background img
banner
banner

Έγινε ο πρώτος που “κερδίζει” σε δίκη εταιρεία κινητής τηλεφωνίας

Ο ΑΙΓΙΩΤΗΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΦΛΩΡΟΣ… ΑΝΟΙΞΕ ΤΟ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ

Για πρώτη φορά στα δικαστικά χρονικά της χώρας, εταιρεία κινητής τηλεφωνίας καλείται να καταβάλει αποζημίωση σε καταναλωτή, αθετώντας τους όρους συμφωνίας. Πρόκειται για την περίπτωση του Αιγιώτη δικηγόρου Ανδρέα Φλώρου, ο οποίος είδε να… αυξάνεται το πάγιο ποσό του λογαριασμού του χωρίς τη συναίνεσή του, παρότι είχε υπογράψει ως “αμετάβλητο” σε συμβόλαιο δύο ετών. Ουσιαστικά, με αυτό τον τρόπο “ανοίγει τον δρόμο” σε εκατοντάδες ανάλογες περιπτώσεις εξαπάτησης από εταιρείες εκμετάλλευσης, με τον προσωπικό του και επίμονο “αγώνα” μέσω της δικαστικής οδού, αφού η απόφαση του μονομελούς δικαστηρίου θεωρείται τελεσίδικη και αναγνωρίζεται πλήρως από την ελληνική νομοθεσία.

Το ιστορικό της υπόθεσης

Τον τρίτο μήνα του 2016 ο δικηγόρος από το Αίγιο, ανανέωσε τη σύμβαση που ήδη είχε, με μία εταιρεία κινητής τηλεφωνίας και με το τελικό ποσό να διαμορφώνεται μηνιαίως σε 25,75 ευρώ, για 1500 λεπτά ομιλίας προς όλους, 1500 sms και 2 GB internet (σύναψη σύμβασης διάρκειας δύο ετών). Έπειτα από περίπου τρεις εβδομάδες, ο κ. Φλώρος ειδοποιήθηκε με γραπτό μήνυμα ότι προστέθηκαν στο πρόγραμμά του επιπλέον 500 MB, ενώ όταν λίγες μέρες μετά έλαβε τον λογαριασμό, είδε ότι οφείλει το ποσό των 29,94 ευρώ, άρα περίπου 4 ευρώ περισσότερα, μολονότι δεν είχε υπερβεί την κατανάλωση των προβλεπόμενων παροχών. Αμέσως διαμαρτυρήθηκε στο κέντρο εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας κινητής τηλεφωνίας, αναπτύσσοντας νομικά επιχειρήματα αναφορικά με την μονομερή και παράνομη εκ μέρους της τελευταίας τροποποίησης της σύμβασης. Η συμπεριφορά των υπαλλήλων της εταιρείας ήταν προκλητική, όπως ο ίδιος μετέφερε στο protionline.gr. Όταν ενημέρωσε τον προϊστάμενο του τμήματος για τη συμπεριφορά της υπαλλήλου, αλλά και για την μονομερή αύξηση του ποσού, τον διαβεβαίωσαν ότι δεν θα την καταβάλλει το παραπάνω ποσό που αναγραφόταν.

Ενάμιση χρόνο αργότερα, η εταιρεία κινητής τηλεφωνίας για δεύτερη φορά τροποποίησε – χωρίς τη συναίνεση του κ. Φλώρου – την σύμβαση, με τον ίδιο τον δικηγόρο να προσφεύγει τελικά στα δικαστήρια, για ηθική βλάβη. Το Ειρηνοδικείο Αιγιαλείας απέρριψε την αγωγή του, ωστόσο μετά από έφεση που κατέθεσε ο γνωστός δικηγόρος, το Μονομελές Πρωτοδικείο Αιγίου έκανε δεκτή την αγωγή, κρίνοντας ότι η μονομερής μεταβολή της χρέωσης είναι παράνομη και καταχρηστική.

 

“Οι εταιρείες τηλεφωνίας ακολουθούν αθέμιτες πρακτικές με σκοπό το απόλυτο κέρδος”

Για το θέμα αυτό ο Ανδρέας Φλώρος, ο οποίος τα τελευταία εικοσιτετράωρα έχει γίνει ¨πανελλήνια γνωστός¨ ως ο πρώτος που δικαιώθηκε από ελληνικό δικαστήριο σε αγωγή κατά κολοσσιαίας εταιρείας, ανέφερε: “Οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας συνεχίζουν τις πλείστες και αθέμιτες πρακτικές τους, γνωρίζοντας ότι λίγοι καταναλωτές θα τις καταλάβουν, ακόμα λιγότεροι θα διαμαρτυρηθούν, και τέλος ελάχιστοι θα επιμείνουν ώστε να πετύχουν αυτό που θέλουν δια επικοινωνίας τους με τα τμήματα εξυπηρετήσεως πελατών. Οι εταιρείες “ποντάρουν” στο ότι οι καταναλωτές δεν θα προβούν σε καταγγελίες στον Συνήγορο του Καταναλωτή, στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, στην ΕΕΤΤ, στην Επιτροπή Ανταγωνισμού, ή και σε αγωγές και μηνύσεις ενώπιον των Ελληνικών Δικαστηρίων. Ακόμα και αν τους επιβληθούν πρόστιμα από την ΕΕΤΤ, ή και την Γενική Γραμματεία Καταναλωτή το κέρδος που αιτιωδώς θα έχει ήδη προκύψει για αυτές από τις καταχρηστικές και παράνομες πρακτικές, είναι τέτοιο κατά την κοινή πείρα και με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς που τις συμφέρει να συνεχίσουν να παρανομούν καθώς τα υπέρογκα κέρδη τους, υπερκαλύπτουν τα όποια πρόστιμα τους επιβάλλονται”.

Η ¨απάτη¨ που ακολουθούν οι εταιρείες και δεν… καταλαβαίνουν οι καταναλωτές

Η ανταγωνιστικά κρίσιμη, συμπεριφορά επιχειρήσεων δεν είναι αποτέλεσμα αυτόνομης επιχειρηματικής πρακτικής που προσανατολίζεται στις οικονομικές συνθήκες και στις συνθήκες της αγοράς, αλλά συνέπεια μιας καθ’ οιονδήποτε τρόπο συντελούμενης συνεννόησης μεταξύ των εταιρειών. Πρόκειται, δηλαδή, για μορφή συντονισμού μεταξύ επιχειρήσεων, που χωρίς να έχει εξελιχθεί μέχρι την πραγματοποίηση μιας κατά κυριολεξία συμφωνίας, υποκαθιστά συνειδητά στην πράξη τη συνεργασία μεταξύ των επιχειρήσεων κινητής τηλεφωνίας. Πρακτικά, αυτό σημαίνει ότι ο καταναλωτής είναι ¨παγιδευμένος¨ έχοντας μόνο δύο τρόπους αντίδρασης: Ή θα επιλέξει να παραμείνει στην εταιρεία με την οποία έχει ήδη συμβληθεί, σκύβοντας το κεφάλι και αποδεχόμενος την αυθαίρετη και απόλυτα καταχρηστική αύξηση του παγίου του, προκειμένου να έχει κινητή τηλεφωνία, γιατί γνωρίζει ότι και όλες οι άλλες εταιρείες πράττουν το ίδιο, οπότε δεν θα κερδίσει κάτι επιλέγοντας μία άλλη εταιρεία, είτε θα επιλέξει να μείνει χωρίς κινητό τηλέφωνο καθώς δεν αντέχει οικονομικά την αυθαίρετη αύξηση του παγίου του. Αυτό είναι λογικά, νομικά και ουσιαστικά άτοπο και δεν μπορεί να συμβαίνει. Συνιστά εναρμονισμένη πρακτική, νόθευση του ανταγωνισμού και μη νόμιμα κέρδη της εκάστοτε εταιρείας, κατά του απλού χρήστη.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΡΟΣΩΠΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close