background img
banner
banner

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΛΕΞΟΠΟΥΛΟΥ: Σχέδιο για βιώσιμη κινητικότητα με ηλεκτροκίνηση στην πόλη

ΠΡΩΤΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΣΤΟ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ

Ο πολιτικός βρίσκεται διαρκώς σε αποστολή, στόχος από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε καθήκοντα είναι ταχύτητα, αξιοπιστία και ασφάλεια στις δημόσιες μεταφορές, αναφέρει σήμερα, μιλώντας στο Protionline.gr, η Υφυπουργός Μεταφορών.

Η Αχαιή βουλευτής που αποτέλεσε επιλογή του Πρωθυπουργού στα πλαίσια της στελέχωσης του κυβερνητικού σχήματος της νέας θητείας μετά τις εκλογές του περασμένου καλοκαιριού, κάνει ένα μίνι απολογισμό της παρουσίας της στο κρίσιμο αυτό πόστο, περιγράφοντας το πλάνο του αύριο και της βιώσιμης κινητικότητας στις μεταφορές.

Μιλά ακόμη για το πρόγραμμα προώθησης της ηλεκτροκίνησης με το πρόγραμμα ‘Κινούμαι Ηλεκτρικά’ μέσω του οποίου, όπως αναφέρει, η διείσδυση οχημάτων αντιρρυπαντικής νέας τεχνολογίας «αρχίζει να αποκτά υπολογίσιμα μεγέθη» και στη χώρα μας. Τέλος επισημαίνει ότι, μέσα στο 2024, μπορεί να κλείσει το φάκελος του Ανταγωνιστικού Διαλόγου για τα σιδηροδρομικά έργα νέας γενιάς, με τη σχεδιαζόμενη έλευση της νέας γραμμής στο νότιο λιμάνι της Πάτρας.

Συμπληρώσατε σχεδόν ένα επτάμηνο σ ένα Υπουργείο το οποίο κλήθηκε να διαχειριστεί το 2023 καταστάσεις έκτακτης ανάγκης. Σας έχει επηρεάσει το ειδικό βάρος όλων αυτών των γεγονότων, θα προτιμούσατε η θητεία της να κυλήσει πιο «στρωτά» στην ομαλότητα;
-Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αποτελεί διαχρονικά ένα πολύ απαιτητικό χαρτοφυλάκιο, με σημαντικές προκλήσεις. Ως εκ τούτου, με τιμά ιδιαιτέρως ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης επέλεξε να μου αναθέσει τον τομέα των Μεταφορών.
Ωστόσο, θεωρώ ότι στην πολιτική δεν υπάρχει αυτό που θέτετε ως ‘ομαλότητα’. Το ειδικό βάρος του κρίσιμου τομέα των Μεταφορών δεν με επηρεάζει, αντιθέτως με ενθαρρύνει να εργάζομαι πολύ σκληρά, και καθημερινά, για την επίλυση δύσκολων ασκήσεων.
Οφείλουμε, ως πολιτικοί, να δίνουμε πάντοτε τον καλύτερό της εαυτό για να αντιμετωπίζουμε απαιτητικές καταστάσεις με αντανακλαστικά και αποφασιστικότητα δίνοντας άμεσες λύσεις στα προβλήματα και της ανάγκες των συμπολιτών της.

Έχετε κάνει προσπάθειες για την αναβάθμιση των υπηρεσιών και της ποιότητας των μεταφορών στη χώρα, φαίνεται μάλιστα ότι είναι πρώτιστο για εσάς σε αυτή τη θέση ευθύνης. Είστε ικανοποιημένη για το έργο αυτό, συναντήσατε αντιδράσεις που δεν περιμένατε;
-Πράγματι, είναι ισχυρή μου πεποίθηση πως τα επόμενα χρόνια αποτελούν μοναδική ευκαιρία για την βελτίωση και τον εκσυγχρονισμό της ποιότητας των μεταφορών στην Ελλάδα. Μία συγκυρία που σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε στο έπακρο. Για να γίνει αυτό πρέπει να τα μέσα μεταφοράς να παρέχουν αξιοπιστία, ταχύτητα και πρωτίστως ασφάλεια.
Από το 2019, η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη έχει υιοθετήσει μια ολοκληρωμένη προσέγγιση για τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα, προωθώντας τις μετακινήσεις ανθρώπων και αγαθών σε αστικές και περιαστικές περιοχές. Η στρατηγική αυτή επικεντρώνεται στη χρήση περιβαλλοντικά, κοινωνικά, λειτουργικά και οικονομικά βιώσιμών πρακτικών.
Ένας κύριος πυλώνας αυτής της πολιτικής είναι τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (Σ.Β.Α.Κ.), θεσμοθετημένα το 2021, τα οποία είναι υποχρεωτικά για Δήμους με πληθυσμό άνω των 30.000 κατοίκων. Τα Σ.Β.Α.Κ. αποτελούν ένα εργαλείο που είναι διαθέσιμο για όλους τους Δήμους, με στόχο την ανάπτυξη βιώσιμων πρακτικών κινητικότητας.
Η Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα επηρεάζει άμεσα την καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των πολιτών. Σε πρακτικό επίπεδο, περιλαμβάνει αποτελεσματικές πολιτικές για την ηλεκτροκίνηση, την οδική ασφάλεια και τις σύγχρονες μορφές κινητικότητας και μικροκινητικότητας. Κοινός παρονομαστής είναι η φιλικότητα προς το περιβάλλον, η προσβασιμότητα και η ελαχιστοποίηση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος.
Στο πλαίσιο αυτό, μέχρι τον ερχόμενο Απρίλιο στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης θα κυκλοφορούν τα 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ενώ μέχρι το τέλος 2026 θα φτάσουν συνολικά τα 1300. Στόχος μας είναι όχι μόνο να δημιουργήσουμε καλύτερες συγκοινωνίες αλλά να βελτιώσουμε, όπως έχει δεσμευτεί ο πρωθυπουργός, την καθημερινότητα των πολιτών.

Το Υπουργείο «τρέχει» το πρόγραμμα για την αύξηση των ηλεκτροκινούμενων ΙΧ (Κινούμαι Ηλεκτρικά) και το πρόγραμμα αντικατάστασης Μέσων Μεταφοράς που κινούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης με νέους κινητήρες «καθαρής ενέργειας». Πιστεύετε ότι θα μπορέσετε να ακολουθήσετε τους ίδιους ρυθμούς αντικατάστασης «ρυπογόνων» τεχνολογιών, και τα επόμενα χρόνια;
-Όπως γνωρίζετε, δίνουμε πολύ μεγάλη προτεραιότητα στη μετάβαση της χώρας προς την ηλεκτροκίνηση. Το Κινούμαι Ηλεκτρικά, είναι ένα από τα τέσσερα σημαντικά προγράμματα επιδοτήσεων που προωθεί το Υπουργείο μας μαζί με το «Πράσινα Ταξί», το «Φορτίζω Παντού» και το «e-Αστυπάλαια».
Για όλα τα προγράμματα εκδόθηκαν ή εκδίδονται τις επόμενες μέρες οι απαραίτητες κοινές υπουργικές αποφάσεις για τη συνέχισή τους, ενώ εξασφαλίστηκαν και τα απαραίτητα κονδύλια. Ειδικά για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» δόθηκε παράταση μέχρι τέλος Απριλίου του 2024, ενώ ταυτόχρονα έγιναν τροποποιήσεις με στόχο την βέλτιστη αξιοποίηση των διαθέσιμων κεφαλαίων που ανέρχονται σε 65 εκ. ευρώ. Παράλληλα σχεδιάζεται η τρίτη φάση επιδότησης της ηλεκτροκίνησης. Πρόκειται για την πιο σημαντική φάση καθώς η διείσδυση αρχίζει να αποκτά υπολογίσιμα μεγέθη.
Υπάρχουν δομές και διαδικασίες ετών τις οποίες εργαζόμαστε συνεχώς για να βελτιώσουμε. Χαρακτηριστικά μέσω του προγράμματος «Φορτίζω Παντού», ως το 2030 ο στόχος είναι τα 25.000 σημεία φόρτισης, ενώ το 2019 υπήρχαν μόνο 59. Ήδη έχουμε ξεπεράσει τα 4.500 σημεία φόρτισης πανελλαδικά. Οι πολίτες μπορούν ανά πάσα στιγμή να βρουν τα προσβάσιμα σημεία φόρτισης μέσω του κινητού τους, με την εφαρμογή reCharge.

Μπορείτε να μας πείτε αν υπάρχει σχεδιασμός σε σχέση με την εκκρεμότητα των σιδηροδρομικών έργων που είχαν ενταχθεί στη διαδικασία του ‘ανταγωνιστικού διάλογου’ όπως η ολοκλήρωση του άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη;
-Στο τελευταίο Υπουργικό Συμβούλιο παρουσιάστηκε το στρατηγικό Σχέδιο Ανάπτυξης και Επενδύσεων για τον Σιδηρόδρομο, το οποίο στους βασικούς του στόχους περιλαμβάνει την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Πάτρα- Αθήνα – Θεσσαλονίκη (ΠΑΘ), ένα έργο που θα περιλαμβάνει διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή με σύγχρονα διαλειτουργικά συστήματα (ERTMS) για επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές. Παράλληλα, εξελίσσεται και το έργο για την ολοκλήρωση του Άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, με το έργο “Ολοκλήρωση της Νέας Διπλής Σιδηροδρομικής Γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο Τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών” να βρίσκεται στο στάδιο του ανταγωνιστικού διαλόγου, με αναμενόμενη ολοκλήρωση της διαδικασίας το 2024.
Κλείνοντας οφείλω να σημειώσω ότι στους μεσομακροπόθεσμους στόχους περιλαμβάνεται και η συνολική αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου!

Προχωρά η σύνδεση του Αιγίου με το νέο Σ. Σταθμό

Γνωρίζετε ότι το Αίγιο αναμένει τόσο την ηλεκτροκίνηση των τρένων όσο και την προώθηση του έργου για τη σύνδεση του νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού με την πόλη. Σε ποιο στάδιο βρισκόμαστε;
-Είναι ένα ζήτημα που με απασχολεί ιδιαίτερα, και το παρακολουθώ στενά. Θυμίζω ότι η σύμβαση για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2022 και το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2025. Αξίζει να σημειώσουμε ότι ήδη από το καλοκαίρι του 2020, λειτουργεί σιδηροδρομική γραμμή από το Κιάτο έως το Αίγιο, εξοπλισμένη με σηματοδότηση και σύστημα ETCS, δηλαδή με όλα τα νέα συστήματα ασφαλείας. Σε ότι αφορά τη διασύνδεση της πόλης με τον νέο σιδηροδρομικό σταθμό, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η απαλλοτρίωση απαιτούμενων εκτάσεων προκειμένου να κατασκευαστούν οι νέες οδικές συνδέσεις.


Διαβάστε περισσότερα:
Κατηγορίες Άρθρου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ · ΠΡΟΣΩΠΑ

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ

Your email address will not be published. Required fields are marked *

protionline.gr