background img
banner
banner

Τα σχολεία, οργανισμοί μάθησης και πεδία διαλόγου και συνεργασίας

ΕΠΙΤΥΧΕΣ ΚΑΙ ΟΥΣΙΩΔΕΣ ΤΟ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΟΥ ΟΡΓΑΝΩΣΕ ΤΟ 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΙΓΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Σε πείσμα των προαναγγελθεισών δυσμενών καιρικών συνθηκών, πραγματοποιήθηκε προχθές Σάββατο 4 Νοεμβρίου, με ικανοποιητική συμμετοχή και μεγάλη επιτυχία, το επιμορφωτικό σεμινάριο που διοργάνωσε το 5ο Δ.Σ. Αιγίου «Γεωργία Πανουτσοπούλου – Παπασημακοπούλου», στο πλαίσιο της Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης, με τίτλο: «∆ιοίκηση και Ηγεσία στο Ελληνικό Σχολείο: η ρητορική, η θεωρία και η πραγµατικότητα».

Το σεμινάριο διεξήχθη στο Πολιτιστικό Κέντρο Αιγίου και ο εισηγητής Μανώλης Κουτούζης, Κοσμήτορας και Καθηγητής της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, έδωσε χρήσιμες κατευθύνσεις προσεγγίζοντας σφαιρικά τα θέματα που άπτονται της λειτουργίας ενός εκπαιδευτικού οργανισμού.

Θέτοντας σειρά ερωτημάτων κατά την εισήγηση του σεμιναρίου, ο διευθυντής του 5ου Δημοτικού Σχολείου Αλέξης Κατεργάρης, είπε: «Διοίκηση. Είναι μία δημιουργική διαδικασία που ενεργοποιεί τον ανθρώπινο παράγοντα και τον βοηθά να εξασφαλίσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα με την επιλογή της ορθότερης λύσης ανάμεσα σε πολλές εναλλακτικές, προκειμένου να ωφεληθούν συνεργαζόμενες ομάδες για την πραγματοποίηση κοινών στόχων;

Ηγεσία. Είναι μία διαδικασία κατά την οποία ένα άτομο επηρεάζει τη συμπεριφορά ή και τις πράξεις άλλων ανθρώπων με σκοπό την επίτευξη κάποιων επιθυμητών στόχων;». Ακολούθως παρουσίασε τον εισηγητή του σεμιναρίου τον οποίο ευχαρίστησε για την ανταπόκρισή του να απαντήσει τα παραπάνω ερωτήματα και να επικοινωνήσει σε όλους εμπειρία και γνώσεις.
Η ενδιαφέρουσα εισήγηση του κ. Κουτούζη εστίασε στις παραμέτρους: Στοχοθεσία – αποτελεσματικότητα – αποδοτικότητα – διοίκηση – ηγεσία – κεντρική εξουσία – σχετική αυτονομία σχολικών μονάδων – αξιολόγηση – λογοδοσία – κουλτούρα συλλόγου διδασκόντων σχολικής μονάδας – στάση συλλόγου γονέων και κηδεμόνων.

Ρητορική, θεωρία και πραγματικότητα

Ο κ. Κουτούζης μίλησε για αλληλεπίδραση στο σεμινάριο τονίζοντας πως στο επόμενο μπορεί να χρησιμοποιήσει κι αυτά που έμαθε από τους συναδέλφους του τη συγκεκριμένη μέρα. Αρχικά συζητήθηκαν τα ζητήματα της διοίκησης και της ηγεσίας, απαντώντας το ερώτημα «εάν χρειάζεται να τίθεται θέμα διοίκησης και ηγεσίας στα σχολεία και τι είναι». Ο εισηγητής αναφέρθηκε στους στόχους και την αποτελεσματικότητα των σχολείων ως οργανισμών και τη νέα πολυπλοκότητα του εκπαιδευτικού έργου, καθώς επίσης και τη θεωρία του ανθρώπινου κεφαλαίου, το κίνημα για τα αποτελεσματικά σχολεία, τη νέα δημόσια διοίκηση, την απαίτηση για λογοδοσία, λόγους που καθιστούν επιτακτική την ορθή διοίκηση και ηγεσία στα σχολεία. Στη συνέχεια περνώντας στην πραγματικότητα, περιέγραψε τι ισχύει στο ελληνικό σχολείο σήμερα.

«Όλα όσα ειπώθηκαν κράτησαν αμείωτο το ενδιαφέρον των ακροατών και προκάλεσαν ερωτήματα που οδήγησαν σε θέσεις, αντιθέσεις, γόνιμο διάλογο, εποικοδομητικές διαφωνίες και μια κοινή διαπίστωση ότι πρέπει όλοι να συμβάλλουμε προκειμένου να μετατρέψουμε τα σχολεία μας σε οργανισμούς μάθησης, δηλαδή οργανισμούς που θα ενθαρρύνουν και θα δημιουργούν ευκαιρίες αναζήτησης, διαλόγου, συνεργασίας με σκοπό ένα κοινό όραμα και εντέλει σύνδεσης του εκπαιδευτικού οργανισμού με το περιβάλλον», επισήμανε ο διευθυντής του σχολείου Αλέξης Κατεργάρης. Το σχολείο ευχαριστεί τους κάτωθι οι οποίοι βοήθησαν για την υλοποίηση του σεμιναρίου: ΔΗ.Κ.ΕΠ. Αιγιάλειας, Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Αιγιάλειας, Παπαϊωάννου Χαράλαμπο επιμέλεια αφίσας, ΤΡΑΠΕΖΑ «ΠΕΙΡΑΙΩΣ», Εταιρεία 3Ε «AVRA» και Κατάστημα ΑΝΘΗ-ΦΥΤΑ «ΜΑΝΩΛΙΑ».


Κατηγορίες Άρθρου
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr