background img
banner
banner

Στο 50% η πληρότητα στα καταλύματα

ΣΤΟ 80% Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΕΣΤΙΑΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑ – ΜΕ… ΥΠΟΤΟΝΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ Η ΚΙΝΗΣΗ ΣΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ ΤΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΤΗΣ ΑΠΟΚΡΙΑΣ

Πολλοί επιχειρηματίες και ξενοδόχοι της Αιγιάλειας, περίμεναν το τριήμερο των Απόκρεω και Καθαράς Δευτέρας προκειμένου να δουν τις κρατήσεις και να “αβγατίζουν” την πληρότητά τους και τα καταλύματα να γεμίζουν από επισκέπτες.

Εν τούτοις, η πραγματικότητα όχι μόνο τους διέψευσε, αλλά πολύ περισσότερο έστειλε ένα σαφέστατο “μήνυμα” της μεγάλης κρίσης που διανύει και ο τουρισμός στην περιοχή και στις δυσκολίες της καθημερινότητας του Έλληνα σε οικονομικό επίπεδο. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η αγορά στα καταστήματα εστίασης, τα οποία δεν κατάφεραν να πιάσουν ούτε το 50% της πληρότητας από αυτό που ουσιαστικά… περίμεναν.

Δεν αρκούσε ούτε ο καλός καιρός ούτε η διάθεση για διασκέδαση

Το τριήμερο των αργιών είχε πολλά θετικά, σαν πρώτη ύλη: Ο κόσμος έχει ανάγκη πιο πολύ από ποτέ να βγει και να διασκεδάσει λόγω του κορωνοϊού που επιτέλους “επιτρέπει” και την έξοδο και τις εκδρομές, ο καιρός σε γενικές γραμμές βοήθησε αρκετά με καλές θερμοκρασίες για την εποχή και βεβαίως, η καρναβαλική διάθεση και η ανάγκη του κόσμου να ξεχάσει τα προβλήματά του έστω και για 2 – 3 ημέρες.

Τελικά, η πρώτη ύλη πήγε… στράφι, καθώς οι δυσκολίες του κόσμου λόγω των τρομερών αυξήσεων σε όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα, σε συνδυασμό με την ακύρωση των καρναβαλικών παρελάσεων και εκδηλώσεων σε Πάτρα, Αιγιάλεια και Καλάβρυτα, έγιναν αφορμή να “καθηλώσουν” την αγορά κυριολεκτικά, σε κάθε επίπεδο. Οι εκπρόσωποι του κλάδου των ξενοδοχείων αναφέρουν ότι η επισκεψιμότητα εκδρομέων στην περιοχή της Αιγιάλειας, ήταν πιο χαμηλά από ποτέ, τα δε καταστήματα της διασκέδασης τα πράγματα ήταν πολύ διαφορετικά από όσα οι ίδιοι οι επιχειρηματίες είχαν φανταστεί ή ελπίσει.

Η επισκεψιμότητα σε χαμηλά επίπεδα στα ξενοδοχεία της περιοχής

Έτσι, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που δίνονται, για την κίνηση του τριημέρου των Απόκρεω σε καταλύματα της περιοχής που δουλεύουν ολοχρονίς, η προτίμηση των εκδρομέων στην Αιγιάλεια δεν άγγιξε ούτε καν το 50% της δυναμικής που είχε καταγραφεί το 2019 (προ κορωνοϊού και προτού ξεσπάσει η οικονομική κρίση ή ο πόλεμος στην Ουκρανία) γεγονός που σημαίνει ότι τα πρώτα “δείγματα” της καλοκαιρινής σεζόν που ξεκινά σε λιγότερο από δύο μήνες, δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά. Μιλώντας στo protionline.gr ο Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ξενοδόχων Αχαΐας Χρήστος Κανελλής για το θέμα, ανέφερε χαρακτηριστικά: «Η γενική εικόνα στον κλάδο μας λέει ότι το εορταστικό τριήμερο δεν πήγε καλά από άποψη κρατήσεων και φυσικά από άποψη κίνησης. Δεν μπορεί να γίνει ουδεμία σύγκριση με παλιότερες εποχές και ειδικά με τις εποχές του ‘19 και πριν. Στην Πάτρα υπήρξε μια κάποια κινητικότητα, όμως στα περιφερειακά κέντρα και στην Αιγιάλεια, η επισκεψιμότητα ήταν σε πολύ μέτρια επίπεδα».

Στο 50% της συνολικής τους δυναμικής τα καταλύματα

Στην ανατολική πλευρά του δήμου και στα καταλύματα της περιοχής, η κίνηση ήταν σε ακόμα πιο μέτρια επίπεδα, παρ’ όλο που αρκετοί Αιγιαλείς που ζουν και εργάζονται σε άλλες περιοχές της χώρας, ήρθαν στα “πάτρια εδάφη” προκειμένου να ξεκουραστούν και να “δραπετεύσουν” για λίγο.
Έτσι, η πληρότητα των δωματίων Airbnb και των ξενοδοχείων δεν ξεπέρασε σε κανένα σημείο το 50% της συνολικής τους δυναμικής. «Μια ενδεικτική εικόνα της κατάστασης, είναι ότι τα ξενοδοχεία πόλης στους κεντρικούς δρόμους της πρωτεύουσας του νόμου, δεν γέμισαν. Στην περιοχή την δική μας δε, οι πληρότητες ήταν από μέτριες έως… απογοητευτικές, δυστυχώς» τόνισε ο κ. Κανελλής, ο οποίος επισήμανε ότι ακόμα και εκείνα τα ξενοδοχεία που είχαν κάποιο κόσμο, ήταν μόνο για ένα, από τα συνολικά τρία βράδια που λογίζονται ως αργίες.

Κανένα από τα εστιατόρια της περιοχής δεν έπιασε υψηλό ποσοστό προσέλευσης

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν ως προς την πληρότητα τους τα καταστήματα της διασκέδασης στην Αιγιάλεια, αλλά και τα εστιατόρια της ευρύτερης περιοχής.
Σε γενικές γραμμές, κάποιος θα μπορούσε να χαρακτηρίσει το τριήμερο της Αποκριάς και την αργία της Καθαράς Δευτέρας, υποτονική και “χαλαρή”.

Κανένα από τα εστιατόρια της περιοχής δεν έπιασε υψηλό ποσοστό προσέλευσης, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων (τα μαγαζιά που είχαν live μουσική δηλαδή). Έτσι, αυτό που συζητείται έντονα μεταξύ των εκπροσώπων των κλάδων της εστίασης από την μία και των ξενοδόχων από την άλλη, είναι η μεγάλη κρίση σε οικονομικό επίπεδο των τελευταίων βδομάδων, με την ενέργεια να είναι στο υψηλότερο σημείο κόστους εδώ και 30 χρόνια και βέβαια, το κόστος της πρώτης ύλης των προϊόντων που αλυσιδωτά, επηρεάζει τα πάντα, σε όλα σχεδόν τα επαγγέλματα και σε κάθε τσέπη, ανεξαρτήτως εισοδήματος.

Το μεγαλύτερο άγχος των εκπροσώπων των δύο κλάδων μάλιστα, έχει γίνει ο πολέμιος της Ουκρανίας, ο οποίος μπορεί να γίνει εύκολα “καθρέφτης” της Ε.Ε. και των κατοίκων της, για την θερινή περίοδο που φτάνει σε 3 μήνες.


Κατηγορίες Άρθρου
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr