background img
banner
banner

Οι επιχειρήσεις εστίασης της Αιγιάλειας ανεβάζουν τον πήχη του τουρισμού

…ΠΑΡ’ ΟΛΟ ΠΟΥ ΤΟ 50% ΤΩΝ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΕΧΟΥΝ “ΑΛΛΑΞΕΙ” ΠΛΕΟΝ ΤΙΣ ΣΥΝΗΘΕΙΕΣ ΤΟΥΣ, ΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΤΗΝ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ» ΤΩΝ ΕΞΟΔΩΝ ΤΟΥΣ

Καινούρια συνήθεια και νέο τρόπο σκέψης, φαίνεται πως έχει αποκτήσει ο μέσος τουρίστας που αυτό το διάστημα επιλέγει την Αιγιάλεια για τις διακοπές του, όσον αφορά το φαγητό και την κατανάλωση γευμάτων της καθημερινότητας του σε καταστήματα εστίασης και αναψυχής. Εάν εξαιρεθούν οι εκδρομείς από τα “πακέτα” των τουριστικών γραφείων, στις μεμονωμένες περιπτώσεις ελεύθερων ολιγοήμερων διακοπών έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο ότι τουλάχιστον οι μισοί των ταξιδιωτών, έχουν “υιοθετήσει” φέτος το καλοκαίρι μία άλλη οικονομική πολιτική. Ακολουθούν έναν διαφορετικό τρόπο σκέψης για την καθημερινή δαπάνη τους, από αυτόν που ίσχυε μέχρι πρότινος.

Η Αιγιάλεια δεν είναι ένας προορισμός πρώτης προτεραιότητας ως επιλογή και αυτό, θα έλεγε κάποιος ότι είναι ένα οικονομικό “πλεονέκτημα”, όσον αφορά τους ανθρώπους που θα επιλέξουν να περάσουν τις διακοπές τους στην περιοχή, για τον πολύ απλό λόγο ότι έχουν (θεωρητικά) περισσότερη οικονομική ευχέρεια, από ό,τι αν είχαν επιλέξει κάποιο νησί των Κυκλάδων ή έναν προορισμό “πρωτοκλασάτου” τουριστικού ενδιαφέροντος. Εν τούτοις, δεν συμβαίνει αυτό…

Πολλοί τουρίστες τρώνε… λιγότερο!

Εν μέσω της τρομερής ακρίβειας και των πληθωριστικών πιέσεων που ζει όλη η κοινωνία, οι τουρίστες είτε εγχώριοι είτε ξένοι, εφαρμόζουν την τακτική του “τρώμε λιγότερο, παραγγέλνουμε το φθηνότερο”, όπως διαπιστώνουν πολλοί εργαζόμενοι του κλάδου της εστίασης, αλλά και αρκετά “Ζ” των επιχειρήσεων στον δήμο. Το φαγητό “στο χέρι” αρχίζει πια να αντικαθιστά τα γεύματα σε ταβέρνες και εστιατόρια, ενώ το μαγείρεμα στο ξενοδοχείο ή στο… γκαζάκι, εμφανίζεται όλο και πιο συχνά ως εκδρομικό δεδομένο, προπάντων στις περιπτώσεις διακοπών σε ενοικιαζόμενα δωμάτια βραχυπρόθεσμης μίσθωσης ή σε μικρά καταλύματα. Αυτή η τακτική μάλιστα, παρατηρείται πολύ πιο έντονα στους εγχώριους τουρίστες μεσαίας κλίμακας και οικονομικής δυνατότητας, παρά σε αλλοδαπούς εκδρομείς. Στις πολυσύχναστες ακτές της ανατολικής πλευράς του δήμου και στις κοντινές ακτές της πόλης του Αιγίου, το συγκεκριμένο φαινόμενο συμβαίνει συχνότερα, δίχως αυτό να σημαίνει ότι και οι τουρίστες που έχουν οικονομική “άνεση” δεν σκέφτονται ξανά και ξανά να «ανοιχτούν» ή δεν υπολογίζουν τα έξοδα της καθημερινότητάς τους, κατά τις διακοπές τους.

Το διαθέσιμο ποσό του μέσου τουρίστα έχει μειωθεί κατά 60%

Οι κυριότεροι λόγοι στους οποίους αποδίδεται το γεγονός ότι σε οικονομικό επίπεδο, το τελευταίο εικοσαήμερο κινήθηκε χαμηλότερα σε επίπεδο τζίρου στην εστίαση σε σχέση με πέρσι, είναι καθαρά λόγοι ατομικής οικονομικής δυνατότητας και πολιτικής, του εκάστοτε επισκέπτη. Το γεγονός ότι το διαθέσιμο εισόδημα των επισκεπτών έχει πιεστεί σημαντικά τον τελευταίο χρόνο, σε συνδυασμό με την ακρίβεια των αγαθών και την αύξησης της ενέργειας, δίνουν το αποτέλεσμα μιας “σκληρής” οικονομικής πολιτικής ακόμα και στις ημέρες των διακοπών, με τους τουρίστες να περιορίζουν συνεχώς τις δαπάνες τους κατά 60% όπως και τις ημέρες παραμονής τους.

Ταυτόχρονα, με σταθερά βήματα και θετικά “μηνύματα” συνεχίζεται η καλοκαιρινή σεζόν στην Αιγιάλεια, όσον αφορά την τουριστική κίνηση και την εν γένει ανάπτυξη της περιοχής. Χιλιάδες επισκέπτες από κάθε σημείο της χώρας και όχι μόνο, βρίσκονται στην ευρύτερη περιοχή αυτές τις μέρες, με τις “διασημότερες” παραλίες του δήμου να συγκεντρώνουν όλο και περισσότερο κόσμο. Συνεχόμενη ροή επισκεψιμότητας σημειώνουν και τα κατά τόπους παραλιακά καταστήματα εστίασης και αναψυχής. Το επιπλέον θετικό της φετινής χρονιάς, είναι ότι και οι ημιορεινές περιοχές της Αιγιάλειας δεν υπολείπονται τουριστικής κίνησης, καθώς πολλοί Αθηναίοι κυρίως εκδρομείς προτιμούν ολιγοήμερες διακοπές στο βουνό ή μία βραδινή έξοδο για φαγητό σε κάποια από τις υπέροχες και γραφικές περιοχές της Αιγιάλειας, που βρίσκονται σε ημιορεινές περιοχές.

Έπειτα από μία συνεχόμενη “ταλαιπωρία” δυόμισι και πλέον χρόνων για τον κλάδο της εστίασης λόγω του COVID-19, έρχεται σιγά – σιγά από ότι φαίνεται η επαγγελματική “δικαίωση”, αφού οι εκπρόσωποί του κάνουν λόγο για μία τουριστική ανάπτυξη με συνεχόμενη και σταθερή ροή, γεγονός που “διασταυρώνεται” καθημερινά και από τις κρατήσεις σε καταλύματα, ενοικιαζόμενα δωμάτια ή ξενοδοχεία σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Επιπλέον, στις πλατείες και στους δρόμους κάθε παραλιακής περιοχής, ο δημότης “βλέπει” δεκάδες – εκατοντάδες πρόσωπα που δεν γνωρίζει ή που έχει καιρό να δει, πιστοποιώντας έτσι την μεγάλη εισροή που απολαμβάνει αυτές τις ημέρες η Αιγιάλεια.

Την ίδια στιγμή, οι επιχειρήσεις της εστίασης σε όλη την γκάμα, δουλεύουν πυρετωδώς για να συνεχίσουν και να εξυπηρετούν σωστά και με πληρότητα τους εκδρομείς και τους τουρίστες των μηνών Ιουλίου – Αυγούστου, προσφέροντας στους πελάτες τους όσες περισσότερες παροχές μπορούν και βάζοντας ως πρώτη προτεραιότητα την ποιότητα των προϊόντων τους και την ευγενική εξυπηρέτηση.

Η καλύτερη εποχή για τις επιχειρήσεις εστίασης

Αρκετές είναι οι επιχειρήσεις εστίασης που δουλεύουν καθημερινά και full-time αυτό το διάστημα στην Αιγιάλεια. Οι δημότες που κατοικούν μόνιμα σε άλλες περιοχές της χώρας, έχουν επιστρέψει στον τόπο τους και στα πατρικά τους σπίτια ενώ και η πληρότητα στα ξενοδοχεία από ξένους ή εγχώριους επισκέπτες είναι αρκετά μεγάλη.Αυυο σημαίνει ότι το σύνολο των καταστημάτων εστίασης του δήμου διανύουν την “καλύτερή” τους στιγμή. Είναι έτσι όμως; Ορισμένοι από τους επιχειρηματίες της ευρύτερης περιοχής επιβεβαιώνουν ή όχι το ρεπορτάζ του Protionline.gr δίνοντας ο καθένας το δικό του “προφίλ” της φετινής τουριστικής κίνησης:

Μιλώντας στo Protionline.gr  ο εκπρόσωπος της κοσμικής ψαροταβέρνας «Μαζαράκης» στο Λαμπίρη Ανδρέας Μαρτσούκας, ανέφερε για την κίνηση της θερινής σεζόν και τις παροχές που μπορεί να έχει ο επισκέπτης στην Αιγιάλεια, στο κομμάτι της εστίασης: «Όποιος επιχειρηματίας σέβεται τον πελάτη του και κοιτάζει πάντα να του προσφέρει ποιοτικό φαγητό, καλές τιμές και άψογη εξυπηρέτηση, δουλεύει. Όποιοι καταστηματάρχες «μοιρολογούν» ότι δεν πάνε και πολύ καλά τα πράγματα, ίσως πρέπει να κοιτάξουν τι δεν κάνουν σωστά. Το δικό μας κατάστημα λειτουργεί επί σειρά ετών και προσφέρει το καλύτερο δυνατό που μπορεί στον πελάτη, με συνέπεια» τόνισε ο κ. Μαρτσούκας, ο οποίος διευκρίνισε ότι το κατάστημά του, λειτουργεί επί καθημερινής βάσης και με 20 άτομα ενεργό προσωπικό.

Την ίδια στιγμή ο εκπρόσωπος του καταστήματος «Αφθονία» που βρίσκεται στην περιοχή Άμπελος της Ακράτας Κωνσταντίνος Αργυρόπουλος, μιλώντας στo Protionline.gr για το πώς είναι αυτές τις ημέρες η κίνηση στο τουριστικό κομμάτι της περιοχής, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Όταν σέβεσαι τον πελάτη σου και προσέχεις να του παρέχεις, πορεύεσαι.

Οι καλές τιμές και τα αξιόπιστα προϊόντα είναι λόγος κάθε επισκέπτη, να σε προτιμήσει και να σε στηρίξει» τόνισε ο φιλικός επιχειρηματίας, αναγνωρίζοντας ταυτόχρονα ότι οι εποχές είναι… δύσκολες και ιδιαίτερες. Ο κ. Αργυρόπουλος, διευκρίνησε ότι στο κατάστημα του γίνεται το καλύτερο δυνατό, από πλευράς εξυπηρέτησης και παροχών, ενώ πρόκειται να «τονώσει» πιο πολύ το ενδιαφέρον του κόσμου, με την διοργάνωση κάποιων χάπενινγκς για το υπόλοιπο του καλοκαιριού, μουσικά events που πρόκειται ναοργανώσει άμεσα, με σκοπό την επιπλέον ευχαρίστηση του πελάτη.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr