαρχών στην Ασημάκη Φωτήλα με ολιγόλεπτη στάση για επιβίβαση ή αποβίβαση στο εκδοτήριο στο κάτω μέρος της Τρίγωνης Πλατείας και εν συνεχεία χρήση των οδών Αιγιαλέως ή Ρήγα Φεραίου, ανάλογα με το δρομολόγιο. Επίσης, έχει προταθεί για την κάθοδο των αστικών λεωφορείων που εκτελούν δρομολόγια στα Δυτικά του Αιγίου, η χρήση της οδού Βασ. Κωνσταντίνου.

΄΄Θεωρούμε ότι η πρόταση που έχουμε καταθέσει δεν ανατρέπει τα σχέδια της δημοτικής αρχής για την ανάπλαση και δεν αλλοιώνει τον χαρακτήρα της. Αντιθέτως αφήνει την Τρίγωνη Πλατεία στο επίκεντρο, εξυπηρετώντας τον κόσμο΄΄, είπε ακόμη ο κ. Σπηλιωτόπουλος, καθιστώντας σαφές ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις σε περίπτωση που δεν αλλάξει κάτι.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε περίπτωση που δεν εισακουστεί η πρόταση του Αστικού ΚΤΕΛ, τότε απομακρύνονται εντελώς από το κέντρο, και τα δρομολόγιά τους θα αναγκαστούν να διαμορφωθούν έτσι, ώστε να έχουν έναν εντελώς περιφερειακό χαρακτήρα, αφού θα αναγκάζονται να κινούνται μόνο στις οδούς Κανελλοπούλου, Ρήγα Φεραίου και Σολωμού, αρκετά μακριά από την «καρδιά» της πόλης. Τονίζουν μάλιστα ότι σε μία τέτοια περίπτωση υποβαθμίζεται αισθητά το έργο και ο ρόλος τους. Σε ό,τι αφορά την δρομολόγηση μικρότερου λεωφορείου με την μορφή μίνι μπας για το κέντρο, οι άνθρωποι του Αστικού δεν διαφωνούν, πλην όμως τονίζουν ότι σε πολλά δρομολόγια μεταφέρουν π.χ. από το ΤΕΙ ή την παραλία στο κέντρο (Τρίγωνη Πλατεία), ακόμη και 80 άτομα ανά τη φορά, αριθμό που είναι αδύνατον να εξυπηρετήσει το μίνι μπας.

Θαν. Παναγόπουλος: ΄΄Το πρώτο βήμα, μπορεί να αποδειχθεί μεγάλο΄΄

Εν τω μεταξύ ανακοίνωση για το έργο της ανάπλασης του εμπορικού και ιστορικού κέντρου του Αιγίου και το ρυθμιστικό σχέδιο που ψηφίστηκε, εξέδωσε ο δήμαρχος Αιγιαλείας Θανάσης Παναγόπουλος, δηλώνοντας: «Έγινε το πρώτο βήμα, το οποίο μπορεί να αποδεχτεί μεγάλο για το σύνολο της πόλης και των κατοίκων της. Είναι η αρχή για να αυτοπροσδιοριστούμε, δημιουργώντας νέα σημεία αναφοράς που θα μας δώσουν συγκεκριμένη φυσιογνωμία και ταυτότητα, θα ξαναφέρουν τον άνθρωπο στο επίκεντρο και θα του αποδώσουν την πόλη για να ζει, να κινείται, να δημιουργεί και να κοινωνικοποιείται απρόσκοπτα και ανθρώπινα, αναβαθμίζοντας την ποιότητα ζωής όλων μας. Αρκεί να το πιστέψουμε και να εργαστούμε και να συνεργαστούμε όλοι με πνεύμα σύνθεσης και δημιουργικότητας και με το βλέμμα πάντα στραμμένο μπροστά. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι κλείνουμε τα μάτια μπροστά στα μείζονα προβλήματα που έχουμε να διαχειριστούμε κατά προτεραιότητα σήμερα και στα οποία έχουμε επικεντρώσει το μεγάλο μας αγώνα».


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr