background img
banner
banner

Ράβε – ξήλωνε με το τρένο στο Κιάτο – Ρίο

O ΟΣΕ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ ΕΣΠΕΥΣΜΕΝΑ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΚΤΕΛΟΥΣΑΝ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ

Λίγο πριν συμπληρωθούν δύο μήνες από το τραγικό ατύχημα των Τεμπών (28/2) και πολλές από τις πτυχές της υπόθεσης που αφορά την εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα εξακολουθούν να παραμένουν αφώτιστες.

Κάποιες από αυτές, όπως έχουν ήδη αν αναδειχθεί από το protionline.gr σχετίζονται με τον πολυκερματισμό και την εμπλοκή εργολαβιών στο δίκτυο της Πελοποννήσου που επηρεάζουν τον εκσυγχρονισμό και τα αναβάθμιση του δικτύου.

Μία από τις εξελίξεις που έχουμε το τελευταίο διάστημα, μετά το δυστύχημα η οποία και καλύπτεται με ένα πέπλο μυστικότητας ως προς το σκοπό που εξυπηρετεί αλλά και κάποιων περίεργων συνεννοήσεων, αφορά στην απομάκρυνση των μηχανημάτων από την εργολαβία που εκτελεί το έργο της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο. Η εργολαβία για την επέκταση της ηλεκτροκίνησης στο Κιάτο – Αίγιο υπογράφηκε το περασμένο καλοκαίρι (6/7/2022) με στόχο την επέκταση του Προαστιακού στο Αίγιο. Σήμερα απαιτείται η μετεπιβίβαση όσων ταξιδεύουν με τον Προαστιακό, από Πειραιά και Αθήνα, στο Κιάτο, σε μηχανοκίνητα τρένα, για το Αίγιο.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του protionline.gr το έργο της ηλεκτροκίνησης με την εγκατάσταση των πυλώνων του δικτύου και άλλες απαιτούμενες παρεμβάσεις (κατασκευή δύο νέων Υποσταθμών σε Ξυλόκαστρο και Αίγιο με την σύνδεση της τηλεδιοίκησης στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας Κορίνθου) έχει σχεδόν ολοκληρωθεί Σύμφωνα μάλιστα και με δηλώσεις σιδηροδρομικών, το δίμηνο Φεβρουαρίου – Μαρτίου έγιναν οι δοκιμές και ήδη, εφόσον υπάρχει ενεργή εργολαβία πάνω στην γραμμή Κιάτο –Αίγιο, ο ηλεκτροκινούμενος Προαστιακός θα έπρεπε να έχει ξεκινήσει τουλάχιστο δοκιμαστικά.

Υπενθυμίζεται ότι από τις 21 Νοεμβρίου του 2022, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων έδωσε την έγκριση λειτουργία και του νέου συστήματος Τηλεδιοίκησης και Ελέγχου Κυκλοφορίας (ETCS επιπέδου 1) στη σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Ροδοδάφνη.

Έφυγαν… μέρα τα μηχανήματα του εργολάβου

Και ενώ το έργο της ηλεκτροκίνησης έβαινε προς ολοκλήρωση, το πρώτο δεκαήμερο του Απριλίου, λίγο πριν το Πάσχα, τα μηχανήματα της εταιρείας που εκτελεί το έργο (ΜΕΤΚΑ-Ξανθάκης), απομακρύνθηκαν από την περιοχή!

Την επιχείρηση μεταφοράς των μηχανημάτων γραμμής από το Αίγιο με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, εκτέλεσε ιδιωτική εταιρεία (Rail Cargo) με εντολή του ΟΣΕ. Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι για την πρόσληψη ιδιωτικής εταιρείας σιδηροδρομικών μεταφορών (rail logistics), παρακάμφθηκε η Hellenictrain η οποία διαχειρίζεται τον Προαστιακό Πειραιάς – Αθήνα – Κιάτο – Αίγιο.

Αλλες οι προτεραιότητες

Και ενώ πληροφορίες για καθυστέρηση στην επαναλειτουργία του Προαστιακού Αθήνα – Αίγιο λόγω προβλημάτων με τα μέτρα ασφαλείας στις σήραγγες δίνουν και παίρνουν (προβλήματα στην σήμανση και τις επικοινωνίες λόγω της κλοπής καλωδίων αλλά και σε φωτισμό και πυρασφάλεια), παράλληλα με την άρνηση της Hellenictrain να κάνει τη μεταφορά, δεν στάθηκαν εμπόδιο στον ΟΣΕ. Τα μηχανήματα της γραμμής φαίνεται ότι ήσαν απαραίτητα για την άμεση επισκευή τμημάτων γραμμής στην Βόρειο Ελλάδα ώστε να αρθούν βραδυπορείες. Η Βόρεια Ελλάδα φαίνεται ότι είναι προτεραιότητα σε σχέση με την επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου ενώ η Πελοπόννησος και το δίκτυό της, για μια ακόμη φορά, φαίνεται ότι είναι το «θύμα» πιέσεων που ασκούνται σε κεντρικό επίπεδο.

Στήθηκε επιχείρηση από ιδιωτική εταιρεία

Αυτό που έχει προβληματίσει τους σιδηροδρομικούς είναι πως ενώ τα προβλήματα στις σήραγγες παραμένουν και δεν έχουν επιτρέψει να ξεκινήσει ο Προαστιακός (στο Τμήμα Αθήνα – Κιάτο επανεκκίνησε μόλις τη Μ. Παρασκευή 14/4/2023), τρένα όμως κυκλοφορούν στη γραμμή.

Τα railbus της ιδιωτικής εταιρείας που μετέφεραν τις μηχανές είναι παρόμοια με αυτά που χρησιμοποιεί η Hellenictrain για το Κιάτο – Αίγιο.

Πληροφορίες του protionline.gr αναφέρουν ότι η επιχείρηση μετακίνησης των μηχανών από το Αίγιο στήθηκε ειδικά για την συγκεκριμένη μεταφορά με τεχνικούς του ΟΣΕ να στέκονται στις εξόδους και εισόδους στις σήραγγες και να κάνουν χειροκίνητη σήμανση καθώς το σύστημα ακόμη επισκευάζεται και δεν έχει ακόμη επαναλειτουργήσει πλήρως.

Την ίδια ώρα, από τις 15/4/2023 η Hellenictrain έχει μισθώσει τουριστικά λεωφορεία ιδιώτη στην γραμμή Αίγιο – Κιάτο (με στάσεις σε Ελίκη, Πλάτανο και Αιγείρα).
Άλλα λεωφορεία, ιδιόκτητα της Hellenictrain, κινούνται σε γραμμές express Πάτρα – Κιάτο χωρίς παρακάμψεις, για να μην υπάρχει καθυστέρηση.

Το Αίγιο – Αθήνα, με τουριστικά λεωφορεία μέχρι το Κιάτο και μετεπιβίβαση στον Προαστιακό είναι όμως πλέον γολγοθάς!

Υπάρχουν μόλις 4 ημερήσια δρομολόγια Αίγιο – Αθήνα τα οποία διαρκούν από 4 ώρες και 19’ έως 5 ώρες και 19’ λόγω της καθυστέρησης στην μετεπιβίβαση στο Κιάτο.


Κατηγορίες Άρθρου
ΤΟΠΙΚΑ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr