background img
banner
banner

Στο ψηφοδέλτιο του Κινήματος Φτωχών Ελλάδας, στην Κέρκυρα, ο Αιγιώτης ηθοποιός και σκηνοθέτης

ΘΑΝΑΣΗΣ ΘΕΟΛΟΓΗΣ: “ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΠΙΣΤΕΨΩ ΚΑΝΕΝΑΝ ΠΟΛΙΤΙΚΟ – ΕΧΕΙ “ΧΑΘΕΙ” Η ΜΕΣΑΙΑ ΤΑΞΗ

Για κάποιους, μπορεί να είναι ένα από τα… πολλά μικρά κόμματα των εθνικών εκλογών, με “αντεργκράουντ” χαρακτήρα. Για κάποιους άλλους, είναι μία άμεση έκφραση της σύγχρονης δημοκρατίας που ενίσχυσε το κίνημα “δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα” εκφράζοντας πολλούς νεοέλληνες που ζουν κάτω από τα όρια της φτώχειας.

Στο ψηφοδέλτιο του Κινήματος Φτωχών Ελλάδας στις χθεσινές εκλογές σε όλη την επικράτεια, συμμετείχαν άνθρωποι από τον χώρο της Τέχνης του Θεάτρου και όχι μόνο, με τον “εκπρόσωπο” της Αιγιάλειας, ηθοποιό – σκηνοθέτη Θανάση Θεολόγη να “κατεβαίνει” στην εκλογική περιφέρεια της Κέρκυρας. Έχοντας πολλούς αδελφικούς φίλους και υποστηρικτές μαζί του, ο ηθοποιός με μία κοινή συνισταμένη και ένα ελπιδοφόρο μήνυμα, μπήκε στην “φαρέτρα” της πολιτικής.

Το μήνυμα αυτό είναι: “Οι Έλληνες αξίζουν να ζουν με αξιοπρέπεια, μακριά από τα κομματικά συμφέροντα και τη φτώχεια που μαστίζει στην κυριολεξία, τη μεσαία και κατώτερη τάξη ανθρώπων στη νέα ελληνική πραγματικότητα”.

Διεκδικώντας ένα πιο δίκαιο μέλλον για όλους

Το πολιτικό κίνημα που “γεννήθηκε” από τον ιδρυτή του και πρόεδρο, ηθοποιό Παύλο Κοντογιαννίδη, κατάφερε να εντάξει στο δυναμικό του πολλούς γνωστούς ηθοποιούς όπως ο Χρήστος Βαλαβανίδης, ο… δικός μας Θανάσης Θεολόγης, η Σπυριδούλα Τίσσα – Βασιλάκη, ο Ηλίας Λογοθέτης και αρκετοί ακόμα από τον ίδιο χώρο, δίνοντας έτσι ένα εντελώς καλλιτεχνικό στίγμα στην μεγάλη “κούρσα των εκλογών”. Το κίνημα πρεσβεύει το ότι το 90% των Ελλήνων έχει πληγεί από την φτώχεια και την ακρίβεια σε κάθε αγαθό και προϊόν της καθημερινότητας του σύγχρονου ανθρώπου, θεωρώντας ότι η πολιτική που ακολουθεί από την ίδρυσή του, στα τέλη του 2018, αποτελεί μια “όαση” στην όχι εύκολη υπόθεση, του να υπάρξει σύντομα ένα πιο δίκαιο μέλλον για όλους, χωρίς διαχωρισμούς και χρωματισμούς, δίχως κοινωνικές “ταμπέλες”.

Χιλιάδες Έλληνες τρέφονται καθημερινά από συσσίτια…

Ο πρόεδρος Παύλος Κοντογιαννίδης, στην επίσημη ομιλία του την περασμένη εβδομάδα στην πρωτεύουσα, ανέφερε χαρακτηριστικά για τις πεποιθήσεις του κινήματος: “Η φοβισμένη αξιοπρέπεια κάθε απλού συμπολίτη, δεν του επιτρέπει να φανερώσει την ανάγκη του για την καθημερινή επιβίωση. Είναι δύσκολο να παραδεχτεί κάποιος τη φτώχεια του. Εκεί που μένω, οι μισοί άνθρωποι τρέφονται καθημερινά από διάφορα συσσίτια. Ποιος βγαίνει να το δηλώσει δημόσια αυτό;”. Αυτό ήταν το εύλογο και σωστό ερώτημα του ηθοποιού, δίνοντας την πραγματική διάσταση των καταστάσεων που βιώνει η μεσαία και χαμηλότερη τάξη τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

Τι τον ώθησε στην πολιτική

Ο Θανάσης Θεολόγης δεν είναι μία περίπτωση ανθρώπου που δεν ασχολείται με τα κοινά ή που δεν έχει εσωτερικές, ανθρώπινες ανησυχίες για τις κοινωνικές ανακατατάξεις της σύγχρονης πραγματικότητας. Και πώς θα μπορούσε άλλωστε, όταν πρόκειται για έναν ταλαντούχο καλλιτέχνη; Ο Αιγιώτης θεατράνθρωπος, έχει αποδείξει εδώ και πολλά χρόνια ότι η επιτυχημένη πορεία του στην Τέχνη της δημιουργίας, μπορεί να συμβαδίζει άνετα, μέσα στο μυαλό του, με τις προσωπικές ανθρώπινες ανησυχίες του και τις αναζητήσεις για ένα βιοτικό επίπεδο το οποίο θα αξίζει στον Έλληνα να ζει, κάτι που έχει εκλείψει εδώ πολλά χρόνια.

Αυτό ακριβώς το γεγονός τον ώθησε να μην εμπιστεύεται τα λεγόμενα μεγάλα κόμματα, καθώς δήλωνε και δηλώνει δυσαρεστημένος από την όποια διαχείριση της κοινωνικής και οικονομικής ζωής του τόπου από τους πολιτικούς, που “πρωταγωνιστούν” στην πολιτική “σκηνή” της χώρας. Μια σκηνή που σίγουρα… δεν μοιάζει καθόλου με αυτήν που ο ίδιος ξέρει πολύ καλά να χειρίζεται και να ποιεί, αυτή της Τέχνης του Θεάτρου που υπηρετεί.

Το protionline.gr συνάντησε τον Θανάση Θεολόγη και… αναζήτησε τους λόγους που τον έκαναν να αποφασίσει να συμμετάσχει ενεργά στις βουλευτικές εκλογές που της 21ης Μαΐου, ρωτώντας τον γιατί επέλεξε τη συμμετοχή του στο συγκεκριμένο κίνημα, γιατί είναι τόσο δυσαρεστημένος από την πολιτική “εικόνα” της χώρας, ρωτώντας τον το πώς θα μπορούσε να είναι καλύτερη η κάθε επόμενη μέρα για τον σύγχρονο άνθρωπο και βεβαίως, πώς θα μπορούσε στο εξής να αποφύγει ο Έλληνας του 2023, να οδηγείται όλο και πιο κοντά στην πτώχευση και στην οικονομική καταστροφή του και την κοινωνική ανασφάλεια και απαξίωση.

Ο καταξιωμένος ηθοποιός και σκηνοθέτης δεν έκρυψε ότι είναι πολύ απογοητευμένος από τις πολιτικές των κομμάτων της εξουσίας. Και η αλήθεια είναι ότι, όποιος συναναστραφεί για λίγη ώρα με τον καλλιτέχνη, θα καταλάβει αμέσως και το πνεύμα του, την ολότητα του χαρακτήρα του και τις αντιλήψεις για τη ζωή και την Τέχνη. Και αυτό, είναι ίσως το πιο σημαντικό που μπορεί να πρεσβεύει μέσα από το κίνημα που συμμετέχει και τελικά τον… έφερε να φιγουράρει στα ψηφοδέλτια της χθεσινής κάλπης.

“Δεν με αγγίζει καμία ιδεολογία από τους πολιτικούς εκπροσώπους που υπάρχουν το τελευταίο διάστημα στο κοινοβούλιο”

Γιατί επιλέξατε αυτό το κίνημα για τη συμμετοχή σας στα κοινά; Ποιο ήταν το πολιτικό σας κριτήριο;”, τον ρωτήσαμε για να απαντήσει τα εξής: “Προτού δεχτώ την πρόταση από τους καλούς φίλους και συναδέλφους του κινήματος να συμμετάσχω ενεργά, είχα αποφασίσει να ρίξω «λευκό». Δεν με αγγίζει καμία ιδεολογία από τους πολιτικούς εκπροσώπους που υπάρχουν το τελευταίο διάστημα στο κοινοβούλιο. Οι άνθρωποι που “έχτισαν” και εμπνεύστηκαν το κίνημα αυτό, είναι όχι μόνο φίλοι αλλά σε κάθε περίπτωση, αξιόλογοι ηθοποιοί και καλλιτέχνες, που η ιδεολογία τους συμπίπτει αρκετά με τη δική μου. Δέχτηκα με χαρά να συμμετάσχω, γιατί ήξερα ότι δεν έχουμε να κάνουμε απλά με ένα κόμμα του στυλ “εμείς είμαστε αριστεροί, είμαστε αριστεροί, είμαστε κεντρώοι”. Το κίνημα, εκφράζει την ιδεολογία ότι πλέον στην χώρα υπάρχουν οι φτωχοί και οι πλούσιοι. Δηλαδή πώς έχει χαθεί η μεσαία τάξη και ότι στην βάση της κοινωνικής ζωής έχει “ανοίξει” μία τεράστια μαύρη τρύπα που πέφτουν όλοι μέσα, λόγω της οικονομικής κατάστασης που τους έχει επιφέρει η πολιτική των τελευταίων κυβερνήσεων. Την ύπαρξη των “μικρομεσαίων” θα μπορούσα να τη χαρακτηρίσω ως ημίφως είναι η μετάβαση από την ημέρα προς τη νύχτα που η διάρκεια της είναι μόνο λίγα λεπτά. Είναι ο… “καταδικασμένος” ψηφοφόρος της χώρας, ο οποίος ως μικρομεσαίος πολίτης πιστεύει και ελπίζει να γίνει πλούσιος κάποια στιγμή. Κάτι που βεβαίως, δεν γίνεται ποτέ”.

Με… δύναμη στο νησί των Φαιάκων

Γιατί όμως επέλεξε το δημοτικό διαμέρισμα της Κέρκυρας; Ο ίδιος απαντά: «Το νησί είναι ένας πολύ αγαπημένος μου τόπος στον οποίο έχω αφήσει τα τελευταία χρόνια τα εκλογικά μου δικαιώματα και επισκέπτομαι πάρα πολύ συχνά καθώς έχω ένα μικρό σπιτάκι. Έχω αποκτήσει πάρα πολλούς φίλους, δικούς μου ανθρώπους στην τοπική κοινωνία της Κέρκυρας. Είναι άνθρωποι που με στηρίζουν και τους στηρίζω στην καθημερινότητα, με την πρώτη ευκαιρία. Είδαν αυτή την συμμετοχή μου στις βουλευτικές εκλογές με μία χαλαρή διάθεση, με χιούμορ και αισιοδοξία, πολύ ευχάριστα. Αυτό μου έδωσε μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση. Ίσως για μένα – σε μία ελεύθερη μετάφραση – να είναι μία ακόμα θεατρική πράξη που συμμετάσχω και προσπαθώ να καταφέρω το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με την απόδοση μου. Ελπίζω η αξία της συμμετοχής και η αποτελεσματικότητά μου, να φανεί τελικά στο χειροκρότημα».

Τέλος, ερωτηθείς για το κατά πόσο η “πολιτική ταυτότητα” ενός σύγχρονου ανθρώπου μπορεί να συσχετιστεί εύκολα με την Τέχνη του Θεάτρου, επισήμανε: «Η Τέχνη του Θεάτρου ανέκαθεν, ήταν και είναι ο δρόμος που θέτει ερωτήματα και που μπορεί να αφυπνίζει. Είναι η έκφραση που θέτει συνεχώς ερωτήματα. Ακριβώς αυτό κάνει το κίνημα των φτωχών που συμμετάσχω θέτει ερωτήματα, πορευόμαστε με το συναίσθημα και όχι με τη λογική. Πολλοί γνωστοί μου, όταν με ρωτούσαν κατά την προεκλογική περίοδο τι περιμένω από αυτές τις εκλογές, τους απαντούσα ότι αν πάρω έναν ψήφο περισσότερο από τον δικό μου, αμέσως αυξάνω την δυναμική μου κατά το ήμισυ, άρα πάω καλά! Δεν πρέπει να λείπει ποτέ το χιούμορ από την ζωή μας, για να μπορέσουμε όλοι να βαδίζουμε πιο εύκολα σε αυτή την δύσκολη κοινωνική πορεία που πορεύεται ο τόπος. Το κίνημα μας έχει μία… ρομαντική διάθεση, ξέρουμε ότι δεν θα πάρουμε χιλιάδες ψήφων, αλλά μία αρχή είναι πάντοτε καλή. Ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Αριστοτέλης, είχε πει κάποτε ότι “η φτώχεια είναι ο γονιός της επανάστασης και του εγκλήματος”. Η φτώχεια δεν έχει μόνο οικονομική “υφή” αλλά και συναισθηματική. Κάποιοι προσπαθούν να μας πάρουν την αξιοπρέπεια. Κάποιοι θέλουν να είμαστε φτωχοί υπό κάθε μορφή. Το κίνημα, γεννήθηκε και πορεύεται για αυτόν ακριβώς το λόγο: Για να μην αφήσουμε ποτέ να συμβεί αυτό στην Ελλάδα του σήμερα».


Διαβάστε περισσότερα:
· ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ · ΠΡΟΣΩΠΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr