background img
banner
banner

Με διπλάσιες ταχύτητες προχωρά ο νέος Αυτοκινητόδρομος

ΧΡ. ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ, ΧΡ. ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ Ν. ΤΑΧΙΑΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ

Ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας, με τους υφυπουργούς Νίκο Ταχιάο και την Αχαιή Χριστίνα Αλεξοπούλου βρέθηκαν το πρωί της Τετάρτης στο Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας της «Ολυμπίας» στο Ρίον. Αμέσως μετά από την ενημέρωση που έγινε από τον Διευθύνων Σύμβουλο της παραχωρησιούχου εταιρείας «Ολυμπία οδός» Παναγιώτη Παπανικόλα, τα χαμόγελα και η αισιοδοξία περίσσεψαν! Όπως ανακοινώθηκε ότι, μέσα στο ’24, θα έχουμε ολοκληρωμένο το μεγαλύτερο τμήμα ενός έργου που αποτέλεσε το μεγαλύτερο στοίχημα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη η οποία, το 2019, όταν ανέλαβε, ακύρωσε το διαγωνισμό τμηματικής εκτέλεσης και επέλεξε να προχωρήσει με τους παραχωρησιούχους της «Ολυμπίας οδού» και στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα.

«H υλοποίηση του έργου υπερβαίνει το 30%… πριν από περίπου τρεις μήνες που η πολιτική ηγεσία επισκέφθηκε εργοτάξια της περιοχής, το ποσοστό υλοποίησης υπολείπονταν σημαντικά του 20%. Αυτό σημαίνει ότι τους τελευταίους μήνες υπήρξε σημαντική πρόοδος!» σχολίασε ο κ. Σταϊκούρας επισημαίνοντας ότι «με βάση ρεαλιστικές εκτιμήσεις, το ποσοστό ολοκλήρωσης θα υπερβεί το 50% τον Ιούνιο και το 75% μέχρι το τέλος του έτους, έτσι ώστε -όπως έχουμε δεσμευτεί- το 2025 να παραδώσουμε τον Αυτοκινητόδρομο στην ελληνική κοινωνία».

Τη σκυτάλη πήρε ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις υποδομές Νίκος Ταχιάος, ο οποίος, αναφέρθηκε στην Πατρών – Πύργου αλλά και την επικείμενη παράδοση, στα τέλη του μήνα (31-1-2024) από τον Πρωθυπουργό και ενός ακόμη έργου στη Δυτική Ελλάδα το οποίο ήταν «σκελετωμένο» έως το 2019, τον άξονα Άκτιο – Αμβρακία. «Η πρόοδος της Πατρών – Πύργου επιβεβαιώνει ότι για την Κυβέρνηση δεν υπάρχουν ‘γεφύρια της Άρτας’ αλλά και γόρδιοι δεσμοί τους οποίους τέμνουμε για να πετύχουμε τον αποτέλεσμα και αυτό είναι το σημαντική μήνυμα μιας διαπίστωσης περί της σημαντικής εξέλιξης του έργου που πιστοποιεί σήμερα η Ολυμπία οδός» τόνισε ο κ. Ταχιάος.

Για το σημαντικό αποτύπωμα του νέου Αυτοκινητοδρόμου στην περιφέρεια, στην απασχόληση με τους 800 εργαζόμενους οι οποίοι εργάζονται στην Πατρών – Πύργου, στην οικονομία με τη δραστηριότητα στις κατασκευές αλλά και στην ασφάλεια που προσφέρουν πλέον στις μετακινήσεις οι σύγχρονοι δρόμοι (σ.σ. είναι και το δικό της αντικείμενο, στις μεταφορές) αναφέρθηκε η Υφυπουργός ο Χριστίνα Αλεξοπούλου.

«Μια μεγάλη μέρα για την Δυτική Ελλάδα, την Αχαΐα και την Ηλεία. Από το 2019 η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη υπερασπίστηκε την άποψη να δοθεί το έργο στην παραχώρηση και με ασφάλεια και μεθοδικότητα έχουμε σήμερα αυτά τα σημαντικά νούμερα για την εξέλιξή του έργου και αποδεικνύουμε ότι είχαμε δίκιο» ανέφερε η κα. Αλεξοπούλου, καταλήγοντας: «Η οδική ασφάλεια για τη Δυτική Ελλάδα, θα το αναλαμβάνουμε συνεχώς, είναι η ανάπτυξη η πρόοδος, οι νέες θέσεις εργασίας που έχει ανάγκη ο τόπος μας».

Η ηγεσία του Υπουργείου βρέθηκε και στα τρία εργοτάξια, σε Δυτική Αχαΐα, Κουρτέσι και Αμαλιάδα ενώ επιθεώρησε και τα πρώτα 15 χλμ. του ασφαλτοστρωμένου Αυτοκινητοδρόμου τα οποία θα πλησιάσουν τα 40 χλμ. μέσα στο καλοκαίρι.

Ηλεκτροκίνηση για Αίγιο, χρηματοδότηση για Πάτρα

Πριν λίγες ημέρες, σε αποκλειστική συνέντευξή της στο Protionline.gr η Υφυπουργός Μεταφορών δεσμεύθηκε ότι στις προτεραιότητες της ηγεσίας και του Υπουργού κ. Σταϊκούρα και τρένο στην περιοχή μας, με τρεις βασικούς στόχους:

-Πρώτος είναι η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο – Αίγιο (το έργο υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2022 και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025) όπου ήδη έχει εγκατασταθεί και λειτουργεί σύστημα ETCS αυτόματης σήμανσης, με όλα τα νέα συστήματα ασφαλείας που προωθούνται ταχέως μετά τα Τεμπη.

-Δεύτερος είναι η ηλεκτροδοτούμενη γραμμή του ΠΑΘΕ με σύγχρονα διαλειτουργικά συστήματα (ERTMS) για επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές στο τμήμα Κιάτο – Πάτρα με ορίζοντα πλέον το 2029. Μεγάλη εκκρεμότητα είναι η εργολαβία Ρίο – νέο λιμάνι Πατρών που παραμένει στο στάδιο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, με αναμενόμενη ολοκλήρωση της διαδικασίας χρηματοδότησης και δημοπράτησης μέσα στο 2024.

-Τρίτος η σύνδεση του Σ.Σ. Αιγίου με την πόλη με την προώθηση των απαραίτητων απαλλοτριώσεων και την κατασκευή υοθ δρόμου.


Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Σχετικα αρθρα


ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr