background img
banner
banner

Η κατασκευή μαρίνας τουριστικών σκαφών στο προσκήνιο

ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΗΜΕΝΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΚΑΙ Η ΜΑΡΙΝΑ ΠΟΥ ΑΠΕΜΕΙΝΕ… ΟΝΕΙΡΟ

Οι δημοτικές εκλογές τελείωσαν στην ουσία όμως η ολοκλήρωσή τους ανοίγει τον δρόμο για την αξιοποίηση της λιμενικής ζώνης του Αιγίου, με τη δημιουργία μαρίνας ή καταφυγίου τουριστικών σκαφών να αποτελεί το πρώτο βήμα. Αν όχι τώρα, από την αρχή της θητείας του νέου Δημοτικού Συμβουλίου, ίσως είναι η κατάλληλη χρονική στιγμή να προχωρήσουν οι διαδικασίες για την πρόσκληση ενδιαφέροντος για το έργο που έχει δρομολογηθεί για τη θέση «Άγιος Νικόλαος» και (γιατί όχι) και για τη δημιουργία μαρίνας κοντά στις εγκαταστάσεις του Ν.Ο.Α.

Σε ό,τι αφορά την πρώτη περίπτωση, οι διαδικασίες έχουν σταματήσει το τελευταίο διάστημα, πλην όμως, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Αιγιαλείας βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης της διαδικασίας δημοπράτησης για το καταφύγιο τουριστικών σκαφών (μαρίνα) που βρίσκεται πριν τον ΙΝΟΑ στην παραλία Αλυκής. Ήδη το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν επαφές με ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες, ώστε να υπάρχει προοπτική συμμετοχής στη δημοπρασία. Η εκτίμηση μάλιστα ήταν ότι η μίσθωση θα πρέπει να είναι για τουλάχιστον 30 χρόνια η μίσθωση. Παράλληλα, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ούτως ώστε να είναι πιο πλήρες και πιο ελκυστικό το «πακέτο», σχεδίαζε να δημιουργήσει όσο το δυνατόν περισσότερες παροχές μετά τον διαγωνισμό, όπως τροφοδοσία καυσίμων, χώρους φύλαξης, εγκαταστάσεις στη χερσαία λιμενική ζώνη, χώρους επισκευής σκαφών, όπως και χώρο κατασκευής ξύλινων σκαφών με πράσινη ενέργεια.

Οι προδιαγραφές και ο στόχος της παραχώρησης για 30 έτη

Βάσει της χωροθέτησης του 2009, το καταφύγιο τουριστικών σκαφών προβλέπεται να γίνει στη θέση «Αγ. Νικολάου», του όρμου Αιγίου. Βάσει των μελετών, θα έχει εμβαδόν χερσαίας ζώνης 1.828,26τ.μ. και εμβαδόν θαλάσσιας ζώνης 29.318,85τ.μ. και θα φτάνει ως τις παλιές αποθήκες της Π.Ε.Σ. Επίσης, θα έχει δυναμικότητα 100 θέσεις ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής.
Σημειωτέον ότι το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης είχε παραχωρήσει στο Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο τη χρήση και εκμετάλλευση της θαλάσσιας και χερσαίας ζώνης του καταφυγίου τουριστικών σκαφών στη θέση Αγ. Νικολάου. Έτσι, το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο είναι φορέας διαχείρισης του καταφυγίου. Η παραχώρηση της χρήσης και εκμετάλλευσης ίσχυε από το 2009 και για 33 χρόνια. Ο προϋπολογισμός των λιμενικών έργων ανέρχεται σε 2.355.000 ευρώ.

Για το θέμα ρωτήθηκε από το Protionline.gr ο πρόεδρος του Ι.Ν.Ο.Α. Λάμπης Παναγιωτακόπουλος ο οποίος επισήμανε: ΄΄Βρισκόμαστε εν αναμονή της προκήρυξης ενδιαφέροντος όμως πρέπει να τελειώσει το μάστερ πλαν της λιμενικής ζώνης το οποίο, όπως έχει αναφερθεί, θα παραδοθεί το επόμενο διάστημα. Το καταφύγιο αυτό έχει χωροθετηθεί και θα δημιουργηθεί δυτικά των εγκαταστάσεων του Ι.Ν.Ο.Α. προς το λιμάνι και αναμφισβήτητα θα ωφελήσει την περιοχή σε μεγάλο βαθμό΄΄.

Δεν αναμοχλεύουν το ενδιαφέρον, ωστόσο τίποτα δεν αποκλείεται…

Την ίδια στιγμή, διπλό όφελος θα αποφέρει κατά πολλούς η δημιουργία μαρίνας τουριστικών σκαφών και στην πλευρά του Ν.Ο.Α. Υπενθυμίζεται ότι η παλιότερη προσπάθεια ώστε να βρει επιχειρηματίας πρόσφορο έδαφος για τη δημιουργία μαρίνας στο συγκεκριμένο σημείο, είχε «ναυαγήσει», πλην όμως η πλειοψηφία της δημοτικής αρχής στο Δημοτικό Συμβούλιο μπορεί να αλλάζει τα δεδομένα.

Ο «συνδετικός κρίκος» του εν λόγω ενδιαφέροντος, πρόεδρος του Ν.Ο.Α. Μανώλης Καραΐσκος, ερωτηθείς από τo Protionline.gr, αναφέρει πως δεν έχει αναζωπυρωθεί το ενδιαφέρον δεδομένου ότι η πρόταση είχε απορριφθεί. ΄΄Δεν έχει γίνει καμία συζήτηση πλέον για μαρίνα, διότι οι δικές μας προϋποθέσεις ήταν διαφορετικές. Υπήρχε το ενδιαφέρον όμως αφού δεν βρήκε ανταπόκριση δεν θελήσαμε να ασχοληθούμε ξανά ούτε έχουμε επαναφέρει το ζήτημα. Εάν τεθεί τέτοιο θέμα ενδεχομένως να κινηθεί η διαδικασία από την αρχή΄΄, τόνισε ο κ. Καραΐσκος. Για την ιστορία πάντως, το 2014 είχε προχωρήσει ως και η συγκρότηση εταιρείας ειδικού σκοπού μεταξύ Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και Ναυταθλητικού Ομίλου Αιγίου, με πλάνο κατασκευής μεγάλης τουριστικής μαρίνας η οποία επρόκειτο να κατασκευαστεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη περιελάμβανε τον κυρίως χώρο έκτασης 15 στρεμμάτων με ένα τμήμα της λιμενικής ζώνης και ένα ιδιοκτησία του ομίλου. Θεωρείται βέβαιο πάντως ότι η δημιουργία μιας σύγχρονης μαρίνας σκαφών είναι απαραίτητη, καθώς θα αποτελέσει σημαντικό πυλώνα εμπορικής και τουριστικής ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής, αφού θα εξυπηρετήσει τον ανεφοδιασμό των διερχόμενων σκαφών με καύσιμα, νερό και είδη πρώτης ανάγκης, θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και ταυτόχρονα θα ικανοποιήσει τις αυξημένες ανάγκες ελλιμενισμού.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr