background img
banner
banner

Μετά τις γιορτές η έναρξη εργασιών για την ανάπλαση της Μητροπόλεως

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΥΠΟΓΕΙΩΝ ΔΙΚΤΥΩΝ

Το κέντρο της πόλης αλλάζει και τη «σκυτάλη» των εργασιών θα λάβει η ανάπλαση της οδού Μητροπόλεως. Το εν λόγω τμήμα ωστόσο παρουσιάζει πολλές ιδιαιτερότητες, οι οποίες απαιτούν τον κατάλληλο συντονισμό φορέων, ούτως ώστε να μην χρειάζονται μελλοντικές παρεμβάσεις επί του ολοκληρωμένου έργου.

Το βέβαιο είναι ότι οι εργασίες του υποέργου του ΔΕΔΔΗΕ ξεκινούν αμέσως μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων και θα κινούνται βήμα – βήμα, καθώς πρόκειται για έναν δρόμο που «κρύβει» πανσπερμία δικτύων τα οποία απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή.

Την περασμένη εβδομάδα πραγματοποιήθηκα από την Τεχνική Υπηρεσία του δήμου, συσκέψεις επί συσκέψεων με τους εμπλεκόμενους. Αρχικά με τους υπεύθυνους του ΔΕΔΔΗΕ που θα εκτελέσουν το έργο της υπογειοποίησης του δικτύου του ηλεκτρικού ρεύματος και εν συνεχεία με τους αρμόδιους ΟΤΕ και Cosmote, καθώς και με τη ΔΕΥΑΑ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ειδικά γύρω από το κτίριο του ΟΤΕ, υπάρχει πληθώρα δικτύων σε σημείο που εάν γίνει κάποιος λάθος χειρισμός, θα επηρεαστεί η σύνδεση της Cosmote όχι μόνο στην περιοχή, αλλά σε μία πολύ μεγάλη ακτίνα σε όλη τη Δυτική Ελλάδα.

Τομή… μια και καλή

Έτσι, καθίσταται επιτακτική ανάγκη, στις τομές που θα γίνουν στο οδόστρωμα, να υπάρχει το ανάλογο μηχάνημα το οποίο θα υποδεικνύει τους παλιούς χαλύβδινους σωλήνες αλλά και τις οπτικές ίνες, προκειμένου το ένα να μην επηρεάσει το άλλο και να μπουν όλα σε μία σειρά. Το θέμα εξετάζει με μεγάλη προσοχή ο διευθυντής των Τεχνικών Υπηρεσιών του δήμου Λεωνίδας Καράμπελας, έχοντας προτείνει να περαστούν επιπλέον κάποιοι αγωγοί μήπως και χρειαστεί κάτι στο μέλλον.

΄΄Αυτό που κοιτάζουμε στην παρούσα φάση είναι να γίνει οι εκσκαφές για την υπογειοποίηση του δικτύου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο ώστε να περιοριστούν τα προβλήματα στο μέλλον, καθώς υπάρχουν πολλά δίκτυα, κυρίως στη δεξιά πλευρά ανεβαίνοντας τη Μητροπόλεως σε όλο το μήκος του τμήματος.

Το τελευταίο που επιθυμούμε είναι να ολοκληρωθεί το έργο και να χρειαστεί να ξανασκάψουμε. Όλα αυτά θα πρέπει να επιλυθούν τώρα. Οι διαδικασίες έχουν τελειώσει, το πλάνο έχει δημιουργηθεί και το υποέργο του ΔΕΔΔΗΕ, εκτός απροόπτου, θα ξεκινήσει να εκτελείται αμέσως μετά τις γιορτές΄΄, τόνισε στο Protionline.gr, ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Καράμπελας.

Οι επισημάνσεις του εργολάβου για τη μελέτη

Την ίδια στιγμή, ο ανάδοχος του έργου, εκπρόσωπος της εταιρείας ΑΚΡΟΣ ΑΤΕ Φάνης Καπετσώνης, έχει προχωρήσει σε ορισμένες επισημάνσεις, διαπιστώνοντας κάποια «σφάλματα» στην αρχική μελέτη. Αυτές έχουν να κάνουν τόσο με το αρχιτεκτονικό μέρος και το τεχνικό όσο και με το αισθητικό, δεδομένου ότι το τμήμα παρέμβασης είναι το κομμάτι ενός ενιαίου άξονα που διέρχεται το κέντρο. Ξεκινά δηλαδή με τσιμεντοκυβόλιθο, συνεχίζει με άσφαλτο και η πρόβλεψη για το νέο κομμάτι είναι για στρώσιμο με άλλου τύπο κυβόλιθο, πράγμα που δημιουργεί αμφιβολία για το εάν υπάρχει συνοχή.

Κυκλοφοριακή μελέτη μέσα από το Σ.Β.Α.Κ.

Βεβαίως, το υλικό με το οποίο θα στρωθεί το νέο αναπλασμένο τμήμα ενδεχομένως σχετίζεται και με το πώς προτίθεται να δώσει στην κυκλοφορία τον δρόμο, η δημοτική αρχή, η οποία στο παρελθόν τουλάχιστον, έχει ταχθεί υπέρ της προοπτικής των πεζοδρομήσεων. Σε μία τέτοια περίπτωση, η λύση του κυβόλιθου ίσως ήταν η ιδανική, αρκεί βέβαια να μπορεί να υποστηριχθεί ένα τέτοιο εγχείρημα. Από άποψη ισχύος, η μετατροπή του δρόμου σε πεζόδρομο είναι μία απλή διοικητική πράξη και απαιτεί τις αποφάσεις των αρμόδιων οργάνων. Στην πράξη όμως και προκειμένου να ικανοποιείται η κινητικότητα των πολιτών, θα πρέπει κάθε σκέψης για πεζοδρόμηση, να προηγηθεί η εκπόνηση άρτιας κυκλοφοριακής μελέτης, κάτι που ήδη προβλέπεται από το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr