background img
banner
banner

Όταν τα παιδιά είναι μαζί η διαφορετικότητα δεν υπάρχει…

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗΣ ΜΑΘΗΤΩΝ 5ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ – 4ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ – ΕΙΔΙΚΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ. ΜΑΘΑΙΝΟΥΜΕ ΜΑΖΙ»

«Έπαιξαν μαζί, έμαθαν μαζί» και μοιράστηκαν όμορφες στιγμές μαθητές του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου «Γεωργία Πανουτσοπούλου – Παπασημακοπούλου» με μαθητές του 4ου Νηπιαγωγείου Αιγίου και του Ειδικού Νηπιαγωγείου Αιγίου, σε μία κοινή δράση με πολλαπλά οφέλη για όλους, που έλαβε χώρα την Πέμπτη το πρωί στο 5ο Δημοτικό.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα υποστηρίχθηκε από την ομάδα των special olymbics που ήρθε από την Αθήνα γι’ αυτό τον σκοπό, και έκανε όλους να κατανοήσουν πως ανεξάρτητα από τις ιδιαιτερότητες του καθενός, μπορούν μαζί όχι μόνο να συνυπάρξουν αλλά να δημιουργήσουν και να μεγαλουργήσουν!

Η χθεσινή δράση ήταν το δεύτερο σκέλος του προγράμματος που πριν τις γιορτές είχε ξεκινήσει στο 4ο Νηπιαγωγείο. Το «Παίζουμε μαζί. Μαθαίνουμε μαζί» δημιούργησε όμορφα συναισθήματα στους μαθητές των Α΄ και Β΄ τάξεων του 5ου Δημοτικού με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους Ιωάννας Θανέλλα, Μαίρης Λιακοπούλου και Μαριάννας Ασημακοπούλου.

Η υλοποίηση του προγράμματος βασίστηκε στη συνεργασία του διευθυντή του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αιγίου Αλέξη Κατεργάρη, της Προϊσταμένης του 4ου Ν/Γ Αιγίου και προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Αιγιάλειας Αθηνάς Σκανδάμη και της Προϊσταμένης του Ειδικού Ν/Γ Αιγίου Ζωής Μανανά.

Στο πρόγραμμα συμμετείχαν μαθητές του 4ου Ν/Γ Αιγίου και του Ειδικού Ν/Γ Αιγίου με τις εκπαιδευτικούς τους: Σκούτα Μαλαματένια, Νάστου Ελένη, Τζουρά Βασιλική, Σταματοπούλου Μάρθα, Κωσταρίδη Ελένη, Τζαμαντάλη Κατερίνα, Τσάφη Μαρία – Ελένη, Καλαντζή Βασιλική, Βασιλακοπούλου Φαίη και Τουτσίδου Βασιλική.

Ικανοποίηση σε διευθυντή και προϊσταμένη

Όπως ανέφερε στο Protionline.gr ο κ. Κατεργάρης, ΄΄το «Παίζουμε μαζί. Μαθαίνουμε μαζί», είναι ένα καινοτόμο εκπαιδευτικό και βιωματικό πρόγραμμα που αποτελείται από δύο μέρη: Το θεωρητικό και το πρακτικό και δίνει τη δυνατότητα σε μαθητές με και χωρίς νοητική αναπηρία να συμμετέχουν μαζί σε αθλητικές δράσεις. Το 5ο Δημοτικό Σχολείο, λειτουργώντας ως «μανθάνων» οργανισμός, φιλοξένησε χθες 1η Φεβρουαρίου, το 4ο Νηπιαγωγείο, το Ειδικό Νηπιαγωγείο Αιγίου και τα SPECIAL OLYMBICS και επιχείρησε να δώσει «σάρκα και οστά» σε έννοιες όπως: συμπερίληψη, αποδοχή, ισότητα΄΄.

Η κ. Σκανδάμη σημείωσε ερωτηθείσα σχετικά: ΄΄Στα special olymbics υπάρχει μία διαφοροποίηση από τους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες, που αφορούν άτομα με κινητικές αναπηρίες. Εμείς έχουμε τους εκπαιδευτικούς ρόλους και είμαστε υπεύθυνοι για τις περιπτώσεις των παιδιών με νοητικά προβλήματα και αυτισμό. Ανήκουμε κατεξοχήν σε αυτό και η δράση συγκαταλέγεται στο φάσμα ενεργειών που ασχολούνται όλοι οι εκπρόσωποι των special olympics. Τέτοιες προσπάθειες, αποτελούν μεγάλη κοινωνική προσφορά και ευχαριστούμε από καρδιάς κάθε συμμετέχοντα που πήρε μέρος και οργάνωσε τη δράση. Η δράση ήταν το επόμενο βήμα μιας ολικής προσπάθειας που έχει σημαντικό κοινωνικό αποτέλεσμα και εθελοντική προσφορά. Είμαστε εδώ για να αναδείξουμε μαζί με τα παιδιά μας, τα αισθήματα της αλληλεγγύης, της αγάπης και του υγιούς εθελοντισμού, σε όλους ανεξαιρέτως΄΄.

Τα Special Olympics στην Ελλάδα

Τα Special Olympics Hellas ιδρύθηκαν το 1988 και αποτελούν έναν αθλητικό, εκπαιδευτικό, μη κερδοσκοπικό οργανισμό, ο οποίος στηρίζεται στον εθελοντισμό. Προσφέρουν δυνατότητες προπόνησης σε άτομα με νοητική αναπηρία, σε 26 Ολυμπιακού τύπου αθλήματα (22 θερινά και 4 χειμερινά). Μέσω της προπόνησης και της συμμετοχής τους σε αγώνες, οι αθλητές αναπτύσσονται σωματικά, νοητικά, κοινωνικά και πνευματικά και συμμετέχουν στη χαρά που προσφέρει ο αθλητισμός σε ένα περιβάλλον σεβασμού, αποδοχής και κοινωνικής ένταξης. Στη διάρκεια της διαδρομής τους, τα Special Olympics Hellas καθιερώθηκαν στη συνείδηση των πολιτών ως ένας από τους πιο ενεργούς αθλητικούς και εκπαιδευτικούς οργανισμούς στην Ελλάδα για άτομα με νοητική αναπηρία.

Οι αθλητές των Special Olympics συμμετέχουν ανελλιπώς στις προπονήσεις με σκοπό τη συμμετοχή τους στους ετήσιους τοπικούς και περιφερειακούς και κάθε δύο χρόνια στους Πανελλήνιους Αγώνες. Μέχρι σήμερα, οι Έλληνες αθλητές που κατά καιρούς έχουν λάβει μέρος σε αγώνες, τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό, ξεπερνούν τους 14.000.
Η δράση των Special Olympics Hellas στηρίζεται σε αφοσιωμένους εθελοντές – προπονητές, οι οποίοι είναι Καθηγητές Φυσικής Αγωγής με πολυετή εμπειρία ή/και εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή, πιστοποιημένοι από τη Διεθνή Επιτροπή των Special Olympics. Πρόεδρος των S. Olympics Hellas είναι ο Διονύσιος Κοδέλλας και Εθνική Διευθύντρια η Άρτεμις Βασιλικοπούλου.

Μίλλυ Κονταξή: ΄΄Ο σκοπός είναι τα παιδιά να μην βλέπουν τη διαφορετικότητα ως πρόβλημα και να κινούνται ως μία αδιάσπαστη ομάδα΄΄

Να σημειωθεί ότι παρούσα στη δράση ήταν η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Προγράμματος “Παίζουμε Μαζί. Μαθαίνουμε Μαζί” Μίλλυ Κονταξή, η οποία επισήμανε στo Protionline.gr: ΄΄Η προπόνηση, η προετοιμασία και η συμμετοχή σε αγώνες είναι το κύριο πλαίσιο που κινούμαστε, είτε αυτό συμβαίνει σε τοπικά, είτε σε πανελλήνια, είτε και σε παγκόσμια κλίμακα. Παίρνουμε μέρος σε κάθε αγώνα και ολοκληρώνουμε με επιτυχία την κάθε προσπάθεια. Προερχόμαστε από τη συμμετοχή μας στους αγώνες που διεξήχθησαν στο Βερολίνο και έπεται η εμφάνισή μας στο SPECIAL OLYMPICS πρωτάθλημα στο Τορίνο της Ιταλίας, στο τέλος του μήνα. Η συμμετοχή μας σε κάθε δράση, μας δίνει μεγάλη αυτοπεποίθηση και χαρά και πρέπει να καταλάβει ο κόσμος ότι η κατηγορία SPECIAL OLYMPICS, είναι αναγνωρισμένη κατηγορία σε διεθνές επίπεδο. “Τρέχουν” παράλληλα προγράμματα που συμμετέχουν εκατοντάδες παιδιά και οι δραστηριότητες είναι συνεχόμενες και διαρκείς. Τα προγράμματα είναι εκπαιδευτικά και αυτό που ουσιαστικά γίνεται και καταφέρνουμε, είναι ότι ενώνουμε τις δυνάμεις των παιδιών από διάφορα σχολεία ειδικής εκπαίδευσης μεταξύ τους, έτσι ώστε να γίνουν κοινές δραστηριότητες εκπαιδευτικού περιεχομένου, με σκοπό την κοινωνική συνοχή και την φιλία μεταξύ των παιδιών, να δεθούν μεταξύ τους και να λειτουργούν ομαδικά΄΄.

Η κ. Κονταξή, εξήγησε ότι οι δράσεις αφορούν μικτές και ευέλικτες ομάδες και πως η συμμετοχή σε αθλήματα, δίνει τη δυνατότητα στα παιδιά να εκσυγχρονίζονται και να κοινωνικοποιούνται, ενώ ταυτόχρονα τα κάνει να απομακρύνονται από την κοινωνική ανισότητα, μία τακτική που ανήκει στο μακρινό, κακό παρελθόν της κοινωνικής ζωής του τόπου, όπως ανέφερε. ΄΄Ο σκοπός είναι τα παιδιά να μαθαίνουν να λειτουργούν όλα μαζί, να συνεργάζονται, να μη βλέπουν τη διαφορετικότητα ως πρόβλημα και να κινούνται ως μία αδιάσπαστη ομάδα. Τέτοιες κοινωνικές δράσεις, δεν αφορούν μόνο τα παιδιά αλλά και τους γονείς ή τους εκπαιδευτικούς, δίνοντάς τους την ευκαιρία να δουλέψουν επάνω σε ένα δύσκολο και ιδιαίτερο εργασιακό πλαίσιο όπως αυτό που καταφέρνει η ομάδα των special olympics΄΄.

Να σημειωθεί ότι, ανάλογη δράση μέχρι στιγμής στην ευρύτερη περιοχή της Αιγιάλειας δεν είχε πραγματοποιηθεί ξανά.

Εκτός από την κ. Κονταξή, στην ομάδα των SPECIAL OLYMBICS που βρέθηκε στο 5ο Δημοτικό συμμετείχαν και οι εξής: Ανδριανοπούλου Ναταλία, Διευθύντρια του προγράμματος, Χατζοπούλου Αγγελική, Προπονήτρια Αντισφαίρισης special olymbics, Βιδάλης Ιωάννης, μέλος Δ.Σ. SPECIAL OLYMBICS και Προπονητής Τζούντο – Σκιαδά Αντωνία, Υπεύθυνη Επικοινωνίας SPECIAL OLYMBICS.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr