background img
banner
banner

Ξέρεις να κάνεις test drive ή πας για τη φιγούρα;

Σας φαίνεται περίεργο; Και όμως 1 στους 6 αγοράζει αυτοκίνητο χωρίς να κάνει test drive! Ουσιαστικά δηλαδή αγοράζει γουρούνι στο σακί. Από εκεί και πέρα, οι 5 στους 6 κάνουν σωστό ή μούφα test drive; Στις περισσότερες περιπτώσεις, τα test drive διαρκούν 10 περίπου λεπτά και η διαδρομή τους δεν εξομοιώνει τις καθημερινές σας διαδρομές.
Φυσικά, μία πρώτη γεύση θα την πάρετε. Θα δείτε π.χ. αν βολεύεστε στο κάθισμα, αν έχει χώρους που σας καλύπτουν, αν βλέπετε καλά προς τα έξω και από τι υλικά είναι φτιαγμένο (στην καμπίνα τουλάχιστον, ακόμη και αν η εμπειρία σας σε αυτό είναι ελάχιστη και εξαρτάται από το πόσα άλλα μοντέλα έχετε περιεργαστεί προηγουμένως) και βέβαια το πόσο όμορφο είναι και από κοντά!
Δεν αρκούν όμως μόνο αυτά και στο κάτω-κάτω, το σωστό test drive έχει τα μυστικά του. Τα εξής πέντε!

Να είστε καλά διαβασμένος για το μοντέλο που σας ενδιαφέρει

Πριν ξεκινήσετε το test drive θα πρέπει να ξέρετε τις βασικές του τεχνικές λεπτομέρειες, όπως την ιπποδύναμη, τη μέγιστη ροπή και σε ποιες στροφές αυτή αποδίδεται, αλλά και στοιχεία σχετικά με την επιτάχυνση, την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2. Ακόμη καλύτερα θα είναι τα πράγματα να έχετε διαβάσει τη σχετική δοκιμή του Auto Τρίτη, ώστε να ξέρετε τα ισχυρά και αδύνατα σημεία του μοντέλου και να δώσετε έμφαση σε αυτά την ώρα τoυ test drive, ώστε να αποφασίσετε αν αυτά είναι κοντά στα γούστα σας ή όχι.  Ο κατασκευαστής μπορεί να υπόσχεται super ροπή στις 1.500 σ.α.λ.  π.χ. Πατήστε το γκάζι εκεί λοιπόν και δείτε αν σας ικανοποιεί το τράβηγμα. Επίσης καλό θα ήταν, αν χρησιμοποιείτε συχνά το αυτοκίνητο με περισσότερα των 2 ατόμων, να κάνετε το test drive μαζί με ακόμη 2 άτομα για να δείτε πως κινείται.

Focus σε κινητήρα και εξοπλιστική έκδοση που σας ενδιαφέρει

Είναι συνηθισμένο τα test drive μοντέλα, να είναι σε top εκδόσεις εξοπλισμού, που μπορεί να σας εντυπωσιάσουν και όταν πάρετε στα χέρια σας το δικό σας αυτοκίνητο σε λιγότερο εξοπλισμένη και σαφώς πιο φθηνή έκδοση να απογοητευτείτε. Για παράδειγμα κάποια μοντέλα στη βασική έκδοση έχουν σκληρό πλαστικό στο ταμπλό και στην ακριβή μαλακό ή επένδυση από δέρμα. Επίσης σε πολλά μοντέλα, η οθόνη αφής  για τον χειρισμό του infotainment (που είναι της μόδας) είναι στοιχείο βασικού εξοπλισμού σε πλούσιες εκδόσεις και όχι σε βασικές. Ζητήστε διευκρινήσεις για το τι έχει και τι δεν έχει η έκδοση, που θέλετε να αγοράσετε για μην βρεθείτε προ εκπλήξεων. Ο κινητήρας επίσης είναι σημαντικό στοιχείο. Αν εσείς έχετε αποφασίσει να πάρετε diesel επειδή τα βάλατε κάτω και σας συμφέρει επειδή κάνετε πολλά χλμ./έτος, μη δεχθείτε test drive με βενζίνη (και το αντίστροφο) επειδή έτσι θέλει ή βολεύει τον αντιπρόσωπο… Ανάλογα με τον κινητήρα αλλάζει πολλές φορές και το set up της ανάρτησης, σίγουρα τα επίπεδα θορύβου, αλλά και η αίσθηση στο τιμόνι…

Επιλέξτε εσείς τη διαδρομή και μηδενίστε το trip computer

Επιλέξτε εσείς την διαδρομή του test drive και σίγουρα αρνηθείτε να κάνετε «έναν γύρο στο τετράγωνο». Αυτό ΔΕΝ είναι test drive. Ιδανικά θα είναι να περάσετε από «σημεία» τα οποία σας είναι οικεία, ώστε να αξιολογήσετε οι ίδιοι την ανάρτηση, το τιμόνι, τα φρένα, τον κινητήρα και προσπαθήστε να εξομοιώσετε συνθήκες οδήγησης, που αντιμετωπίζετε στην καθημερινότητα. Αν πχ μένετε και παρκάρετε στην Κυψέλη, δοκιμάστε το αυτοκίνητο σε πραγματική θέση και όχι σε μια αλάνα της αντιπροσωπείας. Αν έχετε ιδιωτικό parking να θυμάστε τις διαστάσεις. Ένα μεγάλο αυτοκίνητο δεν χωράει σε ένα στριμόκωλο πάρκινγκ! Σε κάθε περίπτωση, πριν  ξεκινήσετε το test drive μηδενίστε το trip computer για να δείτε την κατανάλωση σύμφωνα με το δικό σας στυλ οδήγησης. Η απόκλιση από την πραγματική, την οποία στο Auto Τρίτη μετράμε με ειδικά όργανα σε συγκεκριμένες και επαναλαμβανόμενες συνθήκες, δε θα είναι και τόσο μεγάλη.

Μην έχετε μουσική και μην αφήνετε τον πωλητή-συνοδηγό να σας επηρεάζει

Το σωστό test drive δεν γίνεται ποτέ με το ηχοσύστημα σε λειτουργία. Η μουσική, ακόμη και σε μέτρια ένταση, θα καλύψει ήχους από την ανάρτηση, την μετάδοση, αλλά και τον αέρα καθώς το αυτοκίνητο κινείται. Καλό είναι να έχετε κλειστά και τα παράθυρα. Φυσικά μην αφήνετε τον πωλητή-συνοδηγό (που συνήθως είναι μαζί στα test drive) να σας επηρεάζει με παρατηρήσεις του τύπου «όλα τα αυτοκίνητα έτσι είναι», «έτσι κάνουν όλα», «κοιτάξτε πόσο καλά τραβάει». Δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα ίδια, δεν κάνουν όλα έτσι και το αν τραβάει θα το κρίνετε εσείς. Επίσης καθίστε ο ίδιος σε όλες τις θέσεις για να έχετε ιδία άποψη για την ευρυχωρία και την άνεση των καθισμάτων. Ειδικά αν έχετε παιδιά σκεφτείτε πόσο εύκολα χωράνε τα παιδικά καθίσματα πίσω .

Οδηγήστε 2-3 ανταγωνιστικά μοντέλα σε κοντινό χρονικό διάστημα

Ακόμη και αν δεν σας έχουν κάνει «κλικ» φροντίστε να κάνετε test drive σε κοντινές ημερομηνίες μετά με 2-3 ανταγωνιστές του μοντέλου που σας ενδιαφέρει. Έτσι θα έχετε ένα καλύτερο μέτρο σύγκρισης. Καλό θα ήταν το ένα μοντέλο να είναι το best seller και το άλλο το κατά τεκμήριο καλύτερο στην κατηγορία με βάση τις αξιολογήσεις του Auto Τρίτη.
Πηγή : //www.autotriti.gr

Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
AUTO

Σχετικα αρθρα


Τα σχόλια είναι κλειστά.

protionline.gr