background img
banner
banner

Ξετυλίγει το κουβάρι με τις αρμοδιότητες…

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΡΟΣ ΤΗ ΡΥΘΜΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΕΡΓΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΟΥ ΟΔΟΝΤΩΤΟΥ

sdr

Μια νέα προσπάθεια να ξετυλίξει το… μίτο της Αριάδνης σχετικά με τις συναρμοδιότητες κρατικών φορέων και συγκοινωνιακών οργανισμών, προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης του Οδοντωτού Σιδηροδρόμου, ξεκίνησε ο Αντιπεριφερειάρχης Φωκίωνας Ζαΐμης. Αφετηρία της νέας αυτής κίνησης είναι μια πρώτη επαφή με την πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) Ιωάννα Τσιαπαρίκου, συνάντηση η οποία πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα, παρουσία στελεχών της ΡΑΣ και συνεργατών του Αντιπεριφερειάρχη Επιχειρηματικότητας, Έρευνας και Καινοτομίας.

«Το πρόβλημα των κατολισθήσεων στη γραμμή του Οδοντωτού έχει γίνει έντονο, προκαλώντας επανειλημμένες και εκτεταμένες διακοπές των δρομολογίων σε ένα μέσο που παίζει σημαντικό ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη της επαρχίας συνολικά. Με την κακοκαιρία Εlias ο διαχειριστής του δικτύου Hellenic Train ανακοίνωσε και νέα διακοπή της κυκλοφορίας στη γραμμή Διακοπτό – Καλάβρυτα μέχρι νεωτέρας, λόγω κατολίσθησης. Τα δρομολόγια δεν θα υποκατασταθούν από λεωφορεία. Να θυμίσουμε ότι στις 13 Σεπτεμβρίου τα δρομολόγια του τρένου ξεκίνησαν πάλι έπειτα από πολυήμερη διακοπή (από 6/9) λόγω των προβλημάτων που είχε προκαλέσει τότε η κακοκαιρία Daniel» σχολιάζει ο κ. Ζαΐμης.

Μετά και τη νέα διακοπή στα δρομολόγια, ο κ. Ζαΐμης πήρε την πρωτοβουλία να ξεκινήσει ένα νέο γύρο επαφών, με τη διοίκηση της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καλαβρύτων και τοπικούς παράγοντες. Κατέληξε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι ο Οδοντωτός μοναδικό μέσο πρόσβασης χερσαίων δυνάμεων στο φαράγγι του Βουραϊκού αν προκύψει ανάγκη για κατάσβεση πυρκαγιάς όπως και συνέβη κατά τη διάρκεια της μεγάλης πυρκαγιάς, πρόσφατα στο Διακοπτό 23/78/2023.

«Υπήρξε παρέμβαση μέσα στο Φαράγγι σε σημείο όπου δεν υπήρχε πρόσβαση, λόγω του ανάγλυφου, είτε από εναέρια, είτε επίγεια από εποχούμενα μέσα και δυνάμεις πυρόσβεσης. Αν αυτή η γραμμή πάψει εντελώς να λειτουργεί, λόγω κατολισθήσεων, τότε το μοναδικής αισθητικής και φυσικού πλούτου το Παγκόσμιο Γεωπάρκο, καθίσταται ευάλωτο. Ενημερώσαμε τα ΡΑΣ ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας είναι σε θέση να καταστήσει πιο ασφαλή τα πρανή της διαδρομής του Οδοντωτού, προκειμένου να μειωθούν ή και εξαλειφθούν τα περιστατικά κατολισθήσεων που καθιστούν τη γραμμή ανενεργή για πολλές ημέρες» συνεχίζει ο κ. Ζαΐμης.

Το ζήτημα της παρέμβασης μέσα στο ποτάμι του Βουραϊκού καθίσταται περίπλοκο, ιδιαίτερα δεν αν θεωρηθεί ότι εμπλέκονται σε πιθανή αδειοδότηση έργων ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τα Υπουργεία Υποδομών και Μεταφορών, ΥΠΕΚΑ και Πολιτισμού!

«Προσπαθήσαμε να κάνουμε μια αρχή για να ξετυλίξουμε το θεσμικό κουβάρι! Θα ακολουθήσει άμεσα μια επιστολή στην Ρυθμιστική Αρχή με κοινοποίηση σε ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Θεωρούμε ότι τα απανωτά κτυπήματα που έχει δεχθεί η χώρα από φυσικές καταστροφές αλλά και μια νέα ακολουθία δράσεων και μεταρρυθμίσεων μετά το ατύχημα στα Τέμπη, μας έχουν πείσει ότι αλλάζουμε πορεία και αφαιρούμε γραφειοκρατικά βάρη εκεί όπου το έργο είναι απόλυτα απαραίτητο, για την ασφάλεια του πολίτη και τις μετακινήσεις.

Δε θα επιτρέψουμε τα απανωτά προβλήματα στην ιστορική σιδηροδρομική αυτή γραμμή ν εκτροχιάσουν τις προοπτικές και την τουριστική ανάπτυξη. Είμαστε αποφασισμένοι, μια άσκηση πίεσης για τη λήψη μέτρων Πολιτικής Προστασίας μπορεί να αλλάξει τη μοίρα του Γεωπάρκου του Βουραϊκού που αντιμετωπίζει σήμερα σωρευτικά απειλές εξ αιτίας της Κλιματικής Αλλαγής» καταλήγει ο κ. Ζαΐμης.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας έχει δηλώσει ότι, εκτός από το γεγονός ότι προτίθεται να χρηματοδοτήσει μελέτη και έργα προστασίας από κατολισθήσεις, προκειμένου να προστατευθεί ο Οδοντωτός, στηρίζει και την πρόταση της Δημοτικής αρχής των Καλαβρύτων να αναλάβει η αυτοδιοίκηση τη λειτουργία της γραμμής.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr