background img
banner
banner

Συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας σε workshop

ΓΙΑ ΤΑ ΛΙΜΑΝΙΑ ΑΤΛΑΝΤΙΚΟΥ, ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΥΞΕΙΝΟΥ ΠΟΝΤΟΥ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΕΡΓΟU ASPBAN

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συμμετείχε διαδικτυακά στο workshop «Αξιοποίηση των δυνατοτήτων των Λιμένων των Βαλκανίων και του Ευξείνου Πόντου για το μέλλον της Μπλε Οικονομίας», που πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου, σε υβριδική μορφή στο Πότι (Γεωργία) σε συνδιοργάνωση της Επιτροπής Βαλκανίων και Ευξείνου Πόντου, της Επιτροπής Ατλαντικού Τόξου της CPMR, την Περιφέρεια Σαμεγκρέλο-Ζέμο Σβανέτι στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού έργου AspBAN.

Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας εκπροσωπήθηκε από τον Επίτιμο Πρόεδρο Ναυτικών Πρακτόρων Πάτρας και Περιφερειακό Συμπαραστάτη του Πολίτη και της Επιχείρησης, Γεώργιο Τελώνη, ο οποίος αναφέρθηκε στις δυνατότητες αξιοποίησης του Λιμένα Πατρών. Όπως χαρακτηριστικά επισήμανε ο Γ. Τελώνης: «Το λιμάνι ήταν και παραμένει το υπ’ αριθμόν ένα όπλο ισχύος και υπεροχής της Πάτρας και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ένα όπλο που της προσδίδει μια απεριόριστης εμβέλειας προοπτική ανάπτυξης και το οποίο μπορεί, εφόσον όμως εμπλουτιστεί και θωρακιστεί με συγκεκριμένες υποδομές, να την καταστήσει πρωταγωνίστρια στη νέα τάξη πραγμάτων στην ανατολική Μεσόγειο.

Εκτιμώ ότι είναι επιτακτική ανάγκη πλέον η δρομολόγηση διαδικασιών για την αναβάθμιση και ενδυνάμωση του λιμανιού με συγκεκριμένες υποδομές. Αρχικά, η κατασκευή μαρίνας διεθνών προδιαγραφών, η λειτουργία υδατοδρόμιου, η βελτίωση των υποδομών υποδοχής κρουαζιερόπλοιων, η δημιουργία αγκυροβόλιου μεγάλων τουριστικών σκαφών και η περαιτέρω βελτίωση σε νέες καινοτόμες παρεχόμενες υπηρεσίες, θα ενισχύσουν τη θέση του λιμανιού στον Επιβατικό τομέα. Και παράλληλα, η αξιοποίηση του παρακείμενου οικοπέδου της πρώην Πειραϊκής Πατραϊκής για την δημιουργία LogisticsCenter, η κατασκευή Σταθμού Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου, και η σύνδεση της νέας σιδηροδρομικής γραμμής με το λιμάνι θα αποτελέσουν τα βασικά εργαλεία και συνάμα τα ακαταμάχητα επιχειρήματα για την αναγκαιότητα κατασκευής του Εμπορευματικού τμήματος του λιμένα μας που εκκρεμεί. Εάν συντρέξουν αυτές οι δύο προϋποθέσεις, τότε το λιμάνι της Πάτρας θα αποτελέσει πολύ σύντομα έναν υπερσύγχρονο τουριστικό και εμπορικό κόμβο διεθνούς εμβέλειας και θα αναδειχθεί σε Ευρωπαϊκό κέντρο Θαλασσίων μεταφορών με πρωταγωνιστικό ρόλο στη Μεσόγειο».

Στην εκδήλωση συμμετείχαν επίσης εκπρόσωπος της Περιφέρειας Σαμεγκρέλο-Ζέμο Σβανέτι, του Δήμου Πότι, του Υπουργείου Οικονομίας και Βιώσιμης Ανάπτυξης της Γεωργίας, του Κέντρου Ναυτιλιακής Εκπαίδευσης Πότι, της ΓΔ MARE, του Beta-i (Πορτογαλία), του Πανεπιστημίου Αιγαίου, του Δικτύου Πανεπιστημίων Ευξείνου Πόντου (BSUN), του Οργανισμού της Μόνιμη Διεθνής Γραμματεία Οικονομικής Συνεργασίας Μαύρης Θάλασσας (BSECPERMIS), του ForumOceano (Πορτογαλία), της APMTerminalsPoti (Γεωργία), της Εθνικής Εταιρείας «MaritimeDanubePortsAdministration» ΑΕ, του Τμήματος Διοίκησης Ναυτιλιακών Επιχειρήσεων, Πανεπιστήμιο PiriReis (Τουρκία), την Διαχειριστική Αρχή του InterregNEXTBlack Sea Basin Programme 2021-2027 και την Τράπεζα Εμπορίου και Ανάπτυξης Μαύρης Θάλασσας (BSTDB).

Αναπόσπαστο μέρος του ΑΕΠ η γαλάζια οικονομία

Στο πλαίσιο του έργου ο Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας Έρευνας και Καινοτομίας Φωκίωνας Ζαΐμης, τόνισε πως η γαλάζια οικονομία είναι αναπόσπαστο μέρος του ΑΕΠ της περιοχής μας. Τα προβλήματα είναι πολλά αλλά και οι προκλήσεις με καινοτόμες και περιβαλλοντικές λύσεις και εφαρμογές στην επιχειρηματικότητα απαιτούν περισσότερη συνεργασία της ακαδημαϊκής κοινότητας και των τοπικών κοινωνιών με μοχλό την Περιφέρεια.

To ευρωπαϊκό έργο AspBAN-Δίκτυο Γαλάζιας Επιτάχυνσης Έξυπνων Λιμανιών Ατλαντικού έχει λάβει χρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Θάλασσας και Αλιείας (ΕΤΘΑ) το 2020 και θα ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2023. Εστιασμένο στην ανάπτυξη μιας πλατφόρμας δυναμικής επιτάχυνσης, το AspBAN βοηθά τα λιμάνια του Ατλαντικού της ΕΕ να λειτουργούν ως κόμβοι γαλάζιας οικονομίας.

Συνεργάτες-εταίροι του AspBAN αποτελούν μπλε clusters, Start-ups, εκπρόσωποι των δημοσίων αρχών, δίκτυο επενδυτών, εταιρείες συμβούλων κ.ά. Το έργο συγκεντρώνει επίσης μια ομάδα 123 Στρατηγικών Εταίρων, συμπεριλαμβανομένου της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και του Οργανισμός Οικονομικής Συνεργασίας Ευξείνου Πόντου (ΟΣΕΠ).

Οι στόχοι

Κύριοι στόχοι είναι: ο προσδιορισμός 10 κοινών προκλήσεων της μπλε οικονομίας στον χώρο των λιμένων, η προσέλκυση 450 startups για το πρόγραμμα επιτάχυνσης, η επίτευξη μιας τελικής ομάδας 30 καινοτόμων start-up λύσεων που θα αναπτύξουν πιλοτικές εφαρμογές σε 30 Λιμάνια του Ατλαντικού, προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων, επίτευξη μείωσης τουλάχιστον 100.000 τόνων CO2.

Κύρια παραδοτέα για την επίτευξη αυτών των στόχων είναι η χαρτογράφηση και ανάλυση μπλε επιταχυντών, η βάση δεδομένων λιμένων και του οικοσυστήματος τους, η δημιουργία μπλε επενδυτικού δικτύου, η ανάπτυξη πακέτου υπηρεσιών για μπλε επενδυτές, το διεθνές δίκτυο μεντόρων και εμπειρογνωμόνων, η δημιουργία Πλατφόρμας Χρηματοδότησης για Επιτάχυνση της Μπλε Οικονομίας Έξυπνων Λιμένων, το Επιχειρηματικό Σχέδιο και η δημιουργία πλατφόρμας της CPMR για μπλε Λιμάνια Η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας ως στρατηγικός εταίρος του έργου θα επωφεληθεί των παραδοτέων του έργου στο πλαίσιο αναγκών και δυνατοτήτων αξιοποίησης και των δικών της λιμένων και επιχειρήσεων μπλε οικονομίας.


Διαβάστε περισσότερα:
· · ·
Κατηγορίες Άρθρου
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς. Μάθε περισσότερα

Το protionline.gr χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει τη διαδικτυακή εμπειρία σου. Εφόσον συνεχίσεις, συμφωνείς με την χρήση των cookies από εμάς.

Close