background img
banner
banner

Οι ενστάσεις «τρενάρουν»… το τρένο

ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΗΣ ΠΡΟΣΒΑΣΗΣ ΣΤΟΝ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ ΑΙΓΙΟΥ ΣΤΟ Δ.Σ. ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ

Στις ενστάσεις των εργολάβων που συμμετείχαν στον διαγωνισμό φαίνεται πως έχει κολλήσει το θέμα της εκτέλεσης του έργου πρόσβασης στον νέο σιδηροδρομικό σταθμό Αιγίου. Ως γνωστόν, η γραμμή λειτούργησε πριν από ενάμιση χρόνο, δόθηκαν οι διαβεβαιώσεις ότι θα υπάρξει συμπληρωματικό έργο για τη μετάβαση στον σταθμό, πλην όμως μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει κάποια παρέμβαση.

Για το θέμα ρωτήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγιαλείας ο δήμαρχος Δημήτρης Καλογερόπουλος, ο οποίος ανέφερε στο Σώμα: ΄΄Από τις πληροφορίες που είχα φαίνεται πως το έργο έχει κολλήσει στον διαγωνισμό που πραγματοποιήθηκε για την ανάθεσή του. Την ερχόμενη (αυτή) εβδομάδα θα βρίσκομαι στην Αθήνα και θα ζητήσω εκ νέου ενημέρωση για το θέμα. Με είχαν διαβεβαιώσει ότι θα έχουμε τη δημοπράτηση. Νομίζω είμαστε σε αυτή τη φάση. Έχουν ξεφύγει από τις προθεσμίες έχει κολλήσει η διαδικασία σε ενστάσεις των εργολάβων στο ελεγκτικό συνέδριο. Ωστόσο είναι βέβαιο πως έχουν προχωρήσει οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Περιμένουν την απόφαση της έγκρισης από το Ελεγκτικό΄΄.

Ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ για τα δρομολόγια

Εν τω μεταξύ, απαντώντας σε ερώτηση τεσσάρων βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ με θέμα τη λειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Κιάτου και Αιγίου, δόθηκαν απαντήσεις από το υπουργείο και για το ζήτημα της πρόσβασης στον σταθμό. Συγκεκριμένα, όσον αφορά την ερώτηση των βουλευτών σχετικά με το οδικό δίκτυο σύνδεσης των σιδηροδρομικών σταθμών (Ξυλοκάστρου, Ακράτας και Αιγίου) με των αστικό ιστό, όπως και των περιβάλλοντων χώρων, η απάντηση του ΟΣΕ ήταν πως την ευθύνη την έχει η ΕΡΓΟΣΕ.

Στη σχετική απάντηση της ΕΡΓΟΣΕ όμως αναφέρει πως η εταιρεία δεν φέρει ευθύνη για το οδικό δίκτυο. Όσο για το πότε θα λειτουργήσει η ηλεκτροκίνηση, η ΕΡΓΟΣΕ αναφέρει πως ο σχετικός διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη (η αποσφράγιση των προσφορών πραγματοποιήθηκε την 1-11-2021) και πως το έργο θα ολοκληρωθεί σε 30 ημερολογιακούς μήνες από τη μέρα υπογραφής της σύμβασης.

Σύμφωνα με τους βουλευτές, «η πυκνότητα των ημερήσιων δρομολογίων παραμένει περιορισμένη, ενώ πολύ συχνά παρατηρούνται καθυστερήσεις λόγω τεχνικών και άλλων προβλημάτων. Επιπλέον, το πρόγραμμα των δρομολογίων όπως έχει διαμορφωθεί συνεχίζει να μην ανταποκρίνεται στα ωράρια των εργαζόμενων προκειμένου να βρίσκονται εγκαίρως στη δουλειά τους, καθώς και των πολιτών που μετακινούνται για συναλλαγές σε υπηρεσίες, κ.λπ.».

Αποτέλεσμα είναι πολλοί κάτοικοι των περιοχών αυτών να επιλέγουν να μετακινούνται με τα δικά τους οχήματα μέχρι το Κιάτο για να επιβιβαστούν στον Προαστιακό.

Οι παράγοντες που καθορίζουν τα δρομολόγια

Στην απάντησή της, η Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών του Υπουργείου αναφέρει ότι πραγματοποιούνται 6 ζεύγη δρομολογίων καθημερινά, ενώ η διαμόρφωση του πίνακα δρομολογίων γίνεται από τον διαχειριστή υποδομής (σ.σ. ΟΣΕ) ύστερα από τα αιτήματα των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων (σ.σ. ΤΡΑΙΝΟΣΕ) και εξαρτάται από ένα πλήθος παραγόντων όπως η χωρητικότητα της υποδομής, η δυνατότητα ανταποκρίσεων, τα ωράρια εργασία και τις βάρδιες των μηχανοδηγών, την διαθεσιμότητα τροχαίου υλικού για την συγκεκριμένη γραμμή κτλ.

Και στη δική του απάντηση ο ΟΣΕ σημειώνει ότι μετά την παράδοση της γραμμής Κιάτου – Αιγίου και μετά από αίτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκπονήθηκαν δρομολόγια σύμφωνα με αυτά που ζητήθηκαν από την εταιρεία. Μετά από νέο αίτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τα δρομολόγια αυτά αναπροσαρμόστηκαν προκειμένου να πραγματοποιείται ανταπόκριση στο Διακοπτό με τη γραμμή Διακοπτό – Καλάβρυτα.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr