background img
banner
banner

Το 1ο ΓΕΛ Αιγίου πρωτοστατεί

ΤΡΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕΤΕΧΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΗΣ Ε.Ε. – ΣΤΟ ERASMUS+ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ 3D ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ 3D ΕΚΤΥΠΩΣΗ

Η χρήση των υπολογιστών και των τρισδιάστατων προγραμμάτων στην εφαρμοσμένη αρχιτεκτονική και γενικότερα το design, δεν είναι μια τεχνοτροπία τωρινή. Στις Η.Π.Α. τέτοια προγράμματα υπάρχουν από τις αρχές της δεκαετίας του ‘80, ενώ σήμερα, η τρισδιάστατη εικόνα αποτελεί ένα βασικό και αναπόσπαστο μέρος μίας παραγωγής ή του πειραματισμού. Τα τελευταία δύο χρόνια, έχει “ ενεργοποιηθεί” το ειδικό πρόγραμμα της Ε.Ε. Erasmus+ με θέμα την 3D σχεδίαση και 3D εκτύπωση μέσω του μαθήματος των μαθηματικών, στο οποίο συμμετέχουν μαθητές από την Αιγιάλεια και πιο συγκεκριμένα από το 1ο ΓΕΛ Αιγίου, ενώ πρωτοστατούν οι καθηγητές Ν. Διαμαντόπουλος και Η. Σπανός.

Λίγα λόγια για το ειδικό πρόγραμμα που συμμετέχουν οι μαθητές του 1ου Λυκείου

Το τρέχον πρόγραμμα της Ε.Ε. έχει την ονομασία “From construction with ruler and compasses to 3D printing, mathematics at the service of cultural heritage” και αφορά τη διετία 2021 – 2023. Το ειδικό Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα λέγεται “Erasmus+ KA2” και έχει σχέση με την αξιοποίηση των μαθηματικών στην αρχιτεκτονική σχεδίαση, καθώς και την χρήση 3D εφαρμοσμένης σχεδίασης και 3D εκτύπωσης. Θα συμμετέχουν τρία σχολεία συνολικά, ένα από την Γαλλία, ένα από την Πορτογαλία και το “δικό μας” 1ο Λύκειο και “συντονιστής” έχει οριστεί να είναι το σχολείο από τη Γαλλία.

Το πρόγραμμα αυτό, επιτρέπει στους συμμετέχοντες να δουν τα μαθηματικά με μια πιο… ενδιαφέρουσα ματιά, μέσα από την πρακτική εφαρμογή τους στην αρχιτεκτονική. Επίσης, θα αναδείξει το μάθημα των μαθηματικών ως επιδεξιότητα στη δημιουργία αρχιτεκτονικών μοντέλων, καθώς και την ανάπτυξη δεξιοτήτων στον ψηφιακό τομέα μέσω της 3D μοντελοποίησης και εκτύπωσης.

Οι μαθητές και τα στάδια που καλούνται να ολοκληρώσουν

Οι συμμετέχοντες των σχολείων θα κάνουν μια οπτική ανάλυση των ρωμαϊκών και γοτθικών αρχιτεκτονικών στοιχείων, με τόξα και θόλους και στη συνέχεια θα σχεδιάσουν γεωμετρικές δομές. Θα δημιουργήσουν τα σχετικά μοτίβα με χαρτί σε τρείς διαστάσεις και θα πραγματοποιήσουν την τρισδιάστατη μοντελοποίηση και εκτύπωσή τους.
Το 1ο Λύκειο μάλιστα, θα έχει πιο ενεργό ρόλο στην τρισδιάστατη τεχνολογία, με δεδομένη την εμπειρία που έχει αναπτύξει μέχρι σήμερα από παλαιότερα σχετικά Ευρωπαϊκά προγράμματα.

Διαλέξεις από τους καθηγητές και… βόλτα ¨ιστορίας¨ στα Καλάβρυτα

Στο πλαίσιο του προγράμματος, πραγματοποιήθηκε στο 1ο ΓΕΛ Αιγίου, η πρώτη συνάντηση των εταίρων. Η συνάντηση έγινε από την πρώτη μέχρι και τις τέσσερις Δεκεμβρίου και συμμετείχαν από το σχολείο οι καθηγητές Πληροφορικής Νίκος Διαμαντόπουλος και Ηλίας Σπανός και φυσικά, όλοι οι μαθητές που έχουν δηλώσει συμμετοχή.

Όλοι, βίωσαν μια σειρά εκπαιδευτικών και πολιτιστικών δράσεων και πιο συγκεκριμένα, ξεναγήθηκαν στους χώρους της σχολικής μονάδας και συζήτησαν με καθηγητές και μαθητές.
Έπειτα, παρακολούθησαν διάλεξη από τον καθηγητή Πληροφορικής Ηλία Σπανό για το πρόγραμμα της τρισδιάστατης σχεδίασης Tinkercad, ενώ οι επισκέπτες είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν και το δικό τους σχέδιο.

Σε δεύτερο χρόνο, οι συμμετέχοντες απόλαυσαν μια διάλεξη από τον καθηγητή Πληροφορικής Νίκο Διαμαντόπουλο, η οποία αφορούσε τις τεχνολογίες της 3D εκτύπωσης καθώς και την επίδειξη λειτουργίας των δύο τρισδιάστατων εκτυπωτών που διαθέτει το Εργαστήριο Πληροφορικής του σχολείου.

Ανδρέου: «Έχει και τουριστικά και κοινωνικά οφέλη το πρόγραμμα erasmus+»

«Πέρα και έξω από το στερεότυπο μάθημα, αυτά τα προγράμματα εμπεριέχουν πολυδιάστατες και επιμορφωτικές συνιστώσες. Αυτές θα ωφελήσουν μακροχρόνια τους μαθητές και σε επέκταση της νέας γενιάς. Κάθε γνώση – πέρα από όσες που διοχετεύει μία σχολική μονάδα σε έναν μαθητή – είναι όχι μόνο επιπλέον μάθηση, αλλά υπάρχουν και κοινωνικές προεκτάσεις» ανέφερε ο διευθυντής του 1ου Λυκείου Αιγίου Ηλίας Ανδρέου μιλώντας στο protionline.gr ενώ έσπευσε να συμπληρώσει «τα οφέλη για όλη την περιοχή θα είναι τεράστια. Μέσω του προγράμματος αυτού θα επισκεφθεί αρκετός κόσμος την περιοχή. Αυτό αυτόματα είναι όχι μόνο ιδανικό για την τουριστική εικόνα της Αιγιάλειας αλλά και οικονομική “ένεση”. Πάντοτε σε ανάλογες τέτοιες περιπτώσεις, τα οφέλη είναι πολλά και ποικίλα».

Τέλος, να σημειωθεί ότι οι συμμετέχοντες μαθητές της πρώτης φάσης του προγράμματος που διήρκεσε τέσσερις ημέρες (1 έως 4 Δεκεμβρίου) πραγματοποίησαν επίσκεψη στα Καλάβρυτα με τον οδοντωτό σιδηρόδρομο όπου εκεί, ξεναγήθηκαν στο Μουσείο της πόλης και έμαθαν ιστορικά στοιχεία. Έτσι, δόθηκε η ευκαιρία σε μαθητές να προσεγγίσουν την Γεωμετρία με ένα καινοτόμο τρόπο, να έρθουν σε επαφή με νέες τεχνολογίες όπως είναι η 3D σχεδίαση και η 3D εκτύπωση, να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και ταυτόχρονα να γνωρίσουν την ιστορία της ευρύτερης περιοχής, την κουλτούρα και τα ήθη της.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr