background img
banner
banner

Ανέλαβαν δράση, αισιοδοξούν για μόνιμη λύση!

ΑΛΙΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΑΚΡΑΤΑΣ ΜΠΛΟΚΑΡΑΝ ΝΕΑ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΚΑΤΕΔΑΦΙΣΗΣ ΤΟΥ ΑΛΙΕΥΤΙΚΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΡΥΟΝΕΡΙ

Μια ακόμη απόπειρα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Πελοποννήσου – Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσωννα προχωρήσει σε κατεδάφιση του αλιευτικού καταφυγίου στην περιοχή Κρυονέρι της Ακράτας, βρέθηκε χθες το πρωί απέναντι σε ένα μέτωπο αντίδρασης αποτελούμενο από αλιείς, επαγγελματίες αλλά και ερασιτέχνες, αλλά και κατοίκους της περιοχής που απέκλεισαν τη διασταύρωση της παλαιάς εθνικής οδού Πατρών – Κορίνθου στο ύψος της Ακράτας.

Στο χώρο βρέθηκε χθες ο εργολάβος της κατεδάφισης αλλά και μηχανικός της Αποκεντρωμένης. Μετά από διαβουλεύσεις αποφασίστηκε τελικά να μην προχωρήσει η διαδικασία με την Αποκεντρωμένη να εκδίδει προσωρινή αναστολή. Εκτός από τις αντιδράσεις των κατοίκων, φαίνεται ότι υπάρχουν ακόμη διαδικαστικά ζητήματα όπως η απομάκρυνση των σκαφών αλλά και η υδροδότηση της περιοχής που εμποδίζουν τον εργολάβο να προχωρήσει τη διαδικασία. Ο Όμιλος Αλιέων αλλά και κάτοικοι έχουν ζητήσει τόσο από την Περιφέρεια όσο και από το δήμο Αιγιαλείας να προχωρήσει τη διαδικασία νομιμοποίησης του καταφυγίου καθώς, από αυτό, συνεχίζει να εξαρτάται η επιβίωση πολλών οικογενειών μελών του.

«Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα βρεθεί μία λύση, μετά την προσωρινή αναστολή που πετύχαμε σήμερα (σ.σ. χθες). Το καταφύγιο είναι ένα έργο 35ετίας, είναι αδιανόητο να πάμε να κάνουμε μία τέτοια καταστροφή η οποία θα κάνει ζημιά και θα απαξιώσει τον τόπο μας. Το καταφύγιο είναι το επίνειό μας, το σημείο που εξασφαλίζει τη διαβίωσή μας, ο τόπος που έχουμε ασφαλίσει την περιουσία μας, ένα σημείο όπου φυλάσσονται και προστατεύονται αλιευτικά και σκάφη εκατομμυρίων. Μας προβληματίσει πως θέλουν να προχωρήσουν σε μια παρέμβαση η οποία απειλεί ζωές και περιουσίες. Υπάρχει τρόπος, έχουμε τις διαβεβαιώσεις ότι θα βρεθεί λύση!» δηλώνει στο Protionline.gr ο πρόεδρος του Ομίλου Αλιέων Κρυονερίου Πάνος Αγγελόπουλος (φωτο). Στο σημείο πάντως χθες βρέθηκαν και αστυνομικές με λιμενικές δυνάμεις καθώς έχει ήδη εκδοθεί πρωτόκολλο οριστικής κατεδάφισης το οποίο η Αποκεντρωμένη σκόπευε να εφαρμόσει! Εδώ και μια διετία έχει περάσει και η σχετική δαπάνη χρηματοδότησης του κόστους των εργασιών κατεδάφισης που ανέρχεται στα 250.000 ευρώ.

Στο πλευρό των κατοίκων

Για μια ακόμη φορά χθες μάλιστα, στο πλευρό των κατοίκων και των αλιέων, βρέθηκε εκπρόσωπος του Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης Φωκίωνα Ζαΐμη.
Ο κ. Ζαΐμης έχει επιχειρήσει να κινήσει τις σχετικές διαδικασίες αδειοδότησης του καταφυγίου. Η Περιφέρεια αναζητά τη νόμιμη και περιβαλλοντικά ορθή οδό για την αδειοδότηση και σωστή διαχείριση του καταφυγίου αλλά υπάρχουν ζητήματα συνεργασίας και συνεννόησης με τους αρμόδιους φορείς.

Ηδιαδικασία αδειοδότησης εργασιών στον αιγιαλό είναι πολύπλοκη, με αρμόδια κατά βάση την Κτηματική Υπηρεσία ενώ και από την πλευρά της Αποκεντρωμένης φαίνεται ότι δεν υπάρχουν πολλά περιθώρια καθώς η υπηρεσία της που είναι και αρμόδια για την τήρηση των Περιβαλλοντικών Όρων, δηλώνει αδυναμία.

Το… μπαλάκι της αναρμοδιότητας γυρίζει πάλι πίσω στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας η οποία προσπαθεί από καιρό να εξασφαλίσει την αναγκαία πίστωση χρόνου για να μην προχωρήσει η διαδικασία της κατεδάφισης.

Η Περιφέρεια έχει προχωρήσει τη διαδικασία έκδοσης Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για λιμενικό έργο αποκατάστασης του καταφυγίου που -για μια περίοδο- εξυπηρετούσε πάνω από 100 αλιευτικά σκάφη μικρών και μεσαίων διαστάσεων. Σύμφωνα με τη μελέτη, το ωφέλιμο βάθος κατά μήκος του κυματοθραύστη θα έπρεπε να κυμαίνεται στα 2 μ. όμως, σήμερα, είναι μόλις στο 1 μ. λόγω της εναπόθεσης ιζημάτων (άμμος με φύκια) που φράζουν πλέον την είσοδο σε μεγάλα αλιευτικά ενώ μέσα υπάρχουν και εγκλωβισμένα σκάφη.

Κινδυνεύει από την αδιαφορία!

Το προτεινόμενο από την Περιφέρεια έργο είναι η δημιουργία ενός λειτουργικού λιμενίσκου που θα εξυπηρετεί την αλιευτική δραστηριότητα της περιοχής, δεδομένου ότι οι υφιστάμενες λιμενικές υποδομές της ευρύτερης περιοχής στην Ακράτα, δεν καλύπτουν τις σημερινές ανάγκες. Οι προδιαγραφές των έργων της Π.Δ.Ε. προβλέπουν εκβάθυνση, επέκταση του μόλου, πλωτή προβλήτα και ράμπα ανέλκυσης σκαφών.

«Υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων που υποστηρίζουν ότι το λιμανάκι έχει δημιουργήσει πρόβλημα αλλά κατά την άποψή μου, συμβαίνει το αντίθετο, το πρόβλημα δεν αφορά την ακτή αλλά το ίδιο το καταφύγιοπου με τα χρόνια και λόγω της αδιαφορίας, έχει μπαζωθεί η εισόδός του και τα σκάφη που το χρησιμοποιούν έχουν μειωθεί.

Είναι στενάχωρο και για εμάς τους παραθεριστές να βλέπουμε τα επαγγελματικά αλιευτικά να εγκαταλείπουν τη δράση, άλλοι να μετακομίζουν με τις οικογένειές τους και άλλοι να αλλάζουν επάγγελμα…» σύμφωνα με τον Μιχάλη Τζανουλίνο, κάτοικο της περιοχής και μέλος του Ομίλου Αλιέων.

Από την πλευρά του ο δήμος Αιγιαλείας μένει στο γεγονός ότι έχει ζητήσει, εδώ και μια τριετία, από την Κτηματική Υπηρεσία άδεια για νομιμοποίηση των υφιστάμενων λιμενικών εγκαταστάσεων με παράλληλη αίτηση αναστολής του πρωτοκόλλου κατεδάφισης, το οποίο ωστόσο, με απόφαση του ΣτΕ κατέστη αμετάκλητο!

Το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιάλειας κινήθηκε προς το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας σε μια προσπάθεια να παρακαμφθούν οι αντιρρήσεις της Κτηματικής. Το ΥΕΝ επέστρεψε πίσω το φάκελο και έριξε το μπαλάκι πίσω στην Κτηματική η οποία έχει μπλοκάρει την αδειοδότηση των προβλεπόμενων έργων καθαρισμού και αποκατάστασης λειτουργικών βαθών του καταφυγίου.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr