background img
banner
banner

Σφυρίζει και πάλι το τρένο προς Αίγιο

«ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ» ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ – Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΚΙΑΤΟ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΩΝ

Αργοπορημένη, εξαιτίας της σταδιακής επανεκκίνησης των σιδηροδρόμων με νέα, πιο αυστηρά, πρωτόκολλα ασφαλείας είναι η επαναλειτουργία της γραμμής του Προαστιακού Σιδηροδρόμου Πειραιάς – Αθήνα – Κόρινθος – Κιάτο στο οποίο εντάσσεται και η ανταπόκριση προς Αίγιο.

Η επανεκκίνηση του Προαστιακού είχε ανακοινωθεί αρχικά για τις 27 Μαρτίου αλλά καθυστέρησε. Την Δευτέρα 3 Απριλίου, κατά την μετάβασή του στα Τέμπη, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης, δεν ήταν σε θέση να δώσει ακριβές χρονοδιάγραμμα για το Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο.

Το κυριότερο πρόβλημα στη γραμμή είναι η κατάσταση των σηράγγων στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας και τα προβλήματα στην πυρασφάλεια, τον εξαερισμό και τον φωτισμό.
«Μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη η νέα ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών επανήλθε και ζήτησε στοιχεία από παλαιότερες αναφορές των σωματείων και ιδιαίτερα των μηχανοδηγών σχετικά με θέματα ασφαλείας της κυκλοφορίας. Η Πανελλήνια Ομοσπονδία αλλά τα σωματεία των εργαζομένων έχουν ήδη καταθέσει τις αναφορές τους για τις φθορές και κυρίως τις κλοπές υλικού που έχουν αποτέλεσμα την κυκλοφορία μέσα σε ‘τυφλές’ από άποψη φωτισμού αλλά και τηλεπικοινωνιών, σήραγγες.

Το Υπουργείο μας ενημέρωσε ότι ήδη είναι σε εξέλιξη έργα αποκατάστασης που αφορούν φωτισμό, εξαερισμό και τηλεπικοινωνίες στις σήραγγες και άμεσα, μετά και την επιθεώρηση των συστημάτων, αναμένουμε ότι θα ανακοινωθεί η επαναλειτουργία της ηλεκτροδοτούμενης κίνησης της γραμμής Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο. Όσον αφορά το Κιάτο – Αίγιο, η επαναλειτουργία της γραμμής με τις ελαφρές αυτοκινητάμαξες τύπου railbus, επηρεάζεται από την χρονοτριβή που υπάρχει με τον Προαστιακό και δεν έχει λόγο να καθυστερήσει περεταίρω» αναφέρει το μέλος της Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών Σταύρος Πήλιος.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία είναι θέμα ημερών η απόφαση να δοθεί «πράσινο φως» για την επανεκκίνηση στο Πειραιάς – Κιάτο – Αίγιο, πριν τη Μεγάλη Εβδομάδα.

«Κέντρο κυκλοφορίας και μηχανοδηγοί λαμβάνονται υπόψη σε σχέση με την επανεκκίνηση η οποία δεν θα αργήσει. Εφόσον δεν υπάρχουν θέματα με τα φώτα και τον αερισμό σε 24ωρη βάση αλλά και τις σταθερές ραδιοεπικοινωνίες στις σήραγγες, το τρένο θα είναι ασφαλές. Ήδη έχουν ληφθεί μέτρα, διπλές βάρδιες μηχανοδηγών, περιορισμός της ταχύτητας, βελτίωσης της σήμανσης και ελέγχου στις διασταυρώσεις στις μονές γραμμές» σύμφωνα με τον κ.Πήλιο.

Ηλεκτροκίνηση στο Κιάτο – Αίγιο

Όπως είναι γνωστό, από το περασμένο καλοκαίρι (6/7/2022) έχει ξεκινήσει η εργολαβία για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο προκειμένου να υπάρχει επέκταση του Προαστιακού στο Αίγιο και να μην χάνεται χρόνος με την μετεπιβίβαση στο Κιάτο σε μηχανοκίνητα τρένα.

Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή δύο νέων υποσταθμών στο Ξυλόκαστρο και στο Αίγιο και σύνδεσή τους με το δίκτυο καθώς και εγκατάσταση συστήματος τηλεδιοίκησης, από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Κορίνθου.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών, το έργο αυτό όσον αφορά το σκέλος της ηλεκτροκίνησης θα μπορούσε ήδη να έχει παραδοθεί.

«Γνωρίζουμε ότι εδώ και ένα δίμηνο γίνονται δοκιμές και ήδη, εφόσον υπάρχει και ενεργή εργολαβία πάνω στην γραμμή Κιάτο –Αίγιο, θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει. Οι καθυστερήσεις με τα έργα θα πάψουν, γνωρίζουμε ότι μετά τα Τέμπη έχουμε βεβαιωμένη την πρόθεση και δέσμευση της κυβέρνησης να επισπευστούν τα έργα» σχολιάζει ο κ. Πήλιος.

Υπενθυμίζεται ότι από τις 21 Νοεμβρίου του περασμένου έτους 2022, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έδωσε την έγκριση λειτουργία και του νέου συστήματος τηλεδιοίκησης και ελέγχου της κυκλοφορίας (ETCS επιπέδου 1) για τη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr