background img
banner
banner

Αξιοποίηση χωρίς… σύνδεση

ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ Η ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΔΕΤΗΡΙΟ ΤΜΗΜΑ ΤΟΥ ΛΙΜΑΝΙΟΥ ΤΟΥ ΑΙΓΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟ

Στην κορυφή της ατζέντας των υποψηφίων δημάρχων της Αιγιάλειας Δημήτρη Καλογερόπουλου, Χρήστου Γούτου και Κώστα Σπηλιόπουλου έχει μπει το θέμα της αναβάθμισης και τουριστικής αξιοποίησης του λιμανιού της πόλης του Αιγίου.

Σε μια περίοδο κατά την οποία η πόλη αναζητά νέα ταυτότητα, όλες οι παρατάξεις «ποντάρουν» στους τζίρους που μπορεί να φέρει το λιμάνι, έχοντας μάλιστα εντάξει στο πρόγραμμά τους ιδιαίτερα φιλόδοξα σχέδια!

Η απερχόμενη Δημοτική αρχή του Δημήτρη Καλογερόπουλου, μέσω του Λιμενικού Ταμείου, «ποντάρει» στο τουριστικό καταφύγιο στον Άγιο Νικόλαο ανακοινώνοντας μάλιστα ότι στόχος είναι εκεί να γίνει Μαρίνα μεγάλων σκαφών.

Η αδειοδότηση εργασιών, παρά την όποια γραφειοκρατία διέπει κάθε παρέμβαση στην ζώνη της παραλίας και του αιγιαλού, φαίνεται ότι δεν θα αντιμετωπίσει αξεπέραστα εμπόδια καθώς εδώ και μια 20ετία περίπου γίνονται προσπάθειες για να νομιμοποιηθεί πλήρως το καταφύγιο.

Η κατασκευή Μαρίνας στο λιμάνι του Αιγίου και η τουριστική αξιοποίηση της ευρύτερης περιοχής με μόνιμες στεγασμένες εκθέσεις είναι από τα κορυφαία ζητήματα στα οποία επικεντρώνει μέσα από το πρόγραμμά του και ο Χρήστος Γούτος.

Και ο Κώστας Σπηλιόπουλος στο πρόγραμμά του μιλά για Μαρίνα μεγάλων σκαφών στο Αίγιο, με εμπορική αξιοποίησή της, πρόταση η οποία περιλαμβάνει την αξιοποίηση κτιρίων της παραλιακής.

Όλες οι παρατάξεις συμφωνούν ότι το λιμάνι του Αιγίου είναι ένας χώρος όπου μπορεί να ανθίσει και ο πολιτισμός καθώς ήδη, από αυτό το καλοκαίρι ξεκίνησαν και πάλι μια σειρά δραστηριότητες που είχαν διακοπεί από την περίοδο του Covid όπως η εμποροπανήγυρη κατά την εορτή της Παναγίας Τρυπητής.

Προεκλογική… προσπέραση

Αυτό που φαίνεται ότι έχουν προσπεράσει, σε αυτή την προεκλογική περίοδο οι κ.κ. Γούτος και Καλογερόπουλος, μιας και οι δύο τους είναι εκ νέου αντίπαλοι είναι το έργο της σύνδεσης της Ολυμπίας οδού με το λιμάνι του Αιγίου.

Είναι ένα έργο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας στα… χωράφια της οποίας και οι δύο παρατάξεις δεν θέλουν να εμπλακούν, τουλάχιστο αυτή τη φορά.

Το έργο αυτό μπήκε σε τροχιά κατά την τελευταία θητεία της Περιφερειακής αρχής του Απόστολου Κατσιφάρα ο οποίος πήρε το… παιχνίδι πάνω του, από τότε, προκειμένου να μην αποτελεί, η στάση της Π.Δ.Ε. πάνω στο θέμα αυτό, αντικείμενο διένεξης μεταξύ παρατάξεων στο δήμο.

Με πρωτοβουλία λοιπόν του πρώην Περιφερειάρχη, το έργο πέρασε στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείο Μεταφορών. Με αφορμή και τα επικείμενα τότε εγκαίνια της Ολυμπίας οδού, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ανέλαβε εξ ολοκλήρου την ευθύνη ενός έργου το οποίο θα μπορούσε πολλαπλασιάσει την επισκεψιμότητα αλλά και να δώσει ώθηση στις μεταφορές και το εμπόριο (διαμετακομιστική δραστηριότητα) και από θαλάσσης, αξιοποιώντας τις σύγχρονες λιμενικές εγκαταστάσεις που διαθέτει η πόλη. Παρά το γεγονός ότι η πρώην Περιφερειακή αρχή είχε δεσμευθεί ότι θα προχωρούσε από τότε ο διαγωνισμός, οι εκλογές «πρόλαβαν» τον κ. Κατσιφάρα και πλέον το έργο πέρασε στην αρμοδιότητα της νέας Περιφερειακής αρχής.

Παραλαμβάνοντας το σχετικό φάκελο αλλά και τη σχετική δέσμευση ποσού 6,5 εκατ. ευρώ από το Π.Δ.Ε. ο Νεκτάριος Φαρμάκης αποφάσισε να κλείσει με την εκκρεμότητα των απαλλοτριώσεων.
Το ζήτημα αυτό δεν φάνηκε να είναι τόσο απλό καθώς η σύνδεση με το Λιμάνι του Αιγίου δεν είχε πει στο πλάνο της Ολυμπίας οδού όπου οι απαλλοτριώσεις έκλεισαν με ταχείς διαδικασίες.
Μετά την έκδοση και των αναθεωρημένων πινάκων με τα ποσά των απαλλοτριώσεων (προηγήθηκαν προσφυγές κατοίκων της Ροδοδάφνης) προέκυψε η ανάγκη για την αύξηση του προϋπολογισμού του έργου με επιπλέον ποσό κάποιων εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Εκτός από τις επιπλέον αποζημιώσεις σε ιδιοκτήτες ακινήτων, τα τελευταία χρόνια έχουμε σημαντικές αλλαγές στις τιμολογήσεις των έργων καθώς υπάρχει ανατίμηση τόσο στα οικοδομικά υλικά και τον οπλισμό όσο και στις λοιπές δαπάνες.

Δέσμευση Φαρμάκη

Η Περιφερειακή αρχή του κ. Φαρμάκη, από τις αρχές του έτους, δεσμεύτηκε εκ νέου ότι διατίθεται να αντιμετωπίσει το επιπλέον κόστος που απαιτείται για να βγει στον αέρα η δημοπρασία του έργου.  «Πρόκειται για έργο που θα αλλάξει τα οικονομικά δεδομένα, καθότι είναι στρατηγικό για το νέο λιμάνι εθνικής σημασίας, του Αιγίου. Είναι έργο πνοής, καθαρά αναπτυξιακό για την πόλη, διότι θα δώσει ζωή στο ανενεργό σήμερα λιμάνι αλλά και πρόσβαση στην παραλιακή ζώνη» επισημαίνει ο Νεκτάριος Φαρμάκης ο οποίος, τελευταία φορά, ενοχλήθηκε στις αρχές του 2023 για το θέμα.

Υπενθυμίζεται ότι βάση των προδιαγραφών, η νέα οδός σύνδεσης θα έχει μήκος 1,6 χλμ. με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. Η αφετηρία της θα είναι στον Κόμβο Εισόδου –του Νέου Λιμένα, θα διέρχεται Δυτικά και Νότια του Βιολογικού Καθαρισμού, της Μαρίνας και των Παλαιών Σφαγείων Αιγίου, στη συνέχεια θα κινείται Νότια του ποταμού Μεγανίτη και θα καταλήγει σε προβλεπόμενο κυκλικό κόμβο στην ΠΑΘΕ.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr